Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Musik

Indlæg af emo »

Jonas, du er en true guttermand. Du tager mig på en rejse før min tid, og det er jeg glad for. ;-) :grin:
Allez...

kklaus
Indlæg: 9738
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 635 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

Nina Persson (The Cardigans), The Mountains(!!), Flogging Molly, The Brian Jonestown Massacre og Mount Kimbie til NorthSide.

Foruden altså MØ. Ikke tosset. Nina Persson er sød nok, The Mountains vil jeg glæde mig til og Flogging Molly skal nok blive en fest - de to sidste kender jeg ikke så godt, men der er jo tid nok til at lytte nærmere.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Brian Jonestown Massacre, fuuuck yeah! Det er virkelig fed 90'er (og frem til nu) psykadelisk rock, folk rock, shoegaze. Jeg kan anbefale at man hører Methodrone, Take it from the Man og Thank God for Mental Illness. Det er deres tre bedste plader imo. Men de er seje, og helt fucked samtidig. Især sanger og guitarist Anton Newcombe er helt brændt af, men virkelig, virkelig dygtig samtidig. Da jeg så dem på Roskilde for et par år tilbage, så skred han fra scenen fordi, at der blev kastet et glas op på scenen. Så kom han tilbage 15 min senere, og begyndte at svine folk til. Jeg tror dog, at han er begyndt at tage det lidt mere stille og roligt, han er vidst nok heller ikke på alverdens stoffer mere.

phpBB [video]


phpBB [video]


De er desuden med i dokumentaren DiG!, med The Dandy Warhols. GLIMRENDE dokumentar.
#jesuisSheep

LeifDenLykkelige
Indlæg: 24
Tilmeldt: søn okt 27, 2013 12:46 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Musik

Indlæg af LeifDenLykkelige »

zqa skrev:Brian Jonestown Massacre, fuuuck yeah! Det er virkelig fed 90'er (og frem til nu) psykadelisk rock, folk rock, shoegaze. Jeg kan anbefale at man hører Methodrone, Take it from the Man og Thank God for Mental Illness. Det er deres tre bedste plader imo. Men de er seje, og helt fucked samtidig. Især sanger og guitarist Anton Newcombe er helt brændt af, men virkelig, virkelig dygtig samtidig. Da jeg så dem på Roskilde for et par år tilbage, så skred han fra scenen fordi, at der blev kastet et glas op på scenen. Så kom han tilbage 15 min senere, og begyndte at svine folk til. Jeg tror dog, at han er begyndt at tage det lidt mere stille og roligt, han er vidst nok heller ikke på alverdens stoffer mere.


De er desuden med i dokumentaren DiG!, med The Dandy Warhols. GLIMRENDE dokumentar.
Forrige år på Voxhall, flippede han også ud på bandet halvejs igennem koncerten.
Dig! er vel næsten obligatorisk pensum, hvis man går i kast med musikdokumentarer. Fantastisk film(og band).

phpBB [video]
"Så er det bare slut med at male, bitch"

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Musik

Indlæg af Luis Enrique »

Fantastisk album, som det dog næsten er en forbrydelse at aflytte på andet end vinyl!

phpBB [video]

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, Brian Jonestown Massacre på Roskilde Festival (med zqa) var sgu lidt af en oplevelse.

Og Pet Sounds... måske det album, jeg har hørt allermest, og måske mit yndlingsalbum nogensinde. Dét og Loveless, tror jeg.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

phpBB [video]

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

emo skrev:Jonas, du er en true guttermand. Du tager mig på en rejse før min tid, og det er jeg glad for. ;-) :grin:
Jeg...men...jeg...ok ok :sad:

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Primavera Sound smadrer igen i år alt og alle med deres program. Fuck.. Tror jeg vil prøve at spare sammen til det i år.
#jesuisSheep

LeifDenLykkelige
Indlæg: 24
Tilmeldt: søn okt 27, 2013 12:46 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Musik

Indlæg af LeifDenLykkelige »

zqa skrev:Primavera Sound smadrer igen i år alt og alle med deres program. Fuck.. Tror jeg vil prøve at spare sammen til det i år.
Det er helt åndssvagt. Det kunne være ret vildt at se Television fremføre Marquee Moon. Lige så vil det være fedt at se Slint.. Og Speedy Ortiz.. Og GY!BE.. Og Slowdive.. Og Shellac.. Og Deafheaven... Osv..

Drive-By Truckers kommer også. Der lyder som en krydsning mellem The Band og tidlig Wilco(El. Uncle Tupelo) og udsprang af Alt. Country bølgen. Hvis man ikke lader sig skræmme af det umiddelbart lidt bøvede navn og dets associationer til redneck country, så er der altså en helt masse guld at hente her.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
"Så er det bare slut med at male, bitch"

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Musik

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg har en fidus til at OutKast kommer på Roskilde i år.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Det ville være awesome!
#jesuisSheep

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Musik

Indlæg af Heartbreaker »

De spiller 40 koncerter i år, så hvorfor skulle de ikke lige lægge hovedet forbi Nordeuropas største? ;-)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Hvis de gør, så kunne jeg godt overveje at tage Roskilde med i år.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Outkast på Roskilde ville være fantastisk. Der er også allerede et par fine navne på plakaten. Deerhunter, Merchandise, Hookworms, HAIM, Julia Holter, Arctic Monkeys, Pusha T, osv.

Det er selvfølgelig ikke på Primavera-niveau, men mindre kan også gøre det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster