Abde Ezzalzouli

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Abde Ezzalzouli

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
søn jul 09, 2023 10:17 pm
FCBarcelonaChr skrev:
søn jul 09, 2023 7:37 pm
emo skrev:
søn jul 09, 2023 7:22 pm
Våd drøm, behold ham og sælg Rapha eller Torres.
Den drøm har jeg også haft!
Tror alle gerne vil se det scenarie, men hvis man ikke kan få solgt spillere som Kessie og Ferran, så kan det være den eneste mulige udvej. Men Abde har altså lagt helt sindssygt meget på det seneste år og det kunne være spændende at se ham for Barca det næste års tid. Jeg har altid haft det sådan lidt op og ned med ham fordi, han også har udfald, specielt defensivt. Nu har hans offensive kvalitet dog nået et niveau, hvor han kan bidrage med vanvittig meget, også selvom det defensive stadig halter. Han er jo efterhånden et modstykke til Dembélé på LW med det offensive output, han ligger for dagen. Er du gal et kreativt outlet, han har udviklet sig til :lol:
I så fald bør man da skynde sig at sende Dembele til PSG for 50 mil euro

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Abde Ezzalzouli

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
søn jul 09, 2023 10:38 pm
EasyBuddhist skrev:
søn jul 09, 2023 10:17 pm
FCBarcelonaChr skrev:
søn jul 09, 2023 7:37 pm
emo skrev:
søn jul 09, 2023 7:22 pm
Våd drøm, behold ham og sælg Rapha eller Torres.
Den drøm har jeg også haft!
Tror alle gerne vil se det scenarie, men hvis man ikke kan få solgt spillere som Kessie og Ferran, så kan det være den eneste mulige udvej. Men Abde har altså lagt helt sindssygt meget på det seneste år og det kunne være spændende at se ham for Barca det næste års tid. Jeg har altid haft det sådan lidt op og ned med ham fordi, han også har udfald, specielt defensivt. Nu har hans offensive kvalitet dog nået et niveau, hvor han kan bidrage med vanvittig meget, også selvom det defensive stadig halter. Han er jo efterhånden et modstykke til Dembélé på LW med det offensive output, han ligger for dagen. Er du gal et kreativt outlet, han har udviklet sig til :lol:
I så fald bør man da skynde sig at sende Dembele til PSG for 50 mil euro
Ja, det var nu ikke det, jeg mente. Dembélé på RW, Abde på LW ;-)
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Abde Ezzalzouli

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
søn jul 09, 2023 10:45 pm
Madameskrald skrev:
søn jul 09, 2023 10:38 pm
EasyBuddhist skrev:
søn jul 09, 2023 10:17 pm
FCBarcelonaChr skrev:
søn jul 09, 2023 7:37 pm
emo skrev:
søn jul 09, 2023 7:22 pm
Våd drøm, behold ham og sælg Rapha eller Torres.
Den drøm har jeg også haft!
Tror alle gerne vil se det scenarie, men hvis man ikke kan få solgt spillere som Kessie og Ferran, så kan det være den eneste mulige udvej. Men Abde har altså lagt helt sindssygt meget på det seneste år og det kunne være spændende at se ham for Barca det næste års tid. Jeg har altid haft det sådan lidt op og ned med ham fordi, han også har udfald, specielt defensivt. Nu har hans offensive kvalitet dog nået et niveau, hvor han kan bidrage med vanvittig meget, også selvom det defensive stadig halter. Han er jo efterhånden et modstykke til Dembélé på LW med det offensive output, han ligger for dagen. Er du gal et kreativt outlet, han har udviklet sig til :lol:
I så fald bør man da skynde sig at sende Dembele til PSG for 50 mil euro
Ja, det var nu ikke det, jeg mente. Dembélé på RW, Abde på LW ;-)
Det forstod jeg, men hvis Abde er ligeså håbløs som Dembele defensivt og i bold retention, så får resten er holdet overordentligt travlt med at vinde bolden tilbage. Altså var min tilgang, at man kun kan tåle en af de to på holdet - og om end jeg ikke ved ret meget om Abde, så virker diverse stats præsenteret herinde som om, at han har mere slutprodukt end Dembele + vi kan få flere $ for Dembele.

hackmann
Indlæg: 391
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: Abde Ezzalzouli

Indlæg af hackmann »

En uge, der er da en kort ferie
Abde er uden tvivl en af ​​sidste sæsons afsløringer. Den unge kantspiller vidste, hvordan han kunne udnytte sit udlån i Pamplona, ​​hvor han, uden at være den ubestridte starter, bidrog med seks mål og to assists i 34 kampe. Der kræves mere regelmæssighed af ham, men hans vækst er indiskutabel.

Også med det marokkanske hold, med hvem han deltog i et historisk VM for nordafrikanerne og frem for alt for deres erobring af U-23 Africa Cup, en turnering, hvor de slog Egypten i en finale med forlænget spilletid, og som endte som topscorer (3) og topassist (3). Kort sagt, Ez Abde vil vende tilbage til Barça efter at have gjort sit hjemmearbejde og blive hædret i sit land, praktisk talt som en konge.
[...]
Xavi regner med ham og er overbevist om, at han på et sportsligt plan passer ind i sit projekt efter at være modnet væk fra Camp Nou. Derfor har han indkaldt ham næste mandag, den 17. juli, på Ciutat Esportiva, og han vil også deltage, hvis markedsbevægelserne ikke siger andet, på turnéen i USA.

Klubben har et andet synspunkt, fordi i betragtning af de økonomiske vanskeligheder, den gennemgår, ville salget af ham være en meget gavnlig operation for klubben. Spilleren på sin side er åben for alle muligheder, selvom han er meget klar over, at han vil spille, have minutter og fremtrædende plads og kender de vanskeligheder, han ville finde i Barça. Alle parter håber på at nå en situation med konsensus, selvom Xavis idé er at have ham ved sin side og nøje styre hans vækst.
sport.es

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Abde Ezzalzouli

Indlæg af EasyBuddhist »

Det forstod jeg, men hvis Abde er ligeså håbløs som Dembele defensivt og i bold retention, så får resten er holdet overordentligt travlt med at vinde bolden tilbage. Altså var min tilgang, at man kun kan tåle en af de to på holdet - og om end jeg ikke ved ret meget om Abde, så virker diverse stats præsenteret herinde som om, at han har mere slutprodukt end Dembele + vi kan få flere $ for Dembele.
At spille med dem begge på same tid, ville jeg heller ikke gøre, medmindre man står og skal jagte et mål. Men netop som taktisk supplement til truppen, kan han blive et stort aktiv i løbet af sæsonen. Ovennævnte eksempel er et scenarie, hvor han kan komme i spil, men også, hvis man gerne vil vende den indvendige wing position om, således det kreative output kommer fra venstre(Abde), i stedet for fra højre(Dembélé). Så man kan sagtens have begge spillere i truppen og faktisk, så er det jo det, man mest er på udkig efter i dette vindue, nemlig taktisk diversitet. Det handler simpelthen om, man skal have flere taktiske redskaber i værktøjskassen, således man ikke er så nemme at læse på forhånd og under kampen.

Lige nu, så besætter Ferran den plads i truppen, som Abde gør krav på. Han har dog ikke overbevist i rollen sidste sæson og det er selvfølgelig også derfor, både klubben, fans og medier, efterhånden hælder til at Abde vil være det bedre valg. Jeg vil dog gerne lige minde om, Dmebélé er en af de mest kreative wings i verden og også en af dem, med det højeste output, så at sætte Abde foran på nuværende tidspunkt, det vil være en stor fejl vurdering, da det ganske enkelt ikke er sandt. Abde har netop brugt en stor del af sæsonen hos Osasuna på at hæve sit output og her tænker jeg ikke på, hvor mange gange, han forøger at drible bolden, men hvor mange gange, det rent faktisk førte til målsituationer og her er Dembélé altså et godt stykke foran stadigvæk, trods alt. Så for mig handler det ikke om enten/eller, men om både/og.

