23/9 Cádiz - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

The humble
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors feb 20, 2020 1:45 pm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 9 gange

Re: 23/9 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af The humble »

Antimadridista skrev:
fre sep 24, 2021 1:57 pm
Sjovt som Real fans næsten flokkes herinde i perioder som disse :|
Jeg er ked af hvis du tager det som noget negativt, jeg har kommenteret et par enkelte gange før, men kun for at fordre en debat, og fordi jeg synes det er spændende at høre hvad i har at sige til det!
Jeg kunne ligeså godt lade være med at sige jeg holdt med dem, det er på ingen måde for at gnide salt i såret, det er bare dårlig stil.

Jeg stillede samme spørgsmål på eget forum for 3 år siden, da vi synes det gik aller mest skidt, hvad kan konsekvensen være hvis vi ikke formår at spille os i top 4?

Jeg er ked af hvis du tog det som noget negativt, men jeg synes det er bedre at have rent mel i posen, i stedet for at lade som om jeg er barca fan for at kunne deltage i debatten:)
Hav en god dag - nu tager jeg på job!:)

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 23/9 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Diabolito »

The humble skrev:
fre sep 24, 2021 2:35 pm
Antimadridista skrev:
fre sep 24, 2021 1:57 pm
Sjovt som Real fans næsten flokkes herinde i perioder som disse :|
Jeg er ked af hvis du tager det som noget negativt, jeg har kommenteret et par enkelte gange før, men kun for at fordre en debat, og fordi jeg synes det er spændende at høre hvad i har at sige til det!
Jeg kunne ligeså godt lade være med at sige jeg holdt med dem, det er på ingen måde for at gnide salt i såret, det er bare dårlig stil.

Jeg stillede samme spørgsmål på eget forum for 3 år siden, da vi synes det gik aller mest skidt, hvad kan konsekvensen være hvis vi ikke formår at spille os i top 4?

Jeg er ked af hvis du tog det som noget negativt, men jeg synes det er bedre at have rent mel i posen, i stedet for at lade som om jeg er barca fan for at kunne deltage i debatten:)
Hav en god dag - nu tager jeg på job!:)
Jamen, lad os da blive i vores lille ekkokammer uden nogen form for udefrakommende perspektiver. Jeg velkommer gerne fans af andre hold, også RM - de ser tingene udefra og nok lidt mere klarsindet end vi selv gør pt. Og selvfølgelig "flokkes de herind" i disse perioder - det er jo netop nu der er noget at diskutere.

Så til The humble, bliv endelig ved med at stil disse irriterende spørgsmål, vi har kun godt af det :)
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 23/9 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

The humble skrev:
fre sep 24, 2021 2:35 pm
Antimadridista skrev:
fre sep 24, 2021 1:57 pm
Sjovt som Real fans næsten flokkes herinde i perioder som disse :|
Jeg er ked af hvis du tager det som noget negativt, jeg har kommenteret et par enkelte gange før, men kun for at fordre en debat, og fordi jeg synes det er spændende at høre hvad i har at sige til det!
Jeg kunne ligeså godt lade være med at sige jeg holdt med dem, det er på ingen måde for at gnide salt i såret, det er bare dårlig stil.

Jeg stillede samme spørgsmål på eget forum for 3 år siden, da vi synes det gik aller mest skidt, hvad kan konsekvensen være hvis vi ikke formår at spille os i top 4?

Jeg er ked af hvis du tog det som noget negativt, men jeg synes det er bedre at have rent mel i posen, i stedet for at lade som om jeg er barca fan for at kunne deltage i debatten:)
Hav en god dag - nu tager jeg på job!:)
Ligaen plejer altid at blive afgjort i sidste 4-5 runder. Ja vi mangler nogle vigtige spillere som er skadet men holdet har mistet den bedste spiller i verden. Vi mangler hans driblinger, pasninger, frispark teknik og hans sindssyge overblik på banen. Det tager tid til at de ny spillere lærer hinanden at kende men det skal nok komme.
Angående placeringer i toppen bliver det svært for os at vinde ligaen med et nyt hold men vi vil kæmpe til det sidste for alle titler.
De mindre hold SKAL nok stjæle point fra alle tophold. Vores mål er at banke jer i Clasico så vi har noget at snakke om igen :grin:
MDCCCXCIX

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 23/9 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Barca skal nok komme tilbage også selvom vi ikke kommer i top 4 i år. Hvis man skulle se positivt på det, altså at vi ikke kommer i top 4, så kunne man jo sige, at der så ville være en sæson, hvor vi udelukkende skulle fokusere på genopbygning og så - top 4.

Bare se hvor stor bestyrtelse det har skabt, fordi vi så åndsvage ud mod Bayern, det skader holdet, at der stilles urealistiske krav til det. Selvfølgelig skal man satse på at komme tilbage til den absolutte top af europæisk fodbold, men det tager tid og her kunne det måske give noget mere ro, at vi for et enkelt år ikke skulle spille champions league.

Når dette er sagt, så ser jeg selvfølgelig helst, at vi kommer i top 4, da det altid er godt at kunne bruge champions league kampene som målestok for holdets niveau.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 23/9 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Diabolito skrev:
fre sep 24, 2021 3:30 pm
The humble skrev:
fre sep 24, 2021 2:35 pm
Antimadridista skrev:
fre sep 24, 2021 1:57 pm
Sjovt som Real fans næsten flokkes herinde i perioder som disse :|
Jeg er ked af hvis du tager det som noget negativt, jeg har kommenteret et par enkelte gange før, men kun for at fordre en debat, og fordi jeg synes det er spændende at høre hvad i har at sige til det!
Jeg kunne ligeså godt lade være med at sige jeg holdt med dem, det er på ingen måde for at gnide salt i såret, det er bare dårlig stil.

Jeg stillede samme spørgsmål på eget forum for 3 år siden, da vi synes det gik aller mest skidt, hvad kan konsekvensen være hvis vi ikke formår at spille os i top 4?

Jeg er ked af hvis du tog det som noget negativt, men jeg synes det er bedre at have rent mel i posen, i stedet for at lade som om jeg er barca fan for at kunne deltage i debatten:)
Hav en god dag - nu tager jeg på job!:)
Jamen, lad os da blive i vores lille ekkokammer uden nogen form for udefrakommende perspektiver. Jeg velkommer gerne fans af andre hold, også RM - de ser tingene udefra og nok lidt mere klarsindet end vi selv gør pt. Og selvfølgelig "flokkes de herind" i disse perioder - det er jo netop nu der er noget at diskutere.

Så til The humble, bliv endelig ved med at stil disse irriterende spørgsmål, vi har kun godt af det :)
Jeg tvivler på at Real fans generelt kommer herind, for en vedkommende, objektiv disk. Syntes desuden der er rigelig med friskt, forskelligartet blod herinde som ved mere om Barca sager og kan give gode pust og ideer, end Real folk. Så Klarsyn tror jeg ikke du skal forvente.

Syntes nu ofte der er ting at diskutere, pt blot ekstra håbløse issues…..

Men Humble, selvfølgelig er du velkommen. Hvad mener du selv om Barcas top 4 muligheder?

Reals situation da Cristiano smuttede, kan imo overhovedet ikke sammenlignes med den nuværende Barca situation.

Edit: i øvrigt var det ikke kun myntet på dig Humble.

The humble
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors feb 20, 2020 1:45 pm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 9 gange

Re: 23/9 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af The humble »

Antimadridista skrev:
fre sep 24, 2021 4:18 pm
Diabolito skrev:
fre sep 24, 2021 3:30 pm
The humble skrev:
fre sep 24, 2021 2:35 pm
Antimadridista skrev:
fre sep 24, 2021 1:57 pm
Sjovt som Real fans næsten flokkes herinde i perioder som disse :|
Jeg er ked af hvis du tager det som noget negativt, jeg har kommenteret et par enkelte gange før, men kun for at fordre en debat, og fordi jeg synes det er spændende at høre hvad i har at sige til det!
Jeg kunne ligeså godt lade være med at sige jeg holdt med dem, det er på ingen måde for at gnide salt i såret, det er bare dårlig stil.

Jeg stillede samme spørgsmål på eget forum for 3 år siden, da vi synes det gik aller mest skidt, hvad kan konsekvensen være hvis vi ikke formår at spille os i top 4?

Jeg er ked af hvis du tog det som noget negativt, men jeg synes det er bedre at have rent mel i posen, i stedet for at lade som om jeg er barca fan for at kunne deltage i debatten:)
Hav en god dag - nu tager jeg på job!:)
Jamen, lad os da blive i vores lille ekkokammer uden nogen form for udefrakommende perspektiver. Jeg velkommer gerne fans af andre hold, også RM - de ser tingene udefra og nok lidt mere klarsindet end vi selv gør pt. Og selvfølgelig "flokkes de herind" i disse perioder - det er jo netop nu der er noget at diskutere.

Så til The humble, bliv endelig ved med at stil disse irriterende spørgsmål, vi har kun godt af det :)
Jeg tvivler på at Real fans generelt kommer herind, for en vedkommende, objektiv disk. Syntes desuden der er rigelig med friskt, forskelligartet blod herinde som ved mere om Barca sager og kan give gode pust og ideer, end Real folk. Så Klarsyn tror jeg ikke du skal forvente.

Syntes nu ofte der er ting at diskutere, pt blot ekstra håbløse issues…..

Men Humble, selvfølgelig er du velkommen. Hvad mener du selv om Barcas top 4 muligheder?

Reals situation da Cristiano smuttede, kan imo overhovedet ikke sammenlignes med den nuværende Barca situation.

Edit: i øvrigt var det ikke kun myntet på dig Humble.
Det er helt fint antimadridista, jeg tog det heller ikke personligt, ville blot lige forklare!:) og jeg synes at jeres forum er meget mere tilgængeligt, med en fin tavle ovre til højre der fortæller de nyeste indlæg i hvilke kategorier, det gør det nemt, tilgængeligt og overskueligt, hvilket resulterer i jeg tjekker x5 om dagen for at se hvad der rør på sig :) Dog er jeg noget utilfreds med den nye opdatering til telefonen, der er tavlen forsvundet!:(

Nå, for at svare på indlægget, så var mit spørgsmål faktisk hvad ville konsekvensen være hvis IKKE top 4 blev opnået, men, for god ordens skyld svare jeg lige på begge for at i også kan få en rivals syn på det!:)

Til hvad der skal til for at nå top 4:
1. ærligt, så ser jeg det ikke som en mulighed det ikke opnås. Nej, som tingene er lige nu, så flyder spillet ikke, der mangler kreative egenskaber (qua Messi er væk), og så har der været en absurd kedelig tendens til at der smides bolde ind i feltet, og håber angriber pique kan brage den ind med hovedet. Midtbanen er gammel og langsom, og er alt for stationært og læsbart. Det er sjældent hvor der kommer en opstilling, eller en gameplan hvor man tænker WOW! hold da op, det var godt nok at grave dybt i trænerens taktik bog og repetuar, at få det til at fungere! Og det gør sig gældende for de sidste 3 trænere (måske 2),
Araujo har vokset med opgaven og præsteret flot, men der er for mange "dårlige" i form af pique (jeg har ikke en stor fidus til ham), Lenglet (siger vel sig selv), Alba spiller fornøjeligt når detk ører for ham, gør det dog sjældent efterhånden. Midtbanen synes jeg er for kedelig, ment på den måde at der bliver spillet fra side til side, og så ud på en fløj og ind i feltet (meget simplificeret dog). Dog vil jeg sige, Koeman mangler bestemt noget mandskabspleje, og jeg ved ikke om han er den rigtige til opgaven. Holdet virker ikke fanden i voldske på nogen måde, og der for mange der laver for mange fejl. Og et eller andet sted falder det jo tilbage på manageren.

2 Efter min mening skal der høstes så mange point som muligt så Barca holder ved i toppen, og stille og roligt kommer der forhåbentlig nogle offensive kræfter tilbage som kan være med til at barca kan spille på anden måde en over fløjene. Jeg synes personligt Dembele er kommet mere med, dog er han ALT for meget skadet, det minder mig lidt om en Bale. "kun" aguero kommer også tilbage, han er et bæst. Han er gammel, men vi ved han er garant for mål. Derudover kommer Fati tilbage, og han kan fandme noget! Jeg tror virkelig han bliver et bragende talent med kontinuerlig spilletid og tiltro til ham.
Braithwaithe tror jeg simpelthen ikke på kommer til at have en plads på holdet når de før nævnte kommer tilbage. Vi ved alle sammen han arbejder som en hingst, og han er meget vellidt i klubben og et forbillede hvad det angår, men efter min mening kan han gøre det på bænken.

3. Alt i alt tror jeg det nok skal komme, det her bliver nok ikke sæsonen hvor der vindes noget (hvem ved), men en top 4 placering ser jeg 100% som i det sker, hvis barca formår ikke at smide for mange point, og så ellers får deres kreative og offensive kræfter tilbage der gør spillet kan spilles mere flydende, og det er muligt at rent faktisk bruge jeres angribere.
Jeg håber for jer, at dette vil blive en sæson hvor i kan være den bekendt, og så bliver det ellers en sæson hvor, de unge får tons af spilletid, vender sig til det at være en stjerne, og får lov at udvikle sig. Tika taka er nemt med et hold der fungerer som det gjorde for 7 år tilbage, Rasende svært uden. Hvis det er målet på den lange bane, er i også nødt til at give den nye generation mulighed for at udvikle sig, få noget tiltro, og ellers forme dem efter hvad målet er om 5 år. I sygepleje Verden snakker vi altid om at tingene ikke er en sprint, men et marathon, og det føler jeg lidt gør sig gældende her, hvor at især Bartomeu anså alt for en sprint og lappeløsninger, koste hvad det vil. Det skal i væk fra, og bruge noget af det berømte La Masia!

For at besvare det med hvad konsekvensen kan være hvis ikke top 4 opnås:
Hvis det utænkelige skulle ske, så håber jeg, at 80% af spillerne vil forlade klubben. Efter min mening er der meget få der er værd at satse på. Mingueza, araujo, fati, dest, de jong, og til dels ter stegen. Hvis dembele kan holde sig skadesfri og præsterer, så også ham. efter min mening ville det være drømmescenariet. Det ville så kræve god købmandsskab (der har jeg en vis tro til Laporta), om at få signet nogle der passer til klubben og til spillet, from for navnet og ikke deres egenskaber. Deruodver kan man være heldig at der kommer flere talenter ud af La Masia, som kan bruges i i klubbens genopbygning, og qua det, forhåbentlig sikre fremtiden lang tid fremover!

Skræk scenariet dog, det ville være at de unge talenter smutter, og de gamle forbliver. Derudover kunne det måske være sværere at trække spillere fra øverste hylde, fordi der ikke spilles CHL. Pengepungen ville også kunne mærke det, og det ville nok afspejle så på signinger det efterfølgende år.

Sorry for kæmpe skriv - og tak fordi jeg må deltage!
Edit: har ændret i lidt med det med præsidenterne - jeg var lidt hurtig på den

RGB
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn sep 11, 2016 1:12 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: 23/9 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af RGB »

Som the humble er jeg Real fan og har fulgt Real (og Barca) siden starten 90'erne og specielt siden jeg flyttede til Spanien i et par år fra 2000 til 2002.

Jeg har fulgt både madridista.dk og fcbarcelona.dk i mange år, uden dog at være videre aktiv. Jeg har imidlertid altid sat pris de mange relevante indspark fra diverse barca-fans, både her og på bold.dk, men det er godt nok svært at formulere et indlæg, som ikke opfattes som hoverende mundgejl fra en Real-fan. Objektivitet er ofte en mangelvare på både madrididta.dk og fcbarcelona.dk, og sådan skal det måske også være. Det har jeg før fået på puklen for at påpege, og måske fortjent.

Inden sæsonen havde jeg faktisk Barca som favorit til mesterskabet i skarp konkurrence med Atletico, for det var svært at se Real fornye sig selv med det samme materiale, som under Zidane-årene, men her har Ancelotti gjort en forskel. Hvis Barca får gang i Fati, Demb, Aguero etc, kombineret med de mange unge spillere, som i har, så synes jeg ikke fremtiden ser helt skidt ud for holdet. Jeg er dog overrasket over, hvor galt det går lige nu - det havde jeg virkelig ikke set komme. Utroligt at en spiller som Coutinho ikke bidrager med mere end han gør. Koeman skal videre, det står klart for mig. Han får ikke det optimale ud af holdet. Han synes nærmere at være en hæmsko.

Jeg tror en træner Lopetegui kunne være spændende i Barca. Offensiv fodbold, men fokus på højt pres - det er i mine øjne Barcas varemærke og jeg var selv meget positiv, da han blev hentet til Real, selvom det gik jo ikke gik specielt godt. Så kan Xavi komme om nogle år. Martinez har jeg ikke den store fidus til.

La Liga og Real har brug for at stærkt Barca ellers ender vi som den franske liga.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 23/9 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

A$AP skrev:
fre sep 24, 2021 12:13 am


Billede

godnat
Hej Asap.

Jeg kan se fra nogle af dine andre indlæg, at du er til Kanye. Jeg går ud fra, at du opfatter Simon and Garfunkel som håbløst kedelige, eller hvad?

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 23/9 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

nosslo15 skrev:
lør sep 25, 2021 4:11 am
A$AP skrev:
fre sep 24, 2021 12:13 am


Billede

godnat
Hej Asap.

Jeg kan se fra nogle af dine andre indlæg, at du er til Kanye. Jeg går ud fra, at du opfatter Simon and Garfunkel som håbløst kedelige, eller hvad?
Tror du ikke bare, at han bruger den sang med "Hello darkness my old friend", fordi situationen er trist? Den er blevet brugt i rigtig mange år på nettet som en joke.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 23/9 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

RGB & Humble@

Udmærkede og afbalancerede indlæg.

Det er naturligvis ikke denne type af ageren jeg finder trættende, men deciderede trool agtige indlæg, med en agenda om at skabe postyr og konflikt. Disse fremkommer i ny og næ, hvilket jeg blot finder trættende..

Byd I bare ind, når I mener I har noget og må I få en elendig sæson :razz: :cool:

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 23/9 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Ny kamptråd? :-)

Ansu med i truppen!
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/9 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

ANNNNNNSSSSSSSSSUUUUUUUU!!!

Endelig!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 23/9 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Kvoller skrev:
lør sep 25, 2021 9:17 am
nosslo15 skrev:
lør sep 25, 2021 4:11 am
A$AP skrev:
fre sep 24, 2021 12:13 am


Billede

godnat
Hej Asap.

Jeg kan se fra nogle af dine andre indlæg, at du er til Kanye. Jeg går ud fra, at du opfatter Simon and Garfunkel som håbløst kedelige, eller hvad?
Tror du ikke bare, at han bruger den sang med "Hello darkness my old friend", fordi situationen er trist? Den er blevet brugt i rigtig mange år på nettet som en joke.
Jo det tror jeg, men jeg ville bare fiske efter, om ASAP havde mere end et overfladisk kendskab til sangen, fordi jeg nok som gammel Simon and Garfunkel fan, synes det er lidt trist, at denne sang er blevet synonymt med noget, der er kedeligt.

Sangen indgår bla. i det sublime soundtrack, som Simon and Garfunkel lavede til den 7 dobbelte oscarnominerede film "The Graduate" med en ung Dustin Hofman i hovedrollen. Filmen handlede som så meget andet i 1967 om frigørelse og stille oprør, os som kan huske filmen, husker alle de fantastiske scener med Mrs. Robinson.

Men ja, af de mange spændende musikere, der kom ud fra midt tressernes New Yorker scene, så er Simon and Garfunkel afgjort nogle af de pæneste drenge i klassen. Men deres arv er i hvert fald, indtil videre, større end Kanyes.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 23/9 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

nosslo15 skrev:
lør sep 25, 2021 7:59 pm
Kvoller skrev:
lør sep 25, 2021 9:17 am
nosslo15 skrev:
lør sep 25, 2021 4:11 am
A$AP skrev:
fre sep 24, 2021 12:13 am


Billede

godnat
Hej Asap.

Jeg kan se fra nogle af dine andre indlæg, at du er til Kanye. Jeg går ud fra, at du opfatter Simon and Garfunkel som håbløst kedelige, eller hvad?
Tror du ikke bare, at han bruger den sang med "Hello darkness my old friend", fordi situationen er trist? Den er blevet brugt i rigtig mange år på nettet som en joke.
Jo det tror jeg, men jeg ville bare fiske efter, om ASAP havde mere end et overfladisk kendskab til sangen, fordi jeg nok som gammel Simon and Garfunkel fan, synes det er lidt trist, at denne sang er blevet synonymt med noget, der er kedeligt.

Sangen indgår bla. i det sublime soundtrack, som Simon and Garfunkel lavede til den 7 dobbelte oscarnominerede film "The Graduate" med en ung Dustin Hofman i hovedrollen. Filmen handlede som så meget andet i 1967 om frigørelse og stille oprør, os som kan huske filmen, husker alle de fantastiske scener med Mrs. Robinson.

Men ja, af de mange spændende musikere, der kom ud fra midt tressernes New Yorker scene, så er Simon and Garfunkel afgjort nogle af de pæneste drenge i klassen. Men deres arv er i hvert fald, indtil videre, større end Kanyes.
Tror vi er ude i et generations clash ;-)

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 23/9 Cádiz - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Antimadridista skrev:
lør sep 25, 2021 8:53 pm
nosslo15 skrev:
lør sep 25, 2021 7:59 pm
Kvoller skrev:
lør sep 25, 2021 9:17 am
nosslo15 skrev:
lør sep 25, 2021 4:11 am
A$AP skrev:
fre sep 24, 2021 12:13 am


Billede

godnat
Hej Asap.

Jeg kan se fra nogle af dine andre indlæg, at du er til Kanye. Jeg går ud fra, at du opfatter Simon and Garfunkel som håbløst kedelige, eller hvad?
Tror du ikke bare, at han bruger den sang med "Hello darkness my old friend", fordi situationen er trist? Den er blevet brugt i rigtig mange år på nettet som en joke.
Jo det tror jeg, men jeg ville bare fiske efter, om ASAP havde mere end et overfladisk kendskab til sangen, fordi jeg nok som gammel Simon and Garfunkel fan, synes det er lidt trist, at denne sang er blevet synonymt med noget, der er kedeligt.

Sangen indgår bla. i det sublime soundtrack, som Simon and Garfunkel lavede til den 7 dobbelte oscarnominerede film "The Graduate" med en ung Dustin Hofman i hovedrollen. Filmen handlede som så meget andet i 1967 om frigørelse og stille oprør, os som kan huske filmen, husker alle de fantastiske scener med Mrs. Robinson.

Men ja, af de mange spændende musikere, der kom ud fra midt tressernes New Yorker scene, så er Simon and Garfunkel afgjort nogle af de pæneste drenge i klassen. Men deres arv er i hvert fald, indtil videre, større end Kanyes.
Tror vi er ude i et generations clash ;-)
Selvfølgelig, men jeg kunne fornemme på ASAPS skriv om Kanye og andre at der måske også var lidt interesse for amerikansk kultur, sådan generelt, sååe - man kan jo altid prøve at "pushe" lidt. :glad:

jeg er jo ikke selv fra den generation, altså tresserne, jeg var ung i halvfemserne, men jeg interesserer mig for mange ting og lytter til meget forskelligt musik.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster