Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg trykker bare på "Vis ulæste indlæg". På den måde kommer alle indlæg med nye posts op. Husk dog at trykke på "afmærk fora som læste" først, ellers kommer samtlige topics op :)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Qwade
Indlæg: 198
Tilmeldt: man jan 16, 2012 5:56 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Qwade »

Heartbreaker skrev:Jeg trykker bare på "Vis ulæste indlæg". På den måde kommer alle indlæg med nye posts op. Husk dog at trykke på "afmærk fora som læste" først, ellers kommer samtlige topics op :)
Super, det prøver jeg, tak! :)

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af puyol83 »

Er der nogen der har prøvet at bestille bøger fra usa igennem amazon, og ved om man bliver opkrevet ekstra told ift. den pris man får vist på hjemmesiden?
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af fidanho »

Jeg tror vist man skal betale 250 kr. ekstra fra et ikke-EU-land. Eller var det 500? Men ja, jeg tror du skal betale ekstra gebyrer.
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af puyol83 »

damn det er sgu mange penge :mad:
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Mander »

Prøv at kigge efter bogen på amazon.co.uk. De har den sikkert også, og så slipper du for told.

Du skal ikke betale told, hvis du køber for 80 kr. eller under, når du køber fra et ikke-EU-land.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

kklaus
Indlæg: 9750
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1281 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af kklaus »

puyol83 skrev:Er der nogen der har prøvet at bestille bøger fra usa igennem amazon, og ved om man bliver opkrevet ekstra told ift. den pris man får vist på hjemmesiden?
Som Mander siger, så slipper du hvis du køber for under 80 kr.
http://www.toldpriser.dk/toldregler

Selvom det nu ikke er altid, at pakker til en værdi af 80+ kr. bliver taget i tolden. Jeg har købt en del cd'er fra play.com som sender fra Jersey - en af øerne i Den Engelske Kanal, som ikke er en del af EU. Langt de fleste cd'er koster under 80 kr., så det er ikke noget problem, men når man bestiller flere i samme ordre, så kan de godt lide lige at sende dem to og to, hvis de har mulighed for det. Det er som sådan også en meget fin tanke, bare pokkers upraktisk da det ofte øger pakkens værdi til over 80 kr.

Jeg har dog kun oplevet én gang (ud af nok 15-20 i alt), at min pakke er blevet taget i tolden og jeg efterfølgende har fået et fint lille brev om, at de godt ville have jeg betalte moms af min pakke til en værdi af hele 104 kr. - altså 26 kr. oveni... den klarer man nok lige, men nå-ja, så var der lige 160 kr. i gebyr. Jeg overvejede længe at ignorere pakken og så bare bestille cd'erne igen. Det havde været billigere end at gå på posthuset og betale for at få den udleveret, men det endte jeg nu med at gøre alligevel :smile:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af puyol83 »

Ok mange tak for jeres svar! Jeg blev bare lidt i tvivl fordi det fremgår af denne side http://www.toldpriser.dk/Toldsatser at bøger ikke fortoldes.

På den anden side, og som du også nævner Klaus, lader det til at Postdanmark uanset hvad opkræver 160 kr.

-Har faktisk bestilt bogen fra amazon.co.uk og boghandlens navn sluttede også med UK, men der stod at den blev sendt fra New York. Desværre kan det ikke betale sig at bestille bogen fra en UK boghandel.

Nyt spørgsmål: Er der så nogen af jer der har prøvet at afbestille fra Amazon og lige kan huske hvor længe man har til det og hvorvidt man får fuld retur? (Jeg kan jo godt tjekke det derinde men hvis en af jer lige har svaret :glad: )
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Mander »

Hvis du køber gennem Amazon.co.uk, så har du købt via en engelsk forhandler, og der burde ikke være noget problem. At de sender direkte fra USA er jo blot en mere praktisk udgave af, at de sender USA -> England -> Danmark. Jeg skal dog ikke kunne udelukke, at SKAT er uenige i de praktiske overvejelser... men du har trods alt betalt dansk moms, og hvis der virkelig ikke er told på bøger (har ikke sat mig ind i det), så er der jo intet at komme efter.

Mht. returnering stod der følgende i den mail, jeg fik forleden dag, da jeg bestilte en lærebog gennem dem:
At Amazon.co.uk we want you to be delighted every time you shop with us. Occasionally though, we know you may want to return items. Read more about our Returns Policy at:

Further, under the United Kingdom's Distance Selling Regulations, you have the right to cancel the contract for the purchase of any of these items within a period of 7 working days, beginning with the day after the day on which the item is delivered. This applies to all of our products. However, we regret that we cannot accept cancellations of contracts for the purchase of video, DVD, audio, video games and software products where the item has been unsealed. Please note that we are unable to accept cancellation of, or returns for, digital items once downloading has commenced. Otherwise, we can accept returns of complete product, which is unused and in an "as new" condition.

...
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af puyol83 »

Tak for svaret Mander.
Har ikke sat mig synderligt ind i reglerne, men det fremgår bare af den hjemmeside som Klaus linker til, at der ikke er told på bøger... Så vidt jeg kan forstå afhænger "det store beløb" af, hvorvidt Postdanmark mener der skal fortoldes, fordi de i givet fald kræver et gebyr på 160 kr.

Ud fra det du poster har jeg faktisk lidt svært ved at udlede "fortrydelses/afbestillings- reglerne", fordi det ikke lader til at man kan fortryde sin bestilling inden varen er sendt, og derfor kunne jeg forestille mig at man uanset hvad skal betale for leveringen (og muligvis også returneringen).
Jeg kan i hvert fald ikke finde nogen steder på deres hjemmeside hvor man kan annullere sin bestilling, så nu har jeg skrevet til sælgeren selv om de kan annullere min bestilling, så må jeg jo se hvad de siger.

Tusind tak Mander og jer andre for de gode svar!

Ps: Nu har jeg næsten lyst til at beholde min bestilling bare for at se hvad der sker :grin:
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Pieyanthikos »

Ellers er der http://www.bookdepository.co.uk/ - de er netop begyndt at sende til DK (gratis). Jeg har ikke prøvet dem, men flere har sagt at de er gode og billige.

Bestilte du over Amazon UK's marketplace? For så kan du sagtens risikere at bøgerne bliver sendt fra USA, i så fald vil der stå "Dispatched from United States".
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af puyol83 »

Pieyanthikos skrev:Ellers er der http://www.bookdepository.co.uk/ - de er netop begyndt at sende til DK (gratis). Jeg har ikke prøvet dem, men flere har sagt at de er gode og billige.

Bestilte du over Amazon UK's marketplace? For så kan du sagtens risikere at bøgerne bliver sendt fra USA, i så fald vil der stå "Dispatched from United States".
Jeps bogen er vist bestilt gennem markedplace, men jeg ved egentlig ikke hvordan jeg er havnet der, for når jeg går ind på amazon.co.uk og søger på bogen nu, kommer den ikke frem til de samme priser (heller ikke under used books)... Jeg har ikke før du nævnte det været klar over at der var forskel på deres "normale" UK-side og så det der markedplace!

Edit: Tak for tippet med bookdepository, men den bog jeg søger lige nu er ikke billig derinde. Men måske i fremtiden...
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Mander »

Du kan nægte at tage imod/afhente pakken, så returneres den.

Og ja, det kan være anderledes, hvis du ikke køber direkte gennem Amazon.

Uha, jeg må vist prøve the Book Depository på et tidspunkt. Så kan jeg købe mig endnu mere fattig i bøger (selv om Amazon nu også sender gratis til Danmark, hvis man køber for mere end X kr.).
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

kklaus
Indlæg: 9750
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1281 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af kklaus »

puyol83 skrev:Tak for svaret Mander.
Har ikke sat mig synderligt ind i reglerne, men det fremgår bare af den hjemmeside som Klaus linker til, at der ikke er told på bøger... Så vidt jeg kan forstå afhænger "det store beløb" af, hvorvidt Postdanmark mener der skal fortoldes, fordi de i givet fald kræver et gebyr på 160 kr.
Men vær opmærksom på, at told og moms ikke er det samme, så selvom der ikke er told på bøger, så skal du stadig betatle moms (25% oveni),his den bliver taget i tolden + gebyret på 160 kr.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af puyol83 »

Jeps sådan havde jeg også forstået det fra dit tidligere indlæg Klaus, fik bare ikke lige skrevet det :smile:

Momsen er også til at leve med, men de der 160 kr. er jo vanvittigt! Ved du hvorfor de opkræver det gebyr, og hvorfor det er så højt?
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster