21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Jeg havde fuldstændigt svedt Kessie ud.

Glimrende post, Easy. Tak for den.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
fre apr 22, 2022 1:06 pm
Jeg er meget enig... og forhøjer :cool: med rutine og fodbold intellekt. Det er specielt tydeligt, når Pique er ude, eller Garcia ikke får den nødvendige fysiske opbakning (og dermed bliver overbelastet) og/eller når Busq, Pedri og de Jong ikke alle er med og i samlet flok tager kontrol over midtbanen.

Det hjælper heller ikke, at Alves spillede som en gammel mand lige pludseligt (han faldt markant i gennem i går).

Dertil mangler der boldsikkerhed og fodboldintellekt på flere positioner - herunder Auba, Dembele og Adama.

I lyset af den seneste håndfuld kampe giver Kessie super god mening...
Du har helt ret, det er ikke kun på backsene, man halter, men jeg ser det, med tilgangene af Kessie og AC, som mest presserende at få styrket RB og LB. Det er lidt ligegyldigt, hvem man ellers henter ind, hvis man ikke får de to positioner opgraderet imø.

Hvis vi prøver at bryde truppen lidt op, så har man lige nu i Araujo, Gavi, Pedri, Ferran og Fati fem fremragende talenter, med et potentiale, der ikke er noget loft for. Det er spillere, som man bygge en epoke på, det kan der efter hånden ikke være megen tvivl om.

Dertil kan man ligge de Jong og Ter Stegen, som begge har et topniveau, der matcher de bedste. Det vil sige man har syv spillere til en opstilling i verdensklasse. Førnævnte Kessie og AC kan bidrage med bredde på topniveau, ikke verdensklasse som de andre, men noget der ligger meget tæt på og som måske kan udvikles til det, men som primært skal bruges til at dække bredden på holdet og sikre, man ikke står med en situation som nu, hvor man sidst på sæsonen må melde tæt på udsolgt på alle positioner.

Når vi så kigger lidt videre, så begynder problemerne at dukke op til overfladen. Hvis vi tager udgangspunkt i de syv førstnævnte spillere i en idealopstilling, så efterlader det 5 positioner, da man kun spiller med 3 midtbane spillere, RB, LB, LCB, DM og CF. De fire positioner dækkes lige nu af Piqué, Alba, Alves, Busquets og Auba, som vil være henholdsvis 35, 33, 39, 34 og 33 til sommer. Enhver kan se, det er fuldkommen uholdbart med fem så gamle spillere i startopstillingen og man skulle gerne starte sæsonen op med højest to af de nævnte i en idealopstilling.

Hvem kan så tage over i den nuværende trup? Det korte svar er lige nu, ingen. Hverken Garcia eller Dest viser den fornødne kvalitet til på nuværende tidspunkt at være fast starter, når de store kampe skal spilles. Man kunne håbe AC vil være løsningen på CB, men det står lige nu hen i det uvisse. Kessie kan tilbyde en bredde på midten, men han er ikke en spiller, der giver Busquets den fornødne hvile til at kunne holde en hel sæson mere. Dertil er forskellen i kvalitet og evner for stor. Dembélé står lige nu hen i det uvisse og kan derfor ikke regnes med i ligningen. En forlængelse der kunne ellers give en stærk fronttrio bestående af Fati, Ferran, Demb og Auba i roation. Adama kunne være backup, men han ser ikke ud til at blive.

Kigger man endnu dybere i truppen ser det endnu værre ud, med en lang række spillere, der enten ikke passer ind eller som slet ikke har niveau og man står dermed med en kæmpe opgave til sommer i, at gøre truppen komplet til en ny sæson, hvor man gerne skulle lukke meget af hullet til Real og som også gerne skulle kunne spille mindst to knock out runder i CL til næste forår. Min største frygt er, man igen er for afhængige af nøglespillere på de fleste positioner, hvoraf de fleste aldersmæssigt er langt over, hvad man kan forvente af et europæisk tophold.

Haaland ser ud til at være tabt og det er selvfølgelig ærgerligt, men det efterlader også en økonomi, der kan tåle langt flere investeringer længere tilbage på banen. Et slag på tasken er, den økonomiske belastning, et køb af Haaland ville være, kan finansiere et køb af f.eks. Tchouaméni og Koundé for den samme pris og måske endda lidt til. Sådan to indkøb vil virkelig give noget ballast med instant impact. Et fysisk tilskud, der med det samme, vil være virkelig til mærke og som vil katapultere holdet ind i en helt, helt anden kaliber, på samme måde, som Haaland isoleret set ville. Bremer fra Torino er et andet godt bud på en CB, der ville komme ind med noget power.

De to backs er dog stadig et spørgsmål, der står tilbage som to blinkende røde lygter i mørket. Jeg havde i dén grad håbet på Mazraoui, som ville have lukket et kæmpe hul i højre side til meget billige penge. Nu står man uden gentlige alternativer og jeg har svært ved at se, hvem man realistisk set kan hente med et niveau, der er højt nok. Alternativet bliver nok at man må give Dest endnu en chance for at vise, han har et potentiale, der er højt nok og at han kan indfri det. Man mangler dog stadig en stærk backup, da hverken Roberto eller Alves er seriøse emner., hvis man skal bevæge sig fremad.

På VB er man knap så presset, da Alba stadig har et topniveau, der kan bruges en sæson mere. Problemet er bredden og man skal finde en, der har et højt fysisk niveau i rotationen, som bliver endnu vigtigere næste sæson, end den har været i denne. Han kan simpelthen ikke spille mere end højest 60% af kampene næste sæson, ellers vil det gå ud over fysikken og dermed kvaliteten. Jeg synes, en spiller som Sosa virker som et spændende valg og samtidig realistisk med en frikøbsklausul på 25 mio euro.

Så et en lille bøn herfra 🙏

Tchouaméni(70 mio), Bremer(30), Mazraoui(0), Sosa(25), AC(0), Kessie(0) og Raphinha(50). Bom. Syv spillere, der vil sende Barca direkte ind i en ny æra :grin:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Bremer, Bremer og Bremer 10 gange før AC.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »



Apropos forsvarsnakken
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Endnu en kæmpe kamp af Gavi. Han bliver bare ved med at imponere. Sindssygt talent





Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
fre apr 22, 2022 5:54 pm
Madameskrald skrev:
fre apr 22, 2022 1:06 pm
Jeg er meget enig... og forhøjer :cool: med rutine og fodbold intellekt. Det er specielt tydeligt, når Pique er ude, eller Garcia ikke får den nødvendige fysiske opbakning (og dermed bliver overbelastet) og/eller når Busq, Pedri og de Jong ikke alle er med og i samlet flok tager kontrol over midtbanen.

Det hjælper heller ikke, at Alves spillede som en gammel mand lige pludseligt (han faldt markant i gennem i går).

Dertil mangler der boldsikkerhed og fodboldintellekt på flere positioner - herunder Auba, Dembele og Adama.

I lyset af den seneste håndfuld kampe giver Kessie super god mening...
Du har helt ret, det er ikke kun på backsene, man halter, men jeg ser det, med tilgangene af Kessie og AC, som mest presserende at få styrket RB og LB. Det er lidt ligegyldigt, hvem man ellers henter ind, hvis man ikke får de to positioner opgraderet imø.

Hvis vi prøver at bryde truppen lidt op, så har man lige nu i Araujo, Gavi, Pedri, Ferran og Fati fem fremragende talenter, med et potentiale, der ikke er noget loft for. Det er spillere, som man bygge en epoke på, det kan der efter hånden ikke være megen tvivl om.

Dertil kan man ligge de Jong og Ter Stegen, som begge har et topniveau, der matcher de bedste. Det vil sige man har syv spillere til en opstilling i verdensklasse. Førnævnte Kessie og AC kan bidrage med bredde på topniveau, ikke verdensklasse som de andre, men noget der ligger meget tæt på og som måske kan udvikles til det, men som primært skal bruges til at dække bredden på holdet og sikre, man ikke står med en situation som nu, hvor man sidst på sæsonen må melde tæt på udsolgt på alle positioner.

Når vi så kigger lidt videre, så begynder problemerne at dukke op til overfladen. Hvis vi tager udgangspunkt i de syv førstnævnte spillere i en idealopstilling, så efterlader det 5 positioner, da man kun spiller med 3 midtbane spillere, RB, LB, LCB, DM og CF. De fire positioner dækkes lige nu af Piqué, Alba, Alves, Busquets og Auba, som vil være henholdsvis 35, 33, 39, 34 og 33 til sommer. Enhver kan se, det er fuldkommen uholdbart med fem så gamle spillere i startopstillingen og man skulle gerne starte sæsonen op med højest to af de nævnte i en idealopstilling.

Hvem kan så tage over i den nuværende trup? Det korte svar er lige nu, ingen. Hverken Garcia eller Dest viser den fornødne kvalitet til på nuværende tidspunkt at være fast starter, når de store kampe skal spilles. Man kunne håbe AC vil være løsningen på CB, men det står lige nu hen i det uvisse. Kessie kan tilbyde en bredde på midten, men han er ikke en spiller, der giver Busquets den fornødne hvile til at kunne holde en hel sæson mere. Dertil er forskellen i kvalitet og evner for stor. Dembélé står lige nu hen i det uvisse og kan derfor ikke regnes med i ligningen. En forlængelse der kunne ellers give en stærk fronttrio bestående af Fati, Ferran, Demb og Auba i roation. Adama kunne være backup, men han ser ikke ud til at blive.

Kigger man endnu dybere i truppen ser det endnu værre ud, med en lang række spillere, der enten ikke passer ind eller som slet ikke har niveau og man står dermed med en kæmpe opgave til sommer i, at gøre truppen komplet til en ny sæson, hvor man gerne skulle lukke meget af hullet til Real og som også gerne skulle kunne spille mindst to knock out runder i CL til næste forår. Min største frygt er, man igen er for afhængige af nøglespillere på de fleste positioner, hvoraf de fleste aldersmæssigt er langt over, hvad man kan forvente af et europæisk tophold.

Haaland ser ud til at være tabt og det er selvfølgelig ærgerligt, men det efterlader også en økonomi, der kan tåle langt flere investeringer længere tilbage på banen. Et slag på tasken er, den økonomiske belastning, et køb af Haaland ville være, kan finansiere et køb af f.eks. Tchouaméni og Koundé for den samme pris og måske endda lidt til. Sådan to indkøb vil virkelig give noget ballast med instant impact. Et fysisk tilskud, der med det samme, vil være virkelig til mærke og som vil katapultere holdet ind i en helt, helt anden kaliber, på samme måde, som Haaland isoleret set ville. Bremer fra Torino er et andet godt bud på en CB, der ville komme ind med noget power.

De to backs er dog stadig et spørgsmål, der står tilbage som to blinkende røde lygter i mørket. Jeg havde i dén grad håbet på Mazraoui, som ville have lukket et kæmpe hul i højre side til meget billige penge. Nu står man uden gentlige alternativer og jeg har svært ved at se, hvem man realistisk set kan hente med et niveau, der er højt nok. Alternativet bliver nok at man må give Dest endnu en chance for at vise, han har et potentiale, der er højt nok og at han kan indfri det. Man mangler dog stadig en stærk backup, da hverken Roberto eller Alves er seriøse emner., hvis man skal bevæge sig fremad.

På VB er man knap så presset, da Alba stadig har et topniveau, der kan bruges en sæson mere. Problemet er bredden og man skal finde en, der har et højt fysisk niveau i rotationen, som bliver endnu vigtigere næste sæson, end den har været i denne. Han kan simpelthen ikke spille mere end højest 60% af kampene næste sæson, ellers vil det gå ud over fysikken og dermed kvaliteten. Jeg synes, en spiller som Sosa virker som et spændende valg og samtidig realistisk med en frikøbsklausul på 25 mio euro.

Så et en lille bøn herfra 🙏

Tchouaméni(70 mio), Bremer(30), Mazraoui(0), Sosa(25), AC(0), Kessie(0) og Raphinha(50). Bom. Syv spillere, der vil sende Barca direkte ind i en ny æra :grin:
Fantastisk analyse Easy!!! Så må vi jo bare håbe, at de hører efter på rette sted. :smile:

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

Helt enig i den gode analyse, ( bortset fra jeg tror Ferrans topniveau kan blive en top 20 i verden ikke helt verdens klasse)

Men hvad med unge spillere fra la masia ? Jeg har ikke styr på talenterne der, men er der vitterligt ingen der ser gode nok ud til at ku få en plads i løbet af en tre år?
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Magnus Frost skrev:
fre apr 22, 2022 9:40 pm
Helt enig i den gode analyse, ( bortset fra jeg tror Ferrans topniveau kan blive en top 20 i verden ikke helt verdens klasse)

Men hvad med unge spillere fra la masia ? Jeg har ikke styr på talenterne der, men er der vitterligt ingen der ser gode nok ud til at ku få en plads i løbet af en tre år?
Jeg synes allerede, Ferrans topniveau er tæt på verdensklasse. Der er i hvert fald flere aspekter af hans spil, der er og spørgsmålet er så, om han kan føje et par stykker mere til og det er jeg faktisk ikke i tvivl om, han kan. Hans potentiale er faktisk højere, end jeg på forhånd havde troet og selvom jeg har troet på ham hele tiden, så har han overrasket mig. Hans bevægelser uden bold er simpelthen fremragende og man så det igen ved målet i går.

