14/1 FC Barcelona - Real Madrid

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: 14/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Barcaholic »

Lopezzz skrev:
søn jan 14, 2024 11:21 pm
Barcaholic skrev:
søn jan 14, 2024 11:19 pm
Lopezzz skrev:
søn jan 14, 2024 11:11 pm
Barcaholic skrev:
søn jan 14, 2024 11:02 pm
Som forventet, desværre.
Må indrømme at jeg nok også er ved at være derude, hvor jeg ønsker Xavi får en fyreseddel.
Det er sku lidt øv, for jeg synes egentligt han gjorde det fornuftigt da han overtog holdet for 2,5 år siden.
Især når man tænker på hvilken situation man da stod i.
Men her på det sidste synes jeg desværre vi er gået tilbage, meget tilbage endda.
Vi har ingen gnist, intet spilkoncept og ingen fremgang overhovedet.

Jeg ved ikke hvem der skulle kunne tage over for os, men er næsten klar på at hive noget op fra ungdomsrækkerne, bare for at prøve noget nyt.

Xavi vil altid være en legende, også selvom det desværre ikke lykkedes ham at skabe succes som træner for Barca.
Det der gøre mest ondt er at folk kommer til at huske os kun på grund af Pep og Messi.
Cruyff, Laudrup, Romario, Rivaldo, Ronaldinho, Iniesta.
Der er rigeligt af gode minder, udover Pep og Messi. :thumbup:
Bro jeg er ikke så gammel til at huske de første 4 :lol:
Haha, det er jeg sku heller ikke.
Men har hørt de skulle være okay. :grin:

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 14/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Det her Barca kan ikke det store. Med eller uden Xavi. Det er et tandløst hold. Og ja, man kan ikke bare sælge den ene spiller og den anden spiller. Man er dybt, dybt forgældet. Måske man skal se realiteterne i øjne.

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 14/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Klopp er ved, på imponerende vis, at hive Liverpool tilbage mod toppen, igen! Tror ikke han har nogen intentioner om at gå foreløbigt.

Personligt kan jeg ikke se nogen god grund til at give Xavi mere tid/resten af sæsonen.

Sidste sæson var imponerende rent defensivt, men nu hvor det er væk, har han jo reelt intet tøj på.

En ny mand tak, ligeglad hvem.

Puyols_garn
Indlæg: 42
Tilmeldt: fre jul 30, 2021 4:16 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: 14/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Puyols_garn »

Barcaholic skrev:
søn jan 14, 2024 11:15 pm
Filten skrev:
søn jan 14, 2024 11:08 pm
Barcaholic skrev:
søn jan 14, 2024 11:02 pm
Som forventet, desværre.
Må indrømme at jeg nok også er ved at være derude, hvor jeg ønsker Xavi får en fyreseddel.
Det er sku lidt øv, for jeg synes egentligt han gjorde det fornuftigt da han overtog holdet for 2,5 år siden.
Især når man tænker på hvilken situation man da stod i.
Men her på det sidste synes jeg desværre vi er gået tilbage, meget tilbage endda.
Vi har ingen gnist, intet spilkoncept og ingen fremgang overhovedet.

Jeg ved ikke hvem der skulle kunne tage over for os, men er næsten klar på at hive noget op fra ungdomsrækkerne, bare for at prøve noget nyt.

Xavi vil altid være en legende, også selvom det desværre ikke lykkedes ham at skabe succes som træner for Barca.
Synes ikke vi har rykket os på noget tidspunkt, det skulle gerne begynde at gå frem ad i løbet af 2 år i en "genopbygning" og det er ikke sket.

Synes jeg har hørt Pep nævne: "Hvis min hjerteklub ringer og har brug for mig, så kommer jeg" - lad os starte med at hører ham.
Som jeg husker det, var genpres noget der begyndte at fungere i starten af hans træner periode.
Der var somom der kom ny gejst og energi i spillerne og klubben.
Men ja, det smukke tiki taka blev desværre aldrig rigtig til noget.

Drømmen om Pep er smuk, men kommer nok aldrig til at ske.
Og kunne også frygte at den ville ende lidt ala Xavi.
At han ikke ville kunne leve op til det enorme pres han helt sikkert ville få.

Jeg er frisk på noget helt nyt.
Hvis ret skal være ret, så er jeg enig i der var fremskridt at spore efter Xavi tog over. Genpresset blev genetableret, organisationen var ikke på samme niveau som under Pep, men for første gang i lang tid fik vi et nogenlunde fungerende genpres at se igen. Der var til tider endda også noget der mindede om et veldefineret system at spore. I den her sæson er vi imidlertid gået tilbage på alle parametre. Systemet virker ikke nær lige så veldefineret, og den defensive organisation er til tider fuldstændig fraværende. Skaderne har selvfølgelig ikke gjort det lettere at etablere et sammenhængende system med en kontinuerlig startopstilling, og den nedadgående formkurve har sikkert også haft en selvstændig effekt på stigningen i personlige fejl vi ser på banen (bare se Kounde i aften, eller en næsten hvilken som helst anden aften i løbet af de sidste par måneder).

Jeg har desværre heller ikke meget tillid til at Xavi kan få skuden vendt længere, krisen virker efterhånden så dyb, at jeg ikke kan se anden udvej end at tilføre noget nyt blod på trænerbænken.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 14/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Xavi: "There's disappointment and sadness. We have not been comfortable at any time, we have been dominated."

"I apologise to the fans because we have shown a poor display. Barça will return."

"I have congratulated Carlo Ancelotti, always with respect and sportsmanship. Madrid have been fair champions. Nothing more."
"The upcoming days will be hard with a lot of criticism, but you have to accept it."

"You can't start a final like that, conceding so many chances... We were very bad in those 10 minutes, and although we later reacted with Lewandowski's goal, the penalty, which it wasn't, was a very hard blow."

"I have the confidence of the club."

"We need to reset and fight for the three remaining titles."

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15011
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 14/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Nyhuus skrev:
søn jan 14, 2024 11:19 pm
Jeg holder altså fast i, at vi stadigvæk har en fornuftig trup, som den er lige nu.
Den er ikke lige så god, som real er. Men jeg sidder bare tilbage med en fornemmelse af, at vi har en trup der spiller 200% under niveau. Vi burde kunne være langt mere med i en kamp som i dag. Vi burde kunne spille med om LL og CdR. Vi burde kunne komme længere end 1/16 i CL.

Som mange af jer så også skriver indirekte (læs: fyr Xavi, skrevet på 50 forskellige måder), så tror jeg problemet ligger hos Xavi.
Er bare ikke enig i, at han skal fyres nu. Lige nu, må målet været at han kører sæsonen færdig imens vi stadigvæk ligger til at spille CL næste år.

Det sidste der er brug for er at man skal hente en eller anden nødløsning ind.

Så hellere at man går i gang med at scoute og række ud til mulige trænere nu, og skifter ud til sommer.
Om så det skal være Michel fra Girona - jeg er ligeglad. Kom med noget nyt og helt anderledes end "han har Barca-DNA"-typen.
Det er dejligt, at vi alle sidder tilbage med minderne om de gode gamle dage med MSN+IBX/R, 4-3-3 og vandt det ene trofæ efter det andet. Jeg ville være ked af at se, at vi skal gå hen i glemslen, fordi man ikke tør forny måden at tænke og spille fodbold på.
Dermed ikke sagt, at vi skal til at spille som RM. Slet ikke. Har bare brug for en træner med et koncept og en plan, der bringer noget optimisme. Også når man er bagud.
Madrid har mere Barca dna end vi selv har. De har studeret og kopieret os for længe siden plus de har den farligste kontraangreb i verden.
Og deres held er evig. Lige meget hvor de er de har heldet med sig. Mentalt er de langt over os.
Vi må finde en eller anden måde til at stoppe dem og det første jeg vil gøre er at skabe et bedre boldkontrol så vi kan får lidt tiki-taka tilbage. Hurtig bevægelse med maks 3 boldberøringer. Der skal være altid 3 spillere omkring bolden men det kræver at vi har nogle teknisk dygtige spillere. Desværre Lewa, Kounde, Roberto og Romeu er langt fra det niveau.
MDCCCXCIX

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 14/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Alias-A »

Pinlig kamp.

Jeg har også bemærket at nærmest alle spillernes udvikling er gået i stå, eller at de ligefrem er blevet dårligere det sidste års tid.
Unge spillere har brug for tid, ja, men verdensklassespillere som Lewandowski, Gundogan etc skal jo ikke lige pludselig ligne amatører.
93' Iniesta

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: 14/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Nyhuus »

Lopezzz skrev:
søn jan 14, 2024 11:44 pm
Madrid har mere Barca dna end vi selv har. De har studeret og kopieret os for længe siden plus de har den farligste kontraangreb i verden.
Og deres held er evig. Lige meget hvor de er de har heldet med sig. Mentalt er de langt over os.
Vi må finde en eller anden måde til at stoppe dem og det første jeg vil gøre er at skabe et bedre boldkontrol så vi kan får lidt tiki-taka tilbage. Hurtig bevægelse med maks 3 boldberøringer. Der skal være altid 3 spillere omkring bolden men det kræver at vi har nogle teknisk dygtige spillere. Desværre Lewa, Kounde, Roberto og Romeu er langt fra det niveau.
Jah altså.. synes nu stadigvæk, at der er en forskel fra den måde de spiller og til den måde vi gjorde, da vi var på toppen.
Kan huske at en af kommentatorerne under Girona-kampen pointerede det absurde i, at det er to hold fra Catalonien, der spiller mod hinanden. Det ene spiller som Barca, men er ikke Barca.

Jeg tror Lewan kunne være langt bedre, hvis han blev sat bedre op.
Er helt med på, at hans attitude ofte er elendig, og han ofte ikke gør noget selv.
Det virker bare som om, at han bliver brugt forkert taktisk, eller at hans medspillere ikke kan finde ud af at udnytte ham. Og ofte ser der nærmest ud som om, at Ferran er allergisk over for afleveringer til ham.

Kounde må have meget mere i sig. Det er bare gået tabt under Xavi. Han var altså en af La Ligas de bedste center forsvarer i Sevilla.
Senest rettet af Nyhuus man jan 15, 2024 12:09 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 14/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Unionistas de Salamanca (Barça's rival in Copa del Rey): "We believe."
Og det, at den type hold, som vi tidligere, uden problemer, kunne slå, melder den slags ud, er også et problem. Vores spillere mangler troen på at kunne slå alle, mens alle, tror de kan slå os.

Xavi står overfor en gordisk knude og hvis ikke han snart får tryllet noget frem, så kommer vi ikke ud af blindgyden.

Huttetuu
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn okt 09, 2022 11:10 pm
Blevet takket: 7 gange

Re: 14/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Huttetuu »

Av en eller annen grunn virker alle spillere å miste selvtillit for hver kamp de spiller.

Balde startet fantastisk, med mye guts og selvtillit. Nå tør han knapt prøve, og de gangene han prøver kan man se at han ikke tror på det.

Yamal og, fantastisk i sommer. Mye initiativ, viste en utrolig spilleforståelse, ro og selvtillit. Nå begynner han jo nærmest å minne om hodeløse Dembele han også.

Begge disse er jo selvfølgelig veldig unge og kan naturlig nok ha store svingninger i prestasjonene. Men de er to av mange.

Beklager språket, er dårlig med norske forum å lufte frustrasjoner på. Eller er nå ihvertfall her jeg er blitt sittende og lese :lol:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 14/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Xaviball forener nordens tilhængere.

Kunsten at græde i kor :lol:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 14/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

🚨💣JUST IN | Lewandowski left the stadium limping.

[Via : LaTdT 🥇 ]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 14/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

️️Deco: "Xavi continues with all the confidence of the president and the sports management. It's a defeat that changes nothing."

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 14/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Norbit »

Dytrax skrev:
man jan 15, 2024 12:28 am
🚨💣JUST IN | Lewandowski left the stadium limping.

[Via : LaTdT 🥇 ]
Forhåbentlig er han ude de næste 2 år.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Filten
Indlæg: 1918
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 14/1 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Filten »

Dytrax skrev:
søn jan 14, 2024 11:40 pm
Xavi: "There's disappointment and sadness. We have not been comfortable at any time, we have been dominated."

"I apologise to the fans because we have shown a poor display. Barça will return."

"I have congratulated Carlo Ancelotti, always with respect and sportsmanship. Madrid have been fair champions. Nothing more."
"The upcoming days will be hard with a lot of criticism, but you have to accept it."

"You can't start a final like that, conceding so many chances... We were very bad in those 10 minutes, and although we later reacted with Lewandowski's goal, the penalty, which it wasn't, was a very hard blow."

"I have the confidence of the club."

"We need to reset and fight for the three remaining titles."
2½ år har han været træner, overtager holdet midt i en sæson og kommer i top 4.

Vinder sæsonen efter pga. vores defensiv og fordi de andre hold ganske enkelt var elendige og spillede under deres sædvanlige Niveau.

Vi spiller uden et spilsystem, der er ingen tiki-taka, genpresset er væk.

Vi slår næsten flere indlæg (346) end Luton Town i PL som for nuværende er noteret for 416 af slagsen. (jeg er med på, vi har det engelske flag i vores logo, men vi skal ikke slå indlæg)

Holdet har overhovedet som i OVERHOVEDET IKKE udviklet sig på 2½ år. Jeg ved ikke, hvor lang tid en genopbygning skal tage, men jeg havde håbet, at der var sket nogle små ændringer efter det første halve år, og man så positive tendenser i sæson efter, ja vi vinder La Liga, men det er pga. de andre hold spillede langt under Niveau og defensiven var solid. 2½ år under Xavi og der er ikke sket fremskridt nogen steder, spillerne der var gode før Xavis ankomst er gået 1-2 skridt tilbage, se bare Araujo nu, Gündogan osv. Der er intet der indikere, at vi kommer til at spille flot og sprudlende fodbold resten af sæsonen og jeg kan slet ikke se, at det skulle være anderledes i næste sæson.

1. La Liga er forduftet Xavi.

2. CdR ryger vi ud af lige så snart vi møder modstand fra en bedre divison end division 4.

3. CHL kommer slet ikke til at ske, Napoli i krise? de skal nok få vendt skuden imod Barca.

Holdet spiller som et taberhold og med bundholds mentalitet.

#XaviOut
Senest rettet af Filten man jan 15, 2024 1:47 am, rettet i alt 1 gang.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 38 gæster