Marco Reus

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Marco Reus

Indlæg af Luis Enrique »

Fedtmule skrev: Og hvis vi aktivere en klausul, så har Dortmund ikke så meget at sige?
I sidste instans drejer det sig for mig mere om, hvorvidt Reus rent faktisk vil skifte klub. De 35 mio. sætter blot et beløb, hvor Dortmund ikke kan hindre ham i at skifte. Dortmund kan dog imødegå en indfrielse med løfter om en forbedret kontrakt, om Reus nøglerolle for klubben mv.

Jeg tror ikke Reus vil skifte klub. Han er tildelt en nøglerolle på et hold, der vil bide sig fast i toppen. Götze fik ikke så meget ud af et skifte, jeg tror også de almindelige forventninger omkring Lewandowskis skifte er sådan lidt la-la. Får han rent faktisk mere ud af sin karriere hos Bayern?

Der er vist også en almindelig indstilling - efter mange års snak (sludder) om pengestærke klubbers mulige køb af dominans - om, at sporten stadig er temmelig åben. Ingen klub byder på garanti for f.eks. en CL-sejr. I den henseende er Atleticos finaleplads jo meget glædelig, lige som Dortmunds det foregående år. I parentes bemærket nåede Dortmund og Barca jo også lige langt i CL. To af de førende klubber hvad angår de sidste års økonomiske satsninger - City og PSG - kan jo heller få deres penge til at føre dem direkte, blot til en CL-finale.

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Marco Reus

Indlæg af SirJonas »

Tja, jeg ville nu personligt ikke mene, at Dortmund som klub er blandt de største, og derfor er det nok de færreste spillere i den klub, som er total afvisende for at skifte videre.
Min pointe er jo netop, at jeg ikke tror det er klubben vi får problemer med, hvis vi skal handle.
Men anyways. Mit spørgsmål gik mere på, om han er god nok til vores hold.
Jeg er lidt blandet, men jeg har heller ikke set voldsomt meget til manden.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Marco Reus

Indlæg af Luis Enrique »

Jeg kan godt forstå dig, men der er visse faremomenter ved den indstilling. Vi kan let komme til at opleve den uvante situation igen, at vores forventning om at enhver gerne vil spille for Barca kolliderer med virkeligheden. Det er sket før.

Jeg har set Marco Reus i aktion en hel del; jeg synes Dortmund er blandt de hold, der er værd at følge. Han er absolut en meget dygtig fodboldspiller, der ville være en gevinst for os. Men han koster nok i hvert fald de 35 mio. plus en solid løncheck.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Marco Reus

Indlæg af Tolquhon »

Frikøbsklausulen på €35 millioner aktiveres først i 2015 - og til den tid er vi muligvis blevet ramt af ban-hammeren.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8363
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: Marco Reus

Indlæg af Michman »

Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Marco Reus

Indlæg af Piquénbauer »

Der sker ikke noget...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2595 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Marco Reus

Indlæg af Drake »

http://www.fcbarcelona.dk/nyhedsarkiv/a ... n-udvalgte

Jeg forstår ikke helt et eventuelt køb af ham. Han er ligesom Alexis, også bedre i en direkte spillestil. Som må være der for at man vil af med Alexis. Godt nok er Reus bedre i pasningsspillet og en bedre afslutter. Men der er meget mindre plads når man spiller for os, ind der er når man spiller for Dortmund. Og så kommer han også til at spille i højre side, som han ikke spiller så tit, plus der er svære af komme til afslutninger når man er højrebenet. SÅ ved ikke hvor meget bedre han kan gøre det i forhold til Alexis.

Jeg tænker at hvis vi skal have en i stedet for Alexis, så skal det være en der passer rigtig godt ind, til kunne spiller i de meget små rum, som fx. Agüero eller Hazard.


Hvad tænker i?
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Marco Reus

Indlæg af Quaresma »

Uenig. Reus er efter min mening på niveau med alle tre. Skulle vi af med Alexis, kan jeg umiddelbart ikke komme i tanke om en spiller, jeg hellere ville erstatte ham med.

Og det lader til, at ledelsen er enige.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Marco Reus

Indlæg af Luis Enrique »

Quaresma skrev:Skulle vi af med Alexis, kan jeg umiddelbart ikke komme i tanke om en spiller, jeg hellere ville erstatte ham med.
Det er ret skarpt set. I det tilfælde ville Reus være en klar gevinst.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1587
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Marco Reus

Indlæg af Champione »

Er Reus ikke venstre kant?
På en måde gambler vi lidt - ved at skulle få enten Neymar eller Reus til virke på en unaturlig højrekant..
Begges forcer ligger i at trække ind i banen fra venstre side - hvilket de naturligt ikke kan fra højre :)
DERfor skal vi beholde Alexis!
---------------------------------------
Barca is my religion!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Marco Reus

Indlæg af Quaresma »

Alexis er også højrebenet :-)

EDIT: Ahhh, get you now. Reus virker dog alsidig nok til at kunne fungere hvor som helst.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1587
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Marco Reus

Indlæg af Champione »

Quaresma skrev:Alexis er også højrebenet :-)

EDIT: Ahhh, get you now. Reus virker dog alsidig nok til at kunne fungere hvor som helst.
Klart - han vil afgjort "fungere" på højre - men han vil stråle på venstre. Der er forskel ;-)

Reus er nemlig eminent til at bringe sig i position fra udgangspunktet i venstre side - og få sat en kvalificeret afslutning på.. Faktisk bedre end Neymar - til lige præcis dét..
---------------------------------------
Barca is my religion!

BarçaDK

Re: Marco Reus

Indlæg af BarçaDK »

Champione skrev:Er Reus ikke venstre kant?
På en måde gambler vi lidt - ved at skulle få enten Neymar eller Reus til virke på en unaturlig højrekant..
Begges forcer ligger i at trække ind i banen fra venstre side - hvilket de naturligt ikke kan fra højre :)
DERfor skal vi beholde Alexis!
Reus spillede højrekant i Möchengladbach, hvor han fik sit gennembrud. Han kan godt finde ud af det, men i Dortmund har han vel kun spiller venstre og så centralt, har han ikke?

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2595 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Marco Reus

Indlæg af Drake »

Han har kun spillet Højre kant to gange i sidste sæson for Dortmunt. Sæsonen før spillede han 10 gange.

Ifølge transfermarkt.co.uk.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1587
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Marco Reus

Indlæg af Champione »

http://www.fcbarcelona.dk/nyhedsarkiv/a ... marco-reus

Interessant - specielt prisen, hvis mediets påstand holder stik..
---------------------------------------
Barca is my religion!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 96 gæster