Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Raman93 »

Godt nok er Ronaldo arrogant og ekstremt selvglad, men hold kæft hvor respekterer jeg ham bare som spiller og atlet. Han har en vindermentalitet uden lige. Han er klart den bedste atlet i spillet. Prøv at sammenlign hans fysik i Sporting og nu hvor han er i Real. Det kræver fandme vilje og hårdt arbejde, som mange spillere ikke vil ud i.

Han squatter vist 4x6x180 med en meget, meget lav fedtprocent. 8-9% vil jeg skyde på. Det er kraftedme vildt. Han holder en ekstremt strikt diet, noget mange af vores spillere kun lære af.

Han er bare blevet ved og ved gennem årene, selvom han er i konkurrence med historiens bedste spiller.

Respekt.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af emo »

Men et han virkelig en enestående atlet, i forhold til nogle andre fodboldspillere? Kan man finde en anden eller to som har gennemgået en ligeså atletisk forandring? Jeg tænker lidt, Messi da han blev rykket op til Messi nu, den muskelmasse han har gainet siden er ikke ingenting.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

Respekterer jeg ham som spiller? Nah, ikke rigtigt. Han virker alt for egocentrisk og selvisk i sine aktioner på banen og har gjort det i mange år efterhånden. Men respekterer jeg ham som atlet? Ja. Det er svært rigtigt at gøre andet. Rent fysisk er Ronaldo jo et bæst uden lige, selvom knæproblemerne ser ud til at for alvor at plage ham nu. Men der er slet ingen tvivl om at det har krævet en ufattelig disciplin at nå det punkt han har nået rent fysisk.

Jeg vil dog samtidig - i en forholdsvis urelateret sidenote - påpege at jeg er ualmindeligt træt af det der narrativ, hvor Ronaldo er den hårdtarbejdende spiller der har kæmpet røven ud af bukserne for at nå dertil hvor han er, hvorimod Messi jo blot er et naturtalent; nærmest som om at Messi er kommet sovende til det hele. Som om at Messi heller ikke brugt tonsvis af timer på at opbygge sin krop. Man kan jo bare kigge på forskellen mellem en 16-17 årig Messi og så den Messi der lagde fodboldverdenen fuldkommen ned i 2009-ish. Han lagde så meget muskelstyrke på i perioden imellem. Og siden da er han blevet lean. Virkelig lean. Deres udvikling rent fysisk er jo ikke helt ulig hinanden. Da de var unge var de virkelig tynde og havde ikke meget at stå imod med, men med målrettet træning og en god kostplan har de opnået en fantastisk fysik, der gør at de kan spille et uset antal minutter per sæson og alligevel har kræfter til at afgøre kampene i 89. minut.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:Jeg tænker lidt, Messi da han blev rykket op til Messi nu, den muskelmasse han har gainet siden er ikke ingenting.
lol, lad da lige være med at skrive sådan noget, når jeg ligesom allerede i forvejen er igang med det, emo, nå!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Storken »

emo skrev:Men et han virkelig en enestående atlet, i forhold til nogle andre fodboldspillere? Kan man finde en anden eller to som har gennemgået en ligeså atletisk forandring? Jeg tænker lidt, Messi da han blev rykket op til Messi nu, den muskelmasse han har gainet siden er ikke ingenting.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Det er lidt spøjst, at vi anser Ronaldo for at være en fantastisk atlet. I mine øjne er han milevidt fra typer som LeBron, JJ Watt, Gronkowski, Usain Bolt og lignende. Ronaldo er muligvis atletisk set ift. andre fodboldspillere, men i de store billede er han jo ingenting.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvis vi snakker amerikansk sport ... to ord: Russell. Westbrook.

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Madbassen »

Billede

Adama Traore
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Kubala »

Seedorf er vel også en, man kan nævne i den sammenhæng. Personligt kan jeg ikke have respekt for C. Ronaldo typer, og vil nok aldrig komme til det, men det er da meget godt klaret af ham. Han er en virkelig dygtig spiller(blandt de allerbedste i fodboldhistorien) og så er det vist også det.


I øvrigt burde man se filmen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg skal til at se filmen om ham nu. Går ind til den med en forventning om at han ikke er så slem (ego osv) som jeg ellers forestiller mig. Så må vi se hvordan jeg har det med ham efter...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Brombi »

Come on, der er da stor forskel på at være en af verdens største atleter, og så være pumpet ligesom Adama. I øvrigt vil jeg mene at Ronaldo og Westbrook ligger i samme boldgade, hvad angår at være atletisk. LeBron er ved at falde lidt ned fra sit ellers vanvittige niveau.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af OliverDK »

Fuck hvor er Adama et bæst! Kan han blive ved med at være lige så hurtig på de første meter, når han render rundt med de kanoner??

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Nå fik ronaldo-dok'en mig til at se anderledes på ham? Næ. På ingen måder. Men jeg fik da lært at Jorge Mendes næsten er en ligeså stor turd.

Ronaldo har dog en sød søn. Håber ikke han får smittet for meget af på ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Kubala »

Der er virkelig stor forskel på C. Ronaldos film og Messis film. C. Ronaldos film er meget selvcentreret og sådan virkelig bombastisk/pompøs, hvor hovedpersonen selv er i centrum og fortæller, mens Messis er mere gammeldags, sådan lavbudgetfilm med en tilbagetrukken Messi. Fortæller en smule om de to(en med meget store armbevægelser, mens den anden er mere genert og undgår spotlight).

Der er også en masse andre ting, men vil ikke afsløre alt for meget omkring filmen.
Senest rettet af Kubala tirs nov 10, 2015 1:37 am, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Har ikke fået set messis film endnu men det skal jeg helt sikkert. Men du har helt sikkert en pointe. Kan heller ikke forestille mig messi sidde og sige nogle af de ting som ronaldo får sagt om sig selv i løbet af filmen. Til tider var det helt tåkrummende.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Kubala »

Jeg har ikke set Messis film færdig, men det jeg har set indtil videre, er sådan diametralt til C. Ronaldos film. Jeg må ærligt indrømme, at jeg hellere havde set, at Messi var mere inddraget og filmen havde et lidt moderne touch end det man ser, for den virker lidt kedelig, selvom den har fået bedre anmeldelser på IMDb end C. Ronaldos film(indtil videre i hvert tilfælde).

Messi er mere privat end Ronaldo, og det kommer også til udtryk i filmene. Til gengæld er jeg glad for, at Messi ikke lavede en så selvcentreret film, som Ronaldo har lavet her.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 76 gæster