Thomas Vermaelen

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:
En mand der har kæmpe store mangler i sit spil, noget vi har diskuteret mange gange herinde. Og i ret lang tid efterhånden.
Argh det er vist mere dig der står fast på det ;-)

Desuden kostede han 10 mio.
Nej, det er ikke mig. Du må meget gerne gennemse de forskellige fora angående ham. Selvom nogle herinde meget ihærdigt prøver at bilde os ind, at han er en klasseforsvarer, er det ikke tilfældet.

10 millioner PLUS variabler. Men for at gøre dig glad, 10 millioner, det er stadig 10 millioner euro for meget. Handlen i sig selv giver ikke rigtig nogen mening. Vi stod i en situation, hvor vi skulle have fundet en afløser for en legende, som stoppede på grund af skadesproblemer. Vi køber så en mand, der ikke kunne komme på holdet hos Arsenal og var slået af. At han så også har en historik med mange skader, plus han var skadet på daværende tidpsunkt, giver ikke nogen mening. Jeg har svært ved at forstå, hvorfor man mente at han skulle være en af dem, der kunne tage over efter Puyi.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:
Piquénbauer skrev:
En mand der har kæmpe store mangler i sit spil, noget vi har diskuteret mange gange herinde. Og i ret lang tid efterhånden.
Argh det er vist mere dig der står fast på det ;-)

Desuden kostede han 10 mio.
Nej, det er ikke mig. Du må meget gerne gennemse de forskellige fora angående ham. Selvom nogle herinde meget ihærdigt prøver at bilde os ind, at han er en klasseforsvarer, er det ikke tilfældet.

10 millioner PLUS variabler. Men for at gøre dig glad, 10 millioner, det er stadig 10 millioner euro for meget. Handlen i sig selv giver ikke rigtig nogen mening. Vi stod i en situation, hvor vi skulle have fundet en afløser for en legende, som stoppede på grund af skadesproblemer. Vi køber så en mand, der ikke kunne komme på holdet hos Arsenal og var slået af. At han så også har en historik med mange skader, plus han var skadet på daværende tidpsunkt, giver ikke nogen mening. Jeg har svært ved at forstå, hvorfor man mente at han skulle være en af dem, der kunne tage over efter Puyi.
Vi har købt en frisk afløser for puyol selvom du heller ikke kan lide ham. Verm var et sats til 10 mio (som er småpenge på dette niveau) og han har desværre været skadet indtil videre. Ingen ved dog hvordan han kommer tilbage (hvis han kommer tilbage hehe). At han ikke startede i arsenal er jeg egentlig ligeglad med. Han har mange ting som vi kan bruge og jeg venter med at dømme ham til han har spillet for os.

Ydermere er der nu chance for at vi kan købe en ny spiller så lad os nu se hvad der sker.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Visca El Barca »

Aha. Så Mathieu er den direkte afløser for Puyi. Det er godt at få det afklaret.

Hvordan han spillede i Arsenal, burde have den altafgørende betydning, synes jeg. Men fred være med det. Hvad det kan blive til, er gisninger. Vi diskuterer her og nu. Jeg prøver at forstå, hvorfor man gik med til at købe en mand, der ikke kunne komme på holdet hos Arsenal, som havde en kedelig tendens til at blive skadet, var skadet og lægerne åbenbart havde foreslået en operation. Det giver meget lidt mening.

Ja, lad os se. Fifa skal bare lige give os lov først. Det bliver svært i sig selv.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Visca El Barca »

Van Crombrugge (team doctor BEL): "Vermaelen's recovery will take a few months, but at least all will be fine then, no more doubts." [rac1]
Lidt positive nyheder også.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Mathieu har hele tiden været førstevalg hvilket hans pris også viser. Det var Lucho der VILLE have ham og det fik han.

Ser købet af Verm som et sats til bredden og indtil videre har det ikke været godt. Ham lægen skulle dog være god så håber han kan sætte ham sammen igen. Så må han floppe på banen hvis han ikke er god nok men så har han i det mindste fået en chance inden han får bank (ved godt at det mest er zubi folk er efter hvilket er forståeligt).

Men hvem vi ellers skulle have købt ved jeg ikke. Benatia er ikke ligefrem slået igennem for bayern og mangala er hovedrystende ringe og har aldrig haft hvad der skal til for at spille for os. Laporte er stadig manden som vi skulle have hentet og så er jeg ligeglad med prisen. Tror dog vi henter cuadrado hvis vi får lov af fifa da vi trods alt har 4 cb'er nu (med masche) mens vores hb ser skidt ud med montoya på vej væk og et endnu dårligere køb end verm som reserve for alves.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Kubala »

Det er morsomt, at Vermaelen bliver kaldt en klasse forsvarsspiller, når Arsenal var så villige til at lade ham gå. Selv da han var storspillende, var han ikke engang en klasse forsvarsspil; ja, han scorede mål, men han havde en del mangler til at man kunne kalde ham for en klasse spiller, han var dog en udmærket spiller, men ikke en klasse spiller, som sagt.

Hvis man så kigger på den nuværende Vermaelen, så efterlader han et indtryk hos en af en meget ordinær/middelmådig spiller. At være fraværende i næsten to sæsoner(ok, med indhop hist og pist) og havde været degraderet, samt være utilgængelig på tredje sæson, ja, hvor meget kan man forvente ham af, når han vender tilbage? Han står med ryggen mod muren, og jeg har svært ved at tro, at han vender tilbage til fordums storhed/styrke, hvor han var "en klasse spiller". Kan være jeg tager fejl, men lige nu har denne handel udviklet sig til en bizar affære.

Fra starten af forstod jeg ikke denne handel, ligesom Visca, og jeg er ved at blive bekræftet i min skepsis, desværre, for jeg vil jo både Vermaelen og Barca det bedste, selvom jeg ikke har det store tilovers for Zubi(han virker så ignorant og karakterløs, eller det er det indtryk, jeg har af ham, når jeg har set de forskellige pressekonferencer med ham), så vil jeg ligeledes ikke ønske Zubi noget ondt, da han trods alt varetager en vigtig opgave for klubben. Fejler han i denne opgave, har det konsekvenser for klubben, så derfor ønsker jeg, at han lykkes, andet ville være mærkeligt.
Senest rettet af Kubala lør nov 29, 2014 12:35 am, rettet i alt 3 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Arsenal var ikke villige til at lade ham gå. Wenger var direkte ude og sige at han helst så ham blive men blev nødt til at sælge da hans kontrakt var ved at løbe ud. Men ja han virker da helt klart som en ordinær spiller da han er skadet. Og ydermere ikke har spillet i lang tid eftersom merte og kos fungerede fremragende mens han var ude.

Ingen ved hvad vi kan forvente men vi kunne jo prøve at vente og så hvordan han gør det?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Orava (surgeon): "Vermaelen will reach his full potential again." [hln via @pjcaloen]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Kubala »

Ja, hvad præsterede han? Han kunne jo ikke slå Koscielny og Mertesacker af, når han endelig fik chancen og var kommet tilbage fra skaderne. Hvis Wenger endelig ville have ham til at blive, havde han kæmpet lidt hårdere for ham. Arsenal er trods alt ved at få styr på økonomien, efter de magre år, hvor man lod stjernespillere smutte. Jeg mener ikke, at han er god nok, modsat dig, derfor tror jeg heller ikke på at han kan gøre den store forskel, hvis han fik en chance, men ja, der er da absolut mulighed for at jeg tager fejl. Jeg vurderer dog Vermaelen på hans nuværende niveau, og der har han ikke vist noget, der gør, at jeg synes, at det var en god ide at købe ham. Jeg vurderer ham ikke pga. dengang, han var storspillende ifølge nogen, altså den her "klassespiller".
Senest rettet af Kubala lør nov 29, 2014 12:34 am, rettet i alt 4 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Han var klubbens anfører så lidt rigtigt må han have gjort. Og hvordan skulle de kæmpe hårdere for ham? Hans kontrakt var ved at løbe ud og han ville ikke forlænge så selvfølgelig solgte de når barca og man u stod og ventede.

Jeg siger desuden overhovedet ikke at han er god nok. Jeg siger derimod at jeg venter med dømme ham til han har spillet. Og så må du lige se på forholdende i arsenal. Han var skadet og kom tilbage hvorimens merte og kos var blevet det faste makkerpar. Så er det altså svært at spille sig på holdet for overhovedet at snakke om at komme i form. Derfor er det ikke overraskende at han ikke kom på niveau igen da det er svært når han ikke rigtigt fik muligheden.

Og hvad mener du forresten med klassespiller? Er det en spiller der kan på alle hold eller? Burde man ikke i stedet se på om spilleren har nogle egenskaber som holdet har brug for fremfor at være en "klassespiller"?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Kubala »

Selvfølgelig fik han mulighed, det er da noget værre pjat at mene at han ikke fik mulighed. Han kunne ikke slå de andre af, fordi han simpelthen bare ikke var bedre. Ja, noget gjorde han rigtigt i starten måske, derfor fik han anførerbindet, men de seneste to sæsoner var det mere symbolsk. Desuden er det set før, at spillere bliver, selvom de har et år tilbage af kontrakten. Hvis han var så god og hvis Wenger virkelig gerne ville ham til at blive, havde han også fået ham til det. Du tolker det på din måde, jeg tolker det på min måde. Jeg mener ikke, at Wenger så det store i ham og solgte ham, for at tjene lidt, end at lade ham gå på fri transfer.
Senest rettet af Kubala fre nov 28, 2014 11:59 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Kubala »

Hvad jeg mener med klassespiller? Det er vel indlysende, eller...

I øvrigt skal du ikke dreje det mod noget andet. Jeg ved, hvad du har gang i, med det der klassespiller. :)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Du siger det selv. Han solgte ham for at tjene penge på ham. Ikke fordi han mente han ikke kunne bruge ham. Og ja det er da set at spillere bliver. Jeg vil dog vove at påstå at man oftere ser spillere der ikke vil forlænge blive solgt.

Han kunne ikke komme på holdet da han ikke spillede fast og som du siger var overmatchet af et makkerpar som gjorde/gør det fremragende. Sådan er det for så mange men det er ikke ensbetydende med at de er ringe. Alexis og Cesc blev heller aldrig helt startere for os men det gør dem ikke til ringe spillere (hehe overdrivelse fremmer forståelsen). Der var bare bedre spillere på deres pladser eller spillere som passede bedre ind.

Og nej jeg synes ikke det er indlysende da der er mange klassespillere som overhovedet ikke ville passe ind på vores hold. Det er derfor klogere at lede efter spillere som har nogle egenskaber der er brug for og det har verm (god med fødderne, ok speed, aggressiv, god i luften). At han så har tydelige mangler andre steder er hvad det er.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Kubala »

Han havde intet som Barca kunne bruge, eller intet som man ikke havde i forvejen, og det man har forvejen, er bedre. Han har ikke de egenskaber, som du remser op, ja, måske dengang, men ikke nu. Jeg er godt klar over, at det nødvendigvis skal være klassespiller, man skal kigge efter, så stop det der, for du drejer diskussionen mod noget helt andet.:)

Jeg synes, at det var morsomt at kalde Vermaelen for en klassespiller, mere det jeg argumenterede imod.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Hvordan ved du det? Manden er skadet og har ikke spillet fast i lang tid. Vi har ingen anelse om hvad han kan og ikke kan. Desuden forsvinder lederegenskaber ikke bare sådan hvilket vel ville være meget godt eftersom flere ikke mener vi har ledere udover masche. Derfor er det imo logiske at vente og se. Men jeg kan sgu godt forstå man tog chancen til 10 mio og ser om man kan få ham i gang igen (hvis ikke nu så til næste sæson).

Der er dog ingen grund til at køre rundt i dette længere. Vi bliver ikke enige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 50 gæster