Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af De La Barça »

Uagtet hvad man synes om Neymar i dag og hele transfersagaen, så er det lidt sjovt at læse side 1

http://fcb.dk/debat/viewtopic.php?f=2&t=3680

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15138
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Lopezzz »

De La Barça skrev:Uagtet hvad man synes om Neymar i dag og hele transfersagaen, så er det lidt sjovt at læse side 1

http://fcb.dk/debat/viewtopic.php?f=2&t=3680
Folk vidste for 6 år siden at han er en sucker
MDCCCXCIX

Parla
Indlæg: 795
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 69 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Parla »

Billede

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Kubala »

Bager skrev:Jeg er principielt imod at være efter folk alt for meget herinde, fordi forummet her virker til at blive brugt af mange herinde som en pseudo-psykologisk selvhjælpsredskab, hvor man egentlig ofte bare gerne vil have lidt opmærksomhed.

Men nu gør jeg lige en undtagelse: Hold kæft hvor skriver folk meget lort herinde. Manden har givet os fire gode år og er nu skyld i at vi har 1,65 mia at bruge.
Jeg beklager, men det her indlæg skriger af pseudo-psykologisk selvhjælpsredskab, hvor du egentlig bare søger opmærksomhed.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af zqa »

Dølle <3
#jesuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

zqa skrev:Dølle <3
:lol:
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af A$AP »

Al-Khelaifi: "Neymar delayed the process out of respect for Barça players and fans. I'm shocked by the (Neymar-Figo comparison) question."
Hahah, hvad?

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af De La Barça »

A$AP skrev:
Al-Khelaifi: "Neymar delayed the process out of respect for Barça players and fans. I'm shocked by the (Neymar-Figo comparison) question."
Hahah, hvad?
Han er åbenbart en større idiot end jeg troede!


Visca el Barça i Visca Catalunya

Parla
Indlæg: 795
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 69 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Parla »

Al-Khelaifi blev spurgt om følgende:

“You in the media always want more. We have the best player in the world here, so let’s enjoy this.”

Billede

FCBSOCI
Indlæg: 2489
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1208 gange
Blevet takket: 540 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af FCBSOCI »

A$AP skrev:
Al-Khelaifi: "Neymar delayed the process out of respect for Barça players and fans. I'm shocked by the (Neymar-Figo comparison) question."
Det giver overhovedet ingen mening. Alle i og omkring Barca skreg på en afklaring, så hvordan kan det være at vise respekt at udskyde skiftet til PSG?

Det giver vel reelt kun mening, hvis det som omtalt i flere spanske medier (og her på sitet) kan henføres til, at Ney fik en ekstra bonus, hvis han fortsat var Barca spiller pr. 31. juli.

Omvendt kan det være svært at forstå, hvis det alene er pengene, der fik Ney til at skifte. Ney er vel forlængst sikret resten af livet med det han har tjent? Han kan købe alle de goder han ønsker - biler, fast ejendom, you name it. Bliver han virkelig lykkeligere, fordi der står nogle ekstra millioner på bankbogen, som han (formodentligt) aldrig kan nå at bruge alligevel?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

FCBSOCI skrev:Omvendt kan det være svært at forstå, hvis det alene er pengene, der fik Ney til at skifte. Ney er vel forlængst sikret resten af livet med det han har tjent? Han kan købe alle de goder han ønsker - biler, fast ejendom, you name it. Bliver han virkelig lykkeligere, fordi der står nogle ekstra millioner på bankbogen, som han (formodentligt) aldrig kan nå at bruge alligevel?
Man kan sagtens opnå lykke ved at tjene penge, selvom man ikke kan nå at bruge dem.

FCBSOCI
Indlæg: 2489
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1208 gange
Blevet takket: 540 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af FCBSOCI »

Det er lidt mærkeligt at skrive om Ney under 'andre spillere'.

Når de værste skuffelser og frustrationer har lagt sig, og jeg prøver at betragte Neys salg til PSG med friske øjne, er der især tre ting, der virkelig ærgrer mig:

1. Uanset hvem vi får som erstatning, findes der ikke een spiller der, i min optik, er lige så god som Ney. Det uanset hvor mange penge Barca har at gøre godt med. Hazard er nok det nærmeste vi kommer, men han kommer nok ikke til Barca.

2. MSN er nok den bedste angrebstrio verden nogensinde har set. Den kunne sagtens have fortsat nogle år endnu; og glædet hele fodboldverden i almindelighed og os Barca fans i særdeleshed i de kommende år.

3. Ney var naturlig som aftager til fodboldtronen i Barca efter Messi. Hvem skal nu tage over?

Ingen er større end klubben, heller ikke Ney eller Messi, så vi skal nok komme videre. Men jeg kommer i den grad til at savne MSN, allerede når jeg er på campen for at se Supercopa. MSN er desværre fortid og nok for altid :cry: .

FCBSOCI
Indlæg: 2489
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1208 gange
Blevet takket: 540 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af FCBSOCI »

Storken skrev:
FCBSOCI skrev:Omvendt kan det være svært at forstå, hvis det alene er pengene, der fik Ney til at skifte. Ney er vel forlængst sikret resten af livet med det han har tjent? Han kan købe alle de goder han ønsker - biler, fast ejendom, you name it. Bliver han virkelig lykkeligere, fordi der står nogle ekstra millioner på bankbogen, som han (formodentligt) aldrig kan nå at bruge alligevel?
Man kan sagtens opnå lykke ved at tjene penge, selvom man ikke kan nå at bruge dem.
Har du prøvet? Det må da være dejligt. Tror desværre aldrig jeg kommer til at opleve, at jeg ikke kan bruge de penge jeg tjener. Foreløbig går det i hver fald forbløffende nemt med at bruge pengene :grin: ; det gælder vel for ca. 99,9% af alle danske lønslaver (Skat hjælper jo også godt til ved at snuppe ca. halvdelen af det vi tjener) :devil: .

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

FCBSOCI skrev:
Storken skrev:
FCBSOCI skrev:Omvendt kan det være svært at forstå, hvis det alene er pengene, der fik Ney til at skifte. Ney er vel forlængst sikret resten af livet med det han har tjent? Han kan købe alle de goder han ønsker - biler, fast ejendom, you name it. Bliver han virkelig lykkeligere, fordi der står nogle ekstra millioner på bankbogen, som han (formodentligt) aldrig kan nå at bruge alligevel?
Man kan sagtens opnå lykke ved at tjene penge, selvom man ikke kan nå at bruge dem.
Har du prøvet? Det må da være dejligt. Tror desværre aldrig jeg kommer til at opleve, at jeg ikke kan bruge de penge jeg tjener. Foreløbig går det i hver fald forbløffende nemt med at bruge pengene :grin: ; det gælder vel for ca. 99,9% af alle danske lønslaver (Skat hjælper jo også godt til ved at snuppe ca. halvdelen af det vi tjener) :devil: .
Der er helt sikkert en lykke ved at tjene penge, selvom man har mange i forvejen. Lykken kommer ikke kun fra størrelsen på kontoen, men i høj grad også på baggrund af udviklingen i saldoen.

Man bliver ikke nødvendigvis mere lykkelig af, at der står 250 mio kroner i stedet for 200 mio kroner på kontoen. Man skal dog nok få en lykkefølelse, hvis man tjente 50 mio kroner, selvom man havde 200 mio kroner i forvejen.

Derudover kigger de fleste mennesker på rigdom, når de sammenligner sig selv med deres omgangskreds. Og jo bedre stillet man er i forhold til sin omgangskreds, desto mere lykke får man fra pengene. Man kan sige, at den fattigste beboer på 5th Avenue sandsynligvis er mindre lykkelig end den rigeste person i ghettoen :glad:

Man vil se det samme i omklædningsrummene i professionel fodbold. Spillerne sammenligner unægteligt deres løn med hinanden. Selvom man tjener 50 mio kroner om året, så kan man godt være utilfreds, hvis en mindre vigtig spiller tjener det samme.

Vi mennesker stiller os aldrig tilfredse. Vi har et konstant behov for mere. Og når vi har opnået det maksimale et sted, så har vi brug for mere af noget andet.

Brugeravatar
batistuta
Indlæg: 180
Tilmeldt: fre maj 05, 2017 6:09 pm
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af batistuta »

http://www.bt.dk/fodbold/medie-derfor-d ... ndrede-alt

Kan man forstå ham? Messi var måske vores dårligste spiller den aften. Neymar er 25 år og træder ind i sine bedste fodbold år nu - efter 4 år i skyggen af Messi (men med god grund), frygter han så at spilde sine bedste år i Messi's skygge de næste 2-3 år, også selvom han overhaler ham rent spillemæssigt? Jeg kan godt forstå Neymar.
Barca fan siden 1986.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 42 gæster