Aymeric Laporte

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1675
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 204 gange
Blevet takket: 193 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Barcaholic »

Og det er jo så der jeg havde håbet man turde afprøve Bartra i den rolle, som Masch afløser går jeg udfra, når vi snakker om fast starter. Men det har man ikke, han har fået Piques plads når han endelig har fået chancen.
Men jeg er da enig i at spillere som Laporte og Marquinhos er spændende spille. Havde dog bare håbet at man turde satse på sit eget, istedet for at købe dyrt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Piquénbauer »

Men det gør man jo hvis spillerne har kvaliteten til det? Se f.eks. på midten hvor roberto og rafinha har gjort at man ikke længere vil købe en cm. Og måske har munir også været overbevisende nok til at man dropper ideen om endnu en angriber.

For mig er det egentlig ret simpelt - bartra er ikke god nok til at være andet end reserve. Det handler ikke om at man ikke tør satse på ham men at man derimod har indset efter flere år med førsteholdet at han bare ikke er eller bliver god nok. Og heldigvis er man nu ikke længere så kortsigtet som tidligere og vil hente en spiller til fremtiden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1675
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 204 gange
Blevet takket: 193 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Barcaholic »

Piquénbauer skrev:Men det gør man jo hvis spillerne har kvaliteten til det? Se f.eks. på midten hvor roberto og rafinha har gjort at man ikke længere vil købe en cm. Og måske har munir også været overbevisende nok til at man dropper ideen om endnu en angriber.

For mig er det egentlig ret simpelt - bartra er ikke god nok til at være andet end reserve. Det handler ikke om at man ikke tør satse på ham men at man derimod har indset efter flere år med førsteholdet at han bare ikke er eller bliver god nok. Og heldigvis er man nu ikke længere så kortsigtet som tidligere og vil hente en spiller til fremtiden.
Hvad var dine holdninger omkring Roberto før denne sæson?. Jeg kan selvfølgelig gå tilbage og kigge, men hvordan havde du det med ham?.. Jeg ved mange herinde ønskede ham væk, mange kunne ikke se noget i ham, han var langsom manglede spilforståelse osv.
Nu kommenterede jeg ikke herinde under den periode, men hvis jeg gjorde ville jeg have samme holdning om ham som jeg nu har om Bartra. Der er en grund til de er i vores trup, vi er verdens bedste hold og de har været med i mange år nu. Det er der en grund til.
Thiago skred og gør det nu fremragende, skrider Bartra kommer vil at savner ham indenfor et år.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Piquénbauer »

At han skulle ud. Det vil jeg gerne indrømme. Men jeg vil mene at bartra har haft flere chancer end roberto hvorfor jeg tror at chancerne for at han "overrasker" mig er mindre.

Derfor tror jeg heller ikke vi kommer til at savne ham. Især ikke når man tænker på at han nærmest aldrig spiller. Men måske får du ret. Eller også er han bare en ny tello, cuenca, jeffren, montoya osv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1675
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 204 gange
Blevet takket: 193 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Barcaholic »

Piquénbauer skrev:At han skulle ud. Det vil jeg gerne indrømme. Men jeg vil mene at bartra har haft flere chancer end roberto hvorfor jeg tror at chancerne for at han "overrasker" mig er mindre.

Derfor tror jeg heller ikke vi kommer til at savne ham. Især ikke når man tænker på at han nærmest aldrig spiller. Men måske får du ret. Eller også er han bare en ny tello, cuenca, jeffren, montoya osv.
Hvis Bartra nu fik den tillid fra LE som Roberto har fået, mon ikke han så også ville blomstre.
Bartra har trodsalt haft trænernes tillid inden LE tog over..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Piquénbauer »

Det kan man jo altid sige. Hvad nu hvis tello havde fået mere tillid? Eller montoya?

Og jeg husker ikke at bartra har haft mere tillid før? Han har haft mindre konkurrence hvilket kan forklare hvorfor han fik mere spilletid under tata. Det var dog "kun" 371 minutter (eller 4 kampe) mere end sidste sæson under lucho. Ellers har han ikke spillet mere under andre trænere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1675
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 204 gange
Blevet takket: 193 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Barcaholic »

Piquénbauer skrev:Det kan man jo altid sige. Hvad nu hvis tello havde fået mere tillid? Eller montoya?

Og jeg husker ikke at bartra har haft mere tillid før? Han har haft mindre konkurrence hvilket kan forklare hvorfor han fik mere spilletid under tata. Det var dog kun 371 minutter (eller 4 kampe) mere end sidste sæson under lucho. Ellers har han ikke spillet mere under andre trænere.
Montoya og Bartra ligner lidt hinanden, da de begge skal erstatte en spiller i sit livsform. Montoya skulle være Alves afløser i en periode hvor Alves har spillet som verdens bedste HB.
Bartra skal erstatte Pique, der PT i min verden er verdens bedste CB.
Der hvor den knækker for mig er som sagt, når en spiller som Vermalen kan komme foran Bartra.
Hverken du eller jeg ved hvordan de træner, men både du og jeg ved at Vermalen er skadet konstant, plus Bartra er kommet længere og længere ud af klubben. Det er ikke kønt, i min verden..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Piquénbauer »

Og jeg kunne virkelig ikke være mere ligeglad. Det er begge spillere som efter alt at dømme er på vej væk...

Jeg stoler på Luchos øje for spillere. Han kender om nogen bartra og hvis han ikke ser en fremtid for ham i klubben som andet end reserve så må der være en grund til dette.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1675
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 204 gange
Blevet takket: 193 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Barcaholic »

Det fint nok du er ligeglad. Synes bare det er et mærkeligt perspektiv fra en Barca fan.
Men lad os endelig bare købe i fremtiden og så håbe på en ny Messi fra Masia. :thumbup:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Piquénbauer »

Sikke da en gang vrøvl.

Jeg siger overhovedet ikke at man bare skal købe og købe. Man skal selvfølgelig bruge spillerne fra la masia hvis de vel at mærke er gode nok som f.eks. roberto, rafinha osv. Men det at man er fra la masia skal ikke være ensbetydende med at man automatisk skal spille en rolle på førsteholdet eller have flere chancer for så ville holdet være proppet med spillere som tello, montoya, cuenca osv. Ligeledes skylder klubben dem ikke noget. Tværtimod skylder spillerne klubben noget da denne har givet dem en uddannelse og en fodboldmæssig opdragelse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1675
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 204 gange
Blevet takket: 193 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Barcaholic »

Så det vil sige du ikke længere er klar på at bruge 100 mil € på Pobga, for nu har Roberto overbevist dig?..
Roberto har jo netop overbevist fordi vi ikke har købt dyrt ind til hans plads, at han så samtidig har vist som en alt muligmand er jo bare en bonus, og noget vi fandt ud af fordi LE "blev nødt til" at sats på ham.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Piquénbauer »

Du var måske typen der mente at vi skulle have beholdt tello og droppet ney? Eller satset på munir og ikke købt suarez?

Du kan blive ved med at bruge det eksempel med roberto alt det du vil men det er en spiller. Det er set flere gange at det var den rigtige beslutning at sende breddespillere fra la masia afsted. Og det kan ligeledes bruges som et plus for luchos øje til spillerne at han vidste at roberto var værd at satse på. Så måske kan han også se at bartra ikke udvikler sig nok?

Men for at svare på dit spørgsmål så vil jeg ikke have pogba nu. Det vil jeg dog gerne når iniesta smutter. Der skal pogba eller verratti være mere end velkomne!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1675
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 204 gange
Blevet takket: 193 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Barcaholic »

Piquénbauer skrev:Du var måske typen der mente at vi skulle have beholdt tello og droppet ney? Eller satset på munir og ikke købt suarez?

Du kan blive ved med at bruge det eksempel med roberto alt det du vil men det er en spiller. Det er set flere gange at det var den rigtige beslutning at sende breddespillere fra la masia afsted. Og det kan ligeledes bruges som et plus for luchos øje til spillerne at han vidste at roberto var værd at satse på. Så måske kan han også se at bartra ikke udvikler sig nok?

Men for at svare på dit spørgsmål så vil jeg ikke have pogba nu. Det vil jeg dog gerne når iniesta smutter. Der skal pogba eller verratti være mere end velkomne!
Nej, Tello kunne kun 1 ting, højre inderside i lang hjørne. Han beviste hurtigt han ikke var det vi manglede. Men Alexis for Suarez gjorde ondt. Indrømmet Suarez har været den brik vi hat mangler for at være det vi er idag, men savner nu stadig Alexis.

Når Iniesta er færdig, er der sikkert en ny vild CM alle vil ha.

I Bartras tilfælde er der jo netop det, at LE har købt 2 CB for 300 mil. Han købte ikke en midtbanespiller. Jeg ser det virkeligt somom LE må forsvare sine køb, ved at bruge dem når vores normale startere skal have pause.

Edit: han købte Rakitic, men det var jo også som direkte afløser til Xavi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Piquénbauer »

Så vi skulle ikke have købt en cb? Og så bare set om vi kunne klare os med pique, masche og bartra? Selvfølgelig skulle vi købe en cb. Men købet af disse var ikke ensbetydende med at de automatisk kom foran bartra. Du skal nok se at de har tilkæmpet sig deres nuværende rolle og ikke fået den serveret på et sølvfad fordi de blev købt.

IMO er du ude i nogle konspirationsteorier om at man ikke vil satse på la masia og i stedet satse på købte spillere. Og den køber jeg bare ikke. Det handler om at have det bedste hold og vinde. Og selvfølgelig vil man helst spare en masse penge hvis b-spillerne er gode nok. Men hvis de ikke er det så må man på markedet. Sådan er det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Piquénbauer »

Her har du forresten en liste over lidt af de spillere fra la masia der er blevet sendt videre gennem de sidste 10 år:

Fernando Navarro
Damià
Sergio García
Víctor Sánchez
Giovani dos Santos
Bojan Krkic
Marc Crosas
Oier Olazábal
Jeffrén
Andreu Fontàs
Thiago
Cristian Tello
Jonathan dos Santos
Martín Montoya
Marc Muniesa
Isaac Cuenca
Gerard Deulofeu
Adama Traoré

Vil mene at vi tog den rigtige beslutning ved rigtig mange af disse salg. Så med dette i baghovedet så stoler jeg på at man også træffer den rigtige beslutning med bartra.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 56 gæster