Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Alternativt kunne Jorginho også være et emne. Han er knudepunkt i Napoli og har gjort det fremragende de seneste sæsoner. Forleden nævnte Radja Nainggolan ham som den sværeste, han havde spillet overfor i den forgangne sæson. Han er både meget, meget teknisk og taktisk begavet.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Drake skrev:Når nu vi ikke kan få Verratti, og hvis vi spiller 4-2-3-1, så kunne vi gå efter Julian Weigl og en højreback i denne sæson.

Næste sæson synes jeg vi skal gå efter Dybala, eller så Dembele hvis det er helt umuligt med Dybala.

Denne sæson kan vi spille en blanding af 4-3-3 og 4-2-3-1:

Ny--Pique--Umtiti--Alba
-----------Bussi-----------
-----Rakitic--Iniesta----
Messi--Suarez--Neymar

Ny HB--Pique--Umtiti--Alba
----------Bussi--Weigl--------
--------------Messi------------
Deulofeu--Suarez--Neymar

Næste sæson:

Ny--Pique--Umtiti--Alba
--------Bussi--Weigl-------
-----------Messi------------
Dybala--Suarez--Neymar
Jeg skal lige forstå dig korrekt. Anser du Dybala og Dembele som samme type spiller? Den ene er jo en mellemrumsspiller, som er fabelagtigt til at kreere spillet med hans små vævre træk inde centralt, mens den anden lever på sin utrolige hurtighed og enorme reportoire inden for en-mod-en samt har sans for mål. Den første er Dybala, mens den anden er Dembele.

Kommer an på, hvilken position, du har i tankerne? Dembele er en bedre wing end Dybala, mens Dybala er en bedre spiller inde centralt.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Blaugrana92 skrev:Alternativt kunne Jorginho også være et emne. Han er knudepunkt i Napoli og har gjort det fremragende de seneste sæsoner. Forleden nævnte Radja Nainggolan ham som den sværeste, han havde spillet overfor i den forgangne sæson. Han er både meget, meget teknisk og taktisk begavet.
Ikke på den ønskede hylde.
Han er ikke markant bedre i dem vi har i forvejen. Og så er det ligemeget... :-)
---------------------------------------
Barca is my religion!

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

MessiPogba skrev:
Drake skrev:Når nu vi ikke kan få Verratti, og hvis vi spiller 4-2-3-1, så kunne vi gå efter Julian Weigl og en højreback i denne sæson.

Næste sæson synes jeg vi skal gå efter Dybala, eller så Dembele hvis det er helt umuligt med Dybala.

Denne sæson kan vi spille en blanding af 4-3-3 og 4-2-3-1:

Ny--Pique--Umtiti--Alba
-----------Bussi-----------
-----Rakitic--Iniesta----
Messi--Suarez--Neymar

Ny HB--Pique--Umtiti--Alba
----------Bussi--Weigl--------
--------------Messi------------
Deulofeu--Suarez--Neymar

Næste sæson:

Ny--Pique--Umtiti--Alba
--------Bussi--Weigl-------
-----------Messi------------
Dybala--Suarez--Neymar
Jeg skal lige forstå dig korrekt. Anser du Dybala og Dembele som samme type spiller? Den ene er jo en mellemrumsspiller, som er fabelagtigt til at kreere spillet med hans små vævre træk inde centralt, mens den anden lever på sin utrolige hurtighed og enorme reportoire inden for en-mod-en samt har sans for mål. Den første er Dybala, mens den anden er Dembele.

Kommer an på, hvilken position, du har i tankerne? Dembele er en bedre wing end Dybala, mens Dybala er en bedre spiller inde centralt.
Nej slet ikke. Dybala er jeg sikker på godt kan fungere på højre wing, lidt som Messi når han spiller der. Dembele er en anden type og kunne være fedt med en spiller på den anden side der også er utrolig god en-mod-en lige som Neymar. Men jeg fortrækker Dybala, da jeg er lidt i tvivl om Dembele har en god nok teknik og pasninger til at fungere i de små rum, som vi tit kommer ud for.

Men hvis Dybala også bliver umulig at hente, så ser jeg gerne Dembele.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Blaugrana92 skrev:Alternativt kunne Jorginho også være et emne. Han er knudepunkt i Napoli og har gjort det fremragende de seneste sæsoner. Forleden nævnte Radja Nainggolan ham som den sværeste, han havde spillet overfor i den forgangne sæson. Han er både meget, meget teknisk og taktisk begavet.
Enig, forstår slet ikke hvorfor han ikke bliver nævnt. Virkelig pasningsstærk og gjort det godt både i Serie A og CHL

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Fremtiden ser altså ikke god ud for os :mad: :sørgelig:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Vi har en stjerne i neymar og så skal der nogle brikker på plads rundt om ham. Vi allerede Umtiti og MAtS og så er der en masse unge der måske kan tage springet selvom mange er skeptise. Men jeg tror virkelig ikke det er så slemt som det bliver gjort til.

Og så kan man forresten ikke spå om fremtiden. Jeg tvivler f.eks. på at de fleste havde på fornemmelsen at vi ville få det bedste hold nogensinde efter at Frank r blev fyret. Eller at vi ville vinde en Treble efter tata.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Drake skrev:
MessiPogba skrev:
Drake skrev:Når nu vi ikke kan få Verratti, og hvis vi spiller 4-2-3-1, så kunne vi gå efter Julian Weigl og en højreback i denne sæson.

Næste sæson synes jeg vi skal gå efter Dybala, eller så Dembele hvis det er helt umuligt med Dybala.

Denne sæson kan vi spille en blanding af 4-3-3 og 4-2-3-1:

Ny--Pique--Umtiti--Alba
-----------Bussi-----------
-----Rakitic--Iniesta----
Messi--Suarez--Neymar

Ny HB--Pique--Umtiti--Alba
----------Bussi--Weigl--------
--------------Messi------------
Deulofeu--Suarez--Neymar

Næste sæson:

Ny--Pique--Umtiti--Alba
--------Bussi--Weigl-------
-----------Messi------------
Dybala--Suarez--Neymar
Jeg skal lige forstå dig korrekt. Anser du Dybala og Dembele som samme type spiller? Den ene er jo en mellemrumsspiller, som er fabelagtigt til at kreere spillet med hans små vævre træk inde centralt, mens den anden lever på sin utrolige hurtighed og enorme reportoire inden for en-mod-en samt har sans for mål. Den første er Dybala, mens den anden er Dembele.

Kommer an på, hvilken position, du har i tankerne? Dembele er en bedre wing end Dybala, mens Dybala er en bedre spiller inde centralt.
Nej slet ikke. Dybala er jeg sikker på godt kan fungere på højre wing, lidt som Messi når han spiller der. Dembele er en anden type og kunne være fedt med en spiller på den anden side der også er utrolig god en-mod-en lige som Neymar. Men jeg fortrækker Dybala, da jeg er lidt i tvivl om Dembele har en god nok teknik og pasninger til at fungere i de små rum, som vi tit kommer ud for.

Men hvis Dybala også bliver umulig at hente, så ser jeg gerne Dembele.
Aha, okay. Men jeg har dog en anke, og det er, at jeg tvivler, at det vilel blive godt med en tremandsoffensivkæde med Messi, Neymar og Dybala bag den ene angriber. Messi og Dybala søger for meget det samme rum. Jeg tvivler, det ville give et verdensklasse afkast, selvom jeg med glæde vil tage fejl, da jeg er helt vild med Dybalas måde at spille fodbold på.

Jeg synes dog, at det, det her hold mangler, især efter Pedro, men i den grad Dani Alves' afsked, er de mange forgæves løb, som de to foretog sig uden bold. De var konstant i bevægelse, og det formår at skabe uro og panik hos modstanderne. Pedro var fantastisk til at søge rummet mellem backen og den ene midterforsvar - noget som Messi udnyttede konstant med hans afleveringer ind til Pedro.

Alves løb hele flanken sort, og det skabte også rum. Især når vi skulle vende spillet og udnytte, at modstanderen heraf skulle reorganisere sig.

