4/8 Salzburg - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

nosslo15
Indlæg: 1015
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 4/8 Salzburg - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Jeg ved godt at den 3-5-2 som jeg, for nogle dage siden, argumenterede for, faldt på gulvet med et brag her til aften - og de Jong i forsvaret var heller ikke meget bedre.

Men den lykkedes i de fleste kampe i foråret 21 - og der spillede vi også med et genpres. Dog med de Jong på midten. Selvfølgelig skal man have et genpres - uafhængigt af opstilling.

Til aften mødte vi et hold, der var længere i forberedelserne end vi er og som var stærkere og hurtigere, igennem hele kampen.

Jeg ved ikke, hvad der er det rigtige at gøre med hensyn til formationen, men jeg tænker i hvert fald som udgangspunkt, at når vi ikke har et bedre forsvar, end det vi har, så bliver vi nødt til at have alternativer til 4-3-3 og jeg har altså set fodboldkampe nok til at vide, at 3-5-2 ikke behøver at være mere defensiv, som udgangspunkt end 4-3-3, men ja det er et spørgsmål om balance og realisme. For det handler jo ikke kun om at kompensere for Messis manglende løb, men også om at stabilisere forsvaret og bla. forhindre at mostanderne kommer i løb på kanterne - og det burde vi i princippet kunne med højtstående backs.

Men der er helt klart også kampe, hvor vi kunne have en klar fordel ved 3 angribere med brede kanter, så vi kan holde bedre fast i kuglen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/8 Salzburg - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig skal man have et genpres - uafhængigt af opstilling.
Ja det vil jeg også sige. Men når vi spiller 352 så er det bare
ikke noget der fylder det store. Det bliver brugt i korte perioder og ellers falder vi ret langt tilbage.

Men hvis vi lige ser bort fra taktikken, genpresset osv så synes jeg det klart største problem i dag var måden vi tabte bolden på. Vi blev simpelthen for stresset med bolden for fødderne. Og det må ikke ske. Vi skal kunne holde i bolden under pres.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5437
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 569 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 4/8 Salzburg - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg er mere til 4-2-3-1 når vi angriber og 4-4-2 når vi forsvarer..

Eksempelvis i en *meget* offensiv opstilling:

Angriber - 4-2-3-1
-------------- Stegen ---------------
Dest-----Arujo-----Garcia---Alba
-------- De Jong --- Busquets----
-- Griezman .. Aguero ..Pedri--
-------------Messi------------------

Forsvarer - 4-4-2
-------------- Stegen ---------------
Dest-----Arujo-----Garcia---Alba
Griezmann- Jong - Buss-- Pedri
...... Messi........ Aguero .......


Men det er nok lige lovligt offensivt det der..
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 4/8 Salzburg - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg synes, man med al ønskelig tydelighed, fik set problemerne på nærmeste hold. I de andre testkampe blev de lidt kamufleret af lavere modstand, men Salzburg er et godt hold, der er gearet til at spille international fodbold.

Der mangler stadig kvalitet i forsvaret og jeg ved godt at vi stadig venter på Emerson og Garcia, men vi mangler mere end det. Gavi er et kæmpe talent og han bliver en topspiller, ingen tvivl om det. Men, han skal tilbage på B-holdet udvikle sig, for han blev dræbt i dag. Nico Kan spille lidt i løbet af sæsonen, men han er heller ikke klar til dette niveau. Så en forstærkning til midtbanen er også et must.

Så er der trænerbænken og man er jo nærmest grædefærdig efter dagens kamp, for det var fem skridt tilbage i dag. Det er jo nærmest lige meget, hvem vi har i truppen, for Koeman kan ikke finde ud af at stille en taktik, om hans liv afhang af det. Fy for den lede, det var en harsk omgang at være vidne til.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14919
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1669 gange
Blevet takket: 1110 gange
Kontakt:

Re: 4/8 Salzburg - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Salzburg har længe haft et godt hold og er ikke en nem modstander. Vi har undervurderet dem ligesom vi altid gøre det mod de mindre hold i La Liga som ender med at stjæle point fra os.
Næste sæson bliver muligvis endnu værre
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2796
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: 4/8 Salzburg - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Lopezzz skrev:
ons aug 04, 2021 11:08 pm
Salzburg har længe haft et godt hold og er ikke en nem modstander. Vi har undervurderet dem ligesom vi altid gøre det mod de mindre hold i La Liga som ender med at stjæle point fra os.
Næste sæson bliver muligvis endnu værre
Wow det er så vildt deprimerende at læse dine opslag for tiden. Op med hovedet og optimismen.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

nosslo15
Indlæg: 1015
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: 4/8 Salzburg - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
ons aug 04, 2021 10:30 pm
Jeg synes, man med al ønskelig tydelighed, fik set problemerne på nærmeste hold. I de andre testkampe blev de lidt kamufleret af lavere modstand, men Salzburg er et godt hold, der er gearet til at spille international fodbold.

Der mangler stadig kvalitet i forsvaret og jeg ved godt at vi stadig venter på Emerson og Garcia, men vi mangler mere end det. Gavi er et kæmpe talent og han bliver en topspiller, ingen tvivl om det. Men, han skal tilbage på B-holdet udvikle sig, for han blev dræbt i dag. Nico Kan spille lidt i løbet af sæsonen, men han er heller ikke klar til dette niveau. Så en forstærkning til midtbanen er også et must.

Så er der trænerbænken og man er jo nærmest grædefærdig efter dagens kamp, for det var fem skridt tilbage i dag. Det er jo nærmest lige meget, hvem vi har i truppen, for Koeman kan ikke finde ud af at stille en taktik, om hans liv afhang af det. Fy for den lede, det var en harsk omgang at være vidne til.
Jeg synes nu heller ikke, at Koeman har det nemt; han har overtaget et hold, som blev høvlet ned under gulvbrædderne i Bayern kampen. På dette hold befinder der sig nogle unge spillere, som ikke helt endnu har kvalitet eller fysisk til at begå sig internationalt og så befinder der sig nogle spillere, som kunne have både kvalitet og fysisk men som hele tiden bliver skadede og så befinder der sig nogle gamle spillere, som shiner engang imellem, men som ofte falder igennem. Og så er der nogle få, som præsterer stort set hver gang og er indiskutable - og hvor skal man så placere disse for, at det giver bedst mening? Og hvilken formation?

Idang havde vi tabt uanset om vi havde spillet 4-3-3 med Puig, de Jong og Busi/ Nico/Gavi på midten og Demir som extra angriber. Det er jeg i hvert fald overbevist om.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2796
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 416 gange

Re: 4/8 Salzburg - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Er det ikke om at tage den med ro i træningskampene og finpudse formen, hvornår har en træningskamp i starten af august afgjort en liga? Ja der er nogle bekymrende træk, men det er alt for tidligt at konkludere noget på. Det er allerede en kæmpe forstærkning at Depay, Aguero, Garcia og Emerson er trådt til.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Mésqueunclub
Indlæg: 366
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: 4/8 Salzburg - FC Barcelona

Indlæg af Mésqueunclub »

Syntes også vi skal slappe lidt af især dem der siger at sæsonen allerede ser fortabt ud.

Det er jo netop hvad træningskampene bruges til. Nemlig at vurdere købte og oprykket spilleres kvaliteter og få styrket deres fysik, og få afprøvet forskellige opstillinger, taktikker og formationer for at se hvad der fungerer og ikke fungerer.

Det her fungerer tydeligvis ikke. Så må man analysere på hvad der fejlede og rette op på det. Jeg tror ikke trænerstaben bare sidder tilbage og er ligeglad, de arbejder videre på de fejl.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14919
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1669 gange
Blevet takket: 1110 gange
Kontakt:

Re: 4/8 Salzburg - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Norbit skrev:
ons aug 04, 2021 11:25 pm
Lopezzz skrev:
ons aug 04, 2021 11:08 pm
Salzburg har længe haft et godt hold og er ikke en nem modstander. Vi har undervurderet dem ligesom vi altid gøre det mod de mindre hold i La Liga som ender med at stjæle point fra os.
Næste sæson bliver muligvis endnu værre
Wow det er så vildt deprimerende at læse dine opslag for tiden. Op med hovedet og optimismen.
Der er ingen grund til at være optimist når vi skal op imod hold som Elche, Alaves, Cadiz, Granada osv.. ;-)
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: 4/8 Salzburg - FC Barcelona

Indlæg af SparetireDad »

I dag vender Messi hjem - og alt bliver godt igen….. :wave:

Lad os nu lige holde hovederne kolde. Jeg har faktisk en ok mavefornemmelse og tror på en god Liga start.

Dét sagt; lad os prøve at begrænse pessimismen bare lidt. Ligaen starter om lidt - vi burde i stedet glæde os og se frem til det med stor forventning. Det andet er lidt trættende.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5437
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 569 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 4/8 Salzburg - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja jeg glæder mig til at se Aguero, Memphis og også til Ansu kommer tilbage
Samt at se Pedri vokse, og om Balde kommer til at få nogle chancer… Garcia og Emerson bliver også interessant. Hvis vi kunne skifte noget af vores dødvægt ud med en erfaren offensiv midtbanespiller plus en god centerback ala A.C kunne det se således ud:

Stegen
Emerson, A.C, Garcia, Balde
Xxx, De Jong, Pedri
Messi, Aguero, Memphis/Ansu
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/8 Salzburg - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil hellere have begge mine fortænder ud end at se aguero starte og Messi spille til højre i en 433. Det vil gå så galt…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5437
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 569 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 4/8 Salzburg - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
tors aug 05, 2021 8:43 am
Jeg vil hellere have begge mine fortænder ud end at se aguero starte og Messi spille til højre i en 433. Det vil gå så galt…
Ja du vil hellere spille med MB og Griezmann end dem det ved jeg.. MB og Griezmann kan nemlig noget som Messi og Aguero ikke kan, lave defensivt arbejde.. desværre kan de 2 nada offentsivt.. så enten spiller vi for at lave mål med boldbesiddelse, eller også spiller vi beton bold for at forsvare..

Jeg ved hvad jeg foretrækker at se på - også selvom vi skulle tabe..

Nu har vi jo heller aldrig vundet noget overhovedet når Messi spiller til højre i en 4-3-3 så det....

At du så gerne vil miste dine fortænder er jo en helt anden sag, hvorfor vil du det?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4/8 Salzburg - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja du vil hellere spille med MB og Griezmann end dem det ved jeg.. MB og Griezmann kan nemlig noget som Messi og Aguero ikke kan, lave defensivt arbejde.. desværre kan de 2 nada offentsivt.. så enten spiller vi for at lave mål med boldbesiddelse, eller også spiller vi beton bold for at forsvare..
Jeg vil aldrig nogensinde spille martin. Som i aldrig. Men at påstå at griez ikke kan noget offensivt og så nævne aguero er grænsende til fjollet. Aguero er konstant skadet og har efterhånden ikke leveret i to sæsoner. Griez var, og så er jeg ligeglad med hvad folk siger herinde, en bærende offensiv spiller i sidste sæson.

Og desuden burde der meget gerne være et sted midt imellem de to positioner. Vi kunne feks spille offensivt med fokus på kontrol og genpres. Det har vidst tidligere været en succes.
Jeg ved hvad jeg foretrækker at se på - også selvom vi skulle tabe..
Jeg vil egentlig gerne se os vinde. Og spille godt. Det er derfor jeg argumenterer for det jeg gør. Jeg er hverken interesseret i at tabe eller spille skidt.
Nu har vi jo heller aldrig vundet noget overhovedet når Messi spiller til højre i en 4-3-3 så det....
Jo det har vi. For lang tid siden. Men medmindre du har Alves på backen så er det ren kamikaze. Det fungerer simpelthen ikke mere. Hverken defensivt eller offensivt.

Hvis en træner spiller Messi til højre i en 433 så burde han blive fyret på stedet.
At du så gerne vil miste dine fortænder er jo en helt anden sag, hvorfor vil du det?
Fordi det vil gøre mindre ondt end at se det hold du satte op.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst