Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror ikke pengene er der til den slags handler. Ikke engang efter salg af de jong. Men det siger også en del om vores positioner i forhold til emnet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

[
@gerardromero] | The probability of the arrival of different players to Barcelona in the summer
- Raphinha: 75%
- Azpilicueta: 80%
- Alex Grimaldo: 60% + news coming soon about him.
- Dembélé's renewal: 60%
- Lewandowski: 60%
- Without CVC everything is difficult.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

På DM? De jong spiller ikke DM. Han er cm og der er nævnte spillere tæt på i forhold til de jongs nuværende og meget svingende niveau.

Omkring DM så kan vi ligeså vel satse på de nye da de jong ikke har vist nogle egenskaber overhovedet som kan bruges som DM. Han er totalt ubeskrevet på den position i forhold til Barca og vores system.
Nej, men min pointe var(og det kan godt være den gik tabt), hvis man skal sælge de Jong, så skal være for at hente en DM. Fordi, det er der man har problemerne.
Samtidig er han vel selv ved at tvinge klubben til at reagerer og så må man se med raphinha. Jeg ved ikke hvad man ellers skal gøre? Give demb en enorm kontrakt?
Jeg ville intet have imod, man hentede Raphinha ind som erstatning for Dembélé, intet. Jeg kan godt lide Raphinha og ser ham gerne i klubben, men at sige han uden videre vil være en forstærkning i forhold, det vil jeg godt nok være varsom med. Han vil højest være 1:1 i sin første sæson, hvis det.
Ja og det er man vel fint klar over. Men det kræver penge. Penge man ikke har. Og der giver det mening at ofre de jong.
Men de spillere i har nævnt forstærker ikke start elleveren. De fleste er ikke engang tiltænkt den.
Hvad er det du forventer? Jeg synes du er gået fra at det er en proces til at vi er fucked siden Frankfurt. Selvfølgelig er truppen ikke hvor den skal være og selvfølgelig er der ekstremt meget arbejde der skal gøres. Det tror jeg alle er klar over? Det er sådan ca hele pointen med ideen om at sælge de jong - at få økonomien til at man kan forstærke så meget som muligt. Vi kommer ikke til at kunne gøre truppen perfekt til sommer. Det kommer til at tage et par år.
Det er en proces og den kører fint. Nu skal der bygges på, ikke downgrades. De handler i foreslår her, vil sætte udviklingen tilbage, ikke speede den op. Jeg har argumenteret for, de fysiske aspekter er et problem i lang tid. Kan ikke huske hvor længe, men over et år. Så det er bestemt ikke noget nyt.

Ved at sælge de Jong, så har i allerede sat holdet fysisk tilbage. Hvem af de spillere, i foreslår, der kommer ind, kan løfte holdet fysisk i startopstillingen? Ingen. De kan styrke bredden, men ikke startopstillingen, heller ikke på andre faktorer som teknik, spilintelligens osv. kan de tilføje noget i starteren. Og der vil i så sælge en af de sikre startere og starte med at gøre holdet svagere?

Som sagt, jeg skal ikke udelukke, det er det, der kommer til at ske, men jeg håber det sandt for dyden ikke. Jeg håber holdet kan tage et godt skridt fremad i vinduet og bygge videre på de ting, vi har set, Xavi kan tilføre holdet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man apr 25, 2022 7:54 pm
Hurtighed, duelstyrke, styrke i luftrummet osv. Én, der kan tage en spiler ud af spillet fysisk.
Altså en til araujo. Hvad gør vi så når vi ikke få bolden væk fra forsvaret som mod rayo
Så starter man med at lukke af og sætter Garcia ind i anden halvleg, så man ikke indkasserer mål i de første 10 min i hver anden kamp. Man sætter resten af holdet op efter det, og så behøver man selvfølgelig ikke hente en, der er lige så dårlig på bolden som Araujo er. Dertil skulle Araujo jo også gerne udvikle sig kraftigt på bolden den næste sæson, ellers kan man lige så godt sælge ham for 50 mio euro og så hente en anden. Koundé kunne også være en mulighed, omend dyrere. Han er knap så god defensivt som Bremer, men til gengæld en top allround forsvarsspiller. Begge meget fysisk i deres stil.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Nej, men min pointe var(og det kan godt være den gik tabt), hvis man skal sælge de Jong, så skal være for at hente en DM. Fordi, det er der man har problemerne.
Fuldstændig enig!
Jeg ville intet have imod, man hentede Raphinha ind som erstatning for Dembélé, intet. Jeg kan godt lide Raphinha og ser ham gerne i klubben, men at sige han uden videre vil være en forstærkning i forhold, det vil jeg godt nok være varsom med. Han vil højest være 1:1 i sin første sæson, hvis det.
Helt fair og enig. Her kunne man så håbe på at fati kunne spille mere og Ferran kunne komme over på højre kant også.
Men de spillere i har nævnt forstærker ikke start elleveren. De fleste er ikke engang tiltænkt den.
Tjo tja. Det er nok her vi bliver nødt til at se på det økonomiske. Jeg vil mene at vores økonomiske situation kun tillader os at forbedre få positioner og så bredden.
Det er en proces og den kører fint. Nu skal der bygges på, ikke downgrades. De handler i foreslår her, vil sætte udviklingen tilbage, ikke speede den op. Jeg har argumenteret for, de fysiske aspekter er et problem i lang tid. Kan ikke huske hvor længe, men over et år. Så det er bestemt ikke noget nyt.


Jeg synes ikke rigtigt jeg nævner navne? Jeg ser på de navne klubben linkes til og vores økonomi. Hvis det stod til mig så kastede vi om os med enorme beløb og hentede startere men det tror jeg ikke vi kan. Se det er spillere som AC, Kessie, lewan, raphinha osv. Jeg ville så håbe på at er salg af de jong ville betyde bedre spillere til backerne men jeg ved ikke hvilke.
Ved at sælge de Jong, så har i allerede sat holdet fysisk tilbage. Hvem af de spillere, i foreslår, der kommer ind, kan løfte holdet fysisk i startopstillingen? Ingen. De kan styrke bredden, men ikke startopstillingen, heller ikke på andre faktorer som teknik, spilintelligens osv. kan de tilføje noget i starteren. Og der vil i så sælge en af de sikre startere og starte med at gøre holdet svagere?
Og der er vi så bare uenige. Jeg så intet fra de jong i går som fik mig til at tænke på at han har en god fysik. Gavi og Nico leverede mindste et ligeså godt indtryk fysisk. De var i hvert fald ikke bange for at gå ind i duellerne hvor de jong flere gange trak sig eller brokkede sig til dommeren. Kessie burde her være en kæmpe opgradering.

Ligeledes ser jeg ham ikke som en mærkbart bedre spiller i forhold til nævnte kompetencer. Gavi er som 17 årig tæt på og udvikler dig markant. Vi vil måske miste et par procent men de jong er ikke en stabil topspiller og han er ikke en spiller der dominerer kampe. Vi snakker et minimalt tab og sikkert en udvikling der vil forekomme alligevel med gavis udvikling.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
man apr 25, 2022 8:24 pm
Piquénbauer skrev:
man apr 25, 2022 7:54 pm
Hurtighed, duelstyrke, styrke i luftrummet osv. Én, der kan tage en spiler ud af spillet fysisk.
Altså en til araujo. Hvad gør vi så når vi ikke få bolden væk fra forsvaret som mod rayo
Så starter man med at lukke af og sætter Garcia ind i anden halvleg, så man ikke indkasserer mål i de første 10 min i hver anden kamp. Man sætter resten af holdet op efter det, og så behøver man selvfølgelig ikke hente en, der er lige så dårlig på bolden som Araujo er. Dertil skulle Araujo jo også gerne udvikle sig kraftigt på bolden den næste sæson, ellers kan man lige så godt sælge ham for 50 mio euro og så hente en anden. Koundé kunne også være en mulighed, omend dyrere. Han er knap så god defensivt som Bremer, men til gengæld en top allround forsvarsspiller. Begge meget fysisk i deres stil.
Komplet uenig. Vi skal aldrig tænke i de baner. Vi skal tænke på at dominere bolden og få spillet til at flyde. Vi forsvarer med bolden og vores genpres. Ikke hvor stærke vores cb’er er.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man apr 25, 2022 8:00 pm
[
@gerardromero] | The probability of the arrival of different players to Barcelona in the summer
- Raphinha: 75%
- Azpilicueta: 80%
- Alex Grimaldo: 60% + news coming soon about him.
- Dembélé's renewal: 60%
- Lewandowski: 60%
- Without CVC everything is difficult.
De spillere vil hver for sig bidrage, men intet der rykker noget i det store billede. De giver mening, hvis man får solgt en helvedes masse spillere OG tilføjer en klasse DM, en klasse RB og en klasse CB. Og så kan man for min skyld godt sælge de Jong. Intet af det der, kommer til at gøre os nævneværdigt mere konkurrence dygtige til næste sæson.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Altså hvis vi kan slippe for at spille dest, alves, mingueza, lenglet, luuk de jong og adama så vil jeg mene vi er bedre. Hvis vi så endda kan give startere et hvil så kvaliteten ikke falder som på nuværende tidspunkt så hjælper det også.

Men nej vi vinder ikke cl.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Og der er vi så bare uenige. Jeg så intet fra de jong i går som fik mig til at tænke på at han har en god fysik. Gavi og Nico leverede mindste et ligeså godt indtryk fysisk. De var i hvert fald ikke bange for at gå ind i duellerne hvor de jong flere gange trak sig eller brokkede sig til dommeren
Gavi og Nico gør det godt og skal nok komme efter det, men at sammenligne det fysiske output giver ingen mening, slet ikke med Gavi. Det handler ikke kun om evnen til at løbe og kæmpe, det handler også om evnen til at blive stående på benene, om bevægelse, komposition, positionering, om højde og drøjde osv. Gavi fylder meget meget lidt i det billede stadigvæk. Han skal blive meget klogere på bolden og uden bold. Han har noget af det samme som Puig også har, noget febrilsk og noget med at tro, man stadig spiller i ungdomsrækkerne. Han skal lære at bruge sin fysik rigtigt. De Jong er meget overlegen i de aspekter.
Kessie burde her være en kæmpe opgradering.
Jeg er helt med på de Jong har set skidt i nogle kampe. Men mod Sociedad spillede han faktisk en rigtig fornuftig kamp omstændighederne taget i betragtning, bedre end mange andre i hvert fald. Mod Frankfurt spillede han kun én halvleg hjemme og 30 min i Frankfurt og man scorede kun med ham på banen. Hans bundniveau dykker dog som regel med holdet og der mangler han noget. Noget, der også har med det taktiske oplæg at gøre.
Men at sammenligne ham med Kessie vil være en stor fejltagelse. Javel, Kessie er en ball carrier, en rolle de Jong også kan udfylde, men Kessie er langt fra lige så god i pasningsspillet som de Jong. I presspillet kan Kessie godt være med og måske i nogle kampe også mere effektivt, men det vil stadig være på bekostning af den spilforståelse, Frenkie har.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Vi kan sagtens blive enige om at de Jong til tider spiller godt og at han fortjent er starter. Men han er ikke uerstattelig og det var som sådan bare min pointe. Hvis vi havde økonomien til handle uden et salg så skulle vi selvfølgelig holde på ham. Men jeg vægter ærlig talt at bredden bliver bedre højere end vi mister nogle procent i starteren. Igen det er ikke optimalt og det burde ikke være sådan i Barca men det er tossede tider og man må arbejde med det man har.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Komplet uenig. Vi skal aldrig tænke i de baner. Vi skal tænke på at dominere bolden og få spillet til at flyde. Vi forsvarer med bolden og vores genpres. Ikke hvor stærke vores cb’er er.
Nå, men det vil sige, alle de år vi spillede med Puyol i forsvaret, der stillede vi forkert op? Det ene behøver jo ikke udelukke det andet, det handler om, hvordan man sætter forsvaret op. Og igen, fordi en forsvarspiller har en god fysik, så behøver de jo ikke være elendige på bolden. Bremer er rigtig god på bolden og langt, langt bedre end Araujo. Koundé er endnu bedre men knap så stærk i duellerne.

Bremer kan i øvrigt erhverves for 25 mio euro, hvis der ikke opstår budkrig. Et sted mellem 30 og 40 mio euro vil være nok, tænker jeg. Dertil tjener han det samme, som Araujo får nu, så han vil nok heller ikke forlange det store i løn. Men igen, med Bayern, Inter og en stor del af PL interesseret, så kan det blive en svær handel.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man apr 25, 2022 9:21 pm
Vi kan sagtens blive enige om at de Jong til tider spiller godt og at han fortjent er starter. Men han er ikke uerstattelig og det var som sådan bare min pointe. Hvis vi havde økonomien til handle uden et salg så skulle vi selvfølgelig holde på ham. Men jeg vægter ærlig talt at bredden bliver bedre højere end vi mister nogle procent i starteren. Igen det er ikke optimalt og det burde ikke være sådan i Barca men det er tossede tider og man må arbejde med det man har.
Jeg ved det og vi snakker også ud fra forskellige senarier med økonomien. Jeg tror såmænd ikke, vi er så langt fra hinanden i forhold til, hvor holdet og spillerne står.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Nej selvfølgelig ikke. Puyol var ok på bolden og spillede sammen med spillere der var rigtig gode. Problemet er når man har to af de type.

Omkring Bremer så ville jeg ikke med vores nuværende situation bruge 25 mio på en uprøvet 25 årige brasilianer fra torino. Han har sikkert spillet flot men der er mange af den type spillere hver sæson. Med AC, Garcia, Araujo og Pique er vi fint dækket ind. Ellers må vi kigge på b-holdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
man apr 25, 2022 8:29 pm
Piquénbauer skrev:
man apr 25, 2022 8:00 pm
[
@gerardromero] | The probability of the arrival of different players to Barcelona in the summer
- Raphinha: 75%
- Azpilicueta: 80%
- Alex Grimaldo: 60% + news coming soon about him.
- Dembélé's renewal: 60%
- Lewandowski: 60%
- Without CVC everything is difficult.
De spillere vil hver for sig bidrage, men intet der rykker noget i det store billede. De giver mening, hvis man får solgt en helvedes masse spillere OG tilføjer en klasse DM, en klasse RB og en klasse CB. Og så kan man for min skyld godt sælge de Jong. Intet af det der, kommer til at gøre os nævneværdigt mere konkurrence dygtige til næste sæson.
Du lyder som en, der ville vinde 1-0 i disse dage.. med Dembele, Raphinha, Ansu, Ferran, Auba og Lewan vil man have et ret vildt angreb både i start-11 og dybde..

I selv de tarveligste præstationer de seneste 7 kampe, da har vi kunne score 2-3 kasser, hvis bare man omsatte chancerne, og det går Lewan, Raphinha og Ansu i høj grad. Så gør det mindre, at man lukker en pind ind i ny og næ. Med det angreb kan man næsten lave en Luis Enrique med MSN… måske vi kan hente Vidal og Paulinho til billige penge.

Vi skal vinde og forsvare med bolden, og derfor undrer det mig også, at du vil have de meget fysiske betonede spillere til klubben, da de fleste af dem har mangler ifht. filosofien - vi kan blot kigge på Lenglet, Araujo, Dembele, Adama og Auba for at se, hvor mange problemer det giver.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man apr 25, 2022 9:41 pm
Nej selvfølgelig ikke. Puyol var ok på bolden og spillede sammen med spillere der var rigtig gode. Problemet er når man har to af de type.

Omkring Bremer så ville jeg ikke med vores nuværende situation bruge 25 mio på en uprøvet 25 årige brasilianer fra torino. Han har sikkert spillet flot men der er mange af den type spillere hver sæson. Med AC, Garcia, Araujo og Pique er vi fint dækket ind. Ellers må vi kigge på b-holdet.
https://fbref.com/en/players/5fd5ed86/Gleison-Bremer

Prøv at se hans defensive stats :eek:

i forhold van Dijks

https://fbref.com/en/players/e06683ca/Virgil-van-Dijk

Så ved jeg godt, han halter lidt efter på pasningen, men det handler ofte også om spillestil og om det at spille på et tophold vs et bundhold.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 101 gæster