18/4 FC Barcelona - Cádiz

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9162
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 911 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Antimadridista »

Håbet for mit vedkommende var CL i næste sæson. Efter Madrid afklapsningen, følte jeg mig ovenud sikker og drømte nok lidt forud til en ikke så fjern storhed….Det sidste stykke tids enorme deroute, rammer nok bare ekstra hårdt, for det lå ikke lige i skyen, at det skulle ske.

Dertil er CL reelt i risiko for at misse nu, specielt med tanke på at den mentale styrke åbenbart stadig er uhyre skrøbelig.

Point mod sociedad er indiskutabelt en nødvendighed. Ellers bliver det neglebidende tæt og kan gå begge veje… :|

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Piquénbauer »

Altså nu er det jo ikke fordi at hverken real soc, Sevilla, atm eller Betis gør det strålende. De er mindste ligeså svingende som os.

Vi har stadig anden pladsen og ja vi har været skidt spillede efter landsholdspausen men pånær to dårlige resultater så har vi stadig kunne fedte point hjem.

Det skal nok gå og arbejdet Xavi har præsteret er stadig fornemt. Han skal, præcis som holdet, stadig udvikle sig og det burde der være forståelse for.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7070
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1840 gange
Blevet takket: 1095 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Dytrax »

@ Nosslo15,

På baggrund af de seneste resultater, synes jeg det er helt på sin plads at lufte bekymring. Jeg er dog slet ikke blind overfor det faktum, at vi har flyttet os i tabellen, spillet RM og Atl. Madrid ud ad brættet, men det batter bare ikke, når vi efterfølgende kollapser og ikke formår at score mod Cadiz på campen.

Jeg er ikke nået til det punkt, hvor jeg drikker af natpotten, men jeg synes bekymringen er på sin plads.

Er dog også nødt til at have i mente, at dette er sæsonen fra helvede og en lang række skader har kastet grus i maskineriet. Har stadig tro på projektet og ser frem til næste sæson, hvor vi forhåbentligt kan få lov at se hvad holdet virkelig kan, når alle mand er klar og der er kommet nyt blod til.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Piquénbauer »

det batter bare ikke, når vi efterfølgende kollapser og ikke formår at score mod Cadiz på campen.
Hvorfor ikke? Det var en rigtig lorte kamp men den slags sker nogle gange. Som sagt så har vi resultatmæssigt været meget stabile i 22. Vi har endda fået resultater mod hold vi over de seneste sæsoner har haft rigtigt svært ved at slå.

Jeg undskylder ikke for kampen i går, det kan man ikke, men jeg synes man skal passe på med at blive for reaktionær efter et par dårlige resultater. Det er mere end ok at påpege det dårlige spil og de mentale problemer men hvis man tager et skridt tilbage og ser på udviklingen over de seneste måneder så synes jeg godt nok stemningen er voldsom herinde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1579
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Champione »

I mine øjne, så handler det om en taktisk tilgang, som skal udføres til perfektion.

Den kræver overskud på alle parametre - fysisk til løb og bevægelse uden bold - og vi ramte 5 kampe på 17 dage i april igår.
Den kræver ligeledes perfektion i afleveringer - en dag hvor tempoet ikke sidder der, så ser spillet lynhurtigt langsommeligt og uinspirerende ud.

Så snart Xavi roterer det mindste - så har det omgående impact. FDJs fravær mod Frankfurt var tydeligt, ligesom Pedri igår var det - og ligesom Piques på CB også har været tydeligt.

Vi er i en bølgedal nu, hvor spillerne skal kæmpe mere med det og truppen er for smal til de mange kampe - ligesom systemet kun er implementeret hos de første 11 mand - og at de ikke kan dække alle minutter.

Vi har set potentialet (og "måske for hurtigt") - nu ser vi niveauet. Holdet er ungt sammensat - både på alder og i anciennitet.
Er helt til grin der har været tale om mesterskab - vores fornemmeste opgave er "blot" at sikre top 4 og CHL til næste år.

Vi skal købe rigtigt, lederskab og skabe stammen som skal vokse sig stærkere sammen.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Ba sai luo na »

Betis og Real Socieaded får max 70 point er mit gæt .

Barca er 10 point fra den 4.plads og stadig 21 point tilbage at spille om. Mon ikke det kan lade sig gøre.

Økonomisk vil være en stor nedtur at misse CL - så håber da med hele mit hjerte de får rystet disse kampe af sig og kommer tilbage som sultende løver. Lad os håbe Cadiz var en blunder og Frankfurt mangel på motivation.....🤗

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Piquénbauer »

Helt enig Champione! Synes virkelig du rammer plet. Processen er lige gået i gang men det kræver stadig rigtig, rigtig meget (både på og udenfor banen) før vi kommer op på et niveau hvor virkelig kan gøre os gældende. Vi har dog set at vi kan ramme det niveau men samtidig har denne succes skabt en for stor hype. Jeg har selv været ramt af det hvor jeg har taget kampe for givet. Kampe som vi inden Xavi ville have enorme problemer i.

Vi skal I top 4 og så skal der bygges på. Det er målet. Så må vi se hvad der sker i næste sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17764
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af emo »

nosslo15 skrev:
tirs apr 19, 2022 8:58 am
Ærligt talt folkens. I er virkeligt nederen at høre på.

Prøv nu at være bare lidt positive.

Husk nu på, hvad jeres forventninger var, da Xavi overtog holdet.
Forventningen med Koeman, Setien, var altid fra min side, slå et hold på hjemmebane der ligger nr 18 i ligaen og har reserver i start opstillingen.

True, vi manglede lidt held i går, deres målmand var ren Palop-stil.
Allez...

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7070
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1840 gange
Blevet takket: 1095 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Dytrax »

Piquénbauer skrev:
tirs apr 19, 2022 9:50 am
det batter bare ikke, når vi efterfølgende kollapser og ikke formår at score mod Cadiz på campen.
Hvorfor ikke? Det var en rigtig lorte kamp men den slags sker nogle gange. Som sagt så har vi resultatmæssigt været meget stabile i 22. Vi har endda fået resultater mod hold vi over de seneste sæsoner har haft rigtigt svært ved at slå.

Jeg undskylder ikke for kampen i går, det kan man ikke, men jeg synes man skal passe på med at blive for reaktionær efter et par dårlige resultater. Det er mere end ok at påpege det dårlige spil og de mentale problemer men hvis man tager et skridt tilbage og ser på udviklingen over de seneste måneder så synes jeg godt nok stemningen er voldsom herinde.
Fordi det var et reservespækket Cadiz mandskab. Vi skal kunne slå dem, selv på en sløj dag og ja, det sker, men kort tid forinden, skete det også mod Frankfurt.

Men jeg er i øvrigt slet ikke uenig og har på ingen måder taget Nej-hatten på. Og er naturligvis farvet af gårsdagens resultat, der lægger sig oveni skuffelsen mod Frankfurt.

nosslo15
Indlæg: 1015
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af nosslo15 »

Nu har jeg lige genset kampen og jeg synes faktisk ikke vi spiller så ringe. Nej vi scorer ikke og det er det, som man skal for at vinde fodboldkampe, men meget af det skabende spil, synes jeg egentligt fungerede fint - også uden Pedri. Vi kom faktisk frem til en del chancer, men formåede ikke at score på dem.

Man skal altså også huske på, hvor svækket på alle mulige måder - og især mentalt - det hold var, som Xavi overtog.

Og pointen er at, når vi møder hold som er os fysisk overlegne og som vil det mere end os, så skal vi virkeligt være flyvende på dagen for at vinde, fordi vi ikke har et særligt højt bundniveau - endnu.

Men ja, jeg er da lige så bekymret som jer andre for om krisen fortsætter og vi ikke klarer skærene til champions league.

Men selv hvis dette skullle ske, så vil jeg hellere prøve at være optimistisk. Og det er fordi fodbold betyder meget for mig og derfor vil jeg hellere have et positivt mindset - selvom det nogle gange ser sort ud.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5437
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 569 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hvis man ikke skal brokke sig efter de sidste 4 kampes indsats og resultater, så ved jeg ikke hvornår man skal.

Vi kan jo ikke bare sige at det var en enlig svale.

Holdet, træneren har brug for tid, men mod et reservespækket bundhold på hjemmebane hvor vi spiller med landsholdsspillere på næsten samtlige pladser *skal* man bare vinde... især da det har set forfærdelig ud i 2 EL opgør + sidste liga kamp mod Levante.

Vores spillere er bedre end modstanderne med vi ser ringere ud.

Det er et problem som skal addresseres nu og her.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

nosslo15
Indlæg: 1015
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af nosslo15 »

SpillerSomMESSI skrev:
tirs apr 19, 2022 12:28 pm
Hvis man ikke skal brokke sig efter de sidste 4 kampes indsats og resultater, så ved jeg ikke hvornår man skal.

Vi kan jo ikke bare sige at det var en enlig svale.

Holdet, træneren har brug for tid, men mod et reservespækket bundhold på hjemmebane hvor vi spiller med landsholdsspillere på næsten samtlige pladser *skal* man bare vinde... især da det har set forfærdelig ud i 2 EL opgør + sidste liga kamp mod Levante.

Vores spillere er bedre end modstanderne med vi ser ringere ud.

Det er et problem som skal addresseres nu og her.
Ærligt talt, Spiller..., så har jeg, som sagt, lige genset kampen og jeg synes faktisk ikke vi ser dårligere ud end Cadiz, men de var effektive og vi er notorisk sårbare på kontra. Jeg synes faktisk vi igår spillede betydeligt bedre end mod Frankfurt, men der kom ingen mål - og så bliver det svært.

Men det er rigtigt, at holdet ikke har præsteret i over en måned nu, men til gængæld så kunne man måske også sige, at der har været nogle kampe i foråret, hvor holdet har spillet over evne og hvor alt er gået legende let, fordi målene kom på de rigitge tidspunkter i kampene. Alt bliver nemmere med mål. Men vi fik da det med fra kampen igår, at Memphis skal sælges til sommer. Og forhåbentlig kommer vi til at score lidt knaster på ham.

Desuden, så er der vel også et ungt og lovende talent, som snart skal have sin retur, så må vi håbe på han ikke brækker benet igen og i stedet høvler noget af al det lort, som Dytrax taler så meget om, i KASSEN. :mrgreen:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5437
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 569 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af SpillerSomMESSI »

So, no worries, eh?

Med en trup af landsholdsspillere der er vant til at spille store kampe og har tonsvis af erfaring - de er underlegne fysisk?

Skal bare lige være sikker på at jeg forstår dette?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9162
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 911 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Antimadridista »

Nossio@

“Over en måned”! Aaahh…vi barberede Real for 4 uger siden ;-)

Antimadridista
Indlæg: 9162
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 911 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 18/4 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Antimadridista »

Piq@ kære tvilling :crazy:

Syntes nu Betis, atl og sociedad kører ganske stabilt!


Men for mig er det meget det her enorme fald, fra Real og Sevilla kampene og pludselig kapow’ nedgang nu 3-4 kampe i streg!

Er det slid, mentaliteten eller blot et par bump!? Vi finder ud af det torsdag…

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst