Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

FCBWAL
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors feb 25, 2021 7:28 pm
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 5 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBWAL »

Jeg tror ikke på Haaland, og jeg tror heller ikke det ville være det rigtige at smide over en milliard efter endnu en spiller. Vi har i mine øjne et ret perfekt angreb. Depay (selvom han ikke er en verdensklassespiller i mine øjne) vil erstatte Braithwaite, og så er vi der med Fati tilbage. Køb af (endnu) en galactico peger bare i retning af en madridisering af klubben.

Garcia er oplagt tilgang, og så er vi i mine øjne tæt på en idealopstilling.

Altså: Sælg Coutinho, Umtit og Pjanic, hvis vi kan.
Garcia ind, og evt en Depay. Men gør plads til Fati, Dembele og Trincao kan blomstre op sammen med og pga Griezmann og Messi som mentorer.
På midtbanen skal der satses på Ilaix, Pedri, De Jong, Busquet og så alle vores dygtige Masia spillere, der skal ind gradvist.
Forsvar med Araujo, garcia, Pique, Dest, Alba, Mingueza, Lenglet og yngre spillere fra Masia.
Ter Stegen på mål - en ny anden målmand.

Haaland bør komme (og kommer med 90% sikkerhed) til Madrid. Men er han så god, som han har vist det sidste år, i længden? Han scorede ikke for Norge i de her tre landskampe, og spillede højst middelmådigt. Lige nu taber han til Frankfurt og brænder et par store, og de har godt styr på ham. Han er super hypet lige nu, men er han det helt store sats værd, lige nu, hvor holdet faktisk spiller bedre end i de sidste 3-5 år? Jeg synes nej. Jeg synes det er umodent at satse det hele. Men det ville være så fedt med ham i Madrid, så La Liga igen trækker nogle af de største spillere til. Så skal vi bare slå dem hvert år, som i de gode gamle dage, og selv udvikle endnu større spillere...

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Men nu er Dortmund langt fra CL. Mon ikke han så er tættere på at ryge et eller andet sted hen..

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1772
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

FCBWAL skrev:
lør apr 03, 2021 5:23 pm
Jeg tror ikke på Haaland, og jeg tror heller ikke det ville være det rigtige at smide over en milliard efter endnu en spiller. Vi har i mine øjne et ret perfekt angreb. Depay (selvom han ikke er en verdensklassespiller i mine øjne) vil erstatte Braithwaite, og så er vi der med Fati tilbage. Køb af (endnu) en galactico peger bare i retning af en madridisering af klubben.

Garcia er oplagt tilgang, og så er vi i mine øjne tæt på en idealopstilling.

Altså: Sælg Coutinho, Umtit og Pjanic, hvis vi kan.
Garcia ind, og evt en Depay. Men gør plads til Fati, Dembele og Trincao kan blomstre op sammen med og pga Griezmann og Messi som mentorer.
På midtbanen skal der satses på Ilaix, Pedri, De Jong, Busquet og så alle vores dygtige Masia spillere, der skal ind gradvist.
Forsvar med Araujo, garcia, Pique, Dest, Alba, Mingueza, Lenglet og yngre spillere fra Masia.
Ter Stegen på mål - en ny anden målmand.

Haaland bør komme (og kommer med 90% sikkerhed) til Madrid. Men er han så god, som han har vist det sidste år, i længden? Han scorede ikke for Norge i de her tre landskampe, og spillede højst middelmådigt. Lige nu taber han til Frankfurt og brænder et par store, og de har godt styr på ham. Han er super hypet lige nu, men er han det helt store sats værd, lige nu, hvor holdet faktisk spiller bedre end i de sidste 3-5 år? Jeg synes nej. Jeg synes det er umodent at satse det hele. Men det ville være så fedt med ham i Madrid, så La Liga igen trækker nogle af de største spillere til. Så skal vi bare slå dem hvert år, som i de gode gamle dage, og selv udvikle endnu større spillere...
Puha, for en gang skyld er jeg enig med dig. Det er et YDERST risikabelt køb. Haaland har ikke overbevist nok til at smide en 1,5 mia. kr efter ham. Kan jo være at han bare er en one-season eller two-season wonder (som man kalder det) - dvs. leverer på højt niveau i et par sæsoner og derefter bliver middelmådig.

Gad vide om Haaland bliver ligesom Timo Werner eller Kai Havertz som var fantastiske i bundesligaen, men flopper lige nu i Premier League. Gad vide om Haaland bliver den nye Coutinho; et køb for vanvittig beløb, vis markedsværdi nu har dalet kolossalt. Gad vide om Haaland bliver historiens største brøler for Barca!?

Uanset hvad, er det en brutal pris som Barca er nødsaget til at betale for en overhypet spiller, som ikke har overbevist over længden (i utallige år).Derfor synes jeg bare at Barca skal finde billige løsninger, og evt. forsøge at købe Haaland til næste sommer hvor han er meget billigere (75 mio. euro).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Argh han bliver talt ned nu. Det haaland har præsteret i så ung en alder taler altså for sig selv. Det er voldsomme stats. Jeg kan i hvert fald ikke huske en ung spiller levere det samme.

Så kan man mene han ikke passer ind, er for dyr osv men hypen er altså ok.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af VicValde »

Barca80 skrev:
lør apr 03, 2021 7:52 pm
FCBWAL skrev:
lør apr 03, 2021 5:23 pm
Jeg tror ikke på Haaland, og jeg tror heller ikke det ville være det rigtige at smide over en milliard efter endnu en spiller. Vi har i mine øjne et ret perfekt angreb. Depay (selvom han ikke er en verdensklassespiller i mine øjne) vil erstatte Braithwaite, og så er vi der med Fati tilbage. Køb af (endnu) en galactico peger bare i retning af en madridisering af klubben.

Garcia er oplagt tilgang, og så er vi i mine øjne tæt på en idealopstilling.

Altså: Sælg Coutinho, Umtit og Pjanic, hvis vi kan.
Garcia ind, og evt en Depay. Men gør plads til Fati, Dembele og Trincao kan blomstre op sammen med og pga Griezmann og Messi som mentorer.
På midtbanen skal der satses på Ilaix, Pedri, De Jong, Busquet og så alle vores dygtige Masia spillere, der skal ind gradvist.
Forsvar med Araujo, garcia, Pique, Dest, Alba, Mingueza, Lenglet og yngre spillere fra Masia.
Ter Stegen på mål - en ny anden målmand.

Haaland bør komme (og kommer med 90% sikkerhed) til Madrid. Men er han så god, som han har vist det sidste år, i længden? Han scorede ikke for Norge i de her tre landskampe, og spillede højst middelmådigt. Lige nu taber han til Frankfurt og brænder et par store, og de har godt styr på ham. Han er super hypet lige nu, men er han det helt store sats værd, lige nu, hvor holdet faktisk spiller bedre end i de sidste 3-5 år? Jeg synes nej. Jeg synes det er umodent at satse det hele. Men det ville være så fedt med ham i Madrid, så La Liga igen trækker nogle af de største spillere til. Så skal vi bare slå dem hvert år, som i de gode gamle dage, og selv udvikle endnu større spillere...
Puha, for en gang skyld er jeg enig med dig. Det er et YDERST risikabelt køb. Haaland har ikke overbevist nok til at smide en 1,5 mia. kr efter ham. Kan jo være at han bare er en one-season eller two-season wonder (som man kalder det) - dvs. leverer på højt niveau i et par sæsoner og derefter bliver middelmådig.

Gad vide om Haaland bliver ligesom Timo Werner eller Kai Havertz som var fantastiske i bundesligaen, men flopper lige nu i Premier League. Gad vide om Haaland bliver den nye Coutinho; et køb for vanvittig beløb, vis markedsværdi nu har dalet kolossalt. Gad vide om Haaland bliver historiens største brøler for Barca!?

Uanset hvad, er det en brutal pris som Barca er nødsaget til at betale for en overhypet spiller, som ikke har overbevist over længden (i utallige år).Derfor synes jeg bare at Barca skal finde billige løsninger, og evt. forsøge at købe Haaland til næste sommer hvor han er meget billigere (75 mio. euro).
Enig - og det kan man bare sige om rigtig mange store køb til den spanske liga. Superstjerner i Bundesligaen, den franske liga - selv i PL - er bare ikke lig med succes i Spanien, hvor kæderne er tættere og forsvarerne sidder mere i haserne. Især fra top 6 og ned. Der er ikke den samme plads at boltre sig på. Flere kan nævnes, men især Dembelé, Hazard, Kaká, Bale, Jovic, Zlatan, Coutinho, Joao Felix springer frem. Alle er faldet igennem i den spanske liga.

Så der er absolut masser af tilfælde, hvor stjerner fra andre ligaer ikke slår til i Spanien. Læg så dertil at både Mbappé og Håland skal have plads omkring sig og tid på bolden. I min verden er det bestemt heller ikke givet at de får succes i Spanien, deres typer passer langt bedre til PL.

Men hold k*** hvor kunne det være godt for spansk fodbold generelt, hvis nogle af de største stjerner kom forbi.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Hm... Man skal lige passe på med at undervurdere Haaland. Om han bliver det ene eller det andet, kan vi ikke rigtigt spå, men hypen er altså god nok. Kig bare på Messis og CRs stats, da de var 20 og så Haalands.

https://www.google.com/amp/s/www.giveme ... -age%3famp

Og artiklen er fra noget tid siden.

Jeg er heller ikke sikker på, om han er den rette for Barca, men han er et kæmpe talent og med et kæmpe, kæmpe potentiale. Det kan man ikke komme uden om.
Senest rettet af Kubala lør apr 03, 2021 8:48 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

I øvrigt husker jeg ikke Zlatan som en fiasko. Han var faktisk ret flyvende, men han passede bare ikke ind. Man var bare bedre tjent med Messi i den der falske 9’er rolle end en frontangriber.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af VicValde »

Men det er der vel heller ikke rigtig nogle, der forsøger? Men man skal ikke have set mange kampe for at indse, at han vil være et bedre fit for RM end for Barca. De spiller mest på kontra og indlæg - det vil passe ham godt. Men små kombinationer på den sidste tredjedel af banen, det er altså ikke der, han shiner.

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af VicValde »

Kubala skrev:
lør apr 03, 2021 8:48 pm
I øvrigt husker jeg ikke Zlatan som en fiasko. Han var faktisk ret flyvende, men han passede bare ikke ind. Man var bare bedre tjent med Messi i den der falske 9’er rolle end en frontangriber.

Den må vi så bare være uenige om. Jeg håber dog, du forstår hvor jeg vil hen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor ville haaland ikke kunne dække dembs rolle? Jeg forstår det simpelthen ikke. Den er skræddersyet til en stærk og hurtig angriber.

Jeg kan sagtens forstå at man tvivler på ham i en 433 hvor han vil have mere spilmæssige ansvar. Derfor forstår jeg heller ikke hvorfor real pt ville være et bedre valg. Benz dækker meget plads på banen og han er forholdsvis meget på bolden. Det ser jeg ikke som en rolle der ville få det bedste ud af haaland.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Der bliver jo hentydet, at han måske er overhypet. Måske gør du det ikke, men indlægget inden, er der jo hentydninger af det. Jeg ved ikke, hvad du mener med, hvor du er på vej hen? For Zlatan var ikke en fiasko i Barca. Man satsede på Messi. Kunne Zlatan have slået til i Barca og have været en succes fremadrettet(vil mene, at han var en succes allerede dengang i den korte periode). Muligvis, men Messi kom i vejen. De passede bare ikke sammen og så ville man hellere satse på Messi.
Senest rettet af Kubala lør apr 03, 2021 9:13 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Og i øvrigt er du jo enig i indlægget, eller indholdet af det, så et eller andet sted mener du jo også at han er hypet?
Senest rettet af Kubala lør apr 03, 2021 9:07 pm, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1772
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Det er IKKE for at tale ned om Haaland, slet ikke! Ja, hypen er reel. Men, jeg hæfter mig ved monster beløbet som Barca evt. skal af med. Ud fra den vinkel, så er købet af Haaland yderst RISIKABEL!

Ja, på stående fod er Haaland vanvittig god og måske det største talent. Men, der er mange spørgsmål som popper op, fx for at nævne nogle:

* Kan han begå sig i La Liga?`
* Passer han ind i Barca's spillesystem?
* Kan han holde det vanvittige niveau som han har lige nu, eller er han bare en one-season wonder?
* Hvordan vil hans markedsværdi se ud om nogle år - vil den falde markant ligesom Coutinhos?

Ovenstående spørgsmål kan man jo reelt stille om ethvert kommende Barca køb - men, jo højere transfer-beløbet er, og jo yngere spilleren er, jo mere vil det være på sin plads at stille netop ovenstående spørgsmål!

Det skyldes at Barca har utrolig meget at miste, hvis Haaland ikke leverer varen for den pris. Og ovenstående spørgsmål er også på sin plads, fordi Haaland jo ikke er en spiller som har leveret på højt niveau i 5-6 år i streg, men kun i 1-2 år, hvorfor man kan frygte at han ikke bevarer sit tårnhøje niveau i fremtiden.

Jeg ser gerne Barca køber Haaland, men bare ikke til sommer, og ikke til den pågældende pris - vent til næste sommer og udløs hans klausul!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Men altså, Cou havde leveret i flere år i pl, og var på daværende tidspunkt en af de allerbedste midtbanespillere i verden, og han passede profilen, ud fra det tekniske. Han floppede. Sådan kan man jo sige om alle køb.

Men ja, jeg er da også selv skeptisk. Og det er måske pga. spillertype.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

*Kan han begå sig i La Liga?`
* Passer han ind i Barca's spillesystem?
* Kan han holde det vanvittige niveau som han har lige nu, eller er han bare en one-season wonder?
* Hvordan vil hans markedsværdi se ud om nogle år - vil den falde markant ligesom Coutinhos?
1. Ingen anelse.
2. I nuværende system, ja. Hvis vi kræver mere af angriberen end det vi kræver fra demb nu så vil han måske få det svært. Samtidig går vi dog ind i en post Messi periode og det kan sagtens tænkes at holdet vil bygges op om det norske målmonster (hvis han altså slår til).
3. Han har gjort det over flere sæsoner allerede.
4. Langt bedre end cous. Han er yngre, har ikke problemer med skader, han har bombet kasser i hele sin Pro karriere og han er angriber (dem er der ikke mange gode af).

Ingen transfers er sikre. De er alle forbundet med en enorm uvished. Men haaland er imo en god investering. Potentiale til at være dominerende over mange sæsoner og han vil ikke miste den store værdi medmindre han bliver slemt skadet eller falder fuldstændig igennem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 75 gæster