Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Nu tænkte jeg blot på dem der blev offentliggjort idag.

Father John Misty selvfølgelig også.

Har de ikke haft Kendrick de sidste mange år.. som så hvert år er sprunget fra? Han siger mig absolut intet anyway.
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Musik

Indlæg af emo »

Jeg læste at han skulle have været deres sidste store navn, som kom frem i dag. Aner absolut intet om de tidligere år, Roskilde har bare ikke været det samme siden 09!
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Ærlig talt nogle kedelige sidste artister der kom på Roskildes plakat idag.
Umiddelbart kun Perfect Pussy jeg virkelig glæder mig til at se..
Father John Misty og Joanna Gruesome er også fede navne. Plus de danske, som vist var offentlige hemmeligheder i forvejen: Lust For Youth, Communions og Molly.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

@kklaus

Jeg ved, du har en forkærlighed for god, dansksproget indiepop/-rock - hvis du tilfældigvis skal på Roskilde, så sørg for at tjekke TÅRN ud. En af mine bekendte spiller i bandet og han er altså en gudsbenådet sangskriver. De har også en plade på vej, som meget vel kunne blive svært god.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Man kan nu streame det kommende Sufjan Stevens-album. Det er meget afdæmpet. Efter de første tre lyt, er jeg virkelig glad for det.

kklaus
Indlæg: 9747
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

JonasV skrev:Man kan nu streame det kommende Sufjan Stevens-album. Det er meget afdæmpet. Efter de første tre lyt, er jeg virkelig glad for det.
Jeg har også lyttet det igennem et par gange. Det er rart!
JonasV skrev:@kklaus

Jeg ved, du har en forkærlighed for god, dansksproget indiepop/-rock - hvis du tilfældigvis skal på Roskilde, så sørg for at tjekke TÅRN ud. En af mine bekendte spiller i bandet og han er altså en gudsbenådet sangskriver. De har også en plade på vej, som meget vel kunne blive svært god.
Cool! Økonomien er ikke lige til Roskilde (satser på at få råd til NorthSide), men jeg vil da lige tjekke dem ud alligevel :-)

Og apropos NorthSide, så kom der 4 navne mere på plakaten i dag: Underworld, GusGus, Scarlet Pleasure og Go Go Berlin. Ca. 5 navne mangler der nu, og umiddelbart kommer der ikke flere store navne (Underworld var sidste "hovednavn").
Giv mig min sko tilbage, røv!

kklaus
Indlæg: 9747
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

JonasV skrev:@kklaus

Jeg ved, du har en forkærlighed for god, dansksproget indiepop/-rock - hvis du tilfældigvis skal på Roskilde, så sørg for at tjekke TÅRN ud. En af mine bekendte spiller i bandet og han er altså en gudsbenådet sangskriver. De har også en plade på vej, som meget vel kunne blive svært god.
'Solskin Over Tage' er i hvert fald et dejligt nummer :smile:
phpBB [video]
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Suuuuper "chilleren" ny plade Earl Sweatshirt har lavet.
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

zqa skrev:Suuuuper "chilleren" ny plade Earl Sweatshirt har lavet.
Ja, den er :cool: . Der skal dog noget til at toppe 'Doris', men det kan være flere lyt får den derop omkring.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Ok ok, jeg sad lige og scrollede Roskilde-navnene igennem. Det skal nu nok blive godt. Havde helt glemt at et navn som Run The Jewels var på plakaten.

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Musik

Indlæg af Bløddyret »

Musikfolk... Jeg har hørt en sang i radioen, som jeg ikke kan finde. Den er nok ca. 6-12 måneder gammel, men de store radiostationer er begyndt at spille den igen. Det er noget techno/party/bass musik med en kvindelig vokal. Hun synger noget med "I need some sorrow, some sorrow" i omkvædet. Jeg har forsøgt at finde sangen ved at søge på google/youtube med de brudstykker af teksten jeg kan huske.

Nogle der har et bud? :smile:
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Musik

Indlæg af Heartbreaker »

Næste gang du hører den, så prøv at brug appen Shazam eller skriv tidspunktet ned, og tjek radiostationens playliste på nettet. Jeg kan desværre ikke lige komme i tanke om, hvilken sang det er.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

kklaus
Indlæg: 9747
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

Min første tanke var noget Purity Ring-agtigt, men jeg aner ikke, hvad de spiller i radioen - og så techno/party/bass-ish er det nu heller ikke.

phpBB [video]


Ellers er det her vidst ret populært for tiden:

phpBB [video]


Men jeg tænker lidt, at hvis det var noget Lana Del Rey, så havde du sgu nok selv fundet det :smile:

Kan du evt. være lidt mere præcis mht. radiostation og tidspunkt du har hørt den?
Giv mig min sko tilbage, røv!

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Musik

Indlæg af Bløddyret »

Heartbreaker skrev:Næste gang du hører den, så prøv at brug appen Shazam eller skriv tidspunktet ned, og tjek radiostationens playliste på nettet. Jeg kan desværre ikke lige komme i tanke om, hvilken sang det er.
Jeg hører kun radio når jeg kører bil, og så er det ikke så nemt at fiske telefonen og Shazam frem, desværre!

Men havde helt glemt at man kunne tjekke playlister online! Jeg havde endda en bon med et tidsstempel (det var den sang jeg hørte da jeg slukkede bilen), så det var jo lige til! Jeg takker mange gange! :smile:
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Musik

Indlæg af Bløddyret »

kklaus skrev:Min første tanke var noget Purity Ring-agtigt, men jeg aner ikke, hvad de spiller i radioen - og så techno/party/bass-ish er det nu heller ikke.

phpBB [video]


Ellers er det her vidst ret populært for tiden:

phpBB [video]


Men jeg tænker lidt, at hvis det var noget Lana Del Rey, så havde du sgu nok selv fundet det :smile:

Kan du evt. være lidt mere præcis mht. radiostation og tidspunkt du har hørt den?
Men må nok konstaterer at jeg ikke hører så godt som jeg troede, "samsara" blev til "some sorrow" :lol:

Det var ikke nogle af dem, men Tungevaag og Raaban med Samsara. :smile:
phpBB [video]
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 50 gæster