Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Dani Alves: the best player in the world (well, after Leo Messi)
http://www.guardian.co.uk/football/blog ... -leo-messi
I den seneste halvanden måned, så ja, også næsten bedre end Messi. Jeg mindes ikke at have set en back have så meget indflydelse på spillet (og samtidig gøre det så godt) nogensinde. Måske lige med undtagelse af da Alves var aller-allerbedst for Sevilla...

EDIT: I øvrigt en velskrevet artikel. The Guardian har engang imellem nogle rigtig gode kommentater. Det er også dem som har Russell Brands ret grineren fodboldartikler.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:edit: desuden er der af de 1001 afleveringer kommet 12 assist som følge.
Imponerende antal for en højre back. Selvom han måske ikke rigtig er højre back.

Til sammenligning har Maicon, verdens næstbedste højre back lige nu og den bedste set over det seneste år, vist omkring 5 assists og 5 mål i denne sæson. Maicon er dog ikke helt på samme måde en playmaker som Alves - han spiller noget mere tilbagetrukket.

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af puyol83 »

Kan kun erklære mig enig i at Alves har været fremragende, og giver virkelig en ekstra dimension i Barcas spil.
Det eneste der har skuffet mig lidt er hans frispark direkte på mål. Synes at kunne huske at have set ham score en del frisparksmål for Sevilla, men indtil nu ikke mange for Barca. Ved godt at Xavi tager 8 ud af 10 frispark, men troede at Alves havde et skud der overgik hans på dødbolde.

Er det rigtigt at vi mangler at se denne dimension af Alves' spil, eller er det bare mig der har overvurderet ham ud fra de (få) kampe jeg har set med Sevilla i de forgangne sæsoner?
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af zqa »

Dig der har overvurderet ham. Han lavede kun 2-3 om året i sin tid i Sevilla.
#jesuisSheep

vengaard

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af vengaard »

Se hans mål mod Valencia og man forstår hvor meget den mand løber, han starter med at spurte fra egen banehalvdel!!!! Super køb.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

Er der nogle, der mener, at Alves skulle have haft rødt for sin tackling i sidste kamp?

Billede

Jeg synes, at det er en alt, alt for farlig tackling. FIFA's regler pointerer tydeligt (Law 12 - Laws of the Game), at der sagtens kan gives frispark og kort, hvis dommeren vurderer tacklingen til at være for voldsom og hård ("careless, reckless or using excessive force"), uanset om vedkommende når bolden først og uanset om intentionen er kun at ramme bolden. I mine øjne er den tackling til gult, mindst.

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af benjamin »

Av :shock:

Jeg kan ikke glo væk - er blevet hypnotiseret af din gif....
Stick to your guns.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

benjamin skrev:Av :shock:
Jeg tror heldigvis ikke, at der skete noget alvorligt. Toni Morals fod glider lige lidt, så anklen/skinnebenet ikke knækker.

Messi

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Messi »

Den ser godt nok ikke god ud. Gult eller Rødt havde været på sin plads :shock: (Godt Toni Morals ikke brækkede anklen eller skindebenet !!!)

Har Barca i øvrigt ikke indgivet protest mod Alves' gule kort, da det overhovdet ikke skulle have været givet??? Håber det bliver annuleret :D

eldurum

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af eldurum »

han skulle vist have ringet til Toni og givet ham en undskyldning..http://www.goal.com/en-us/news/1706/bar ... for-tackle

Uanset hvad, kunne der godt argumenteres for et rødt kort for den tackling, selvom han rammer bolden først.
Hvis nogen så Liverpool - Chelsea i weekenden, så synes jeg at Alves tackling er langt mere hensynsløst end Lampard's , som i øvrigt også rammer bolden, men rammer Xabi Alonso med på vejen( Lampard blev udvist ).

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

eldurum skrev:han skulle vist have ringet til Toni og givet ham en undskyldning..
Uanset hvad, kunne et rødt kort være indiskutabelt, selvom han rammer bolden først.
Hvis nogen så Liverpool - Chelsea i weekenden, så synes jeg at Alves tackling er langt mere hensynsløst end Lampard's , som i øvrigt også rammer bolden, men rammer Xabi Alonso med på vejen( Lampard blev udvist ).
Ja, det er jeg enig med dig i. Hvis Lampard skal have rødt skal Alves godt nok også. Men spørgsmålet er om ikke Lampards tackling rent faktisk er i orden: Se den her. Det virker mest af alt på mig som om det er Alonso der smadrer sin fod ind i Lampards ben. Hvis Alonso ikke havde satset så meget, så havde Lampard blot prikket bolden væk og spillet var fortsat.

eldurum

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af eldurum »

Flax_Generous skrev:
eldurum skrev:han skulle vist have ringet til Toni og givet ham en undskyldning..
Uanset hvad, kunne et rødt kort være indiskutabelt, selvom han rammer bolden først.
Hvis nogen så Liverpool - Chelsea i weekenden, så synes jeg at Alves tackling er langt mere hensynsløst end Lampard's , som i øvrigt også rammer bolden, men rammer Xabi Alonso med på vejen( Lampard blev udvist ).
Ja, det er jeg enig med dig i. Hvis Lampard skal have rødt skal Alves godt nok også. Men spørgsmålet er om ikke Lampards tackling rent faktisk er i orden: Se den her. Det virker mest af alt på mig som om det er Alonso der smadrer sin fod ind i Lampards ben. Hvis Alonso ikke havde satset så meget, så havde Lampard blot prikket bolden væk og spillet var fortsat.
Alonso holder sig i hvertfald ikke tilbage, men tror dommeren har dømt hårdt imod Lampard fordi han kommer med knopperne først.
Retfærdighed findes ikke. Gerrards vanvittige tackling i samme kamp kunne have peneteret Obi Mikel's ankel, hvad vælger dommeren at gøre - ingenting , udover en henstilling, selvom man har set Gerrard lave en sviner på den måde tidligere. Desunde ser det ud som om Lampard går efter bolden mens Gerrard efter kødet.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

eldurum skrev:Retfærdighed findes ikke. Gerrards vanvittige tackling i samme kamp kunne have peneteret Obi Mikel's ankel, hvad vælger dommeren at gøre - ingenting , udover en henstilling, selvom man har set Gerrard lave en sviner på den måde tidligere. Desunde ser det ud som om Lampard går efter bolden mens Gerrard efter kødet.
Helt enig.

Derudover var der også denne 'tackling' (ved ikke helt hvad man skal kalde den) som heller ikke blev straffet:
Billede
Senest rettet af Flax_Generous tirs feb 03, 2009 4:42 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af zqa »

Det er en gif. Indsættes ligesom et billed.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 20 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Daluigi »

blev den virkelig ikke straffet? :shock: linjevogteren står jo lige ved siden af!
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 73 gæster