Den sidste bemærkning om, det vil være bedre for økonomien, er også skudt ved siden af. Dembélé har en firkøbsklausul på 50 mio euro denne sommer, hvoraf halvdelen vil tilfalde agenten, i tilfælde af salg. Jeg tænker, Abde´s værdi efterhånden er så stor, prisen nemt vil ligge på 40 mio euro plus og det vil være rent overskud, hvis han sælges.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Abde Ezzalzouli

Indlæg af Madameskrald »

Som sagt så aner jeg ikke ret meget om Abde, så min kommentar var baseret på din kommentar vedr. Abdes kreative output - fint at du relativisere det nu. Som jeg har givet udtryk for et utal er gange, så ser jeg hellere det kreative input kommer gennem boldbesiddelse og løb uden bolden, hvor de to herres spidskompetencer tilsyneladende ligger i løbet med bolden (eller i relativt store bagrum).

Taktisk diversitet er vel ret beset kun nødvendig, når grundkonceptet ikke fungere (dvs. genere tilstrækkeligt med godt spil / point)? Jeg tolker Xavis roden rundt taktisk, som en resultat heraf.

Altså ser jeg hverken Dembele og Abde, som specielt centrale for holdet, og således så jeg dem egentlig i virkeligheden gerne erstattet er bedre taktiske spillere, eller integreret i et system, hvor de (må) løber med bolden / dribler, når situationen faciliterer en høj succes raten / lav risiko, og det kommer holdet til gode (dvs. specielt, når modstanden er i ubalance). Med det udgangspunkt ser jeg faktisk Torres og Ansu passe langt bedre ind, og den manglende integration af de to falder fra mit perspektiv tilbage på holdets manglende kontrol/struktur i boldbesiddelse - dvs. Xavis manglende styring af konceptet/holdet.

Ifht. økonomien, så er Laporta simpelthen gået med til, at give Dembele en lav frikøbs klausul hvoraf 50 % går til agenten - Laporta går altså ikke helt fri af tåbelige/desparate beslutninger! Men ja det isoleret set taler selvfølgelig mere for et Abde salg...

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Abde Ezzalzouli

Indlæg af EasyBuddhist »

Hold da op, jeg skal da lige love for, vi er uenige i dag :lol:
Som sagt så aner jeg ikke ret meget om Abde, så min kommentar var baseret på din kommentar vedr. Abdes kreative output - fint at du relativisere det nu
Jeg relativiserer ikke det kreative output, som er absolut helt og aldeles i top. Hans slutprodukt besidder dog ikke samme kvalitet endnu og dermed er hans samlede output også mindre.

Som jeg har givet udtryk for et utal er gange, så ser jeg hellere det kreative input kommer gennem boldbesiddelse og løb uden bolden, hvor de to herres spidskompetencer tilsyneladende ligger i løbet med bolden (eller i relativt store bagrum).

Taktisk diversitet er vel ret beset kun nødvendig, når grundkonceptet ikke fungere (dvs. genere tilstrækkeligt med godt spil / point)? Jeg tolker Xavis roden rundt taktisk, som en resultat heraf.
Jeg kan næsten ikke være mere uenig. Kreativitet er alfa og omega i moderne fodbold, da alle hold har et stærkt taktisk setup. Dvs. områderne på banen, som modstanderen ikke dækker, er meget, meget små. Derfor gælder det om, for det første, at have taktisk diversitet i truppen. Værdien af f.eks. at kunne vende den indvendige winger om, er kæmpe stor, ligeledes med et kreativt outlet. Ganske enkelt for at kunne ramme modstanderen der, hvor de er svagest og for at man ikke kan læses så nemt taktisk. Oftest er det dog sådan, det taktiske dødvande skal brydes ved det kreative outlet for at skabe overtalssituationer og det gælder for alle hold. Jeg vil ikke gå så vidt, som til at sige, man intet vinder uden kreativitet, men det bliver på det nærmeste umuligt. Et godt taktisk setup handler om, man i scenesætter sine kreative outlets bedst muligt og på den måde skaber plads til andre på banen. Den absolut bedste til den disciplin i verden nogensinde, er Messi, så lad nu venligst være med at sige, man ikke spiller sådan i Barca, for det gør man i helt udtalt grad. Før det var det Ronaldinho og før det Figo, Rivaldo, Laudrup osv.
Altså ser jeg hverken Dembele og Abde, som specielt centrale for holdet, og således så jeg dem egentlig i virkeligheden gerne erstattet er bedre taktiske spillere, eller integreret i et system, hvor de (må) løber med bolden / dribler, når situationen faciliterer en høj succes raten / lav risiko, og det kommer holdet til gode (dvs. specielt, når modstanden er i ubalance). Med det udgangspunkt ser jeg faktisk Torres og Ansu passe langt bedre ind, og den manglende integration af de to falder fra mit perspektiv tilbage på holdets manglende kontrol/struktur i boldbesiddelse - dvs. Xavis manglende styring af konceptet/holdet.
Man skal huske, tingene hænger sammen i fodbold. Hvis man gerne vil spille indvendigt på venstrekanten, så skal man have en offensiv VB, hvis man vender den om, så skal man have en offensiv HB. Ligeledes skal midtbanen sættes op, således den understøtter overloads i den side, hvor man, hvor man angriber. Det sidste er grunden til, man var ude efter Güler og det er grunden til, Xavi har været ude efter Bernardo, lige siden han blev træner. Taktisk diversitet er altså ikke noget, der begrænser sig til en enkelt position, men skal faciliteres gennem det helt rigtige profil id hele vejen igennem truppen. Nogle spillere er luksus spilere i den retning og Gündogan er i den forbindelse en kongesigning, da han kan spille stort set alle steder på midten. De unge mangler stadig en del, når det kommer til det.

Det bedste eksempel i nyere tid på perfekt trupopbygning har man set i Liverpool og senest City. Det City hold, der vandt CL i år, er intet mindre end et taktisk overflødigheds horn. Pep kan ryste posen stort set, som han vil og i anden halvdel af sæsonen sendte han endda Cancelo til Bayern og Walker på bænken, fordi han ændrede på strukturen og ikke havde samme brug for den profil, de kommer med. Grealish har været hans foretrukne kreative outlet i den periode sammen med Mahrez, så han har nøjagtig samme behov for kreativitet, som alle andre har det og hverken Grealish eller Mahrez er bedre end Dembélé, skal man lige huske. Det handler simpelthen om, hvordan resten af truppen er opbygget og så selvfølgelig om kvalitet på de støttende positioner.
Ifht. økonomien, så er Laporta simpelthen gået med til, at give Dembele en lav frikøbs klausul hvoraf 50 % går til agenten - Laporta går altså ikke helt fri af tåbelige/desparate beslutninger! Men ja det isoleret set taler selvfølgelig mere for et Abde salg...
Jeg tror, vi har været inde på den del, en del gange før, ikke? Der er ligesom ingen grund til at blive ved med at tæske langhalm på klubbens økonomiske situation. Dembélé kunne have smuttet gratis sidste sommer og sad selvfølgelig med alle trumferne i forhandlingen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Abde Ezzalzouli

Indlæg af Madameskrald »

Jeg tror grundliggende, at uenigheden opstår i, at vi bruger forskellig terminologi.

Eks. forstår jeg den kreative del af Dembele (og Abde) som deres drible færdigheder, mere end deres pasningsfærdigheder/overblik/osv.. Jeg forholder mig til din terminologi, men finder ikke den form for kreativitet specielt vigtig for den måde, at jeg helst ser Barcelona udfolde sig.

Jeg er enig i, at Man City har et rigtigt dygtigt hold, men jeg opfatter det ikke som specielt taktisk diverst. Peps system er ekstremt struktureret og organiseret, men mandskabsmæssigt ikke specielt taktisk diverst - det er ikke længere meget store rollemæssige forandringer, at han kræver af en 1:1 udskiftning på holdet (City er faktisk blevet mere og mere uniformt profilmæssigt gennem Peps periode i klubben; eks. har han skilt sig af med Cancelo, i store dele af indeværende sæson ikke spillet med regulære backs, osv.).
Af samme grund har han ikke brug for driblende kreative 'outlets' som Dembele og Abde (han har endog solgt den profiltype fra), fordi positionsspillet og forflytning af bolden bliver prioriteret og i høj grad gør forskellen.

Så helt overordnet, så finder jeg ikke Dembele (og Abde) specielt kreative - kreativitet i fodbold for mig ligger helt overvejende i pasningspillet/blikket for spillet, og her har Dembele (og Abde) blot ikke nogle betydelige kompetencer (Dembele har dog en enkelt snaps i ny og næ (læs: fin pasning), men ikke noget, at man kan planlægge efter). Dembele udemærker sig endda ved at være meget bold fikseret, og drible sig ind i blindgyder - dvs, næsten det modsatte outlet af Ronaldinho og Messi, som du fremhæver.

Netop derfor har Pep valgt nogle helt andre profiler på kanterne, end Xavi i Barcelona (Raphinha, Dembele, Abde).

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Abde Ezzalzouli

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
man jul 10, 2023 3:49 pm
Jeg tror grundliggende, at uenigheden opstår i, at vi bruger forskellig terminologi.

Eks. forstår jeg den kreative del af Dembele (og Abde) som deres drible færdigheder, mere end deres pasningsfærdigheder/overblik/osv.. Jeg forholder mig til din terminologi, men finder ikke den form for kreativitet specielt vigtig for den måde, at jeg helst ser Barcelona udfolde sig.

Jeg er enig i, at Man City har et rigtigt dygtigt hold, men jeg opfatter det ikke som specielt taktisk diverst. Peps system er ekstremt struktureret og organiseret, men mandskabsmæssigt ikke specielt taktisk diverst - det er ikke længere meget store rollemæssige forandringer, at han kræver af en 1:1 udskiftning på holdet (City er faktisk blevet mere og mere uniformt profilmæssigt gennem Peps periode i klubben; eks. har han skilt sig af med Cancelo, i store dele af indeværende sæson ikke spillet med regulære backs, osv.).
Af samme grund har han ikke brug for driblende kreative 'outlets' som Dembele og Abde (han har endog solgt den profiltype fra), fordi positionsspillet og forflytning af bolden bliver prioriteret og i høj grad gør forskellen.

Så helt overordnet, så finder jeg ikke Dembele (og Abde) specielt kreative - kreativitet i fodbold for mig ligger helt overvejende i pasningspillet/blikket for spillet, og her har Dembele (og Abde) blot ikke nogle betydelige kompetencer (Dembele har dog en enkelt snaps i ny og næ (læs: fin pasning), men ikke noget, at man kan planlægge efter). Dembele udemærker sig endda ved at være meget bold fikseret, og drible sig ind i blindgyder - dvs, næsten det modsatte outlet af Ronaldinho og Messi, som du fremhæver.

Netop derfor har Pep valgt nogle helt andre profiler på kanterne, end Xavi i Barcelona (Raphinha, Dembele, Abde).
Når vi snakker om en offensiv kreativ spiller, så er det primært 1v1 evnerne, der er i spil, dertil evnen til at søge ind i banen og spille dybt. Det er fuldstændig elementært i en hvilken som helst opstilling at man har denne form for kreativitet. City bruger det i den grad i deres startellever, hvor det for øjeblikket er delt ud på spillere som Grealish, Bernardo og De Bruyne. Så jeg kan slet ikke genkende dit billede af City, ligesom i overhovedet ikke og jeg ved ikke, hvordan i al verden, du kan undgå at se det.

Barca har brugt den type spillere altid, så jeg ved heller ikke, hvorfor du tror, de kan spille uden, for det er et fuldkommen centralt element i deres spil, ligesom det er hos alle andre store hold.

Saka, Salah, Grealish, Mahrez, Mané, Antony, Diaz, Leao, Neymar, Vinicius, Sterling, Mudryk, Son, Dybala, Felix osv. Stort set alle hold har dem og alle de dygtigste trænere formår at integrere den kreativitet på holdet. Så med mindre du mener, vi skal til at spille som Atletico eller Inter, så kan jeg simpelthen ikke forstå, hvor du får fra, Barca ikke skal spile med et kreativt outlet for første gang i noget, der ligner 50-60 år. Det er mig en fuldkommen ubegribelig mangel på ambition i spillet, du ligger op til.

Og, i den forbindelse kunne det da også være rigtig fint at få at vide, hvem du så ville hente til kanterne i Barca. Hvem vil hente til at erstatte dem man har? og tag gerne økonomien og tilgængelighed i betragtning også
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Abde Ezzalzouli

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Alt alt alt alt alt for lidt efter min mening!


EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Abde Ezzalzouli

Indlæg af EasyBuddhist »

FCBarcelonaChr skrev:
man jul 10, 2023 5:01 pm
Alt alt alt alt alt for lidt efter min mening!

Den tror jeg ikke på. Man allerede højere bud fra PL
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Abde Ezzalzouli

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
man jul 10, 2023 5:03 pm
FCBarcelonaChr skrev:
man jul 10, 2023 5:01 pm
Alt alt alt alt alt for lidt efter min mening!

Den tror jeg ikke på. Man allerede højere bud fra PL
Men at Juve er frække nok til at byde 15, kan være reelt nok..

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Abde Ezzalzouli

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
man jul 10, 2023 4:38 pm
Madameskrald skrev:
man jul 10, 2023 3:49 pm
Jeg tror grundliggende, at uenigheden opstår i, at vi bruger forskellig terminologi.

Eks. forstår jeg den kreative del af Dembele (og Abde) som deres drible færdigheder, mere end deres pasningsfærdigheder/overblik/osv.. Jeg forholder mig til din terminologi, men finder ikke den form for kreativitet specielt vigtig for den måde, at jeg helst ser Barcelona udfolde sig.

Jeg er enig i, at Man City har et rigtigt dygtigt hold, men jeg opfatter det ikke som specielt taktisk diverst. Peps system er ekstremt struktureret og organiseret, men mandskabsmæssigt ikke specielt taktisk diverst - det er ikke længere meget store rollemæssige forandringer, at han kræver af en 1:1 udskiftning på holdet (City er faktisk blevet mere og mere uniformt profilmæssigt gennem Peps periode i klubben; eks. har han skilt sig af med Cancelo, i store dele af indeværende sæson ikke spillet med regulære backs, osv.).
Af samme grund har han ikke brug for driblende kreative 'outlets' som Dembele og Abde (han har endog solgt den profiltype fra), fordi positionsspillet og forflytning af bolden bliver prioriteret og i høj grad gør forskellen.

Så helt overordnet, så finder jeg ikke Dembele (og Abde) specielt kreative - kreativitet i fodbold for mig ligger helt overvejende i pasningspillet/blikket for spillet, og her har Dembele (og Abde) blot ikke nogle betydelige kompetencer (Dembele har dog en enkelt snaps i ny og næ (læs: fin pasning), men ikke noget, at man kan planlægge efter). Dembele udemærker sig endda ved at være meget bold fikseret, og drible sig ind i blindgyder - dvs, næsten det modsatte outlet af Ronaldinho og Messi, som du fremhæver.

Netop derfor har Pep valgt nogle helt andre profiler på kanterne, end Xavi i Barcelona (Raphinha, Dembele, Abde).
Når vi snakker om en offensiv kreativ spiller, så er det primært 1v1 evnerne, der er i spil, dertil evnen til at søge ind i banen og spille dybt. Det er fuldstændig elementært i en hvilken som helst opstilling at man har denne form for kreativitet. City bruger det i den grad i deres startellever, hvor det for øjeblikket er delt ud på spillere som Grealish, Bernardo og De Bruyne. Så jeg kan slet ikke genkende dit billede af City, ligesom i overhovedet ikke og jeg ved ikke, hvordan i al verden, du kan undgå at se det.

Barca har brugt den type spillere altid, så jeg ved heller ikke, hvorfor du tror, de kan spille uden, for det er et fuldkommen centralt element i deres spil, ligesom det er hos alle andre store hold.

Saka, Salah, Grealish, Mahrez, Mané, Antony, Diaz, Leao, Neymar, Vinicius, Sterling, Mudryk, Son, Dybala, Felix osv. Stort set alle hold har dem og alle de dygtigste trænere formår at integrere den kreativitet på holdet. Så med mindre du mener, vi skal til at spille som Atletico eller Inter, så kan jeg simpelthen ikke forstå, hvor du får fra, Barca ikke skal spile med et kreativt outlet for første gang i noget, der ligner 50-60 år. Det er mig en fuldkommen ubegribelig mangel på ambition i spillet, du ligger op til.

Og, i den forbindelse kunne det da også være rigtig fint at få at vide, hvem du så ville hente til kanterne i Barca. Hvem vil hente til at erstatte dem man har? og tag gerne økonomien og tilgængelighed i betragtning også
Nu har du vel heller ikke et ret dybt billede af mit billede af Man City, så det er vel ikke så underligt.

Men du kan vel godt se, at Grealish og Silva (og i øvrigt Mahrez) er noget atypiske kant angribere vs. de øvrige du nævner og i øvrigt Dembele, dvs. med helt andre kompetencesæt. Her snakker vi om spillere, der trives på kant positionen på trods af deres manglende fysik. Fjern 20 % af Dembeles eller Abdes top hastighed/acceleration, og du har to ret ordinære spillere. Det er sigende, at City bruger spillere på kanterne, der næsten ligeså godt kunne spille interiors i systemet, hvilket jo aldrig ville ske med Dembele.

Størstedelen af de spillere du nævner har høj top fart, og der skiller Pep sig ud, da han brugte Iniesta og nu Mahrez, Silva og Grealish på kanterne, hvor de kompenserer for deres manglende fysiske spidskompetencer med teknik og intelligens. De spillere besidder netop diversitet, fordi de er så bredt velfunderede kompetencemæssigt, mens en eks. Dembele jo er relativ nem at dæmme op for, fordi han er så forudsigelig… Med andre ord, så er Man Citys kant angribere så meget mere end deres 1 vs. 1 kompntencer.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Abde Ezzalzouli

Indlæg af EasyBuddhist »

Må indrømme, min kæbe kom tættere og tættere på gulvet, jo mere jeg læste af dit sidste indlæg

Dembélé forudsigelig... like wtf?

Mahrez og Grealish ikke samme profil som de andre? Hvad? Alle de nævnte er 1v1 specialister

Pep? Pep spillede med den største 1v1 specialist ever i Barca?

Jeg ved virkelig ikke lige, hvor denne samtale er på vej hen, for det føles sgu lidt som the twillight zone
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Abde Ezzalzouli

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
man jul 10, 2023 9:08 pm
Må indrømme, min kæbe kom tættere og tættere på gulvet, jo mere jeg læste af dit sidste indlæg

Dembélé forudsigelig... like wtf?

Mahrez og Grealish ikke samme profil som de andre? Hvad? Alle de nævnte er 1v1 specialister

Pep? Pep spillede med den største 1v1 specialist ever i Barca?

Jeg ved virkelig ikke lige, hvor denne samtale er på vej hen, for det føles sgu lidt som the twillight zone
Hvis Dembele er så uforudsigelig - hvorfor så lidt slutprodukt? Hvad er det han kan, som gør ham så forudsigelig, som du indikerer - udover han kan drible og er hurtig? Han har alle kompetencerne, og alligevel så relativt lidt succes.

Du mener, at Mahrez og Grealish er kant metervare? Hvorfor skulle Silva i øvrigt udelades fra den ligning?
Lidt pudsigt, at Pep har købt en spiller, der har spillet mest offensiv cm i AV til 100 millioner euro til hans venstrekant, ikke? Hvis han blot var interesseret i 1 vs. 1 kompetence, så kunne han have købt bedre og billigere ind, skulle jeg mene..

Vil du påstå, at Pep griber spillet an på samme vis anno 2023 som i hans Barcelona tid?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Antimadridista og 83 gæster