Men lad os lade den ligge og gå videre til næste spørgsmål. Talenterne. Problemet er nok ikke så meget, man ikke har talent på b-holdet og længere nede, for det har man, så rigeligt endda. De kommer nærmest til at stå i kø hen over de næste 5 år, så mange spændende spillere er der. Man har allerede taget kraftigt hul på 2003 og 2004 årgangene og det siger noget om, hvor store talenterne er. Men der er langt mere at hente i de kommende år, både fra 03 og 04, men også fra 05, 06 og man ser sågar allerede noget virkeligt stort være på vej fra 07 og yngre årgange. Så ja, talent har man masser af, men problemet er at finde den rette balance.

Man har allerede inkorporeret Fati, Pedri og Gavi, som er under 20 år og man har samtidig Araujo, Ferran, Garcia, Nico og Dest, som er i starten af tyverne. Dertil kan lægge flere andre, som enten er, eller har været inde omkring holdet, som f.eks. Balde, Ilias, Abde, Tenas, Peña og Puig. Det stiller et naturligt spørgsmål om, hvor mange unge spillere, man kan tage ind og hvor hurtigt, hvis man samtidig vil have et hold, der er konkurrence dygtigt. Jeg tror Xavi har sat grænsen ved de nævnte i denne omgang og måske med god grund, når man ser på resultaterne, der er begyndt at blive bedre. Jeg tror, kun en usandsynlig mængde skader vil kunne ændre på det forhold i denne sæson, eller hvis sæsonen er afgjort og det vil sige, hvis man har sikret 2. pladsen.

Hvis man kigger frem mod næste sæson, så er der nogle muligheder, specielt hvis man får ryddet godt ud i overskudslageret. Spillere som Mika, Orellana, Ilias, Balde, Tenas, Peña, Alarcon, Garrido, Riad og Almeida er alle sammen spillere, der enten træner fast med, eller jævnligt bliver inviteret til træning med, førsteholdet og de vil alle have muligheden for at vise sig frem i preseason og kæmpe om de sidste få pladser i truppen. Ideelt set bliver der plads til tre-fire stykker fra den gruppe til næste sæson og selvom det nok ikke bliver til kontinuerligt spilletid den første sæson eller to, så kan man ikke udelukke én af dem pludselig stikker af i sin udvikling og spille sig tæt på holdet, for de har alle sammen hver især potentialet til at gøre det. Truppen vil dog være godt udrustet til næste sæson, hvis man får held med alle sine planer i sommervinduet, så det vil være svært for de unge i denne omgang og hvis skulle gætte på en position, hvor man kunne se en spiller fra La masia bryde igennem, så vil det være på CB, hvor Mika, Riad og Almeida alle sammen ser rigtig spændende og stærke ud.

De yngre genrationer vil ikke være i spil til næste sæson, eller den næste igen, sandsynligvis. Men derefter bliver det spændende at se udviklingen på unge spillere som f.eks. Pau Prim, Yamal og Barbera. Men på den korte bane, vil det ikke være interessant at kigge for meget mod talenterne, primært fordi, man har så mange unge spillere i førsteholdstruppen i forvejen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

God pointe at der skal være balance mellem yngre og rutinerede spillere hvis man realistisk set skal spille med om trofæer som champions league. Spørgsmålet er måske for mig om ikke det er naivt at tro vi allerede næste sæson er SÅ gode, det tager både tid for en ny manager og for unge spillere at udvikle sig. Uden en kæmpe signing som Lewandowski tænker jeg der er 0 chance for champions league trofæet, men la liga er helt sikkert inde for rækkevidde ( især med real truppens alder taget i betragtning) så skulle man måske på bekostning af næste års chancer for trofæer fokusere på at købe unge spillere og gi masia spillere en masse chancer så vi om nogle år har en god chance for at være verdens bedste hold? ( og endda i lang tid fordi vi vil have unge spillere der har spillet sammen i lang tid) med den økonomiske situation vi er i, er det i mine øjne ikke umuligt det er den eneste måde vi kan blive verdens bedste i løbet af de næste 5-8 år.


Ift. Ferran har vi måske bare forskellige definitioner af verdensklasse. Jeg tænker verdensklasse er at være top tre på sin position. Og ja Ferrans løb er faktisk virkelig gode allerede, måske endda tæt på verdensklasse. Men han skal godt nok være i en kæmpe udvikling på alle andre parametre for at være top tre i verden ( men det ku da være fantastisk! Ingen havde F.eks set Salah ville blive så god i liverpool, så aldrig sige aldrig) og hold kæft hvor var det frækt og lækkert oplæg han lavede :crazy: :clap:
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
fre apr 22, 2022 5:54 pm
Madameskrald skrev:
fre apr 22, 2022 1:06 pm
Jeg er meget enig... og forhøjer :cool: med rutine og fodbold intellekt. Det er specielt tydeligt, når Pique er ude, eller Garcia ikke får den nødvendige fysiske opbakning (og dermed bliver overbelastet) og/eller når Busq, Pedri og de Jong ikke alle er med og i samlet flok tager kontrol over midtbanen.

