Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Piquénbauer, okay ja. Jeg vægter mål højt, men det er ikke altafgørende. Jeg er helt enig i, at det er umuligt at nå til komplet enighed, det er en vurdering, der kan være forskellig fra person til person. Jeg mener, at den, der hjælper sine hold mest, er den bedste. Der skal så tages højde for niveauet af holdet og modstanderne.

SpillerSomMESSI, nu er du jo bare provokerende. Lad være med det, selvom vi er uenige. I øvrigt mener du vel Bican eller Pele, ikke Romario, hvis du absolut skal spille smart.
qepd

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg mener, at den, der hjælper sine hold mest, er den bedste. Der skal så tages højde for niveauet af holdet og modstanderne.
Så er Ronnie vel også en af de største. Han fik smilet tilbage hos et hold der ligeså vel kunne være faldet fra hinanden. Messi og Ronaldo har derimod været omringet af verdensklasse i flere år efterhånden.

Jeg har ikke selv nogle argumenter for hvem der er den bedste da det er en smagssag. Min pointe er at det meste kan vendes og drejes til at passe.

Jeg ved dog en ting og det er at Messi er den klart bedste nogensinde. Det er ikke engang tæt. Han skulle have vundet BdO hvert eneste år over de sidste 10 år. Og jeg gider slet ikke høre på sammenligningen med Ronaldo længere. Det er spild af tid præcist som når folk påstår at pep kun er god pga truppen eller bussi er overvurderet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Jeg er enig i, at Ronaldinho er en af de største, han er blandt de få bedste de seneste 20 år, men jeg synes ikke, han er på Ronaldos niveau (det var min pointe til at begynde med, og jeg mener i øvrigt, at Dinho er tæt på Ronaldo). Jeg kan godt se argumenterne for at Ronaldinho er bedre end Ronaldo, men fordi Ronaldinho præsterede på "højeste niveau" i 3-4 år mod 8-10 år for Ronaldo, synes jeg ikke, Ronaldinhos karriere når samme niveau. At samle truppen giver jeg egentlig mest Rijkaard kredit for. Men det er fair, at/hvis vi ikke er enige.

Jeg vil dog holde fast i min mening om, at Ronaldo har været bedre end Ronaldinho set over hele karrieren, og i endnu højere grad vil jeg sige, at Iniesta ikke kan måle sig med Ronaldo. Det mener jeg er lige så klart, som at Ronaldo ikke kan måle sig med Messi.
qepd

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er ret enig. Har dog et lille problem med at Ronaldo har holdt sig på toppen i 8-10 år. Mener han er faldet ret markant i niveau over de seneste sæsoner. Målene er der men stilmæssigt (bolden for fødderne) er han seriøst ikke i top 50 spillere i verden.

Med det sagt så kan jeg godt følge dig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Jeg er enig i, at Ronaldo ligner en, der er ved at være i karrierens efterår. Men det var faktisk ret velovervejet, at jeg skrev 8 år som minimum. Jeg synes ikke, man kan komme udenom, at han var en absolut topspiller og nok top 2 i verden fra sæsonen 07/08 til og med sæsonen 14/15. Det er 8 år. 06/07, 15/16 kan diskuteres, og måske også 16/17, hvilket ville bringe ham op på 11 "topklasse-sæsoner", hvilket er et lidt mærkeligt begreb, men det forklarer egentlig fint, hvad jeg mener.
qepd

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg er overvejende enig, bort set fra Ronaldo var fremragende i 06/07. Klart bedst spiller på det engelske mesterhold, årets spiller i engelsk fodbold og nr. 2 i Ballon d'Or-afstemningen. Han scorede måske ikke så mange vigtige mål som han har gjort i 2017, men til gengæld bidrog han med en masse andet.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Flax_Generous skrev:Jeg er overvejende enig, bort set fra Ronaldo var fremragende i 06/07. Klart bedst spiller på det engelske mesterhold, årets spiller i engelsk fodbold og nr. 2 i Ballon d'Or-afstemningen. Han scorede måske ikke så mange vigtige mål som han har gjort i 2017, men han til gengæld bidrog med en masse andet.
Okay, cool. Jeg husker det nok ikke så godt, jeg roder nok Ronaldos 06/07 og 07/08 sammen. Det er efterhånden også længe siden. :grin:
qepd

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5505
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 577 gange
Blevet takket: 569 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Piquénbauer, okay ja. Jeg vægter mål højt, men det er ikke altafgørende. Jeg er helt enig i, at det er umuligt at nå til komplet enighed, det er en vurdering, der kan være forskellig fra person til person. Jeg mener, at den, der hjælper sine hold mest, er den bedste. Der skal så tages højde for niveauet af holdet og modstanderne.

