Christian Eriksen

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Mander »

Michman skrev:Synes at Thiago og Christan kan spille på samme plan..
Jeg mener ikke, at Eriksen har bevist lige så meget som Thiago, og jeg tror ikke, at han har et helt lige så stort talent. Dog et fantastisk talent alligevel.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Jbninc

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Jbninc »

Blaugrana92 skrev:Thiago er heller ikke fra Catalonien. Det er Keita heller ikke. Det er Deco eller Michael Laudrup for den sags skyld heller ikke. Når der i forvejen er så mange catalanere i truppen, tror jeg ikke det vil være et problem at han ikke er catalaner.
Jeg udtrykte mig vidst ikke 100% korrekt. Nej, Thiago er ikke fra Catalonien, men han kommer fra deres eget ungdomssystem, hvilket efter min bedste overbevisning har en betydning. Måske lidt for stor.

Michael Laudrup og Deco kom ikke fra Barcelonas ungdomssystem, men der taler vi også som så store talenter, at de ikke kan negligeres.

Jbninc

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Jbninc »

Mander skrev:
Michman skrev:Synes at Thiago og Christan kan spille på samme plan..
Jeg mener ikke, at Eriksen har bevist lige så meget som Thiago, og jeg tror ikke, at han har et helt lige så stort talent. Dog et fantastisk talent alligevel.
Hvad har Thiago vist, som Christian Eriksen ikke har? EM-slutrunden var han fantastisk, men derudover har det vel "kun" været nogle La liga-kampe hist og pist? Jeg synes nu, at Christian Eriksen har vist mere grundet det faktum, at han spiller fast for Ajax, og alligevel har været en udslagsgivende faktor for, at de vandt Æresdivisionen sidste år. Ydermere har han spillet en del Champions League-kampe, og dertil kan der tilføjes fast mand på det danske landshold.

Jeg tror også, at Thiago er udstyret med et talent, der sender ham længere op af fodbold-europas hierakiske rangstige, men indtil videre har Christian Eriksen efter min mening vist noget mere.

BarçaDK

Re: Christian Eriksen

Indlæg af BarçaDK »

Thiago har vist mere og er bedre vil jeg sige.

Han var b-holdets store stjerne sidste sæson. Han har i denne sæson spillet 9 kampe (startet 8), scoret et mål og lagt op til yderligere to. Altså denne sæson har han deltaget i alle kampe undtagen én - han har spillet 721 af 900 minutter, hvilket er mere end Busquets og Villa f.eks. - for Barça (jeg har kun kigget på ligaen), hvilket Han har spillet for det spanske a landshold, og nej, slet ikke så meget som Eriksen har for det danske, dog hvor det er spillere som Xavi og ikke Daniel Jensen (eller nogen), man konkurrerer mod.

Jeg synes alt i alt Thiago er bedre end Eriksen pt. og jeg tror heller ikke Eriksen bliver bedre end Eriksen.

Jeg vil sige de begge har muligheden for at være blandt de fem bedste midtbanespillere når de topper.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Blaugrana92 »

Jbninc skrev:Michael Laudrup og Deco kom ikke fra Barcelonas ungdomssystem, men der taler vi også som så store talenter, at de ikke kan negligeres.
Vent nu lige at se om det samme ikke kan siges om Christian om et par år. Hvis han fortsætter sin udvikling bliver han i hvert fald en svær herre at negligere.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Mander »

Jbninc skrev:
Mander skrev:
Michman skrev:Synes at Thiago og Christan kan spille på samme plan..
Jeg mener ikke, at Eriksen har bevist lige så meget som Thiago, og jeg tror ikke, at han har et helt lige så stort talent. Dog et fantastisk talent alligevel.
Hvad har Thiago vist, som Christian Eriksen ikke har? EM-slutrunden var han fantastisk, men derudover har det vel "kun" været nogle La liga-kampe hist og pist? Jeg synes nu, at Christian Eriksen har vist mere grundet det faktum, at han spiller fast for Ajax, og alligevel har været en udslagsgivende faktor for, at de vandt Æresdivisionen sidste år. Ydermere har han spillet en del Champions League-kampe, og dertil kan der tilføjes fast mand på det danske landshold.

Jeg tror også, at Thiago er udstyret med et talent, der sender ham længere op af fodbold-europas hierakiske rangstige, men indtil videre har Christian Eriksen efter min mening vist noget mere.
Jeg rangerer 31 kampe i La Liga/Copa del Rey/CL højere end 74 kampe i Æresdivision/KNVB Cup/EL/CL, i hvert fald når man tager i betragtning, at Thiago står over for verdens hårdeste konkurrence både på klubplan og på landsholdsplan. Jow, en del af Thiagos kampe har været som indskifter (udover denne sæson), men det samme er jo gældende for en del af Chr. Eriksens.

Læg dertil, at Thiago har været stjernen ved U-19 EM, U-20 EM og U-21, plus omdrejningspunkt for B-holdet, der spiller på noget højere plan end Ajax' ditto, og ikke meget under Ajax' førstehold.

Det er i øvrigt ikke at tage noget fra Eriksen - han er den eneste danske landsholdsspiller, jeg gider at se på (udover M. Jørgensen!), og et meget stort talent, men Thiagos konkurrenter gør udfaldet.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Elbarca »

Jeg vil mene Thiago er mindst en klasse bedre. Han spiller på et hold der niveaumæssigt måske er 5 gange bedre og alligevel mindes jeg ikke noget tidspunkt han er faldet igennem i år. Og så hans præstation til EM som var fantastisk.

Eriksen har talentet men mangler en rutinen. Thiago virker meget moden i sit spil.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Fin video om Danmarks bedste fodboldspiller anno 2011:
[youtube]ekwN9-t00fc[/youtube]

Jbninc

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Jbninc »

Mander skrev:Jeg rangerer 31 kampe i La Liga/Copa del Rey/CL højere end 74 kampe i Æresdivision/KNVB Cup/EL/CL, i hvert fald når man tager i betragtning, at Thiago står over for verdens hårdeste konkurrence både på klubplan og på landsholdsplan. Jow, en del af Thiagos kampe har været som indskifter (udover denne sæson), men det samme er jo gældende for en del af Chr. Eriksens.
Hov, jeg så ikke dit seneste svar før nu. Det beklager jeg.

Det kommer vel ud på, hvilke turneringer man mener er mest værd. Personligt, så mener jeg, at du undervurderer Æresdivisionen en hel del.

Efter transfermarkt.co.uk, så har Thiago spiller 1411 minutter i Premier division, hvilket er ganske imponerende for en så ung spiller. Christian Eriksen har spillet 3575 minutter i en liga, der naturligvis er mindre. Dog har han spillet væsentligt mere.

Champions League har Thiago spillet 270 minutter. Christian Eriksen har spillet 588, og endda scoret.
Mander skrev:Læg dertil, at Thiago har været stjernen ved U-19 EM, U-20 EM og U-21, plus omdrejningspunkt for B-holdet, der spiller på noget højere plan end Ajax' ditto, og ikke meget under Ajax' førstehold.
Jeg er lodret uenig i, at Barcelona B overhovedet er i nærheden af Ajax' nuværende førstehold. Vi snakker alligevel om de hollandske mestre.

Mht. Christian Eriksen, så har han derudover spillet VM, og han er ydermere nøglespilleren, når det danske landsholds offensiv skal dirigeres. Et landshold, der pt. rangere om nummer ti på FIFA's liste.

Men fair nok. Det er nok ikke de store ting, der skiller de to spillere fra hinanden. Dog mener jeg stadigvæk, at Thiago mangler at vise mere over længere tid end pt. Christian Eriksen drager stor nytte af, at han spiller i en mindre klub, hvor manageren elsker ham, og hvor Christian Eriksen er trænerens opfindelse. Thiago har et lignende forhold til Guardiola, men kæmper, som du også selv siger, mod verdens absolut bedste midtbane.

En midtbane som han med stor sandsynlighed kan drage stor fordel af hver eneste dag på træningsbanen. Han må være et priviligeret talent med de spillere, som han kan lære af hver eneste dag.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Mander »

Bumbumbum. Eriksen har spillet mere, ja, men Thiago har spillet mod f.eks. Villarreal, Sevilla, Valencia (mener jeg). Det må vel også tælle for noget, når Eriksens største modstandere hedder Twente, PSV, Feyenoord, AZ.

Jeg er meget glad for Ajax, men deres liga er altså ikke meget (endnu engang: læg tryk på "meget") over Segunda. Jeg rangerer Segunda (og the Championship) højere end en hel del nationale ligaer, og den hollandske liga er altså ikke i specielt god stand disse år. Den har i hvert fald set bedre tider.

Chr. Eriksen har spillet med til VM (spillede han alle kampe?), men som jeg husker det, var han nu heller ikke afgørende på nogen måde. Jeg husker VM dårligt for Danmarks vedkommende, så jeg kan tage fejl, men om end VM naturligvis er højere niveau end U21 EM, så var Thiago trods alt MVP under denne turnering, for det vindende hold også.

Mht. Danmark, så har vi vist været den igennem - jeg er ikke i tvivl om, at Thiago ville have samme rolle, hvis han var dansker. Er svært at afsætte Xaviesta for Spanien.

Men igen - jeg kan lide både Ajax og Chr. Eriksen, så det er ikke som om, jeg rakker ned på ham. Jeg er bare specielt glad ved Thiago.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Jbninc

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Jbninc »

Mander skrev:Bumbumbum. Eriksen har spillet mere, ja, men Thiago har spillet mod f.eks. Villarreal, Sevilla, Valencia (mener jeg). Det må vel også tælle for noget, når Eriksens største modstandere hedder Twente, PSV, Feyenoord, AZ.
Enig. Igen, den spanske liga syder tydeligvis af mere kvalitet end den hollandske.
Mander skrev:Jeg er meget glad for Ajax, men deres liga er altså ikke meget (endnu engang: læg tryk på "meget") over Segunda. Jeg rangerer Segunda (og the Championship) højere end en hel del nationale ligaer, og den hollandske liga er altså ikke i specielt god stand disse år. Den har i hvert fald set bedre tider.
Ja, det er der, hvor vi støder hornene imod hinanden. Jeg mener bestemt ikke, at the Championsship eller Segunda División er i fare for at være i kontakt med Æresdivisionens niveau. I hvert fald ikke pt.
Mander skrev:Chr. Eriksen har spillet med til VM (spillede han alle kampe?), men som jeg husker det, var han nu heller ikke afgørende på nogen måde. Jeg husker VM dårligt for Danmarks vedkommende, så jeg kan tage fejl, men om end VM naturligvis er højere niveau end U21 EM, så var Thiago trods alt MVP under denne turnering, for det vindende hold også.
Eriksen var på ingen måde en afgørende faktor, som Thiago var på hans u-landsholdskampe.
Mander skrev:Mht. Danmark, så har vi vist været den igennem - jeg er ikke i tvivl om, at Thiago ville have samme rolle, hvis han var dansker. Er svært at afsætte Xaviesta for Spanien.
Enig. Thiago ville uden tvivl udfylde den samme rolle som Christian Eriksen gør i dag. Lad os være ærlige. Der er flere galakser til forskel imellem den danske og spansk midtbane. Det er unægteligt nemmere, at komme ind på den danske som en kreativ tænker.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Brombi »

wow jbninc, skal du ALTID dele et citat op?

Jbninc

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Jbninc »

Brombi skrev:wow jbninc, skal du ALTID dele et citat op?
Det gør jeg egentligt fordi, at jeg synes, at det giver et godt overblik over, hvad jeg svarer den anden på. Men hvis det er til stor gene for dig, skal jeg da beherske brugen af det.

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Blach »

Jbninc skrev:
Brombi skrev:wow jbninc, skal du ALTID dele et citat op?
Det gør jeg egentligt fordi, at jeg synes, at det giver et godt overblik over, hvad jeg svarer den anden på. Men hvis det er til stor gene for dig, skal jeg da beherske brugen af det.
Jeg synes det er fint nok, giver også os andre et overblik ;-)
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Brombi »

Jbninc skrev:
Brombi skrev:wow jbninc, skal du ALTID dele et citat op?
Det gør jeg egentligt fordi, at jeg synes, at det giver et godt overblik over, hvad jeg svarer den anden på. Men hvis det er til stor gene for dig, skal jeg da beherske brugen af det.
Det er også meget rart en gang i mellem når det er længere indlæg, men nogle gange virker det da helt unødvendigt :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 79 gæster