2/1 Mallorca - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 2/1 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

ladislau skrev:
man jan 03, 2022 12:26 am
Det synes jeg jo åbentlyst, men se kampen og vurder selv
Riqui spillede en god første halvleg og var også blandt de bedste. Men anden halvleg faldt kadencen sammen med resten af holdet. Det gjorde det selvfølgelig heller ikke nemmere, at alle tre angribere var fuldstændig flade og intet kunne holde på og da slet ikke skabe plads og løbe dybt. Jutgla sejlede jo rundt, som om han havde drukket en flaske snaps i pausen og Luuk lignede den spiller, man på forhånd havde forventet. Ilias var også færdig og hans afløser kom ind i et sandt stormvejr og blev rundtosset efter fem minutter.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 2/1 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

SpillerSomMESSI skrev:
man jan 03, 2022 12:36 am
Hvad synes i om Frenkies præstation?
Rigtig god, jeg kan godt lide ham dernede og hans defensive indgreb var gode. Igen skal man huske, hvem det er, han spiler sammen med i dag, men jeg synes, han viste meget fint, hvor han skal spille fremadrettet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 2/1 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

SpillerSomMESSI skrev:
man jan 03, 2022 12:36 am
Hvad synes i om Frenkies præstation?
Har han spillet sig af holdet?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5446
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 2/1 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

EasyBuddhist skrev:
man jan 03, 2022 12:40 am
SpillerSomMESSI skrev:
man jan 03, 2022 12:36 am
Hvad synes i om Frenkies præstation?
Rigtig god, jeg kan godt lide ham dernede og hans defensive indgreb var gode. Igen skal man huske, hvem det er, han spiler sammen med i dag, men jeg synes, han viste meget fint, hvor han skal spille fremadrettet.
Ok jeg synes han var en af vores dårligste spillere, især når man tænker på hans niveau og erfaring.. han fik i øvrigt dårligste rating efter Jutgla på Sofascore
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 2/1 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

SpillerSomMESSI skrev:
man jan 03, 2022 12:42 am
EasyBuddhist skrev:
man jan 03, 2022 12:40 am
SpillerSomMESSI skrev:
man jan 03, 2022 12:36 am
Hvad synes i om Frenkies præstation?
Rigtig god, jeg kan godt lide ham dernede og hans defensive indgreb var gode. Igen skal man huske, hvem det er, han spiler sammen med i dag, men jeg synes, han viste meget fint, hvor han skal spille fremadrettet.
Ok jeg synes han var en af vores dårligste spillere, især når man tænker på hans niveau og erfaring.. han fik i øvrigt dårligste rating efter Jutgla på Sofascore
Ja, man ser altid noget forskelligt, men jeg synes han gjorde det fornuftigt i første halvleg og i anden var han vigtig i det defensive.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 2/1 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

@BarcaUniversal

Riqui Puig completed 97% of his passes in the first half.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 2/1 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Gerard Piqué vs Mallorca:

- 90 touches
- 67 passes
- 4 ground duels won
- 10 long balls completed
- 7 aerial duels won
- 5 clearances
- 4 blocked shots
- 1 Interception

Imperial.
:thumbup:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: 2/1 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Xavi: "The first half was very good. In the second half they pressed harder, Marc saved us, and I'm very happy for him and Luuk."

"Dani Alves and Jordi Alba have tested negative. Let's see if we can get more players back."

"We imposed our idea, especially in the first half. And then we suffered. I'm very satisfied and happy. It was a golden opportunity to get closer to where we want to be. The first goal is to enter the Champions League zone, we are 1 point away."

"The victory means a lot to me, it reinforces our idea and the work of the players, it is a very valuable victory."

"Luuk is a great professional, of course I think he can be useful, today he has been, he does an extraordinary job. He's a tremendous professional, and we will see what happens in the future."

"Riqui, Òscar, Ferran… They've all been great, it’s exciting to see how they compete. Now we have to continue like this and try to play like we did in the first half."

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2805
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: 2/1 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Jeg synes igen at Frankie var usynlig store dele af kampen, havde forventet mere af ham. På den anden side tænker jeg, at han er omgivet af en folk uerfarne drenge. Solid præstation, gjorde ikke det store væsen af sig. Han mangler en rolle på holdet synes jeg. Med Gavi, Busquets og Pedri tilbage får FDJ et problem.

Ved godt jeg har sagt det før, men jeg kan absolut ikke se hvad Mingueza kommer med til vores hold. Jeg sad bare og ventede til næste kamp, hvor vi igen kan få Alves tilbage, så han igen kan vise hvorfor en dygtig back er nødvendig for det system man ønsker at spille. Fint indlæg, tydeligt at den tiltænkt Araujo, men fint at Luuk pander den ind. Mingueza havde rigtig mange indlæg, de var alle lige dårlige - med undtagelse af det der førte til målet. Han er virkelig virkelig dårlig offensivt, og halter/sover i de defensive aktioner.

Apropos Araujo, den mand skal have en ny kontrakt. Den næste i køen efter Gavi. Han er vanvittig solid, det er skræmmende med så ung en alder. Virkelig en af de bedste idag, sammen med Pique imo.

Luuk de Jong - wow! Kunne han overhoved tæmme en bold? Udover målet og de to stolper, så er han nok den dårligste angriber der nogensinde har trukket en Barca trøje overhovedet.

Fedt med en sejr, nu glæder jeg mig til de "rigtige" spillere er tilbage.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

DeanCassady
Indlæg: 1590
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: 2/1 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Ret skal være ret. Jeg er fortsat ikke synderligt begejstret for Puig, der virker alt for udisciplineret og overenergisk i sit positionsspil, men det er samtidig tydeligt, at hans styrker i kombinationsspillet ville skinne langt mere igennem, såfremt han fik holdkammerater, der kunne deltage på lige fod med ham. Han vil i hvert fald noget med bolden, og det lader til, at en stor del af vores resterende spillere ikke altid tænker lige så hurtigt.

Måske Dani Alves vil klæde ham som partner.
Robert Zimmerman

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 2/1 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Det gik rigtignok fra ok til super kaotisk fra første til anden halvleg, men der var nu heller ikke meget positivt at sige om første halvleg - så langt vil jeg give Junker ret. Men at manden ikke indregner den enorme diskontinuitet mandskabsmæssigt i periode. Og alligevel evaluere Xavi på den måde, så bliver det blot lettere fladpandet!

Resultatmæssigt har det være godkendt

14 point i 7 kampe - 2 point / kamp
2 point i 2 kampe - Sergi 1 point / kamp
15 point i 10 kampe - Koeman 1.5 point / kamp

Men spillemæssigt er der fortsat rum for fremgang. Det vil hjælpe gevaldigt, at man nogenlunde kontinuerligt kan stille med med de samme 15-16 boldfaste spillere på alle pladser.

Ligesom det er hårdt at evaluere de Jong på en kamp som DM med 4 af 5 makkere fremad banen med mindre en 35 kampe i LaLiga og luk de Jong (Busq har set rigtig skidt ud uden de rigtige legekammerater), så bør man også have in mente, at Mingueza fortsat bliver spillet ude af position - han er og bliver ikke back. Jeg ser ham fortsat gerne som 4-.5 valg i truppen som midtstopper.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 2/1 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

https://www.fotmob.com/players/920173/ricard-puig

Som sagt, en rigtig fin præstation med en høj succesrate på sine pasninger og spilleren med flest bolderobringer i kampen(9), hvilket vidner om en god indsats i presspillet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 2/1 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Mener nu godt man kan tage flere positive elementer med fra 1. halvleg. Mallorca har næsten hele deres trup intakt (dog ikke med den bedste optakt). Og Barca formår med en b/c-kæde (i det offensive) at dominere spillet i 1. halvleg. Er vel kun FDJ som er en del af a-kæden i det offensive.

Nico, Puig og FDJ har et godt greb om midtbanen de første 45 minutter - og har i første halvleg i høj grad også nogle af spille med frem ad banen. I mindre grad LDJ. Det vil jeg mene er et godt tegn. Det er det der kommer til at mangle i 2. halvleg. Opspillet fungerede generelt set bedre end det gjorde mod nogle af de andre bundhold tidligere på sæsonen, hvor de nærmest ikke kunne finde ud af at have 3-4 boldberøringer i træk. Og én af årsagerne til at det kørte ganske udmærket er FDJ. Han var meget bevægelig og gjorde sig spilbar. Og var villig til at modtage bolden med en mand i ryggen. Noget der i den grad har manglet.

Puig viste at han er en rigtig dygtig pasningsspiller, men viste også at han mangler noget på "first touch" i lidt mere pressede situationer og på de længere afleveringer. Der skal skarpheden være højere.

Pique og Garcia dannede et solidt makkerskab - både defensivt og i det opbyggende spil. Det er ikke mange chancer Mallorca kommer frem til før kræfterne svinder for den offensive trio og Barca ikke længere kan holde på bolden på Mallorcas banehalvdel. Og det skyldtes i høj grad også at de stod stærkt i forsvaret.

En sidste ting der skal fremhæves er at de ikke rigtig lavede nogen hjerneblødninger i defensiven. Den skal de da også tage med. Dem har der været for mange af i denne sæson. Det er kun Puig der laver to store pasningsfejl (den ene en meget dårlig "first touch") i 2. halvleg. Og så er det den unge indskifter på fløjen, der ikke er vågen på Mallorcas store chance.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 2/1 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

PuyolErGud
Indlæg: 10688
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 596 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 2/1 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Skal vi have en kamptråd til aftenens pokalkamp? Det er Dani-Time!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst