Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Og det handler ikke om at få et kick som en eller anden provokerende skoledreng. Det handler om at det tørre fakta viser at det ikke fungerer med Messi og ikke har gjort det i noget tid efterhånden. At han leverer gode stats hjælper os ikke længere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Daluigi »

Ansvaret falder på Messi, ligesom det falder på de øvrige spillere og stab. Derfra er der dog stadig langt, til at mene at løsningen er at skille sig af med Messi. Det er hverken passiv aggressivitet eller andet, når jeg mener, at det er et grotesk synspunkt at have, da jeg mener, at din argumentation mere bunder i et behov for at læse noget i spillet, som du mener andre ikke kan, fremfor rent faktisk bare at acceptere, at nogen gange findes der scenarier og mennesker som er for ekstraordinært gode til at burde være ægte. Men Messi er ægte, og selvfølgelig er klubben bedre stillet med ham både økonomisk og sportsligt

Messis rolle på banen er jo heller ikke skiftet markant. Han er blevet lidt mere tilbagegående i banen, men det kan man sagtens finde en balance for. Det har Argentina lige bevist med nogle ringere spillere på holdet, end dem vi har haft i Barca de senere år.

... Og hans gode stats hjælper os ikke længere?.... Det er bare forkert. Simpelthen.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Eller også handler det om at kærlighed gør blind for du forholder dig ikke til noget af det jeg skriver. I stedet affejer du det som et eller andet halv provokerende forsøg på at skille sig ud fra flokken. Problemet er bare at jeg ikke er den eneste med disse synspunkter. Heller ikke herinde. Og når man ser kampene så er de nævnte problemstillinger tydelige.

Ja man kan sagtens finde en balance men det vil folk ikke acceptere. Folk accepterede ikke Valverdes 442. De accepterer ikke koemans 532. Det er systemer som direkte forsøger at tage hånd om de “problemer” der følger med messi. Hvis man kan leve med en la liga her og der med grimt spil så skal vi vare fortsætte men hvis vi vil tilbage på toppen så skal der altså tages drastiske beslutninger.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Og hans gode stats hjælper os ikke længere?.... Det er bare forkert. Simpelthen.
Vi har kun vundet cdr over de to sidste sæsoner. Og det var i højere grad pga griez…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Uden Messis stats havde man ligget uden for top 4. De sidste to sæsoner. Og hverken Atleti eller Real vandt med så stor en margin, at man kan sige, at den er helt gal. 3 kampe sidste sæson, hvor man skulle vundet, så var man endt med ligaen og 2 kampe forrige sæson. Og det var Messi, der holdt liv i mesterskabskampen. Begge sæsoner. Om man vil det eller ej. Det er grotesk at forvente, at han skal score plus 45-50 mål samt lave x-antal assister, før det er godkendt. Det er der, vi er, føler jeg efterhånden. Ligesom med lønnen. Næsten 1/3 del lønnedgang var ikke godt. Der ville man have ca. 50%. Nu virker 50% for lidt hos visse.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Måske i nuværende system men du har ingen anelse om hvordan vi ville spille uden Messi.

Og jeg er tværtimod der hvor jeg langt hellere ser Messi gå ned i assists og mål for i stedet at løbe noget mere. Det er det vi har brug for. Vi har brug for et genpres. Vi har brug for balance.

Omkring kontrakten så går Messi rigtigt nok 50% ned i løn. Men kontrakten bliver så også på 5 år i stedet for 2. Han skal nok få de penge han vil have og så må vi se hvordan man håndterer at betale 38 årige Messi 150 mio om året.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

2020-2021 38 mål og 14 assist i ca. 46,5 kampe(pr. 90 min. spillet) er ikke noget, der bare kan bagatelliseres. 2019-2020 og det kan 31 mål og 27 assist i 42,3 kampe(pr. 90 min. spillet) heller ikke.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Igen - i et system der er sat op med Messi som den altafgørende offensive spiller. Vi har ingen anelse om hvad der kunne ske hvis ansvaret blev delt mere ud.

Vi ved dog at systemet ikke rigtigt fungerer og at vi hverken vandt cl eller ligaen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Den fordrevne tiltro til holdet og systemet samt genpres, tror jeg ikke en pind på. Så lad os bare ligge den her. Vi har diskuteret det 1000 gange. Vi rykker ikke på egnes synspunkter.
Senest rettet af Kubala tors jul 29, 2021 4:46 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Det fungerer fint, hvis kvalitet var der. Det er der ikke.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Det komiske er, at både City og PSG stod klar til at tage imod Messi, men visse Barca fans ser ham som en hæmsko. :lol: :lol:

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Og igen er der implicit indikationer af grådighed. 5-årig kontrakt. Han skal nok få de penge, han vil have i sidste ende osv. Du sagde jo også, at han ikke ville gå ned i løn med 50% og snakkede om grådighed, eller indikerede det, selvom SpillerSomMESSI prøvede at argumentere for det modsatte.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg troede vi var færdige? Men du bliver ved.

Jeg snakker overhovedet ikke om grådighed. Messi har fortjent samtlige kroner han hiver hjem. Men pointen står stadig - han går ikke ned i løn. Han får pengene. Så må vi se hvordan Barca kan håndtere at betale Messi 150 mio om 3-5 år når Messi ikke kan spille med mere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Får pengene? Hvordan? Han går ned med 50%. Og du aner ikke, om han holder niveau eller? Ligesom dit synspunkt omkring systemet, som du påstår, vi ikke aner noget om. Desuden ved du heller ikke, om Messi vælger at skifte inden de 5 år og dermed ikke får alle pengene?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad er det der er svært at forstå? Han får pengene idet kontrakten bare bliver længere. Så kan vi spekulere omkring niveau, transfers osv men Messi er garanteret samme penge selvom han på papiret går ned i løn.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 56 gæster