Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Heartbreaker »

Eyecandy
[youtube]xpHxMjK1WAI[/youtube]
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Bager »

Det lyder bare mærkeligt i mine ører at man angiveligt vil hente Neymar, mens man i forvejen har Pedro, Messi, Tello (har netop forlænget kontrakt), Alexis og Villa samtidig med at man har Segundaens topscorer rendende rundt på B-holdet i form af Deulofeu. Ialt syv spillere. Lad os nu sige at man skiller sig af med Villa, så er det stadig seks. Vurderet ud fra Deulofeus præstationer, så tror jeg han vil have det godt af et udlån. Dette kunne være et plausibelt scenarie, hvor man har fem angribere til tre pladser - det samme som nu.

Anyway, så tror jeg Neymar afhænger af Villa og omvendt. Hvis Villa gør det godt i resten af sæsonen, og man beholder ham, så tror jeg ikke man henter Neymar. Omvendt, hvis Villa søger væk, så vil Neymar være den naturlige afløser. Deulofeu er ikke klar endnu.
Visca el Barca

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1589
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Champione »

Umiddelbart er det jo drømmesigningen.. Manden kan ifølge videoerne tilføje en ekstra dimension til vores spil, i form af uforudsigelighed og eksplosivitet - han er som skræddersyet til vores hold, hvor vi oftest er farlige centralt.. Med en Messi i samme rolle, og en Neymar i en indskærende rolle fra venstrekanten, så bliver det enormt farligt..
Neymar kan gå begge veje, kan afslutte med begge ben, og kan iscenesætte medspillere i højt og uforudsigeligt tempo.. Det kan næsten ikke gå galt.. Næsten ikke...

For vil sige at vi er vores egne største fjende, hvis vi "fjerner Neymar" fra Neymar, så bliver han ikke en succes.. Man må ikke hente ham, og pille det flamboyante og eksikvilibristiske af ham.. Det ville være virkelig synd for fodbolden..

Neymar bidrager, ligesom Ronnie gjorde det, med et enormt humør, frækhed og en uforudsigelighed som giver hele sporten et ekstra lag.. Det må vi for guds skyld ikke pille af ham..

Jeg ser et lille twist her - vi har et meget harmonisk hold, hvor man gerne ser "den sikre" aflevering, frem for driblingen, og Neymar skal selvfølgelig tilpasse sig, men det skal vi godt nok også..

Jeg må indrømme at det er mønsteret jeg ser hos Alexis.. Tjek hans historik ud, hos Udinese var han en driblekonge, ikke på Neymar niveauet, men en sindssyg dygtig dribler - og det har vi langsomt pillet af ham - hans selvtillid er langt væk, og man kan se at han tænker før han handler..

Vi skal passe meget på at historien ikke bliver den samme med Neymar....

Men umiddelbart er det jo drømmesigningen!
---------------------------------------
Barca is my religion!

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2595 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Drake »

Champione skrev:Umiddelbart er det jo drømmesigningen.. Manden kan ifølge videoerne tilføje en ekstra dimension til vores spil, i form af uforudsigelighed og eksplosivitet - han er som skræddersyet til vores hold, hvor vi oftest er farlige centralt.. Med en Messi i samme rolle, og en Neymar i en indskærende rolle fra venstrekanten, så bliver det enormt farligt..
Neymar kan gå begge veje, kan afslutte med begge ben, og kan iscenesætte medspillere i højt og uforudsigeligt tempo.. Det kan næsten ikke gå galt.. Næsten ikke...

For vil sige at vi er vores egne største fjende, hvis vi "fjerner Neymar" fra Neymar, så bliver han ikke en succes.. Man må ikke hente ham, og pille det flamboyante og eksikvilibristiske af ham.. Det ville være virkelig synd for fodbolden..

Neymar bidrager, ligesom Ronnie gjorde det, med et enormt humør, frækhed og en uforudsigelighed som giver hele sporten et ekstra lag.. Det må vi for guds skyld ikke pille af ham..

Jeg ser et lille twist her - vi har et meget harmonisk hold, hvor man gerne ser "den sikre" aflevering, frem for driblingen, og Neymar skal selvfølgelig tilpasse sig, men det skal vi godt nok også..

Jeg må indrømme at det er mønsteret jeg ser hos Alexis.. Tjek hans historik ud, hos Udinese var han en driblekonge, ikke på Neymar niveauet, men en sindssyg dygtig dribler - og det har vi langsomt pillet af ham - hans selvtillid er langt væk, og man kan se at han tænker før han handler..

Vi skal passe meget på at historien ikke bliver den samme med Neymar....

Men umiddelbart er det jo drømmesigningen!
Jeg er fuldstændig enig her!
Endelig en der har det samme synspunkt som mig! :grin:

Jeg er også bange for at vi kommer til at ødelægge ham, lige som vi har med Alexis. Men jeg er villig til at tage chancen. Det er bare mad at signe ham, og så sælg Villa!
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af # 23 »

Champione skrev:Umiddelbart er det jo drømmesigningen.. Manden kan ifølge videoerne tilføje en ekstra dimension til vores spil, i form af uforudsigelighed og eksplosivitet - han er som skræddersyet til vores hold, hvor vi oftest er farlige centralt.. Med en Messi i samme rolle, og en Neymar i en indskærende rolle fra venstrekanten, så bliver det enormt farligt..
Neymar kan gå begge veje, kan afslutte med begge ben, og kan iscenesætte medspillere i højt og uforudsigeligt tempo.. Det kan næsten ikke gå galt.. Næsten ikke...

For vil sige at vi er vores egne største fjende, hvis vi "fjerner Neymar" fra Neymar, så bliver han ikke en succes.. Man må ikke hente ham, og pille det flamboyante og eksikvilibristiske af ham.. Det ville være virkelig synd for fodbolden..

Neymar bidrager, ligesom Ronnie gjorde det, med et enormt humør, frækhed og en uforudsigelighed som giver hele sporten et ekstra lag.. Det må vi for guds skyld ikke pille af ham..

Jeg ser et lille twist her - vi har et meget harmonisk hold, hvor man gerne ser "den sikre" aflevering, frem for driblingen, og Neymar skal selvfølgelig tilpasse sig, men det skal vi godt nok også..

Jeg må indrømme at det er mønsteret jeg ser hos Alexis.. Tjek hans historik ud, hos Udinese var han en driblekonge, ikke på Neymar niveauet, men en sindssyg dygtig dribler - og det har vi langsomt pillet af ham - hans selvtillid er langt væk, og man kan se at han tænker før han handler..

Vi skal passe meget på at historien ikke bliver den samme med Neymar....

Men umiddelbart er det jo drømmesigningen!
Fuldstændig enig. Har også prøvet at sige det herinde, at jeg er bange for, at Barca vil ødelægge Neymar, da Barcas filosofi ikke tillader flamboyante driblinger som en ung Cristiano Ronaldo, Ronaldinho, Neymar eller Jay Jay Okocha-style.

Alexis var vanvittig til sådanne driblinger i Udinese, men nu kan han knap nok tage 5 med en badebold. Isaac Cuenca er f.eks. også en helt exceptionel dribler, men han viste aldrig tricks på banen under Pep. Hvis man skal drible, skal det være Iniesta-driblinger med kropsfinter og så et hurtigt træk og aflevere bolden. Sådanne rammer tror jeg virkelig Neymar har svært ved at indordne sig over. Jeg tror slet ikke, det ville fitte hans spil, og dermed vil man stagnere hans niveau og ødelægge hans spil.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Neymar da Silva

Indlæg af Elbarca »

In any case, Neymar bliver signet. Klubben har for vane at hente store navne og Rossel har ikke sat sit præg på klubben i den sammenhæng, endnu.

Selvom der er noget om problematikken i at vi har et system, hvor der ikke er plads til for meget gejl, tror jeg Neymar vil kunne finde sin plads. Der er meget fart i hans spil og han lader til at have god spilopfattelse. Så det skal nok gå.

Og så har Cuanca vist rigeligt med driblinger forrige sæson. I starten af Pedros debut sæson, lavede denne nærmest intet andet end at drible. Han var dygtig, men det førte ingen vegne. Pep gav ham nye instrukser og pludselig var Pedro farlig, men nu holdte han sjældent på bolden. Med Alexis er det mest selvtilliden der mangler, det er tydeligt. Ingen beder ham om snuble over egne ben eller glemme at tage bolden med når han skal forbi en spiller. Eller brænde alle de store chancer.

Vi cules har også brug for den spænding en signing som Neymar giver. Der kommer nok flere til hans præsentation end der gjorde med Zlatan

ladislau
Indlæg: 1267
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af ladislau »

Meget enig Elbarca. Alexis er røget i en negativ selvtillids spiral, som han nok skal få vendt. Det har intet med rammerne at gøre. Naturligvis spiller man andeledes end i Udinese, men hvis Alexis kunne sætte hele den ene side af modstanderholdet af, så fik han sgu nok lov til det. Det kan han bare ikke.
Modstanderne står ofte dybere, vi angribere oftere etableret end udinese. Der ikke plads til Alexis kan få fart i driblingerne, og når de lykkedes er der altid en ny mand. Det er altså ofte omsonst at drible, hvis ikke forsvaret er i ubalance.

De der forbud eller "rammer", der bliver påbudt spillerne imod at spille flamboyant, hvor kommer de fra? De har da glemt at inkludere Thiago i den ordning.
Selvfølgelig er der et system, som skal følges. Det bliver jo alle af spillere engang imellem, men naturligvis har Alexis ikke så mange fri pas, som Iniesta og især Messi har. Under Rijkaard havde Iniesta (og heller ikke Messi pre-Getafe) ikke så mange fri pas som Deco og Ronaldinho. Der er jo et hieraki, ellers er der jo intet system.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

ladislau skrev:De der forbud eller "rammer", der bliver påbudt spillerne imod at spille flamboyant, hvor kommer de fra? De har da glemt at inkludere Thiago i den ordning.
Og Busquets for den sags skyld. Busquets har da i hvert fald haft rigt med lejligheder for at lave hæl, tå og jeg ved ikke hvad i denne sæson, uden at blive smidt af holdet. Grundlæggende tror jeg at hvis man gør det på en effektiv måde og samtidig ikke er en ball hog der slet ikke kan finde ud af at slippe bolden, hvilket jeg sagtens mener at Neymar kan, så kan man også sagtens have en plads på holdet.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Daluigi »

Det er simpelthen alt for nemt og forenklet at påstå, at det er systemet som tynger Alexis! Manden kommer jo frem til et hav af chancer - flere af dem skaber han selv. At han ikke kan ramme et tomt mål, har jo intet med vores spilsystem at gøre !

Neymars lækkerier kan sagtens forenes med Barca. Vent og se
Forumlegende

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20728
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 318 gange
Blevet takket: 1126 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Skills. :cool:

Billede

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesus, hvor ville jeg gerne have en time med Neymar, Ronaldinho og Thiago, hvor jeg bare kunne stå og glo på dem lege med en fodbold. Ikke at jeg tror at Thiago har ligeså mange mad skillz, som Neymar og Ronnie, men han kan jo sætte dem op og se elegant ud ved siden af. Et godt sidekick at have.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5505
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 577 gange
Blevet takket: 568 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg elsker Alexis.. men vi har jo alle jinxet ham ved at kalde ham Alexis, han gider ikke det der Dollars halløj.. Hun var jo ikke engang smuk.

Lad os fra nu af kalde ham Sánchez! Det lyder også lidt mere Tarantino-agtigt!

eller den frække.. Tænk på Lady Gaga og kald ham Alejandro...

Sådan, nu scorer han på alt... bare vent.

Og mht. til Neymar... jeg har for et par år siden været imod det, men nu siger jeg bare at hvis man ikke kan se hvad den knajt kan tilføre Barca... ja så sku' man godt nok ha' gået til Lois nielsen!
Senest rettet af SpillerSomMESSI tirs feb 05, 2013 11:23 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

TheOnlyOne

Re: Neymar da Silva

Indlæg af TheOnlyOne »

Han skal da bare til klubben hurtigst muligt. Hvad er det for noget med at flamboyante typer ikke fungerer i Barca? Er det ikke dem der har været vildest? Cruyff, Laudrup, Deco, Dinho osv osv osv. Hvis i altså mener flamboyante som spillertype eller personlighed? Sidstnævnte har vi ingen ide om, så det ville være dumt at diskutere.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Brombi »

Hleb er ret godt eksempel på at flamboyante typer ikke hører til barca.. Han var så vild før vi købte ham..

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5505
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 577 gange
Blevet takket: 568 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Brombi skrev:Hleb er ret godt eksempel på at flamboyante typer ikke hører til barca.. Han var så vild før vi købte ham..
Arrrrhhhh "flamboyant" betyder jo ikke "teknikforladt boldspasser"
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 76 gæster