Vi har IMO mere brug for en Dembele-type i første omgang end Dybala. Vi mangler noget forgæves løb og bredde i spillet.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8372
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Michman »

Vil hellere ikke have en midtbane spiller end at have Paulinho-.-..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Michman skrev:Vil hellere ikke have en midtbane spiller end at have Paulinho-.-..
Jeg er decideret chokeret over at han er et reelt emne!
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Hmm det er jeg egentlig ikke. Ikke fordi jeg ønsker Paulinho men når man ikke kan få en direkte starter i Verratti så går man til spillere som kan supplere truppen. Her kunne ideen være en ældre og mere rutineret spiller der kan støtte de mange unge vi trods alt har til midten. Og så er paulinho en type som vi ikke rigtigt har udover roberto - en spiller der kan i begge ender og fylder en del på banen.

Nu mener jeg ikke at vi skal købe en cm hvis vi ikke kan få en af de absolut bedste men selve ideen kan jeg som sådan godt følge. Især fordi jeg tror valverde vil forsøge lidt forskelligt centralt i banen og hvis nu det f.eks. fungerer med en 4-2-3-1 så vil en type som paulinho være god at have.

Men igen - jeg ønsker ikke paulinho. Jeg vil hellere at vi satser på dem vi har. Jeg kan bare godt se nogle af argumenterne for at hente denne type spiller. Især hvis prisen ikke er på mere end omkring de 20 mio som trods alt er småpenge.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af klogfyr »

Vi har allerede bussi, ini og raki, som er erfarne på midten. Det er ikke ligefrem erfaring, vi mangler. Det er heller ikke kvantitet af spillere på midten, vi mangler. Det er derfor meget svært at følge ledelsens tankegang mht. Paulinho. Selvom 20-30 mio ikke er mange penge i nutidens marked, så er det 20-30 mio, der kan bruges andet steds. Disse her handler, hvor vi smider 30 mio. Her og 30 mio. Der på spillere, der ikke bidrager nok, det fører kun til sportslige og økonomiske problemer.


Sent from my iPad using Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Og de er samtidig vores startere. Sidste sæson så vi fint at det er svært kun at have talenter/unge spillere som backups da der ikke skulle meget mere end en rotation på midten til før det hele faldt sammen. En ældre spiller ville kunne støtte vores starter med et mere stabilt niveau (eller det burde vedkommende kunne) og samtidig vil vores unge spillere ikke skulle spille hver gang starterne skulle spares. Dette kunne betyde at de fik flere kampe der "passede" til dem så man f.eks. slap for at gomes blev spillet igen og igen selvom han tydeligvis ikke var klar til det.

Jeg ønsker overhovedet ikke paulinho men ideen kan jeg sagtens se. Også fordi han bringer noget spilmæssigt som vi ikke har meget af.

Omkring økonomien så ved jeg sgu ikke hvor stor betydning det har på sigt. 20 mio er småpenge og hvis man har sportslig succes så betyder det intet.

Med alt det sagt så kan man klare sig med en ordentlig rotation af spillerne og udvikling af dem der allerede er i klubben. Derfor håber jeg heller ikke vi henter ham. Men ideen kan jeg godt forstå med sidste sæson frisk i hukommelsen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af klogfyr »

Vores midtbane fungerede ikke sidste år, hverken når a eller b kæden var på banen. Jeg kan slet ikke se, hvordan en erfaren midtbanemand skulle have ændret på det. Desuden kan det klart debatteres, om Paulinho er erfaren. Så vidt jeg ved, har han ikke særlig meget erfaring i europæisk topfodbold.

Mht. Økonomi, så er 20 mio mange penge, hvis man køber 3 af dem hver sommer, fordi de ikke slår til. Den enkelte udgift vælter ikke noget, men akkumuleret over tid, så bliver dårlige indkøb kostbare. Paulinho ville IMO være et klart fejlkøb og penge ud af vinduet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Enig i at taktikken spillede en kæmpe rolle. Jeg tror bare også at måden der blev roteret på med flere unge spillere på samme tid skabte problemer. Det kan man dog kom væk fra hvis man tænker sig om og roterer ordentligt.

60 mio er heller ikke ret meget i dag. Det er det man giver for en ok spiller. Hvis man kan købe tre spillere der alle kan udfylde en mindre rolle som vi feks så fra Mathieu så har jeg intet problem med det. For mig er det et problem når man bruger flere penge på ældre bredde spillere.

Men lad os blive enig om at Paulinho helst ikke skal hentes! Jeg ser dog næsten hellere han end at man feks køber coutinho for 100 mio. Se det ville være idiotisk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 66 gæster