23/1 Alavés - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man jan 24, 2022 10:28 am
Jeg kan vitterligt ikke følge snakken om pedri. Han er vores højst ratede spiller ved sofascore og nummer to hos whoscored. Han havde 6 key passes i en kamp hvor alle stod stille (det højeste en spiller har præsteret for os i år). Imo er han i går den eneste på midten der bringer noget med bolden for fødderne.
Jo, det var vel en middel performance fra Pedri. Men en afleveringsprocent på 80 og 19 tabte bolde er ikke noget, der for alvor imponerer. Men han mangler selvsagt spilrytme og det skal nok komme. Under alle omstændigheder godt, han er tilbage, han bliver vigtig for sæsonen og målet om top 4.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Når man er den eneste der forsøger noget så falder ens procenter. Sådan er gamet. At han så blev træt til sidst og smed nogle bolde væk ændre ikke på at han var vores farligste mand i kampen. Det viser det statistiske ratings også tydeligt. Men ok vi "måler" alle spillere på forskellige parametre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:
man jan 24, 2022 10:29 am
Piquénbauer skrev:
man jan 24, 2022 10:28 am
Jeg kan vitterligt ikke følge snakken om pedri. Han er vores højst ratede spiller ved sofascore og nummer to hos whoscored. Han havde 6 key passes i en kamp hvor alle stod stille (det højeste en spiller har præsteret for os i år). Imo er han i går den eneste på midten der bringer noget med bolden for fødderne.
Han var godkendt, i det meste af kampen ja, som jeg ser det. Men de sidste 15 min hang han og lavede nogle lidt dumme beslutninger samt boldtab. Han var ikke alene gjorde de alle, men derfor kan man godt mene at han generelt i hele kampen ikke har ramt det niveau man havde regnet med, dog skal man også lige tænke på at han lige er kommet tilbage og har spillet hvad, over 100min i seneste kamp.
Det gjorde han og Xavi burde have skiftet ham ud. Det var også i de sidste 15 min at hans afleveringsprocent faldt og boldtabene kom. Han gik feks fra en afleveringsprocent på 86% i det 75 min til 80% da kampen sluttede.

Men altså vi ser det tydeligvis forskelligt. Imo var han stort set den eneste der kunne være sin indsats bekendt. Han havde en fod med i alt der blev bare en smule farligt og han forsøgte konstant. Resten rendte rundt og gemte sig. Så måske kan man i det store billede sige det var godkendt i forhold til hans højeste niveau men i forhold til medspillerne og kampen var han imo klart kampens spiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Piquénbauer skrev:
man jan 24, 2022 11:15 am
emo skrev:
man jan 24, 2022 10:29 am
Piquénbauer skrev:
man jan 24, 2022 10:28 am
Jeg kan vitterligt ikke følge snakken om pedri. Han er vores højst ratede spiller ved sofascore og nummer to hos whoscored. Han havde 6 key passes i en kamp hvor alle stod stille (det højeste en spiller har præsteret for os i år). Imo er han i går den eneste på midten der bringer noget med bolden for fødderne.
Han var godkendt, i det meste af kampen ja, som jeg ser det. Men de sidste 15 min hang han og lavede nogle lidt dumme beslutninger samt boldtab. Han var ikke alene gjorde de alle, men derfor kan man godt mene at han generelt i hele kampen ikke har ramt det niveau man havde regnet med, dog skal man også lige tænke på at han lige er kommet tilbage og har spillet hvad, over 100min i seneste kamp.
Det gjorde han og Xavi burde have skiftet ham ud. Det var også i de sidste 15 min at hans afleveringsprocent faldt og boldtabene kom. Han gik feks fra en afleveringsprocent på 86% i det 75 min til 80% da kampen sluttede.

Men altså vi ser det tydeligvis forskelligt. Imo var han stort set den eneste der kunne være sin indsats bekendt. Han havde en fod med i alt der blev bare en smule farligt og han forsøgte konstant. Resten rendte rundt og gemte sig. Så måske kan man i det store billede sige det var godkendt i forhold til hans højeste niveau men i forhold til medspillerne og kampen var han imo klart kampens spiller.
Det tror jeg ikke vi gør, i bund og grund er vi nok alle meget enige om Pedri. Eneste mand der pt. kan levere noget, og han prøver. Han er stadig ung det kan ses at han i nogle situationer vil det ekstra og spiller nogle risky bolde, men at jeg synes at han ikke ramte top niveau i går, skyldes også at han blev holdt på banen så længe, Xavi skulle have reageret før.

Bedste Barca mand i går med Araujo, ja. Langt fra sit niveau før skaden og EM, ja. Men det kommer.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Enig emo!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man jan 24, 2022 11:02 am
Når man er den eneste der forsøger noget så falder ens procenter. Sådan er gamet. At han så blev træt til sidst og smed nogle bolde væk ændre ikke på at han var vores farligste mand i kampen. Det viser det statistiske ratings også tydeligt. Men ok vi "måler" alle spillere på forskellige parametre.
Nej, jeg tror, du misforstår. Jeg har ikke kritiseret Pedri for denne kamp. Det er sådan set dig, der insinuerer en kritik. Jeg ved sådan set ikke, hvor du har den fra? Du skriver et indlæg om kritik af Pedri, hvorefter jeg kommer med min bedømmelse af hans indsats. Det er sådan set det.

Fair nok, du forsvarer hans fejl med risiko villighed. Den har jeg ofte været fortaler for, skal være tilstede for at man får gang i angrebsspillet. Det klinger bare lidt hult, når ikke den fairness fra din side tilgodeser andre spillere, der har samme risiko villighed i deres spil.

Men det er fedt at Pedri er tilbage, vi har helt klart savnet ham og det skal nok blive bedre end i går, hvor der var meget lidt, der lykkedes. Både for ham, men i højere grad fra mange andre. Det var sgu en meget, meget dårlig kamp mod et mildest talt elendigt hold.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Så måske kan man i det store billede sige det var godkendt i forhold til hans højeste niveau men i forhold til medspillerne og kampen var han imo klart kampens spiller.
Så ser du meget ensidigt på en fodboldkamp. Jeg synes, det i den grad undergraver andres arbejdsindsats og rolle på holdet. Pedri var ikke motm i går og han havde lige så store problemer, som resten af holdet det meste af kampen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det klinger hult at du bliver ved med at sige at han leverede som resten af holdet når han vitterligt leverede 6 key passes. Det højeste vi har set i denne sæson fra en Barca spiller. Samtidig havde han en afleveringsprocent på 86% indtil det 75 min hvor ham tydeligvis blev træt og smed nogle dumme bolde væk.

Men altså lad os bare lade den stå. Du har dit syn på pedri, præcis som jeg har det med puig. Ingen grund til at køre den længere ud.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Jordi Alba: "Im lucky that I have the respect from my teammates and the technical staff. I've been here for 10 years. When you lose, it's always the veterans that get criticized. There are veterans everywhere, but it looks like only the ones in here get pointed at."

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Hvorfor er der nu landsholdspause når ingen spillere fra Europa skal i aktion?
MDCCCXCIX

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Ialocin »

Piquénbauer skrev:
man jan 24, 2022 12:17 pm
Det klinger hult at du bliver ved med at sige at han leverede som resten af holdet når han vitterligt leverede 6 key passes. Det højeste vi har set i denne sæson fra en Barca spiller. Samtidig havde han en afleveringsprocent på 86% indtil det 75 min hvor ham tydeligvis blev træt og smed nogle dumme bolde væk.

Men altså lad os bare lade den stå. Du har dit syn på pedri, præcis som jeg har det med puig. Ingen grund til at køre den længere ud.
Jeg vil virkelig gerne se de såkaldte key passes for jeg kan knap huske en chance udover målet, og det frispark Pedri slår ind til Luuk. Er hans key passes eller chances created de hjørnespark, der blev forlænget af Busquets? Jeg synes ikke Pedri var imponerende, men han var heller ikke dårlig som sådan. Og så virker det underligt, at du slet ikke nævner Frenkie, der igen og igen drev bolden frem til deres 1/3 af banen. Det er sådan noget vi har brug for, hvis vi ikke bare skal spille den rundt nede i forsvaret indtil vi bliver så pressede, at vi slår en lang bold. Han lykkes langt fra med alle sine aktioner, men det var bedre end de seneste par kampe.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor skal jeg nævne at frenkie drev bolden frem? Min kritik omkring de Jong har hovedsageligt været rettet mod at han ikke kan spille dm. Det mener jeg ikke at han viste at han kan i går? Han leverede en fin kamp hvor målet selvfølgelig var ekstremt vigtigt.

Og jeg har desværre ikke et pass map for pedri. Men key passes kan defineres som:
The final pass or pass-cum-shot leading to the recipient of the ball having an attempt at goal without scoring.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg synes heller ikke Pedri spillede bedre end de andre spillere igår.. syntes faktisk ikke der var nogen - udover Araujo måske, der spillede over gennemsnittet nærmere alle var under.

Dem der spillede dårligst var - by far Luuk, dernæst Dest, Torres og Abde.. men der var godt nok konkurrence om dårligste spiller.

Sådan ser jeg det, og kan ikke backe det op med stats.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Ialocin »

Piquénbauer skrev:
man jan 24, 2022 12:38 pm
Hvorfor skal jeg nævne at frenkie drev bolden frem? Min kritik omkring de Jong har hovedsageligt været rettet mod at han ikke kan spille dm. Det mener jeg ikke at han viste at han kan i går? Han leverede en fin kamp hvor målet selvfølgelig var ekstremt vigtigt.

Og jeg har desværre ikke et pass map for pedri. Men key passes kan defineres som:
The final pass or pass-cum-shot leading to the recipient of the ball having an attempt at goal without scoring.

Du skal da heller ikke nævne Frenkie, hvis du ikke har lyst, men nu har der været masser af snak om ham på forum. Også om han overhovedet har en plads i klubben. Jeg synes han gjorde en rigtig fin figur igår, og hvis det var Nico, der havde præsteret sådan var han givetvis blevet overøset med rosende ord. Som han selv siger efter kampen, er kritikken af ham en smule overdrevet.

Jeg ved godt, hvordan de definerer en key pass, men jeg har meget svært ved at huske hans chanceskabende afleveringer. Der er hans indlæg til Luuks flugter, frisparket til Luuks direktør, og et par hjørnespark til forreste stolpe, hvor den ene er tæt på at resultere i et selvmål. Derudover har han afleveringen til Luuks friløber, men der var offside, så den skal naturligvis ikke tælles med. Jeg har lige siddet og set samtlige af Pedris aktioner i løbet af kampen, og jeg kan vitterlig ikke se, hvordan han skulle komme op op 6. De må have givet har 4 "key passes" på hans hjørnespark, og ja døm selv. Der var da et par fine i mellem, men det var sgu ikke imponerende.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/1 Alavés - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Min kritik af de Jong har været rettet mod at han skulle kunne spille dm. Det mener jeg ikke han kan og det ændre kampen i går ikke på. Omvendt kan man så argumentere for at kampen i går viser han skal spille cm. Men der vil jeg hellere satse på gavi/pedri og så få en masse penge for de Jong. Det har ca været mit udgangspunkt fra starten.

Omkring pedri så kan det være jeg har ladet min enorme kærlighed og glæde for at han er tilbage smitte af på min bedømmelse. Det skal jeg ikke kunne sige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster