Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Brombi »

Drake skrev:Jeg har på fornemmelsen at han kun bliver en syper sub, lige som Pedro.

Nu er har han snart spildt to sæsoner, hvor han slet ikke har udviklet sig overhovedet!

Han er 24 år, så tror ikke at han kan udvikle sig nok, til at være en stamspiller, han mangler specielt at udvikle, afslutninger og afleveringer som jeg mener er lange fra er på et acceptabelt niveau! (Også har han et meget lavt bund niveau)

Jeg synes at vi skal sælge ham, hvis vi får en bud på 200-250 mil på ham. Synes simpelthen at han har kostet for meget til at han "bare" er/bliver en super sub.
Problemet er ikke at han IKKE kan finde ud af at afslutte, det har bevist flere gange med flotte mål. Nej problemet er mentalitet, forstået på den måde, at han virker meget let påvirkelig. Scorer han ikke to gange i træk, begynder det pludselig at påvirke hans spil, fx med afleveringer og udfordringer. En Alexis i form og med selvtillid er en ægte dræbermaskine og dermed skal der et LANGT højere bud en 200 mill for at sælge ham!

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Kubala: For mig at se er Pedro en suber sub, da det er sjældent at han er en afgørende spiller, med mål, assists og udfordringer. Jeg synes ikke at han det ekstra der skal til, for at være stamspiller, på nær når han er i top top form, men det er ikke så tit, og så længe. SÅ Pedro er en suber sub! Og det tror jeg også at Alexis bliver, desværre! :sørgelig: Men i en klub som Barca, skal man jo selvfølgelig også have super subs, men det pris vi har givet for Alexis, er lige i overkanten..
Ja han spiller altid fra start, men det mener jeg "kun" at han gør, på grund af hans hårde arbejde, genpres og så kender han systemet 100 %.



Brombi: Jeg vil nu mene at han ikke er den bedste afslutter, hvis man kigger nærmer på den måde at afslutter på, så er der ikke et særlig rendt spark.

Som du siger at problemet er mentalitet (som jeg kalder bund niveau) ja det er også et af problemerne, hvis ikke det største. Det er også der for at jeg ikke tror at han kan blive stamspiller, over lang tid!
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

emo
Indlæg: 17794
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

Super sub, er det ikke en som kommer ind og afgør kampe? Pedro super sub, passer ikke med min definition af begrebet.

Pedro har vel været stamspillere siden Peps anden sæson? Men som jeg ser det pt., har vi kun Messi sim stamspiller i front, resten er nogle man tager alt efter form og modstander.
Allez...

emo
Indlæg: 17794
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

Drake skrev: Ja han spiller altid fra start, men det mener jeg "kun" at han gør, på grund af hans hårde arbejde, genpres og så kender han systemet 100 %.
Så er han vel mere en anonym-stamspiller end sub? :wink:

Alt det du nævner som han er god til er essentielt for vores taktik og spil. Så e pa spiller der yder det SKAL spille.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Kubala »

Drake skrev:Kubala: For mig at se er Pedro en suber sub, da det er sjældent at han er en afgørende spiller, med mål, assists og udfordringer. Jeg synes ikke at han det ekstra der skal til, for at være stamspiller, på nær når han er i top top form, men det er ikke så tit, og så længe. SÅ Pedro er en suber sub! Og det tror jeg også at Alexis bliver, desværre! :sørgelig: Men i en klub som Barca, skal man jo selvfølgelig også have super subs, men det pris vi har givet for Alexis, er lige i overkanten..
Ja han spiller altid fra start, men det mener jeg "kun" at han gør, på grund af hans hårde arbejde, genpres og så kender han systemet 100 %.



Brombi: Jeg vil nu mene at han ikke er den bedste afslutter, hvis man kigger nærmer på den måde at afslutter på, så er der ikke et særlig rendt spark.

Som du siger at problemet er mentalitet (som jeg kalder bund niveau) ja det er også et af problemerne, hvis ikke det største. Det er også der for at jeg ikke tror at han kan blive stamspiller, over lang tid!
Men du har så ikke set Pedro, da han var god for 20+ scoringer, og han er en fast del af startelleveren, så jeg anser ham ikke som sub. Sub er de, som ikke er en del af startelleveren, men kommer ind, og afgør en kamp, og sådan har Barca aldrig brugt Pedro, måske i starten af hans karriere, men han er en fast del af startopstilling. Du kan mene, at Alexis er dårlig og alt muligt og det er fint nok, men du har altid bare teorier omkring alt, hvilken er bare teorier. Alexis kan ligeså godt blive fremragende spiller for os i fremtiden, som han kan skuffe voldsomt, og vi skiller os af med ham. Det er spekulationer og hypoteser, det hele.

Super sub er Tello, som kommer ind og scorer, hvilken Pedro ALDRIG har været.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Kubala skrev:
Drake skrev:Kubala: For mig at se er Pedro en suber sub, da det er sjældent at han er en afgørende spiller, med mål, assists og udfordringer. Jeg synes ikke at han det ekstra der skal til, for at være stamspiller, på nær når han er i top top form, men det er ikke så tit, og så længe. SÅ Pedro er en suber sub! Og det tror jeg også at Alexis bliver, desværre! :sørgelig: Men i en klub som Barca, skal man jo selvfølgelig også have super subs, men det pris vi har givet for Alexis, er lige i overkanten..
Ja han spiller altid fra start, men det mener jeg "kun" at han gør, på grund af hans hårde arbejde, genpres og så kender han systemet 100 %.



Brombi: Jeg vil nu mene at han ikke er den bedste afslutter, hvis man kigger nærmer på den måde at afslutter på, så er der ikke et særlig rendt spark.

Som du siger at problemet er mentalitet (som jeg kalder bund niveau) ja det er også et af problemerne, hvis ikke det største. Det er også der for at jeg ikke tror at han kan blive stamspiller, over lang tid!
Du snakker bare helt sort, undskyld udtrykket. Men du har så ikke set Pedro, da han var god for 20+ scoringer, og han er en fast del af startelleveren, så jeg anser ham ikke som sub. Sub er de, som ikke er en del af startelleveren, men kommer ind, og afgør en kamp, og sådan har Barca aldrig brugt Pedro, måske i starten af hans karriere, men han er en fast del af startopstilling. Du kan mene, at Alexis er dårlig og alt muligt og det er fint nok, men du har altid bare teser omkring alt, hvilken er bare teser. Alexis kan ligeså godt blive fremragende spiller for os i fremtiden, som han kan skuffe voldsomt, og vi skiller os af med ham. Det er spekulationer, det hele.

Super sub er Tello, som kommer ind og scorer, hvilken Pedro ALDRIG har været.
Ja det kan godt været, at det lyder sort for dig (og nogle andre) og jeg har teser omkring alt. Det kan jeg godt forstå, når du/i ikke er perfektionnist som mig, eller har store ambitioner/krav på holdets vegne. Det kan godt være at Pedro VAR god for 20+ scoringer, og havde en super sæson, på et tidspunkt. Men det er noget tid siden, og er ikke en gang halv så stabil nu.
Synes det utroligt at folk her inde er så farvet i deres syn på tingene, at bare man arbejder godt for holdet, og havde en god sæson, så er man bare top klasse, og skal have 100 chancer, eller være fast man.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Sv: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

emo skrev:
Drake skrev: Ja han spiller altid fra start, men det mener jeg "kun" at han gør, på grund af hans hårde arbejde, genpres og så kender han systemet 100 %.
Så er han vel mere en anonym-stamspiller end sub? :wink:

Alt det du nævner som han er god til er essentielt for vores taktik og spil. Så e pa spiller der yder det SKAL spille.
Okay, så kan vi lige så godt bruge Alves og Alba som wings, der har netop de sammen ting som jeg næver.

Så behøver vi ikke at købe Neymar, eller en anden der kan noget ekstraordinært. :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

emo
Indlæg: 17794
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

Ok, lad os sige at vi godt kan bruge dem, for det har vi jo gjort før, Alves og Adriano. Men hvem vil du så have som back !?

Man behøver ikke være sarkastisk i alt. Vi har brug for en spiller som løber røven ud af bukserne offensivt/defensivt. Det ville selvf. være lækkert hvis denne spiller også kunne score mål. Men i denne sæson har vi set at det ikke kun er Pedro og Alexis der har haltet. Villa har hellere ikke spillet på toppen og leveret kamp efter kamp. Først nu er han ved at komme i gang.

Synes bare at det er forkert at kalde Pedro for en super-sub. For han ændrer sjældent en kamp når/hvis han kommer ind. Sådan en spiller er Pedro ikke. Alexis kan godt lave ravage i det når han kommer ind, på grund af sin dynamik som spiller.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Kubala »

Helt ærligt Drake. Du stiller dig kritisk over for alt. Du kalder Pedro for sub, hvilken han aldrig rigtigt har været, som emo også prøvede at forklare for dig. Vi forventer også, at spillerne skal levere, men alle spillere skal ikke have samme samarbejdsopgaver, men det skal være et sammentømret hold. Når Messi scorer 50 mål i ligaen og 70+ pr. sæson, så er det svært at Pedro også skal score 20+ i ligaen, samt Alexis også skal score det antal og David Villa også, kan du se hvor jeg vil hen.


Og så lidt stats over Pedro: 37 kampe, 14 mål og 8 assist.
Senest rettet af Kubala man mar 18, 2013 5:47 pm, rettet i alt 1 gang.

Afellay99

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Afellay99 »

Skal vi vælge at være som Real Madrid fans og sige at alle skal ud fordi de har en dårlig sæson? Størstedelen af deres fans mente jo lige pludselig at Di Maria, Higuian , Benzema osv ikke var gode nok, selvom de sidste sæson havde et af La Liga historiens farligste angreb. At vi som fans og klubben/trænerteamet vælger, at stole på vores spillere er da netop en af de ting der gør vi er måske historiens stærkeste hold. Mascherano, Adriano , Valdes, Alves osv skulle alle havde været solgt hvis vi sku gå efter din tanke gang.

TheOnlyOne

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af TheOnlyOne »

Kubala skrev:Helt ærligt Drake. Du stiller dig kritisk over for alt. Du kalder Pedro for sub, hvilken han aldrig rigtigt har været, som emo også prøvede at forklare for dig. Vi forventer os, at spillerne skal levere, men alle spillere skal ikke have samme samarbejdsopgaver, men det skal være en sammentømret hold. Når Messi scorer 50 mål i ligaen og 70+ pr. sæson, så er det svært at Pedro også skal score 20+ i ligaen, samt Alexis også skal score det antal og David Villa også, kan du se hvor jeg vil hen.


Og så lidt stats over Pedro: 37 kampe, 14 mål og 8 assist.
14 mål og 8 assists er - i mine øjne - godkendt, når man leverer så meget defensivt arbejde, som han gør. Han er vel den allerbedste på holdet til at genpresse. Hans løb bredt i banen, giver så meget plads til Messi

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Kubala »

TheOnlyOne skrev:
Kubala skrev:Helt ærligt Drake. Du stiller dig kritisk over for alt. Du kalder Pedro for sub, hvilken han aldrig rigtigt har været, som emo også prøvede at forklare for dig. Vi forventer os, at spillerne skal levere, men alle spillere skal ikke have samme samarbejdsopgaver, men det skal være en sammentømret hold. Når Messi scorer 50 mål i ligaen og 70+ pr. sæson, så er det svært at Pedro også skal score 20+ i ligaen, samt Alexis også skal score det antal og David Villa også, kan du se hvor jeg vil hen.


Og så lidt stats over Pedro: 37 kampe, 14 mål og 8 assist.
14 mål og 8 assists er - i mine øjne - godkendt, når man leverer så meget defensivt arbejde, som han gør. Han er vel den allerbedste på holdet til at genpresse. Hans løb bredt i banen, giver så meget plads til Messi
Det er selvfølgelig med landsholdet også, da han har scoret 7 gange og assisterede 7 gange for Barca. 7 af målene er for landsholdet.


Men jeg mener bare, at vi søger 7 ud af 10 gange Messi eller måske 8 ud 10 gange, og når Messi scorer næsten 50 mål pr. sæson i ligaen, så skal vi vænne os til, at de andre angribere ikke kommer til at score 20+ mål i ligaen, det vil være voldsomt, at de øvrige angribere skulle score 20+, da vi vil score over 110-120 mål i ligaen pr. sæson.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Vil lige rette mig selv. Med super sub mente jeg rigtig god backup, som NÅR er i top form, godt kan vare fast mand, i den korte periode..
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

emo
Indlæg: 17794
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

Drake skrev:Vil lige rette mig selv. Med super sub mente jeg rigtig god backup, som NÅR er i top form, godt kan vare fast mand, i den korte periode..
Det ændrer lidt, ja ;) !
Allez...

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Kubala »

Drake skrev:Vil lige rette mig selv. Med super sub mente jeg rigtig god backup, som NÅR er i top form, godt kan vare fast mand, i den korte periode..

Det er rigtigt, at Pedro godt kunne have være bedre mht. mål. Han har aldrig scoret mange mål i ligaen, hvor hans bedste perioder har budt på 20+ mål i alle turneringer. I de sæsoner, hvor han har scoret henholdsvis 22 og 23 mål i samtlige turneringer, der har han scoret 13 og 12 mål i ligaen, hvilken han ikke har gjort i to sæsoner nu, altså i denne og sidste sæson. Men han har dog scoret 13 mål i samtlige turneringer sidste sæson, men han skal selvfølgelig score lidt mere, f.eks. de 20+ i samtlige turneringer. Men igen, så har Messi bare været ustoppelig de seneste par sæsoner, og det har været med til, at de andre angribere/kantspillere har scoret mindre.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 56 gæster