SpillerSomMESSI, nu er du jo bare provokerende. Lad være med det, selvom vi er uenige. I øvrigt mener du vel Bican eller Pele, ikke Romario, hvis du absolut skal spille smart.

mål i karrien, excl friendlies
Pele 643
Romario 679

Hvad mener du med at jeg spiller smart? Dit kriterie var antal mål...

CR er slet ikke i den klasse som hverken pele eller Romario hvis det er sådan du vil måle dem..
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Jeg kan ikke helt se, om du laver sjov, zqa, men Ronaldinho bliver generelt overvurderet, når man ser tilbage på hans tid på toppen.
...
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Ronaldinhos bedste sæson kan måske måle sig med Cristiano Ronaldos bedste (jeg vil dog nok mene Ronaldo var lidt bedre), men Ronaldo har holdt niveauet i meget længere tid.
Altså ... hvad? Ronaldinhos bedste sæson kan godt måle sig med Ronaldos bedste, men Ronaldinho på sit absolutte topniveau bliver overvurderet? Eller hvad mener du?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Okay, cool. Jeg husker det nok ikke så godt, jeg roder nok Ronaldos 06/07 og 07/08 sammen. Det er efterhånden også længe siden. :grin:
I 07/08 genvandt han det engelske mesterskab og prisen som årets spiller i England samt vandt Champions League og Ballon d’Or.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

SpillerSomMESSI skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Piquénbauer, okay ja. Jeg vægter mål højt, men det er ikke altafgørende. Jeg er helt enig i, at det er umuligt at nå til komplet enighed, det er en vurdering, der kan være forskellig fra person til person. Jeg mener, at den, der hjælper sine hold mest, er den bedste. Der skal så tages højde for niveauet af holdet og modstanderne.

SpillerSomMESSI, nu er du jo bare provokerende. Lad være med det, selvom vi er uenige. I øvrigt mener du vel Bican eller Pele, ikke Romario, hvis du absolut skal spille smart.

mål i karrien, excl friendlies
Pele 643
Romario 679

Hvad mener du med at jeg spiller smart? Dit kriterie var antal mål...

CR er slet ikke i den klasse som hverken pele eller Romario hvis det er sådan du vil måle dem..
Ved ikke, hvor du har de tal fra, så vidt jeg kan se, har de begge scoret flere. Søg på de to samt Bican.

Mit kriterie er da ikke udelukkende mål, men mål er vigtige og skal vægtes højt. Men at jeg kun ser på mål er noget, du selv har fundet på. Jeg har endda skrevet direkte, hvordan jeg ser på det: "Jeg mener, at den, der hjælper sine hold mest, er den bedste."
qepd

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Blaugrana92 skrev:Altså ... hvad? Ronaldinhos bedste sæson kan godt måle sig med Ronaldos bedste, men Ronaldinho på sit absolutte topniveau bliver overvurderet? Eller hvad mener du?
Jeg synes ikke, Dinhos bedste sæson er på niveau med Ronaldos bedste (som jeg også skriver i parentesen i andet indlæg), men jeg synes ikke, den er langt efter, og jeg forstår godt, hvis nogen har den modsatte holdning af mig (det er det, jeg i konteksten mener med "måske").

Og jeg hører af og til Ronaldinho-fans/Barca-fans tale om Dinhos 05/06-sæson som om han kunne gå på vandet, legede sig til alting, og scorede når han havde lyst. Som om han var fra en anden planet. Der mener jeg, at hans præstationer set over hele sæsonen bliver husket som lidt bedre, end de var. Sikkert fordi han er så nem at holde af og fordi man har set hans sindssyge tricks i highlight-videoer så mange gange siden. Men det var stadig en rigtig god sæson, og han var stadig verdens den sæson.
Flax_Generous skrev:I 07/08 genvandt han det engelske mesterskab og prisen som årets spiller i England samt vandt Champions League og Ballon d’Or.
Yes, det giver mening, nu hvor du siger det.
qepd

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5505
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 577 gange
Blevet takket: 569 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ok, De Gea ... Verdens bedste? Hvis det er den spiller der har størst betydning for sit hold.

Pointen er... hvilken som helst top spiller kan på en eller anden måde subjektiv anses som verdens bedste fodboldspiller...

Jeg vil spørge dig igen... hånden på hjertet, glem alle stats.. se Ronaldonho med bolden vs Ronaldo med bolden.. jeg ved hvem jeg synes er den bedste fodboldspiller af de to.

Således også med Maradone, Pele, Romario etc.

CR er slet ikke i samme liga. Det er hans mål der sætter ham op i toppen af fodboldspillere lige nu...men selv hans mål blegner jo ved siden af feks Pele.

Nej imo kommer han slet ikke i betragtning som historiens bedste spiller.

Men lad det nu ligge.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

SpillerSomMESSI, du mener jo ikke selv, at de Gea er i nærheden af at være verdens bedste, og jeg har heller ikke sagt noget som helst i den retning. Så din første linje er jo bare provokerende. Det er et dumt spørgsmål, der skal forsøge at lægge ord i munden på mig, som jeg aldrig har været i nærheden af at sige.

Du taler om Ronaldinho og Ronaldo som om de begge har haft en lang karriere på toppen. Og vi taler jo her om fodboldspillere set over hele karrieren. Jeg kan som sagt godt sætte mig ind i, at du synes, at Ronaldinho på toppen er bedre end Ronaldo på toppen (selvom jeg er uenig). Hvis du f.eks. sammenligner Dinho 05/06 med Ronaldo 07/08 og årene før det i deres karrierer, så er det tæt. Men hvis du går otte år frem til Ronaldinho 12/13 og Ronaldo 14/15 henholdsvis, så ser du Ronaldinho gøre det fint i en noget svagere liga efter at have haft nogle mildest talt svingende år. På den anden side ser du Ronaldo have skiftet rolle til en mere ren målscorer, men han har stadig præsteret konsekvent i verdens bedste liga og Champions League og har netop afsluttet sæsonen med 61 mål i 54 kampe. (Og nej, mål betyder ikke alt, men de er vigtige.)

"Det er hans mål der sætter ham op i toppen af fodboldspillere lige nu". Korrekt, det er i høj grad det. Men mål er jo også sindssygt vigtige, fodbold handler jo for pokker om at score flere mål end modstandere. Han har i øvrigt også lavet ret mange assister.

Jeg er helt uenig i, at Ronaldos mål blegner ved siden af Peles. Ronaldo er ikke langt efter Pele målt på antal, og Ronaldos mål er kommet i sværere turneringer, så vidt jeg kan forstå. Fortæl mig, hvis jeg tager fejl, jeg ved ikke alt om styrkeforholdene i fodboldverdenen på Peles tid.

Og for at besvare dit spørgsmål: Jeg vil klart helst se på Ronaldinho (det var bare ikke det, vi talte om), men Ronaldo har klart haft en bedre karriere (det var det, vi diskuterede).


EDIT: Du har redigeret første linje lidt. Jeg siger jo ikke den vigtigste spiller for holdet, jeg siger den, der hjælper mest. Hvis det var den bedste for hvert hold, ville der jo være tusindvis af "bedste spillere nogensinde". Det er som om, du ikke tænker dig om, inden du skriver. Jeg skrev i øvrigt også tidligere: "Der skal så tages højde for niveauet af holdet og modstanderne."
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg ville jo helt bestemt påstå, at i takt med at Ronaldos indflydelse på Madrids spil er blevet mindre, er Madrid blevet et bedre og mere vindende hold. Det er ikke tilfældigt, at Kroos har resulteret i flere trofæer for Madrid end tidligere, for han hjælper sine hold mere end Ronaldo kan. Ronaldo kan for så vidt godt afgøre kampene på papiret, men han er dybt afhængig af midtbanespillere der kan facilitere omstændighederne herfor. Det gør sig naturligvis gældende for alle angribere i en eller anden grad, men jeg synes helt bestemt at afhængigheden er markant større hos Ronaldo, end den er hos spillere som Messi og Neymar. Ved Portugals sejr ved EM ville jeg helt bestemt også påstå, at der var flere spillere der hjalp holdet i højere grad end Ronaldo gjorde, primært Pepe, Raphaël Guerreiro og måske endda også Nani. På samme måde mener jeg at Modric, Kroos og Marcelo har været mere essentielle for Real Madrid i deres seneste sæsoner (hvor de rent faktisk har vundet noget, modsat tidligere sæsoner med Ronaldo).

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 87 gæster