Det hjælper heller ikke, at Alves spillede som en gammel mand lige pludseligt (han faldt markant i gennem i går).

Dertil mangler der boldsikkerhed og fodboldintellekt på flere positioner - herunder Auba, Dembele og Adama.

I lyset af den seneste håndfuld kampe giver Kessie super god mening...
Du har helt ret, det er ikke kun på backsene, man halter, men jeg ser det, med tilgangene af Kessie og AC, som mest presserende at få styrket RB og LB. Det er lidt ligegyldigt, hvem man ellers henter ind, hvis man ikke får de to positioner opgraderet imø.

Hvis vi prøver at bryde truppen lidt op, så har man lige nu i Araujo, Gavi, Pedri, Ferran og Fati fem fremragende talenter, med et potentiale, der ikke er noget loft for. Det er spillere, som man bygge en epoke på, det kan der efter hånden ikke være megen tvivl om.

Dertil kan man ligge de Jong og Ter Stegen, som begge har et topniveau, der matcher de bedste. Det vil sige man har syv spillere til en opstilling i verdensklasse. Førnævnte Kessie og AC kan bidrage med bredde på topniveau, ikke verdensklasse som de andre, men noget der ligger meget tæt på og som måske kan udvikles til det, men som primært skal bruges til at dække bredden på holdet og sikre, man ikke står med en situation som nu, hvor man sidst på sæsonen må melde tæt på udsolgt på alle positioner.

Når vi så kigger lidt videre, så begynder problemerne at dukke op til overfladen. Hvis vi tager udgangspunkt i de syv førstnævnte spillere i en idealopstilling, så efterlader det 5 positioner, da man kun spiller med 3 midtbane spillere, RB, LB, LCB, DM og CF. De fire positioner dækkes lige nu af Piqué, Alba, Alves, Busquets og Auba, som vil være henholdsvis 35, 33, 39, 34 og 33 til sommer. Enhver kan se, det er fuldkommen uholdbart med fem så gamle spillere i startopstillingen og man skulle gerne starte sæsonen op med højest to af de nævnte i en idealopstilling.

Hvem kan så tage over i den nuværende trup? Det korte svar er lige nu, ingen. Hverken Garcia eller Dest viser den fornødne kvalitet til på nuværende tidspunkt at være fast starter, når de store kampe skal spilles. Man kunne håbe AC vil være løsningen på CB, men det står lige nu hen i det uvisse. Kessie kan tilbyde en bredde på midten, men han er ikke en spiller, der giver Busquets den fornødne hvile til at kunne holde en hel sæson mere. Dertil er forskellen i kvalitet og evner for stor. Dembélé står lige nu hen i det uvisse og kan derfor ikke regnes med i ligningen. En forlængelse der kunne ellers give en stærk fronttrio bestående af Fati, Ferran, Demb og Auba i roation. Adama kunne være backup, men han ser ikke ud til at blive.

Kigger man endnu dybere i truppen ser det endnu værre ud, med en lang række spillere, der enten ikke passer ind eller som slet ikke har niveau og man står dermed med en kæmpe opgave til sommer i, at gøre truppen komplet til en ny sæson, hvor man gerne skulle lukke meget af hullet til Real og som også gerne skulle kunne spille mindst to knock out runder i CL til næste forår. Min største frygt er, man igen er for afhængige af nøglespillere på de fleste positioner, hvoraf de fleste aldersmæssigt er langt over, hvad man kan forvente af et europæisk tophold.

Haaland ser ud til at være tabt og det er selvfølgelig ærgerligt, men det efterlader også en økonomi, der kan tåle langt flere investeringer længere tilbage på banen. Et slag på tasken er, den økonomiske belastning, et køb af Haaland ville være, kan finansiere et køb af f.eks. Tchouaméni og Koundé for den samme pris og måske endda lidt til. Sådan to indkøb vil virkelig give noget ballast med instant impact. Et fysisk tilskud, der med det samme, vil være virkelig til mærke og som vil katapultere holdet ind i en helt, helt anden kaliber, på samme måde, som Haaland isoleret set ville. Bremer fra Torino er et andet godt bud på en CB, der ville komme ind med noget power.

De to backs er dog stadig et spørgsmål, der står tilbage som to blinkende røde lygter i mørket. Jeg havde i dén grad håbet på Mazraoui, som ville have lukket et kæmpe hul i højre side til meget billige penge. Nu står man uden gentlige alternativer og jeg har svært ved at se, hvem man realistisk set kan hente med et niveau, der er højt nok. Alternativet bliver nok at man må give Dest endnu en chance for at vise, han har et potentiale, der er højt nok og at han kan indfri det. Man mangler dog stadig en stærk backup, da hverken Roberto eller Alves er seriøse emner., hvis man skal bevæge sig fremad.

På VB er man knap så presset, da Alba stadig har et topniveau, der kan bruges en sæson mere. Problemet er bredden og man skal finde en, der har et højt fysisk niveau i rotationen, som bliver endnu vigtigere næste sæson, end den har været i denne. Han kan simpelthen ikke spille mere end højest 60% af kampene næste sæson, ellers vil det gå ud over fysikken og dermed kvaliteten. Jeg synes, en spiller som Sosa virker som et spændende valg og samtidig realistisk med en frikøbsklausul på 25 mio euro.

Så et en lille bøn herfra 🙏

Tchouaméni(70 mio), Bremer(30), Mazraoui(0), Sosa(25), AC(0), Kessie(0) og Raphinha(50). Bom. Syv spillere, der vil sende Barca direkte ind i en ny æra :grin:
Igen nogle fine overvejelser.. jeg er meget enig i, at på trods af de mange spændende talenter og lovende spil, så er det for optimistisk at forvente LaLiga titel og toppræstation i CL allerede fra næste sæson; da bredden er langt fra til det.

Jeg undrer mig dog over, at du ikke indtænker 9`er positionen, og alt afhængig af Dembele noget mere dybde på kantangriber positionen. Og hvis det indtænkes, så er vi samlet oppe i nogle voldsomme beløb..

Afhængig af afgange, så bliver det sikkert en opbygning over 2-3 hele sommervinduer, hvor Xavi vil være dybt afhængig af Piqué, Alba, Busquets og Auba i hvert fald næste sæson med.

Personligt ville jeg nok lade CB ligge til den kommende sæson: Araujo, AC, Garcia og Pique burde kunne kombineres til en stærk sæson, hvis man kan aflaste dem alle fire, og dermed skåne specielt de tre ældstes skrøbelige fysik. Dertil kunne man måske krydre det med en af de unge CB. Hertil kunne jeg godt tænke mig, at Xavi kigger lidt mod Pep og finder en midtstopper forklædt som back (ala Abidal, Walker, Alaba), da det har givet Pep noget meget vigtig defensiv stabilitet - den manøvre kunne også give dybde på CB.

Backs er jeg enig i næsten er første prioriteten. Alves bør sendes videre - han er ikke bedre end Dest pt., og jeg forstår ikke, at man ikke har givet noget mere spilletid til Dest. Hvis man løftede Dests præstationer til det niveau, som han viser i glimt, så var meget løst.

I min optik er akilleshælen Busq - og jeg tror ikke Tchouaméni er løsningen qua din balance mellem rutine/mindre rutine. Det er en enorm opgave at skulle spille single pivot i Xavis system. Her tror jeg, at vi har brug for en mere færdig spiller på alle niveauer. Måske kan AC eller Garcia kommer i spil her.


Interiors bør vi være dækket ind på med, dog mangler vi noget rutine i Gavi og Nico. Der er et tydeligt kontrol tab med de to på banen, som det ser ud nu, hvilket egentlig blot understreger Pedris fantom talent.

Hvis man havde mulighederne, så ville jeg skifte alle andre end Ansu og Ferran. Det kommer ikke til at ske, men resten af 1. holdstruppen vil aldrig mestre den type af bold, som jeg tror, at Xavi gerne vil praktisere i offensiven. På trods forsøger man sikkert at forlænge med Dembele (og måske endda De Jong) i mangel af andre muligheder.

Så ja Almeny for noget at se til.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg undrer mig dog over, at du ikke indtænker 9`er positionen, og alt afhængig af Dembele noget mere dybde på kantangriber positionen. Og hvis det indtænkes, så er vi samlet oppe i nogle voldsomme beløb..
Ja, den tog jeg ikke med, men det er primært fordi, hvis man henter de spillere, jeg nævnte, vil en top 9ér være mindre påkrævet, da holdet ned gennem banen vil have en enorm styrke. Det vil opveje for behovet for, man behøver en forward som Haaland, der banker 40+ mål ind på en sæson. Dertil vil man stadig have Auba, Fati og Ferran, der kan dække positionen og man er altså i så fald stærkt dækket ind. Raphinha var med i mine tænkte indkøb og vil derfor indgå som 1:1 erstatning for Dembélé.

4 spillere til tre positioner er selvfølgelig ikke nok, hvis man tænker over en sæson. Men man må ikke glemme, Alemany står over for noget af en opgave med, at skippe alle overskudsspillerne væk, hvis man skal stå tilbage med kun de fire til næste sæson. I teorien, kan man stå med alle af enten Depay, Dembélé, Adama, Trincao, Grizmann, Coutinho, MB, Luuk, Collado, Abde og Jutgla til næste sæson i tillæg til de fire og min bud er, to af de nævnte vil være nok backup til de fire, HVIS man vel og mærke får hentet de syv spillere, jeg nævnte. Man vil simpelthen være så stærke ned igennem banen, man vil være i stand til at udfordre Real i mesterskabskampen og klare sig videre fra første knock out runde i CL, hvilket imø vil være en realistisk målsætning for næste sæson, uanset hvem man henter. Man kan ikke realistisk set sætte målsætning om store titler til næste sæson, som jeg ser det. Man kan gå efter dem, og det skal man selvfølgelig, men det vil være en fejl at gøre det til en del af målsætningen. Dertil er afstanden for stor lige nu og de unge spillere er stadig unge til næste sæson, så målsætningen skal være realistisk og det vil sige, man skal udfordre i de konkurrencer, man deltager i.
Personligt ville jeg nok lade CB ligge til den kommende sæson: Araujo, AC, Garcia og Pique burde kunne kombineres til en stærk sæson, hvis man kan aflaste dem alle fire, og dermed skåne specielt de tre ældstes skrøbelige fysik. Dertil kunne man måske krydre det med en af de unge CB.
Ja, der er jeg så slet ikke enig. Piqué er ved at være færdig og man kan ikke bruge ham i samme omfang til næste sæson. Hans topniveau vil uundgåeligt begynde at dale på det fysiske område, hvor man i forvejen har store problemer i truppen. Araujo er stærk, men mangler rutine og boldomgang. AC står hen som et spørgsmålstegn lige nu, ligesom Garcia gør. Hvis jeg skulle trupsammensætte lige nu, så ville jeg lade Piqué gå pension og så hente en som Bremer. Bremer, Araujo, Garcia og AC, sådan ville jeg gøre det lige nu og så bakke op med Mika.

Backene er et stort kaos lige nu. Alder, fysik og niveau er spredt for alle vinde og der skal gøres et kæmpe stykke arbejde for at stykke en slagkraftig back sammensætning sammen til næste sæson. Det er nærmest pinligt, så lidt styrke man har på back positionerne og det er et af de få steder, man ikke rigtig har noget som helst talentmæssigt at skyde med. I bedste fald kan Balde agere tredje valg på LB, men han vil have rigtig godt af at blive udlejet, eller få en hel sæson mere på b-holdet, under en kompetent træner vel og mærke. Ingen af b-spillerne udvikler sig tilfredsstillende i øjeblikket og det har alt at gøre med træneren, hvis du spørger mig. Det er selvfølgelig få undtagelser, men det er på trods af træneren og ikke omvendt. Det korte af det lange er, man skal opgradere på backsene, bigtime.
I min optik er akilleshælen Busq - og jeg tror ikke Tchouaméni er løsningen qua din balance mellem rutine/mindre rutine. Det er en enorm opgave at skulle spille single pivot i Xavis system. Her tror jeg, at vi har brug for en mere færdig spiller på alle niveauer. Måske kan AC eller Garcia kommer i spil her
Ja, der er vi dybt uenige :glad: Tchouaméni vil være et bæst at få ind på DM. Simpelthen et bæst uden lige. Han vil selvfølgelig skulle bruge tilpasning, men det vil være ligesom at få en fysik, som Araujo har har i forsvaret, ind på midtbanen. Med Kessie, der glider ind i stedet for Puig, vil man dermed have Midtbane, der hedder Busi, Tchouaméni, FdJ, Pedri, Kessie, Gavi og Nico. Det vil være en topklasse midtbane på alle mulige måder.
Hvis man havde mulighederne, så ville jeg skifte alle andre end Ansu og Ferran.
Jeg ville helt klart beholde Auba, uanset hvad. En fremragende backup og rotationsspiller. Jeg ville også forlænge med Dembélé til den rette pris.

Mit bud på en trup til næste sæson vil være:

GK: Ter Stegen og Peña(med Tenas som backup)

RB: Mazraoui og Azpi(kunne erstattes af enten Alves eller Roberto, men Azpi´s alsidighed vil være et plus)

LB: Alba og Sosa(med Balde som backup)

CB: Araujo, Bremer, AC og Garcia(med Mika som backup)

DM: Busi og Tchouaméni

CM: Pedri, FdJ, Kessie, Gavi( med Nico som backup)

RW: Fati og Ferran(med Abde som backup)

LW: Raphinha og Ferran(med Ilias som backup)

CF: Auba og Ferran/Fati(med Barbera som backup)

Det vil give en trup på 20 spillere af højeste kvalitet, hvoraf en håndfuld er verdensklasse og som er bakket op af 7 talenter med et fornuftigt eller stort potentiale. Skulle man kunne finde økonomien til at få en CF mere ind, så vil det være en kongetrup og i den henseende, ville jeg ikke være ked af at få Lewa ind som overgangsfigur. Han ville høvle mål ind på samlebånd de næste par år med det hold bag sig. Lewa er selvfølgelig ikke en langtidsholdbar løsning, men problemet er, de andre valg enten ryger andre steder hen, eller koster alt for meget.

Den trup vil have hård konkurrence om alle pladser(måske pånær GK, men sådan er det jo alligevel), den vil have et monster potentiale og et verdensklasse topniveau allerede. Alders gennemsnittet vil nærme sig det perfekte og vil toppe om 2-3 år.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ser intet ved pique som tyder på han skal på pension. Han har igen igen været vores klart vigtigste/bedste cb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Xavi Hernández' press conference ahead of tomorrow’s game with Rayo Vallecano.

Xavi: "Tomorrow we have a golden opportunity to consolidate ourselves in second position, in a match against a rival who will put pressure on us and who is working well with Iraola."

Xavi: "We have to be more forceful in the first scoring chances. Winning would be an important step to establish ourselves in the Champions League and aspire well to the second place."

Xavi: "Piqué has been in pain for 2-3 months, with a lot of commitment and we'll see tomorrow... He couldn't train today and we'll have to see depending on his feelings. If he's 100% he'll play because he's a very important player for us."

Xavi: "We had an excellent month of March and now we have lost feelings, which we have to recover."

Xavi: "Rayo are having a great season, they reached the Cup semi-finals and I'm very happy for Iraola."

Xavi: "Ferran can play every three or four days. We have to play with the best possible team to achieve the main objective: to enter the Champions League. Whether he scores or not, Ferran is very important."

Xavi: "For players to be signed, others have to leave."Xavi: "We are planning next season, yes, but we depend a lot on the situation of the club."

Xavi: "We must understand that we are in the post-Messi era. We must be very patient and calm."

Xavi: "We must understand that we are in the post-Messi era. We must be very patient and calm."

Xavi: "I'm very positive... But Laporta is even more positive than me. It's true that the league isn't lost mathematically, but we have to be realistic."

Xavi: "The message for the fans is clear: we need them. Without them we are less of a team. It is obvious, as was seen against Eintracht and Cádiz."

Xavi: "If everything goes normally, Ansu, who is training very well, will be ready to play next week against Mallorca."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror desuden man skal passe på med for mange handler. Jeg er overbevist om at både pique, bussi og Alba vil spille en kæmpe rolle i næste sæson. Der er en grund til at vi ikke er med i kampen om haaland og jeg tror man vil forsøge sig med gratis spillere eller meget billige spillere. AC, Kessie, Galan og måske en lacazette. Dybala kunne også være en mulighed. Og hvis pengene så er der til det så raphinha.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 21/4 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

@ Easy

- Tchouaméni

Det lader til, at du ikke helt læser hvad jeg skriver. Jeg forholder mig slet ikke til fysik. Araujo har på trods er er højt niveau på den front, fortsat nogle betydelige mangler. Tchouaméni er da spændende, men efter al sandsynlighed skal han hente rigtig meget taktisk, før han kan regnes med. Det vil være en stor risiko, næsten i Dembele klassen at hente ham.

Mht. de øvrige, så forholder du dig ikke til, hvor Laporta skal finde +175 mil til tranfers. Jeg syntes ikke, at der er meget, der tyder på, at vi er i økonomisk form til at lave en transfer Bonanza af den karat. Og ja jeg er med på, at en del af finansieringen kan findes frasalg.

Til sidst er jeg enig med PB i, at 7 nye spillere er for meget. Og det i en 20 mands trup vil betyde, at Xavi næsten skal starte fra ny til sommer. Eks. vil Xavi med din plan have potentielt have et helt nyt forsvar og ingen centerbacks, der kan styre et forsvar ala Barcelonas.

Så enig på papiret og i potentialet ser det spændende ud, men det er ikke en trup planlægning, som jeg tænker er hensigtsmæssig, hvis man som Xavi har meldt ud skal være konkurrence dygtig i alle turneringer.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster