Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Tre sæsoner af New Girl, oh yeah..

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg mangler fra midten af sæson 2 og frem. Aw yeah. Masser af Zooey til mig <3
Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Heartbreaker skrev:Jeg mangler fra midten af sæson 2 og frem. Aw yeah. Masser af Zooey til mig <3
Billede
Hahahaha, jeg mangler fra sæson 2 og frem!

emo
Indlæg: 17809
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Unblock plejer at være gratis i en uge, som prøve.
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

emo skrev:Unblock plejer at være gratis i en uge, som prøve.
Har åbenbart prøvet at få Unblock før, men ikke gjort det færdigt, så ikke nogen gratis uge til mig. Men betaler kun 47 for Netflix, så 25 kroner overlever jeg nok lige uden.

emo
Indlæg: 17809
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Det er en flaske Odense på værtshuset!
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

emo skrev:Det er en flaske Odense på værtshuset!
Eller en en fad på Viggo's.. Her i forgårs brugte jeg 200 kroner på motorolie, det er jo næsten en dato...

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Siempre Barca »

Hej venner! I har før hjulpet mig med lignende, og jeg håber at I også kan denne gang. Jeg har fået 12 for alt spansk, I har rettet! ;-)

Der er to spørgsmål, som jeg prøver at svare på + en oversættelse.
Spørgsmål 1 - Quién es Sergio Colás Larumbe? Por qué es corredor de encierros?

Sergio Colás Larumbe, un joven de 27 años, es del norte de España, de Pamplona. Sergio es, como su padre y su abuelo una vez fue, corredor de encierros. Su interés por las corridas de toros viene de su familia. Su familia es aficionada a los toros.
Desde Sergio era muy pequeño, su padre y su abuelo tomó a los encierros de los pueblos. A los 16 Sergio corrió su primer encierro de San Fermín.
Sergio cree que es difícil explicar la sensación con palabras. Él lo describe la carrera como una mezcla de nervios y emoción.
Spørgsmål 2 - Cómo protestan los que están en contra de los encierros? Qué piensas tú de los encierros?

Históricamente Españoles han demostrado mucho en contra de las corridas de toros. Ellos muestran su protesta de muchas maneras diferentes. Por ejemplo, en Pamplona hay una manifestación antitaurina, donde muchas personas están cubiertas en la "sangre" para mostrar su descontento. La gente cree que las corridas de toros genera sangre, tortura y muerte. También muestran su descontento con carteles.
Yo personalmente creo es brutal. Creo que los animales deben ser tratados mejor y obtener mejores condiciones. Pero también entiendo que los rituales y tradiciones son importantes para un país o un región. También es una importante atracción turística.


Dansk version

San Fermín festen i Pamplona er berømt i hele verden. Specielt tyreløbene tiltrækker mange turister.
Bjørn, en ung dansk mand på 27 år, har flere gange deltage i tyreløbet. Han fortæller i et interview i den spanske avis Diario de Navarra, at han interesserer sig for at være tyreløber, fordi hans far, som er spaniere, har løbet meget. ”Jeg begyndte da jeg var 18 år. Min far siger, at han er meget nervøs, når jeg løber. Vi håber, at der ikke sker noget. Hvert år er der sårede og døde.”

Min spansk oversættelse

I (parantes) betyder, at jeg ikke lige kunne finde en oversættelse af det.

La fiesta San Fermín en Pamplona es muy famosa en todo el mundo. Especial (tyreløbene) atraen a mucha gente.
Bjørn, un joven danés de 27 años, ha participado muchas veces en la carrera. Dice en una entrevista en el diario español Diario de Navarra, que él está interesado en ser (tyreløber), porque su padre, que es español, (har løbet meget). “Empecé cuando tenía 18 años. Mi padre dice que es muy nervioso, (når jeg løber). Esperamos que no te suceda algo. Cada año hay heridos y muertos.”

MANGE, MANGE TAK PÅ FORHÅND!

BarçaDK

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af BarçaDK »

Siempre Barca skrev:Hej venner! I har før hjulpet mig med lignende, og jeg håber at I også kan denne gang. Jeg har fået 12 for alt spansk, I har rettet! ;-)

Der er to spørgsmål, som jeg prøver at svare på + en oversættelse.
Spørgsmål 1 - Quién es Sergio Colás Larumbe? Por qué es corredor de encierros?

Sergio Colás Larumbe, un joven de 27 años, es del norte de España, de Pamplona. Sergio es, como su padre y su abuelo una vez eran, corredor de encierros. Su interés por las corridas de toros viene de su familia. Su familia es aficionada a los toros.
Desde que Sergio era muy pequeño, su padre y su abuelo han ido a los encierros de los pueblos. A los 16 Sergio corrió su primer encierro de San Fermín.
Sergio pienso que es difícil explicar la sensación con palabras. Él lo describe la carrera como una mezcla de nervios y emoción. (Forstår ikke helt den sidste sætning. "lo" og "la carrera" hænger hvert fald ikke sammen i mit hoved. Jeg ville fjerne "Él lo", eller skrive sætningen om til noget i retning af: "Lo describe como una mezcla de nervios y emociones. (ved ikke helt, men jeg ville skrive "emociones"))
Spørgsmål 2 - Cómo protestan los que están en contra de los encierros? Qué piensas tú de los encierros?

Históricamente los españoles han demostrado mucho en contra de las corridas de toros. Ellos muestran su protesta de (umiddelbart ville jeg skrive "en" i stedet for "de", men jeg er ikke sikker) muchas maneras diferentes. Por ejemplo, en Pamplona hay una manifestación antitaurina, donde muchas personas se han cubierto con la "sangre" (anførselstegn fordi det er kunstigt blod? Hvis ikke dette er meget indforstået, så overvej "sangre artificial" eller lignende) para mostrar su descontento. La gente cree que las corridas de toros generan (ved ikke helt, om "generar" er decideret forkert, men jeg ville sige "conducir a" i stedet (altså "conducen a" i bøjet form)) sangre, tortura y muerte. También muestran su descontento con carteles.
Yo personalmente creo que es brutal. Creo que se debe tratar los animales mejor y les dar condiciones mejores (din formulering fik det til at lyde som om, at det er dyrene, der bør gøre noget aktivt for at få bedre forhold. Jeg går ud fra, at du mener, at det er menneskernes ansvar). Pero no obstante entiendo que los rituales y tradiciones son importantes para un país o una región. Además es una importante atracción turística.

Dansk version

San Fermín festen i Pamplona er berømt i hele verden. Specielt tyreløbene tiltrækker mange turister.
Bjørn, en ung dansk mand på 27 år, har flere gange deltage i tyreløbet. Han fortæller i et interview i den spanske avis Diario de Navarra, at han interesserer sig for at være tyreløber, fordi hans far, som er spaniere, har løbet meget. ”Jeg begyndte da jeg var 18 år. Min far siger, at han er meget nervøs, når jeg løber. Vi håber, at der ikke sker noget. Hvert år er der sårede og døde.”

Min spansk oversættelse

I (parantes) betyder, at jeg ikke lige kunne finde en oversættelse af det.

La fiesta San Fermín en Pamplona es muy famosa en todo el mundo. Especialmente los corredores de encierros atraen a mucha gente.
Bjørn, un joven danés de 27 años, ha participado muchas veces en la carrera. Dice en una entrevista en el diario español Diario de Navarra, que le interesa a él ser un corredor de encierros, porque su padre, que es español, ha participado en muchas carreras. “Empecé cuando tenía 18 años. Mi padre dice que está muy nervioso, cuando yo corra. Esperamos que no me suceda nada. Cada año hay heridos y muertos.”

MANGE, MANGE TAK PÅ FORHÅND!
Måske har jeg rettet noget der allerede var rigtigt, jeg er ikke helt 100, men jeg vil i alle tilfælde mene, at mine rettelser er forbedringer... :)
Hvis du ikke forstår, hvad jeg mener, så sig til.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

jeg kan slet ikke få floppi til at fungere... det er blevet helt nyt?

ulrich
Indlæg: 1711
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af ulrich »

Hvad bruger du? Styresystem, browser?

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

ulrich skrev:Hvad bruger du? Styresystem, browser?
mac osx 10.9.5 chrome... tror jeg opdaterer til yosemite her snart, ikke at det gør nogen forskel..

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af zqa »

Yosemite er lækkert!
#jesuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

zqa skrev:Yosemite er lækkert!
Er det virkelig så godt? og bliver min mac ikke langsommere af det?

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af zqa »

Det fungerer glimrende på min, som også er blevet en anelse hurtigere.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster