4/12 FC Barcelona - Real Betis

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 4/12 FC Barcelona - Real Betis

Indlæg af Hristo »

Faktum er at det her projekt kommer til at tage meget længere tid end flere brugere herinde mener vi kan vente.
Vi mangler verdensklassespillere for at kunne blive “gode, gamle” Barcelona.

Dårlig økonomi gør at det vil tage mange år at hente de rigtige topspillere ind (+virkelig god dømmekraft i den sportslige ledelse).

Tilbage er der så at Xavi skal skabe verdensstjernerne ud fra det eksisterende setup. Og selvfølgelig skabe et verdensklassehold ift koncept og sammenspil.

Jeg tror realistisk set vi nærmere skal give Xavi 3 år end 3 måneder. Selvfølgelig kommer vi til af vinde kampe, men vi kommer også til at tabe en del kampe.

Giv den noget tid. Atl Madrid tabte i øvrigt også på hjemmebane i går. Det sker selv for de stærke klubber. Sidst vi kom ud af genopbygning og blev klasse igen var da Ronaldinho kom i 2003. Inden da blev vi nummer 6, 4 og 4. Efter Ronaldinho kom blev vi først nummer 2 og derefter vandt vi mesterskab for første gang i 6 år.

Jeg gentager: forvent nærmere 3 år end 3 måneder før vi er top dog igen. Andet vil være er mirakel. Vi kan plædere for at vi er Barcelona og altid skal vinde. Men lige nu er vi Barcelona mellem Cruyff og Ronaldinho. Ikke Barcelona under Messi. Så tag det helt roligt.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 4/12 FC Barcelona - Real Betis

Indlæg af Dytrax »

Vil give dig ret i, at i forhold til tidsperspektiv, skal barren hæves. Med hensyn til topspillere, synes jeg vi allerede har nogle stykker, der ganske vist er unge, men har enormt potentiale. Det kræver også tid at modne dem helt korrekt og alt det, ved Xavi heldigvis godt, men det er tydeligt, synes jeg, at holdet begynder at forme en identitet og dét har i den grad manglet de seneste år og hvis vi har kunnet udholde fodbold under Valverde, Setien (Gys) og Koeman, kan vi helt sikkert også klemme ballerne sammen og vente på at Xavis projekt får den nødvendige tid.

Derudover vil der i næste transfervindue - ser det ud til - blive handlet specifikt efter at forstærke holdet. Vi har Alves, der fra januar kan bruges i kampe, der er rygter om Adeyemi & Torres, og vi får Fati + Pedri tilbage fra skader. Nå ja, vi får såmænd også Braith tilbage og som det er lige nu, kan han være lige så god som Memphis, der i min optik er lidt langsommere i forhold til beslutninger en MB, men måske er lidt skarpere på andre områder.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster