Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20652
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Blaugrana92 skrev:Læste lige et rygter på Twitter om at vi skulle være interesserede i at hente Trémoulinas til sommer. Thoughts?
Hans kontrakt udløber i 2017, så vi burde kunne hente ham forholdsvis billigt. Han virker som en god spiller, har dog slet ikke set ham spille nok til at kunne bedømme ham.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Luis Enrique »

Blaugrana92 skrev:Læste lige et rygter på Twitter om at vi skulle være interesserede i at hente Trémoulinas til sommer. Thoughts?
Som Adriano-erstatning ville han være glimrende; gennemgående en spillertype, vi ser for lidt efter. Rutineret fra topniveau, ikke for gammel, en breddespiller med højt bundniveau.

Brug 20 mio. € på ham og Loïc Perrin, det burde række, og vores forsvar ville være i en langt stærkere forfatning. Saint-Étienne kan tilmed få Mathieu i bytte, så falder de samlede omkostninger.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Ja lad os da købe endnu en lappeløsning til centerforsvaret. Mathieu og Verm var tydeligvis ikke nok! Der skal selvfølgelig bruges penge på en ung cb der kan give os en masse år nu hvor de fleste af vores cb'er er ved at komme op i alderen.

Men Trémoulinas skal da være velkommen. Fin offensiv back!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Sir Suiram »

Vi er i så heldig en situation, at vi har et tæt på komplet hold, så jeg synes, det er ret simpelt at se, hvor der skal forstærkes:
- 1 CB: ung (potentiel) starter.
- 1 VB: reserve.
- 1 F: reserve.
Det er sjældent, at vi har haft så god en mulighed som nu til at skyde mange penge efter en centerback - det skal udnyttes. Vi har de sidste år haft så mange positioner på holdet, der har kunne bruge en opgradering, at det er blevet ved lappeløsninger til denne plads. Heldigvis har Masch holdt højt niveau, men ham og alle andre end Pique og Bartra er ved at være godt oppe i alderen, så det er virkelig et oplagt tidspunkt at købe stort ind.

Der burde kunne hentes nogle af de oplagte navne, der er nævnt herinde, og så står vi allerede perfekt til næste sæson.

Edit: Og om en angriber er nødvendig, det er vel egentlig også et spørgsmål om, hvordan Munir fortsætter...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Helt enig! Og "angriberen" bliver vel bare Suarez som købes tilbage for 3 mio. Så ja vi står i en position hvor vi faktisk har godt med penge til at købe en cb og det skal udnyttes!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Luis Enrique »

Jeg er blot ikke så voldsomt begejstret for udbuddet. 50-60 mio. € for Laporte eller Marquinhos? Eller John Stones for den sags skyld. Det er også et sats. Chygrinski spøger.

Jeg nævnte selv Umtiti for nogen tid siden, som ikke vil dræne klubkassen på samme måde. Der er bedre overensstemmelse mellem risiko og udgift i mine øjne. Man kunne også købe én med lidt mere erfaring. Vertonghen var på tale for et par år siden og bør have fire-fem gode år i sig; lang tid i fodbold. Han bliver næppe billig, nu Tottenham står til CL næste år, men kunne måske hentes for en 35 mio. €?

Det er ikke så nemt.

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Sir Suiram »

Det er helt sikkert mange penge, men jeg synes, det mere er et spørgsmål om, hvorvidt vi har råd til det. Hvis vi har det, og det er noget vi faktisk har brug for, så synes jeg som udgangspunkt ikke, det er et problem. Specielt ikke hvis spilleren er ung. Chygrinski spøger måske, men i langt de fleste tilfælde - og med den udvikling fodbolden er i - så kan de sælges videre med et meget moderat tab. Og nogen gange til gevinst, selvom det virker direkte paradoksalt. Det kan de ældre spillere bare ikke.

Umtiti er hvert fald et fedt navn - det har han med sig. Jeg kender ham ikke, men det er heller ikke fordi, det skal være en 50M€-60M€-investering (slet ikke hvis det er efter Stones). Mindre kan gøre det, hvis et rigtig dygtigt og ungt talent kan findes billigere. Men vi har helt sikkert - hvilket ikke er ofte - muligheden for at forstærke positionen med et dyrt indkøb til sommer uden at negligere andre pladser.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil til hver en tid bruge 50-60 mio på marquinhos/laporte fremfor 35 på Vertonghen (tror også det er lavt sat). Som der bliver skrevet så kan disse unge spillere ofte sælges videre uden det store tab hvilket også burde gøre sig gældende for de nævnte spillere.

Men med det sagt så skal Umtiti da også være velkommen. Det betyder ikke så meget for mig hvem der bliver hentet og hvad de koster (så længe vi har pengene til det). Det vigtigste for mig er at vi forstærker en position som er blevet negligeret over de sidste mange år og at der kommer noget potentiale ind.

Jeg må samtidig sige at marquinhos faktisk er gået hen og blevet min favorit selvom jeg længe har haft et godt øje til laporte. Er bange for at laporte minder lidt for meget om pique mens marquinhos kunne udfylde puyol/masche rollen som den hurtige spiller ved siden af pique.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Luis Enrique »

Det er vist svært at komme nærmere. Påstanden om at unge talenter, der er investeret betydelige beløb i, uden de store problemer kan afhændes uden mærkbare tab, hvis de ikke slår til, tror jeg dog ikke rigtig på. Risikoen, også jf. Chygrinski, er snarere, at værdien i stedet rasler ned.

Derimod er der en håndfuld eksempler på, at forsvarsspillere ikke behøver være så unge endda, for at give en del års tro og værdifuld tjeneste. Der er masser af eksempler fra rodekassen. Frank de Boer, Marcel Desailly, Jaap Stam, Lilian Thuram, Jürgen Kohler, Andrea Barzagli, Eric Abidal (!) etc.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Barzagli i Juve må være the gold standard gennem de seneste 10 år. Da Juve købte ham - for 2,25 millioner kroner - i Wolfsburg var Barzagli 29 år og havde egentlig lignet en centerback der for længst var over the hill. Han var virkelig god i Palermo, men han blev aldrig nogen kæmpe succes i Wolfsburg, selvom han da gjorde det fint. Wolfsburgs italienske projekt med Barzagli og Kjær var aldrig nogen succes, men det hænger sikkert også sammen med at italiensk skolede centerbacks passer rigtig dårligt til tysk fodbold.

Men jeg er enig med Luis Enrique i at der altså er en vis risiko forbundet med at splashe out på en ung centerback. Hvis han ikke slår til tror jeg nemlig heller ikke at vi bare kan sælge ham videre uden de helt store tab. Vi tabte rigtig, rigtig mange penge på både Chygrynskiy og Cáceres. Vi tabte sågar penge på Cesc, på trods af at han da alligevel var en af de allerbedste midtbanespillere i verden, da vi sendte ham videre til Chelsea. Vi er ikke gode til at sælge vores spillere for mere end hvad vi gav for dem. Umiddelbart kan jeg kun komme i tanker om Alexis og Yaya i nyere tid.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe ja vi er elendige til at sælge. Men imo er det en chance der er værd at tage. Jeg er så også voldsomt træt af de "billige" lappeløsninger. Så hellere kaste en masse penge efter et talent og så får vi i det mindste stadig lidt ind hvis det kikser fremfor at skulle give de ældre væk gratis.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Flere medier skriver at vi er ude efter Bogdanovic, han er kun 23 og kan tilføje noget fysik. Spændende!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Hvem?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Heartbreaker »

Bogdanovic.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Uh snap ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 58 gæster