Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Er der nogen som har erfaring med micoach? Kan det virkeligt passe, at jeg skal trykke start workout på min telefon, før den gider registrere, hvor langt jeg har løbet? Skal på 24 timers adventurerace i morgen, så vil gerne lige have det til at fungere. Har spillet med chippen før, men der registrerede den automatisk mine løb, som jeg så kunne tjekke, når jeg kom hjem og synkroniserede den med min telefon eller computer. Help meeee!
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Siempre Barca »

Hej venner :cool:. Jeg har brug for lidt rettelse og hjælp til en let og hurtig spansk oversættelse. Den skal oversættes fra dansk til spansk. Jeg har lavet det meste, men er i tvivl om nogle sætninger, som jeg har sat inden i en parantes.

Skriv meget, meget gerne, hvis der er ord som passer bedre ind.
DEN DANSKE VERSION

Mario bor med sin familie i Bogotá, Colombias hovedstad. Colombia er et meget smukt men farligt land. Der er mange problemer i det colombianske samfund: for eksempel fattigdom, narkohandel og vold.
Mario studerer på Universidad Nacional de Colombia. Universitetet er moderne og ligger i Bogotá, i centrum af byen.
Marios far arbejder meget, og moren er derhjemme og passer familien. Mario har to søstre: De går i skole. Mario har mange interesser: at studere engelsk, at spille fodbold og at spille musik.
FARC er en terrororganisation. De kidnapper mange rige mennesker. Marios familie er meget bange for FARC, fordi terroristerne har dræbt mange mennesker.
Mario ved, at der er mange problemer i Colombia, men han elsker landet og vil bo og arbejde der. Han drømmer om et lykkeligt samfund.
DEN SPANSKE VERSION

Mario vive con su familia en Bogotá, la capital de Colombia. Colombia es un país muy hermoso pero tambien es un país peligroso. Hay muchos problemas en la sociedad colombiana: por ejemplo la pobreza, el tráfico de drogas y la violencia.
Mario estudia en Universidad Nacional de Colombia. La universidad es moderno y está en Bogotá, en el centro de la ciudad.
El padre de Mario trabaja mucho, y la madre es en la casa y ciuda la familia. Mario tiene dos hermanas: van a la escuela. Mario tiene muchos intereses: estudiar inglés, jugar fútbol y tocar música.
FARC es una organización terrorista. Secuestran muchas personas ricas. La familia de Mario tienen mucho miedo de FARC, porque han matado muchos personas.
Mario sabe que hay muchos problemas en Colombia, pero ama el país y (vil bo og arbejde der). Sueña de una sociedad feliz.

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Badabing »

Har rettet igennem, og vist ændringerne i fed og understreget


Mario vive con su familia en Bogotá, la capital de Colombia. Colombia es un país muy hermoso pero tambien es un país peligroso. Hay muchos problemas en la sociedad colombiana: por ejemplo la pobreza, el narcotráfico y la violencia.
Mario estudia en Universidad Nacional de Colombia. La universidad es moderna y está en Bogotá, en el centro de la ciudad.
El padre de Mario trabaja mucho, y la madre se queda a casa y cuida la familia. Mario tiene dos hermanas: van a la escuela. Mario tiene muchos intereses: estudiar inglés, jugar fútbol y tocar música.
FARC es una organización terrorista. Secuestran muchas personas ricas. La familia de Mario tienen mucho miedo de FARC, porque han matado muchas personas.
Mario sabe que hay muchos problemas en Colombia, pero ama el país y quiere vivir y trabajar allí. Sueña de una sociedad feliz.

Det med moderen i familien der er hjemmegående ændrede jeg til quedarse a casa, så det forstås at hun bliver hjemme i huset og tager sig af familien, hvor hvis man sagde "La madre está a casa" så fortæller det bare at hun er hjemme, som i at nogen har spurgt om hvor hun for øjeblikket befinder sig. Ellers var det kun smådetaljer som -a og o-endelser på adjektiver ved hhv. han- og hunkøn der skulle rettes.
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Andre end mig der har problemer med Spotify til iPhone?

Da jeg ville opdatere Spotify, går opdateringen bare istå og kommer ikke rigtigt videre. Dette har jeg prøvet før (dog ikke med Spotify, men med andre apps) og slettede derfor Spotify, for derfor at prøve at installere den igen. Men det kan jeg ikke. Når jeg finder Spotify i Appstore, står der blot ''Åbn'' og intet andet. Trykker jeg på ''Åbn'' sker intet. Håber nogle af jer har en løsning på dette..

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Mystisk. Opdaterede mit i går aftes og det virkede og virker fint.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Meget mærkeligt. Har heller aldrig haft problemer med Spotify før nu..

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Siempre Barca »

Skide cool Badabing! Takker mange gange for det ;-)

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Badabing »

Det var så lidt :)
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

FCBarcelonaChr skrev:Meget mærkeligt. Har heller aldrig haft problemer med Spotify før nu..
Prøv at gå højt op og kaste din iPhone ned derfra. Plejer at virke.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Skydefinten »

Det er YouPlay som haxxxor Spotify-appen.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

BarçaDK

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af BarçaDK »

Siempre Barca skrev:Hej venner :cool:. Jeg har brug for lidt rettelse og hjælp til en let og hurtig spansk oversættelse. Den skal oversættes fra dansk til spansk. Jeg har lavet det meste, men er i tvivl om nogle sætninger, som jeg har sat inden i en parantes.

Skriv meget, meget gerne, hvis der er ord som passer bedre ind.
Det hedder vel "Mario estudia en la Universidad..." Jeg tror ikke, at man kan udelade den bestemte artikel.

Jeg vil også skrive "La familia de Mario tienen mucho miedo de las FARC" eftersom "FARC" står for Fuerzas-et-eller-andet.

Der er også lige en klassisk fejl i sidste linje. "At drømme om" hedder "soñar con", selvom det lyder skørt. Altså "Sueña con una sociedad feliz."

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Kubala »

Benytter nogen af jer også af Webuntis på jeres uddannelsessted?

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Spotify er nu installeret igen. Ligeledes er iOS7 hentet. Damn det er lækkert!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Kubala »

Nogen der ved, hvor man kan købe bogen "Rettens Kilder" fra 2011. Kan ikke finde den på pensum.dk eller de andre hjemmesider. Den "nyeste" er fra 1999, men jeg har hørt, at der skulle være en fra 2011, og det er den, som jeg skal købe.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Kubala »

Frustrerende studiestart: først skal man købe en bog, som er på norsk....:roll:, hvilket de ikke havde med, da der var bog køb, men som åbenbart også kunne fås på dansk, selvom underviserne havde glemt alt om dette, og så de andre jura bøger, som først udkom senere... :roll:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster