Aymeric Laporte

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ser ikke bartra som et talent længere og jeg finder det ikke særlig relevant at snakke om ham mere. Han har haft sine chancer men er ikke fundet god nok. Så kan det godt være at der er en masse fans der mener noget andet men her stoler jeg i sidste ende mere på teamet omkring holdet. Og det selvom jeg egentlig godt kan lide bartras iver for at slå igennem.

Og det ændre ikke noget ved min pointe. At en spiller ikke starter er ikke ensbetydende med at denne ikke er god. Vi har f.eks. solgt en del spillere efterhånden som ikke slog igennem for os men som gør det fornemt andetsteds. Dette kunne også sagtens være tilfældet med marquinhos som stort set alle topklubber gerne vil have fat i. Han kan ikke slå en af verdens bedste cb'er af og så en spiller der har kostet en formue da de danner et makkerpar der åbenbart fungerer fremragende (15 mål lukket ind i ligaen).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1680
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 204 gange
Blevet takket: 194 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Barcaholic »

jeg ser heller ikke Bartra som et taltent, jeg ser ham som en breddespiller, en i min verden perfekt aflaster for Pique eller Mash.
Jeg forstår ikke det med han ikke har grebet chancen, manden har endnu ikke haft en chance. At han får et par løse minutter i ny og næ, kan du ikke bruge som bevis på han ikke har grebet chancen. Grunden til han ikke blir spillet er jo pga. LEs buddy buddy Mathieu.

Jeg er meget imod at gå ud og ofre 300+Mil for en forsvarsspiller vi allerede har. Gi Bartra den tillid han har fortjent, og så kan vi kigge efter forsvarsspillere der kan overtage hans plads som breddespiller.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Piquénbauer »

Men vi har jo ikke allerede den spiller? Hvis vi havde det så ville vi jo lige netop ikke være på markedet efter en ny? Det virker til at du seriøst tror at Lucho bare vil pisse en god spiller væk for at købe en ny uden grund. Ligesom mathieu kun starter fordi det er hans buddy. Sådan er det jo ikke. Bartra er tydeligvis ikke fundet god nok. Og hvis man kunne spare en masse penge så gjorde man det.

Og jeg er overhovedet ikke imod at gå på markedet og bruge 300 mio på en cb. Det burde vi have gjort for flere sæsoner siden da puyol faldt i niveau. I stedet har vi forsøgt at hoppe over hvor gærdet er lavest og købt en masse lappeløsninger. Det skal stoppe nu. Vi skal have en spiller ind man tror på og en man vil give chancen så denne kan spille de næste 10 år for os (ønsketænkning).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Blaugrana92 »

Som jeg ser det er der tre kæmpe store grunde til at Lucho konsistent foretrækker Mathieu over Bartra:

1) Mathieus prisskilt. Vi ville se ualmindeligt åndssvage ud, hvis vi brugte 150 millioner kroner på en 31-årig spiller, for så fortsat at foretrække en 24-årig spiller fra eget akademi. Det ville være et nederlag for Lucho og Bartomeu, hvis Bartra blev foretrukket over Mathieu. Man ville ganske enkelt kunne sige at de havde spildt 150 millioner kroner. Det tror jeg ikke nogen af dem er interesseret i.

2) Mathieu har rutine og det er tydeligvis noget som Lucho vægter ekstremt højt blandt sine forsvarsspillere. Det er sikkert også en af grundene til at vi ikke ser mere til Samper og at Grimaldo aldrig fik chancen. Der er mere erfarne alternativer og jeg synes efterhånden det er tydeligt, at Lucho foretrækker den ekstra erfaring som spillere som Mathieu, Vermaelen og Adriano - og på den defensive midtbane, Mascherano - bringer i forhold til spillere som Bartra, Grimaldo og Samper.

3) Mathieu er venstrebenet. Når Mascherano ikke er til rådighed ser det ud til at Lucho vil have en venstrebenet spiller i venstresiden af midterforsvaret. Jeg ved godt at Mascherano ikke er venstrebenet, men han er alt andet lige også meget, meget mere pasningsstærk end din gennemsnitlige centerback. Han er trods alt oprindeligt midtbanespiller. Derfor ser vi også at selv Vermaelen foretrækkes fremfor Bartra. Bartra får altså nærmest kun lov til at spille når Piqué skal have et hvil - og Mascherano også skal - og der mangler en spiller i højresiden af midterforsvaret. Og det har bare været ekstremt sjældent i denne sæson, at det har været nødvendigt at give Piqué en pause. Især fordi han er så fantastisk spillende.

Hvis Piqué skulle blive skadet - og Gud forbyde dét - er jeg ret sikker på at Mascherano og Mathieu ville være den foretrukne duo, men at Bartra ville få en del mere spilletid i højresiden af forsvaret. Jeg tror efterhånden ikke så meget at det er Mathieu og Vermaelen der holder Bartra fra fadet, men derimod snarere Piqués ekstremt konsistente spil i denne sæson.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Piquénbauer »

Gode observationer blau!

Jeg tror ikke at prisen spiller den helt store rolle men de der kan sagtens være noget om de 2 andre punkter. Han har dog i sin tid givet tid til yngre spillere som roberto, rafinha og munir. Men ja de virker til at han ikke er så glad for at tage chancer når det kommer til forsvaret. Og omkring det med en venstrebenet så taler det klart for laporte!

Det skal dog også siges at jeg hverken mener at bartra eller samper har gjort det nok til at få mere tid. Især ikke når vi har andre breddespillere som gør det fornemt hvorfor jeg sagtens kan forstå at lucho ser bort fra de nævnte spillere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1680
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 204 gange
Blevet takket: 194 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Barcaholic »

Blaugrana92 skrev:Som jeg ser det er der tre kæmpe store grunde til at Lucho konsistent foretrækker Mathieu over Bartra:

1) Mathieus prisskilt. Vi ville se ualmindeligt åndssvage ud, hvis vi brugte 150 millioner kroner på en 31-årig spiller, for så fortsat at foretrække en 24-årig spiller fra eget akademi. Det ville være et nederlag for Lucho og Bartomeu, hvis Bartra blev foretrukket over Mathieu. Man ville ganske enkelt kunne sige at de havde spildt 150 millioner kroner. Det tror jeg ikke nogen af dem er interesseret i.

2) Mathieu har rutine og det er tydeligvis noget som Lucho vægter ekstremt højt blandt sine forsvarsspillere. Det er sikkert også en af grundene til at vi ikke ser mere til Samper og at Grimaldo aldrig fik chancen. Der er mere erfarne alternativer og jeg synes efterhånden det er tydeligt, at Lucho foretrækker den ekstra erfaring som spillere som Mathieu, Vermaelen og Adriano - og på den defensive midtbane, Mascherano - bringer i forhold til spillere som Bartra, Grimaldo og Samper.

3) Mathieu er venstrebenet. Når Mascherano ikke er til rådighed ser det ud til at Lucho vil have en venstrebenet spiller i venstresiden af midterforsvaret. Jeg ved godt at Mascherano ikke er venstrebenet, men han er alt andet lige også meget, meget mere pasningsstærk end din gennemsnitlige centerback. Han er trods alt oprindeligt midtbanespiller. Derfor ser vi også at selv Vermaelen foretrækkes fremfor Bartra. Bartra får altså nærmest kun lov til at spille når Piqué skal have et hvil - og Mascherano også skal - og der mangler en spiller i højresiden af midterforsvaret. Og det har bare været ekstremt sjældent i denne sæson, at det har været nødvendigt at give Piqué en pause. Især fordi han er så fantastisk spillende.

Hvis Piqué skulle blive skadet - og Gud forbyde dét - er jeg ret sikker på at Mascherano og Mathieu ville være den foretrukne duo, men at Bartra ville få en del mere spilletid i højresiden af forsvaret. Jeg tror efterhånden ikke så meget at det er Mathieu og Vermaelen der holder Bartra fra fadet, men derimod snarere Piqués ekstremt konsistente spil i denne sæson.
Enig enig enig.. Bartras nemesis er Pique. Bartra, Pique og Marquinhos for den sags skyld minder rigtig meget om hinanden, og med det niveau Pique viser, så er der ingen der kan slå ham af. Problemet ligger i venstre side af forsvaret, og der er også der jeg vil have Bartra sammen med Pique, når Masch skal have en pause.
jovist mathieu har spillet rigtig fint når han har spillet den sammen med Pique, men han er gammel og ikke holdbar der. Så er der glasben Vermalen, som vel egentlig kørte sig selv helt ud, med den skandalekamp han havde, kan ikke huske modstanderen.
Ville håbe LE turde bruge Bartra sammen med Pique, men det tyder på Bartras plads er efter Pique, og skal der gøres vennetjenester i en kamp, så er det Mathieu og Vermalen de to dyrt indkøbte spillere der får spilletid. Synes det er ærgeligt, og imod det vi står for. Så det meget muligt jeg er romantisk omkring vores egne, men det var en af grundene til jeg blev forelsket i denne klub.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor bliver du ved med at snakke om vennetjenester? Tror du helt seriøst at Lucho ser bort fra bartra fordi han mener han skylder mahtieu noget? I sidste ende spiller mathieu fordi han bliver anset som bedre eller kan noget som bartra ikke kan. Og når man ser på hvordan mathieu har gjort det på det sidste så kan jeg også sagtens se dette...

Det er desuden på ingen måder imod det vi står for at sende spillere videre. Det har vi altid gjort hvilket hurtigt burde stå klart hvis du ser på hvor mange spillere rundt omkring der kommer fra la masia.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1680
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 204 gange
Blevet takket: 194 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Barcaholic »

Fordi han også skifter Mathieu ind hvis vi er foran 4-0 . Hvorfor ikke give Bartra spilletid der?.. Hvor ringe kan han være hvis vi kan smide en 4-0 føring, fordi han er på banen?.. Come on, det lugter langt væk af, hey jeg købte dig, nu skal du spille.

ja selvfølgelig sender vi spillere videre med den talentskole vi har. Men Bartra har trodsalt været en del af førsteholds truppen en del år nu, hvilket vil sige at man altid har troet på ham, lige indtil man købte 2 spillere for 300 mil, som vi alle vel egentlig godt kan se ikke var de smarteste køb, pris, alder og skader taget i betragtning.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Piquénbauer »

Måske fordi man mener at det er vigtigtere at Mathieu er i form da han i længden kan bidrage mere?

Og ja bartra har lige netop været i truppen i lang tid. Og alligevel har han ikke fået et gennembrud. Så kan du skyde skylden på det at man hentede nogle nye spillere men imo burde det præcist være der at han slog til og viste sit værd som en spiller der kendte til holdet og spillestilen. Det har han så bare ikke gjort.

Jeg synes ærlig talt at det er en smule naivt at fremlægge det som om lucho skylder mathieu og verm noget mens han har set sig sur på bartra. Han spiller de spillere som han finder bedst og som han mener kan give mest til holdet. Derfor ser man sig også nødsaget til at købe en ny spiller nu da bartra bare er fundet for let. Og ikke fordi at man bevidst ser bort fra ham for at bruge 300 mio.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1680
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 204 gange
Blevet takket: 194 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Barcaholic »

Piquénbauer skrev:Måske fordi man mener at det er vigtigtere at Mathieu er i form da han i længden kan bidrage mere?

Og ja bartra har lige netop været i truppen i lang tid. Og alligevel har han ikke fået et gennembrud. Så kan du skyde skylden på det at man hentede nogle nye spillere men imo burde det præcist være der at han slog til og viste sit værd som en spiller der kendte til holdet og spillestilen. Det har han så bare ikke gjort.

Jeg synes ærlig talt at det er en smule naivt at fremlægge det som om lucho skylder mathieu og verm noget mens han har set sig sur på bartra. Han spiller de spillere som han finder bedst og som han mener kan give mest til holdet. Derfor ser man sig også nødsaget til at købe en ny spiller nu da bartra bare er fundet for let. Og ikke fordi at man bevidst ser bort fra ham for at bruge 300 mio.
Bartra har ALTID været efter Pique og Masch. Det har altid været planen at han skal være efter de 2.
Der hvor det irretere mig er, at efter vi købte Verm og Mathieu, så er Bartra røget helt ud i kulden. Det synes jeg ikke han har fortjent, og især ikke når det er Vermalen der tager hans plads. Som sagt jeg kan leve med Mathieu, han har gjort det fint og kender den spanske liga og har erfaring. Men Vermalen der har været skadet en hel sæson, kan tage pladsen fra Bartra, det er jeg ikke fan af. Så er det meget muligt LE vurdere noget andet til træning, men kan man ikke få chancen når man er foran 4-0, så ligger der noget andet bag..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Piquénbauer »

Tror du ikke at bartra er fuldstændig ligeglad med at få lidt ekstra minutter i kampe hvor vi allerede er foran med 4? Jeg tvivler på at de ville gøre det store for ham.

Og bartra røg ikke helt ud i kulden med det samme. Verm var skadet i en hel sæson hvor bartra fik ok med spilletid. Her har man så nok ikke ment at han har gjort det ret godt og derfor har verm overhalet ham. Eller også var det pga de grunde som blau nævnte.

Jeg køber dog ikke de årsager som du fremlægger. Og ligeledes er jeg glad for at klubben endelig ser på andre spillere end bartra til at forstærke holdet. Det er på tide at vi får noget ordentligt potentiale ind til forsvaret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1680
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 204 gange
Blevet takket: 194 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Barcaholic »

Piquénbauer skrev:Tror du ikke at bartra er fuldstændig ligeglad med at få lidt ekstra minutter i kampe hvor vi allerede er foran med 4? Jeg tvivler på at de ville gøre det store for ham.

Og bartra røg ikke helt ud i kulden med det samme. Verm var skadet i en hel sæson hvor bartra fik ok med spilletid. Her har man så nok ikke ment at han har gjort det ret godt og derfor har verm overhalet ham. Eller også var det pga de grunde som blau nævnte.

Jeg køber dog ikke de årsager som du fremlægger. Og ligeledes er jeg glad for at klubben endelig ser på andre spillere end bartra til at forstærke holdet. Det er på tide at vi får noget ordentligt potentiale ind til forsvaret.
Nej det tror jeg ikke han er, det ville da være en mærkelig holdning som professionel 25 årig fodboldspiller. Men du tror måske han foretrækker at blive fravalgt fra truppen, fremfor at spille måske 15-30 min. i ny og næ?.

Ja Vermalen var skadet en hel sæson, og da han kom tilbage blev han foretrukket. Hvilket vil sige at Bartra er blevet frosset en plads længere ud. Men LE skal dog være lidt undskyldt Piques form taget i betragtning. Jeg havde dog håbet han turde prøvet Bartra - Pique i en kamp vi er foran med 3 + mål.

Jeg er enig i vi kan bruge en ny forsvarsspiller, men kun hvis vi skiller os af med Vermalen og Mathieu. Bartra har fortjent at blive og kæmpe, selvom jeg tror han vælger at smutte, desværre..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Piquénbauer »

Klubben vil ikke af med bartra. Bartra vil selv væk. Og det ser også ud til at verm smutter. Så ja vi skal have en ny cb.

Og nej selvfølgelig ville han hellere spille lidt. Men når det kommer til det store billede så betyder det intet og derfor vil han som sagt videre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1680
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 204 gange
Blevet takket: 194 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Barcaholic »

Piquénbauer skrev:Klubben vil ikke af med bartra. Bartra vil selv væk. Og det ser også ud til at verm smutter. Så ja vi skal have en ny cb.

Og nej selvfølgelig ville han hellere spille lidt. Men når det kommer til det store billede så betyder det intet og derfor vil han som sagt videre.
Jep han vil videre, ligesom Thiago. Bartra har i de 2 sidste sæsoner set at LE ikke vil bruge ham derfor vil han videre. Synes det er synd at man har valgt at behandle "endnu" et Masia talent på denne måde.
Det er bare min mening, hvad han laver til træning ved jeg ikke, jeg ved bare hvad jeg ser på banen, og der har han ikke skuffet mig, enkelte fejl, men udover det vist fint spilforståelse og rigtig god teknik som forsvarsspiller, han driver bolden godt op og har også målnæse. Han minder som sagt rigtig meget om Pique, men hvorfor skulle de ikke kunne spille ved siden af hinanden?.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Aymeric Laporte

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er den forkerte at spørge da jeg, som klubben, ikke mener han er god nok. Han måtte godt blive som backup men ser ham aldrig blive mere end det. Så for mig er det optimalt hvis vi får en spiller ind der faktisk kan blive starter med tiden.

Og så synes jeg ikke man behandler ham anderledes end andre hvilket man heller ikke skal bare fordi han er fra la masia. Hvis man ikke er god nok så spiller man ikke og hvis man ikke er tilfreds med det så må man smutte. Det er en proklub og ikke en hyggeklub.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 67 gæster