Marcos Aoás Corrêa "Marquinhos"

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Marcos Aoás Corrêa "Marquinhos"

Indlæg af Piquénbauer »

For det første er jeg ikke enig at det ikke fungere 19 mål imod os i 24 kampe med så offensiv en spillestil syntes jeg sku er mere end godkendt.
Hvad har det med noget at gøre? Vi snakker jo ikke om vores a-kæde? Problemet er at vores reserver ikke er gode nok.
For det andet hvad er med unge spillere? Hvorfor skal en ny spillere være ung og hvornår er man ikke ung mere?
Ledelsen har været alt for kortsigtede i deres indkøb hvilket vi lige netop så med handlerne af verm og mathieu. Det er på tide at man ser lidt frem og går efter en cb som kan udvikle sig til en absolut stjerne.
vi er barca ikke alle mulige andre hold, INGEN bredde spillere i andre klubber kan forstærke os, vores breddespillere kan forstærke stort set alle andre, sådan må det være.
Mener du seriøst at du hellere vil have marquinhos fremfor eksempelvis boateng?
Undskyld men det er altså noget vrøvl. Selvfølgelig vil en spiller som marquinhos kunne forstærke os da han uden tvivl er bedre end de reserver vi har på cb'en nu. Det kan så godt være at han ikke med det samme forbedre starteren men det kan komme på sigt hvilket igen taler for at hente en ung spiller.

Og jeg har på intet tidspunkt nævnt boateng da han ikke er realistisk. Ham får vi aldrig så ingen grund til at snakke om ham.
Jeg mener at hvis vi skal bytte en af vores 3 mindst godt cb'er ud skal det være med en der har fart i benene gerne også mobil i veninger, en der læser spillet sublimt, en der har et fighter hjerte af gudsnåde og rigtig gerne en med en jern fysik gerne en på over 190 cm og små 100 kg rå brutal muskel power....
Syntes slet ikke at marquinhos lever op til dette.
Ja du har lige beskrevet den perfekte cb. De hænger dog ikke på træerne. Men marquinhos lever imidlertid op til flere af de ting du skriver. Og fysikken kan komme med alderen.

Der er forresten ingen der snakker om at bytte 3 for 1. Det skal helst gå lige op.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Marcos Aoás Corrêa "Marquinhos"

Indlæg af Jønde »

Øhhh vores reserver spillere vel også, har vel faktisk spillet en del, så de har vel en andel af vores defensive succes.


Er slet ikke enig i at verm og marthiu er kort sigtede, de har vel begge 3-4 super sæsoner i sig endnu og det er endda uden at overdrive på nogen måde. Tænker ikke jeg behøver nævne nogle af alle de forsvars spillere der har leveret med høj kvalitet helt op til slut 30'erne, du kender dem helt sikkert godt selv...

Altså fair nok du mener at det er en endegyldig sandhed at marquinhos er bedre end dem vi har, jeg er bare ikke enig. jeg mener at marthiu er bedre, han har mere fysik, mere fart, et bedre spark og bedre diagonal afleveringer. Bartra er vores egen dreng, dem har jeg altid en forkærlighed for. Verm har vi jo ikke set på hans sande niveau, men hans kvaliteter når han spiller op til sit bedste passer jo som fod i hose til vores spil.

At vores ønske spiller ikke er realistisk syntes jeg ikke betyder at vi absolut skal købe en anden, så lad os da lade være med at købe, når vi har spillere nok. I øvrigt er jeg enig i din analyse af at boateng nok ikke er super realistisk.


Din sidste sætning med at bytte 3 for 1 kan jeg ikke gennemskue hvad du vil med.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Marcos Aoás Corrêa "Marquinhos"

Indlæg af Blaugrana92 »

Vermaelen har 100% ikke 3-4 gode sæsoner tilbage i sig med den skadeshistorik han har. Han er ekstremt langt fra det niveau han havde i starten af sin tid i Arsenal og der kommer han desværre aldrig op igen. Han er en færdig mand på det allerbedste niveau. Til sommer er han væk, enten til USA, Kina, Belgien eller Ajax.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Marcos Aoás Corrêa "Marquinhos"

Indlæg af Piquénbauer »

Vi er grundlæggende uenige. Vores forsvar har været vores helt store problem siden puyol først blev skadet og derefter trak sig tilbage. Vi prøvede at få kvalitet ind (silva og marquinhos) men vi var nærige og hentede lappeløsninger i stedet (verm og mathieu). Mathieu har gjort det ok men verm har på nær et par kampe været forfærdelig. De er, sammen med bartra, bare ikke gode nok og kan maks fungere som fjerdevalg. Ligefrem at regne med dem ville imo være direkte idiotisk.

Det er på tide at ledelsen får fingeren ud og gør noget ved forsvaret. Og så er jeg som sagt ligeglad med om det bliver Laporte, Marquinhos eller en anden. Så længe at de tager pengepungen frem og henter en spiller som kan danne makker med Pique i de næste år så er jeg tilfreds. Og selvfølgelig vil jeg helst have en etableret cb i midten af 20'erne men jeg kan ikke komme i tanke om en der er realistisk.

Og omkring vurderingen herinde af disse unge spillere. Man er altså ikke ønsket af de største klubber i verden hvis man ikke kan noget. Laporte og Marquinhos bliver regnet for nogle af de største cb talenter overhovedet og hvis vi kan hente dem så burde det gøres med det samme. De besidder i hvert fald flere af de egenskaber som du tidligere skrev.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Marcos Aoás Corrêa "Marquinhos"

Indlæg af Jønde »

Jeg er bare ikke enig i at vi BARE SKAL købe en eller anden hypet spiller. Jeg syntes at hvis vi skal købe skal vi gøre det ordenligt og købe en med den rette profil og det er jo så her jeg ikke mener at marquinhos passer godt nok. Han er for lille og smal. Faktisk havde jeg hellere set matip end marquinhos, men han er jo afsat, oven i købet for free man...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Marcos Aoás Corrêa "Marquinhos"

Indlæg af Piquénbauer »

Matip? Ej stop.

Vi SKAL købe en spiller til forsvaret. Det er ikke godt nok og spillerne er for gamle. At du så mener at Marquinhos og Laporte er for hypet er hvad det er. Der vil jeg hellere tro på klubbens (og andre store klubbers) scouts.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Marcos Aoás Corrêa "Marquinhos"

Indlæg af Jønde »

Stop nu lige dig selv ik. Jeg skriver da ikke at han er FOR hypet. Jeg skriver at han efter min mening ikke har den rette spiller profil til det vi mangler.
Hvorfor er de for gamle fatter det simpelthen ikke. Siden hvornår er det at ungdom er blevet en kvalitet i sig selv?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Marcos Aoás Corrêa "Marquinhos"

Indlæg af Blaugrana92 »

Vermaelen er ikke for gammel, han er bare for ringe. Mathieu er sådan set solid nok som centerback, men der er ikke voldsomt meget perspektiv i ham. Han er 32 så jeg tvivler på at der er 3 sæsoner tilbage i ham og da slet ikke 3 gode sæsoner.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Marcos Aoás Corrêa "Marquinhos"

Indlæg af Blaugrana92 »

Jønde skrev:Jeg syntes at hvis vi skal købe skal vi gøre det ordenligt og købe en med den rette profil og det er jo så her jeg ikke mener at marquinhos passer godt nok. Han er for lille og smal.
Jeg kom lige i tanker om ovenstående, da jeg læste det interview med Mascherano som jeg har postet i tråden om El Jefecito. Han siger følgende om at spille centerback i Barcelona:

“Being a centre-back for Barça is not like being a centre-back for any other team. The areas you inhabit are very similar to those I’d inhabit playing in midfield. Often, in terms of where we press, Busquets and I are practically in the same line. If you make me defend in my area the whole time, then obviously I’m going to suffer because of my physical stature, but we don’t.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Marcos Aoás Corrêa "Marquinhos"

Indlæg af A$AP »

Marquinhos' agent: "If he doesn't win his place as central defender, we will probably ask to leave PSG in summer."
http://www.sport-english.com/en/noticia ... er-4913194

Han ville mindst være lige så godt et køb som Laporte, kan både spille som cb og hb, dog helst cb. Kan man egentlig have for mange brasilianere på et hold? På et europæisk hold?

Håber ikke at Chelsea, United eller et andet hold får fingrene i ham inden os.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Marcos Aoás Corrêa "Marquinhos"

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er som sådan ligeglad med om det bliver Laporte eller Marquinhos! De ville begge være geniale køb. Men tror egentlig helst at ledelsen vil have fat i marquinhos når man tænker på hvor længe vi har været efter ham...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Marcos Aoás Corrêa "Marquinhos"

Indlæg af Jønde »

Blaugrana92 skrev:
Jønde skrev:Jeg syntes at hvis vi skal købe skal vi gøre det ordenligt og købe en med den rette profil og det er jo så her jeg ikke mener at marquinhos passer godt nok. Han er for lille og smal.
Jeg kom lige i tanker om ovenstående, da jeg læste det interview med Mascherano som jeg har postet i tråden om El Jefecito. Han siger følgende om at spille centerback i Barcelona:

“Being a centre-back for Barça is not like being a centre-back for any other team. The areas you inhabit are very similar to those I’d inhabit playing in midfield. Often, in terms of where we press, Busquets and I are practically in the same line. If you make me defend in my area the whole time, then obviously I’m going to suffer because of my physical stature, but we don’t.


Jeg er grunlæggende fuldstændig enig. At være forsvars spillere i barca kræver noget helt særligt, netop derfor jeg ikke mener vi bare skal købe en eller anden super stjerne. Jeg kommer altid til at tænke på zambrotta og thuram som havde det mega svært ved at vende sig til vores måde at forsvare på. De var begge top hypet, de var creme de la crema den gang, men for os var de ret ordinære. Grunden til jeg helst ser en stor og stærk forsvarsspillere handler om balancen på holdet og dødbolde. Tænk jer engang hvis vi ogsaa kunne være sublime på dødbolde både defensivt og offensivt.
Tænk et scenariere hvor vi skal spille en cl kamp mod et hold som chelsea, pique er skadet og vores forsvar består alba,alves,marcherano og marquhinos!!!! Hver en dødbold ville jo være et lille straffespark til vores modstander....

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Marcos Aoás Corrêa "Marquinhos"

Indlæg af Piquénbauer »

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/psg- ... er-league/

Nu snakker han godt nok om PL men det viser igen at han vil væk. Så er spørgsmålet bare om vi vil smide lige så mange penge efter ham som de engelske hold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Marcos Aoás Corrêa "Marquinhos"

Indlæg af Piquénbauer »

According to Le10Sport PSG are ready to negociate for Marquinhos with Barca. They want a deal in April.

Marquinhos is certain to ask to leave PSG this summer. He felt humiliated that Aurier was chosen ahead of him against Man City [L'Équipe]
En google translate af artiklen fra Le10Sport siger ca at PSG er klar på at indlede forhandlinger og at man gerne vil have en aftale på plads hurtigt så man kan finde en erstatning.

Jeg tror sgu det bliver marquinhos og forhåbentligt kan vi hente ham til en fornuftig pris!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Marcos Aoás Corrêa "Marquinhos"

Indlæg af A$AP »

Yes Yes. PSG er nogle nærige cunts, men hvis Marq selv er konsistent og holder fast i at han vil væk, så kan det måske godt ske for en overkommelig pris. De brasilianere får det sjovt i Barca.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 47 gæster