Martin Ødegaard

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Martin Ødegaard

Indlæg af SirJonas »

http://fcbarcelona.dk/nyhedsarkiv/artik ... ds-lonkrav

Med den indstilling passer han også bedre til Real. Det vil altid være halv ulækkert når man er fan af en klub/spiller og skifter til det modsatte hold.
Jeg synes han er ufattelig spændende men jeg håber sku, at han skuffer fælt.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Martin Ødegaard

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg ved nu ikke om jeg ligefrem ønsker at han skuffer fælt. Han er trods alt stadig en 16-årig purk, så jeg vil ikke sidde her og ligfrem håbe på ekstrem modvind for ham. Når det så er sagt så er jeg dog pisse ligeglad med ham. Han er nordmand og spiller i Real Madrid. Han opfylder ingen af de kriterier, jeg har for de fodboldspillere jeg koncentrerer mig om (enten skal jeg kende dem, de skal være danskere eller de skal være tilknyttet en klub jeg rent faktisk holder af).

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Martin Ødegaard

Indlæg af Jurij »

Neymar trænede i Madrid da han var yngre. Men de afslog at give ham samme høje løn. Da ville de ellers have købt et guldæg.
Genopbygning status: færdig.

BarçaDK

Re: Martin Ødegaard

Indlæg af BarçaDK »

Måske var Barça drømmen fodboldmæssigt set. Men. At skrive under på 120 millioner kroner for seks år (eller hvad fanden det er) som 16-årig, det bør man overveje meget seriøst, hvis man bare er lidt glad for penge.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Martin Ødegaard

Indlæg af emo »

Alle ved at denne kontrakt ikke er endegyldig, og at den bliver forbedret en del gange inden de 6 år.

Derfor, jeg ville da sige ja til halvdelen for at spille i min drømmeklub, vel vidende om at gør jeg det så får jeg pengene efter det.

Grådighed længe leve, eller...
Allez...

BarçaDK

Re: Martin Ødegaard

Indlæg af BarçaDK »

Forudsat at Ødegaard ikke flopper, ja. Nu er han vel sikker på pengene og en karriere som minimum fast mand på et subtophold. Hvis han ender som Canales eller Granero, så bliver det i det mindste som en rig Canales eller Granero.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Martin Ødegaard

Indlæg af emo »

Men han er på ingen måde sikret de penge. Skulle han floppe vil de gør alt for at tvinge ham ud af klubben, og han vil vel også selv væk for at spille fremfor at sidde på tribunen.
Allez...

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Martin Ødegaard

Indlæg af Jesni »

Som Steve Jobs sagde: "Jeg er mere stolt af det, jeg ikke gjorde, end det jeg gjorde." Lad os håbe, vi kan sige det samme om den transfer.

BarçaDK

Re: Martin Ødegaard

Indlæg af BarçaDK »

emo skrev:Men han er på ingen måde sikret de penge. Skulle han floppe vil de gør alt for at tvinge ham ud af klubben, og han vil vel også selv væk for at spille fremfor at sidde på tribunen.
Det er det, jeg ikke helt er klar over. Hvis Ødegaard ikke selv accecpterer at forlade klubben, er han så ikke sikret pengene?

Jeg ved godt, at det afhænger af den specifikke kontrakt, men jeg har bare en idé om, at det er sådan det fungerer i fodbold normalt...? :)

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Martin Ødegaard

Indlæg af emo »

Jo, min opfattelse er også at Hvis du er stædig Og er der konteksten ud får Du pengene. Men synes at det sjældent ses i virkeligheden. Spillerne bliver altid presset ud, også fordi de gerne selv vil kickstarte deres karriere.

Men læser at der er meget ballede på Castilla holdet angående hans løn.
Allez...

BarçaDK

Re: Martin Ødegaard

Indlæg af BarçaDK »

Præcis. Og det er så det, jeg mener. Når han er ung, lige fyldt 16, så skal han med det åbenlyse talent nok kunne "overleve" i Real indtil han er 22 uden det bliver helt akavet (som at han sidder på tribunen hver kamp og alle hader ham). Som minimum. Derfor kan jeg bare godt sætte mig ind i, at han siger ja tak til 120 millioner som 16-årig. Mit indtryk er at Barça højst havde givet ham en femtedel.

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Martin Ødegaard

Indlæg af SirJonas »

BarçaDK skrev:Præcis. Og det er så det, jeg mener. Når han er ung, lige fyldt 16, så skal han med det åbenlyse talent nok kunne "overleve" i Real indtil han er 22 uden det bliver helt akavet (som at han sidder på tribunen hver kamp og alle hader ham). Som minimum. Derfor kan jeg bare godt sætte mig ind i, at han siger ja tak til 120 millioner som 16-årig. Mit indtryk er at Barça højst havde givet ham en femtedel.

Hvad vil du synes er fedest?
Real plus 130 mio på kontoen
Barca plus måske 40 mio på kontoen?

Jeg ville sku godt nok vælge min klub, med mindre at udviklingsmulighederne er væsentlig større i den anden klub, hvilket jeg ikke ser de er. Om 4 år vil han sidde som knap 22 årig med en ny lækker kontrakt til 500 mio over 4 år og tænke "kunne jeg ikke godt have undværet de 90 mio?"

BarçaDK

Re: Martin Ødegaard

Indlæg af BarçaDK »

Fedtmule skrev:Hvad vil du synes er fedest?
Real plus 130 mio på kontoen
Barca plus måske 40 mio på kontoen?
Irrelevant hvad jeg vil synes, situationen er næppe den samme for Ødegaard og mig.

Er det ikke ret sikkert, at Ødegaard er Liverpool-fan?
I så fald er forskellen på Real Madrid og Barça nok ikke så stor for ham. Jeg holder generelt mere med Tottenham end Arsenal, men hvis du overfører situationen til de to klubber, ja så ville jeg klart vælge Arsenal over Tottenham, hvis de ville betale mig langt mere.
Fedtmule skrev:Jeg ville sku godt nok vælge min klub, med mindre at udviklingsmulighederne er væsentlig større i den anden klub, hvilket jeg ikke ser de er. Om 4 år vil han sidde som knap 22 årig med en ny lækker kontrakt til 500 mio over 4 år og tænke "kunne jeg ikke godt have undværet de 90 mio?"
Forudsat at han udvikler sig til verdens bedste fodboldspiller, så vil han måske tænke det, ja.

Hvis han ender som fast mand hos Getafe, så vil han måske være lykkelig for at han i en alder af 22 har tjent nok penge til at han og hans familie kan leve (rigtig) godt resten af livet.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Martin Ødegaard

Indlæg af Daluigi »

Det er da klart, a han vælger pengene. Der er ikke en sjæl herinde, som havde valgt anderledes, hvis de stod i situationen. Han er økonomisk sikret resten af sine dage, uanset hvad der så måtte blive af hans karriere. Læg dertil at Real Madrid nok ikke ligefrem vækker afsky hos en 16-årig knægt. Han kender ikke deres historie. Det gjorde jeg i hvert fald ikke, da jeg var en 16-årig Barcafan...

Synes det er en smule komisk, at nogen kritiserer hans valg. Det er fanme nemt at spille på de hellige tangenter, når man sidder foran tastaturet. Men hvis virkeligheden bankede på døren med 20 mill om året, så tror jeg nok piben fik en anden lyd. Get real guys
Forumlegende

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Martin Ødegaard

Indlæg af emo »

Jeg kritiserede ikke hans valg, direkte. Jeg undres bare (ikke kun ham, generelt) at når man ifølge medierne er en stor fan af et hold, og måske brænder for at spille for det hold, at man så med en lovende karriere som hans vælger at "brænde den bro af" og gå efter pengene. Det er ikke sådan at han ikke ville være økonomisk sikret i Barcelona eller i en hvilken som helst anden større klub (alle dem som var interesseret i ham, inkl. Pool).

Her var det ikke den sportslige udfordring som afgjorde det, det var ene og alene pengene. For mig vil det altid være overfladisk at gå efter pengene i den situation hvor du rent faktisk har muligheden for at udleve en drengedrøm og spille for "dit" hold.

Men igen, medierne har måske fejlet, måske havde han ingen "følelser" for Barca, de var blot en af mange, og at han irl kun var Pool støtter all the way!
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster