Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Di María har været ren cancer siden Real Madrid. Han var jo forfærdelig i United og selvom statistikkerne er pæne, så synes jeg også han er forfærdelig i PSG. Han er så selvisk at det halve kunne være nok. Man skal ikke lade sig snyde af det høje antal assists; han spiller heroball gang på gang på gang, og især i de store og vigtige kampe. Han har kostet Argentina dyrt i så åndssvagt mange situationer, fordi han vil stå tilbage som helten. Han endte med at gøre det samme i kampen mod os på Camp Nou, hvor han kunne have skubbet bolden til siden og Cavani kunne have sendt PSG igennem, men i stedet gik Di María selv efter mål fra en position, der alt andet ikke lige var let for en venstrebenet spiller. Jeg ville ikke røre Di María med en ildtang.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Di Maria er en forfærdelig spiller, så jeg melder mig i gruppen, der siger nej tak. Hvis han er den midtbanespiller, man har tænkt sig at købe, så burde man heller spare de penge, han er nemlig ikke pengene værd.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

I øvrigt tror jeg ikke, at han kan gøre sig gældende som CM, da han er blevet mere kantspiller, og hvis han skulle være kant i 3-4-3 eller 4-2-3-1, skulle han have en bedre defensiv disciplin, hvilket han ikke har.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5522
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Maria er SLET ikke på min liste
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Hvis man kan få di Maria anno 2013/2014 til klubben, vil jeg tage imod det med kyshånd. Der var han for mig i top 10 af de bedste spillere i verden.

Især med tanke på, at hvis Unzue er det primære valg til det ledige trænerpost, og han eventuelt vil fortsætte med 3-4-3, så er di Maria altså som skræddersyet ti ldet system.

TS
Mascherano - Pique - Umtiti
di Maria - Rakitic - Busquets - Iniesta
Messi - Suarez - Neymar

Alternativt, når Iniesta skal have pause grundet hans alder

TS
Mascherano - Pique - Umtiti
Rafinha - Rakitic - Busquets - di Maria
Messi - Suarez - Neymar

Og det her er kun taget i udgangspunkt i, at di Maria er den eneste, vi henter til sommer.

di Maria er en fantastisk fodboldspiller, når hna gider og han ville give os en fnatastisk taktisk fleksibilitet.

Men hvis det er den nuværende di Maria, der skal hentes med hans ladne attitude og manglende lyst, så takker jeg også nej, men når han gider og er i form - føj hvor er han god.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Robert: "There won't be as many transfers this summer as in the last one, the situation is completely different now."

Robert: "Bellerin is a very interesting player."

Robert: "I don't like paying a lot of money for a player that left La Masia."

Robert: "Thiago is a good player and good players are always well seen here."

Robert: "Signing Verratti isn't easy... Or at least I think it shouldn't be."
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

http://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/medie ... ommer.html

Hvad siger folk til dette?

Jeg synes ikke det er der man skal forstærke sig til sommer, selv jeg virkelig godt kunne tænke mig Dybala.

Synes det er mere vigtigt at hente em bold stæk midtbane spiller, og en højre back.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 931
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 152 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af !Option »

Angrebet skal være laveste prioritet til sommer. Paco har på ingen måde fået chancen for at vise noget som helst...

Forsvaret er klart første prioritet, med en ny højre back. En stærk midtbanespiller kunne også være rart... :roll:
Rey Abi!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

!Option skrev:Angrebet skal være laveste prioritet til sommer. Paco har på ingen måde fået chancen for at vise noget som helst...

Forsvaret er klart første prioritet, med en ny højre back. En stærk midtbanespiller kunne også være rart... :roll:
Tanken om Griez eller Dybala er jo til våde drømme - men vi har verdens bedste angreb idag - det behøver ikke blive forstærket.
Vi skal uden tvivl forstærke forsvaret og midtbanen.

Køb:

Bellerin - 40 mill. euro.
Verratti - 60 mill. euro.
Dybala - 80 mill. euro.
Ny central forsvar: 50 mill. euro: Laporte, Marquinhos - etc.
--------------------------------
Samlet sum: 230 mill. euro.


------------------------Ter Stegen----------------
---Bellerin-----Pique------------NY*-------Alba
------------------Busquets---Verratti---------
---------------------------Messi-----------------
----Dybala--------------Suarez-------------Neymar


Sælg:

Andre Gomes - må have stor værdi på markedet efter kun en sløj sæson og stor interesse i sommers - 30 mill. euro.
Arda Turan - Kina. 40 mill. euro. (nævnt tidligere)
Mascherano - 4 mill. euro - og en kæmpe frigivelse af løn.
Mathieu - 2 mill. euro.
Rafinha - 30 mill. euro.
-------------------------------------
Samlet indtægt: 106 mill. euro.


--------------------Cillesen----------------
Vidal------Marlon/Ny sydamerikaner---Umtiti-----Digne
--------------------Sergi Roberto-----------------------------
------------------Iniesta-------Rakitic-----------------------
Denis S-----------------Paco------------------------Iniesta/Rak/Denis/Messi


For mig er dette ikke urealistisk?

Vi skal finde ca. 130 mill. euro i budget - hvilket er tæt på beløbet vi brugte (av av av) i sommers! (105 mill. euro)
Og med de salg jeg foreslår - det vil jeg gætte på at lønbudgettet vil gå nogenlunde i 0, da Masch, Mathieu, og Arda hiver kassen.

Men med Verratti, og Messi ned centralt - så har vi en psyko boldfast midtbane, som kan tage presset af, ved at sætte en mand selv - og som også har visionære planer i hovedet - og med Bellerin og en ny RIGTIG god centerforsvar, så har vi fart og mere stabilitet.
Umtiti gør det fornuftigt - men det er på tide, at vi får en makker på nogenlunde samme niveau som Pique - vi har spillet med Masch, som er "over the hill" længe og Umtiti er forsøgt. Han kan sagtens fungere i rotation - men skal ikke være førstemakker til Pique.

Det vil give holdet bredde - og tilføre ekstra kvalitet - og bredden vil også være af forbedret karakter.

Jeg havde gjort det i manager :lol: :lol:


EDIT: Man kunne også bare gafle Isco billigere end Dybala - han kan gå ind på Messis plads bag trioen, eller fungere som kant.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor pokker skal vi købe en ny cb? Umtiti har gjort det godt og det er hans første sæson. Jeg kan egentlig heller ikke se hvorfor vi skal købe en angriber.

Desuden tror jeg du sætter priserne for lavt. Verratti kan ligeså godt koste 80-100, bellerin 60 og dybala 100+.

Det jeg tror der kommer til at ske (priser ud sat lavt/priser ind sat højt):

Ud
Mathieu - 0 mio
Turan - 30 mio
Paco - 15 mio
Hvis chancen opstår for at hente verratti så en af Gomes/Denis/Rafinha - 20 mio

Ind
Bellerin - 60 mio
Marlon - 5 mio
Munir - 0 mio
Hvis chancen opstår for at hente verratti - 100 mio

Så vi skal lige finde 100 mio hvilket burde være muligt. Her skal det selvfølgelig også med at priserne er sat højt/lavt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Piquénbauer skrev:Hvorfor pokker skal vi købe en ny cb? Umtiti har gjort det godt og det er hans første sæson. Jeg kan egentlig heller ikke se hvorfor vi skal købe en angriber.

Desuden tror jeg du sætter priserne for lavt. Verratti kan ligeså godt koste 80-100, bellerin 60 og dybala 100+.

Det jeg tror der kommer til at ske (priser ud sat lavt/priser ind sat højt):

Ud
Mathieu - 0 mio
Turan - 30 mio
Paco - 15 mio
Hvis chancen opstår for at hente verratti så en af Gomes/Denis/Rafinha - 20 mio

Ind
Bellerin - 60 mio
Marlon - 5 mio
Munir - 0 mio
Hvis chancen opstår for at hente verratti - 100 mio

Så vi skal lige finde 100 mio hvilket burde være muligt. Her skal det selvfølgelig også med at priserne er sat højt/lavt.
Jeg tror sagtens at vi kan forhandle skarpere priser hjem, end dine fx. ;-)
Vi hentede Cesc og Henry fra Arsenal i bedste alder hjem, til fornuftige priser.
Det kræver at spillerne overbevises af os og at de internt ligger pres på.
Og med Bellerins, samt Verrattis agent så sent som idag - så kunne noget tyde på, at de ønsker at skifte. (selvfølgelig med presse og spin medregnet i udtalelserne). Og så står klubberne ringere i forhandlingerne.

Jeg er af den overbevisning, at vi skal have en lidt større udrensning til, end "blot" at afskibbe 3 mand - og jeg føler mig overbevist om at Paco bliver. Han har ganske enkelt ikke fået chancen, og er fint afstemt med reserverollen.

Andre Gomes har modsat ikke grebet chancen - han har fået et hav af muligheder for at bevise sig.

Vedr. Umtiti, så mangler vi ganske enkelt en makker på højere niveau til Pique - vi får de syge hjerneblødninger defensivt i år - og man kan ikke decideret udpege Umtiti som det svage led - men han er afgjort heller ikke den, der løfter forsvarsspillet.
Han ville være meget fin at have som bredde/aflastespiller - men forestil dig en verdensklassemakker til Pique - ville være fantastisk.

Vi skal have kvalitet ind - og sluset lidt ud af det ubetydelige bredde, som der hersker idag. Det HELT store problem i år, har været at vi har været for afhængige af stammen - og bredden er slet ikke som i Madrid, Bayern og Juventus - de har kunne rotere meget mere - uden mærkbar nedgang.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Det kræver at spillerne overbevises af os og at de internt ligger pres på.
Og med Bellerins, samt Verrattis agent så sent som idag - så kunne noget tyde på, at de ønsker at skifte. (selvfølgelig med presse og spin medregnet i udtalelserne). Og så står klubberne ringere i forhandlingerne.
Hvis de ikke ønskede at komme væk så ville de ikke blive solgt. Så ja jeg går ud fra at det er fordi de vil væk og stadig mener jeg at de vil koste det jeg skriver. De har begge lange kontrakter, klubberne har fint med penge, de er de største talenter på deres respektive pladser og de er ydermere bærende spillere. Når man ser på hvad spillere koster rundt omkring i EU og det selvom de vil væk så kan jeg virkelig ikke se grunden til at vi skulle kunne købe dem for så lidt.
Jeg er af den overbevisning, at vi skal have en lidt større udrensning til, end "blot" at afskibbe 3 mand - og jeg føler mig overbevist om at Paco bliver. Han har ganske enkelt ikke fået chancen, og er fint afstemt med reserverollen.

Andre Gomes har modsat ikke grebet chancen - han har fået et hav af muligheder for at bevise sig.
Det er jeg ikke. Vi har haft vores "udrensning" hvilket nærmere var en foryngelse af truppen i sommers. Og når man køber unge spillere så skal de have tid. Det har hverken Paco eller Gomes fået. I hvert fald ikke nok.

Det skal forresten lige med at Paco ud og Munir ind skulle ske hvis vi får muligheden for verratti da vi ville mangle penge. Ellers skal de blive hvor de er.
Vedr. Umtiti, så mangler vi ganske enkelt en makker på højere niveau til Pique - vi får de syge hjerneblødninger defensivt i år - og man kan ikke decideret udpege Umtiti som det svage led - men han er afgjort heller ikke den, der løfter forsvarsspillet.
Han ville være meget fin at have som bredde/aflastespiller - men forestil dig en verdensklassemakker til Pique - ville være fantastisk.
Vi får de syge hjerneblødninger fordi holdet ikke hænger sammen. Der er alt for mange situationer hvor forsvaret ingen støtte får overhovedet (da der ikke er noget pres) og ender i mand mod mand situationer over hele kæden. Det gør deres arbejde ekstremt svært.

Omkring Umtiti så er jeg fuldstændig uenig. Han har i sin første sæson vist at man kan regne med ham. Og det på et hold der ikke fungerer. Samtidig kan jeg ikke se hvorfor laporte og marquinhos skulle være verdensklasse. De er som umtiti talenter. Forskellen er bare at umtiti har vist at han kan spille for os. Det har de ikke.
Vi skal have kvalitet ind - og sluset lidt ud af det ubetydelige bredde, som der hersker idag. Det HELT store problem i år, har været at vi har været for afhængige af stammen - og bredden er slet ikke som i Madrid, Bayern og Juventus - de har kunne rotere meget mere - uden mærkbar nedgang.
Det helt store problem har været at vi har været for lang tid om at skifte ud i truppen og har gjort det på en gang. Man kan ikke forvente at en masse unge spillere går ind og gør en forskel på et så stort hold som barca. De skal have tid og det har de ikke fået. Når man så samtidig smider en masser taktiske problemer oveni hatten ja så bliver det endnu værre.

Jeg forventer ærlig talt ikke at vi laver ret meget mere til sommer end at vi henter bellerin (eller en anden back). Og det har jeg det fint med. Hvis muligheden for en klasse cm opstår så skal vi tage den men som jeg har sagt hele tiden så tror jeg ikke det kommer til at ske.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Jeg mener også vi skal have en lidt større udrensning til lige som Champione, da jeg mener der er købt lidt forkert ind. Vi her nærmest ingen brede, og en del af de spillere vi har, passer ikke ind.

Men jeg tror også lige som Piquénbauer at priserne kommer der op som han nævner, og jeg tror ikke klubben vil lave en lidt større udrensning, da vi købte en masse spillere sidste sæson. Så tror heller ikke vi køber mere ind en højre back, desværre.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Champione skrev:
Piquénbauer skrev:Hvorfor pokker skal vi købe en ny cb? Umtiti har gjort det godt og det er hans første sæson. Jeg kan egentlig heller ikke se hvorfor vi skal købe en angriber.

Desuden tror jeg du sætter priserne for lavt. Verratti kan ligeså godt koste 80-100, bellerin 60 og dybala 100+.

Det jeg tror der kommer til at ske (priser ud sat lavt/priser ind sat højt):

Ud
Mathieu - 0 mio
Turan - 30 mio
Paco - 15 mio
Hvis chancen opstår for at hente verratti så en af Gomes/Denis/Rafinha - 20 mio

Ind
Bellerin - 60 mio
Marlon - 5 mio
Munir - 0 mio
Hvis chancen opstår for at hente verratti - 100 mio

Så vi skal lige finde 100 mio hvilket burde være muligt. Her skal det selvfølgelig også med at priserne er sat højt/lavt.
Jeg tror sagtens at vi kan forhandle skarpere priser hjem, end dine fx. ;-)
Vi hentede Cesc og Henry fra Arsenal i bedste alder hjem, til fornuftige priser.
Det kræver at spillerne overbevises af os og at de internt ligger pres på.
Og med Bellerins, samt Verrattis agent så sent som idag - så kunne noget tyde på, at de ønsker at skifte. (selvfølgelig med presse og spin medregnet i udtalelserne). Og så står klubberne ringere i forhandlingerne.

Jeg er af den overbevisning, at vi skal have en lidt større udrensning til, end "blot" at afskibbe 3 mand - og jeg føler mig overbevist om at Paco bliver. Han har ganske enkelt ikke fået chancen, og er fint afstemt med reserverollen.

Andre Gomes har modsat ikke grebet chancen - han har fået et hav af muligheder for at bevise sig.

Vedr. Umtiti, så mangler vi ganske enkelt en makker på højere niveau til Pique - vi får de syge hjerneblødninger defensivt i år - og man kan ikke decideret udpege Umtiti som det svage led - men han er afgjort heller ikke den, der løfter forsvarsspillet.
Han ville være meget fin at have som bredde/aflastespiller - men forestil dig en verdensklassemakker til Pique - ville være fantastisk.

Vi skal have kvalitet ind - og sluset lidt ud af det ubetydelige bredde, som der hersker idag. Det HELT store problem i år, har været at vi har været for afhængige af stammen - og bredden er slet ikke som i Madrid, Bayern og Juventus - de har kunne rotere meget mere - uden mærkbar nedgang.
Og nu spørger jeg så dig. Hvilke realistiske verdensklasse centerbacks ser du i verden i dag, som Barca kan hente?

Hånden på hjertet er jeg en af dem, der mener, der ikke er særlig mange verdensklasse centerbacks i nutidens fodbold. Jo, de er fantastiske fodboldspillere, men mange af dem er ofte middelmådige forsvarsspillere. De er slet, slet ikke i samme klasse som Nesta, Cannavaro, Maldini, Puyol, Vidic, Terry, Jaap Stam, Thuram, Baresi, Rio Ferdinand, Carvalho var det i sin tid. Det var folk, der gjorde det at forsvare til et kunststykke. I dag ser du folk som Sergio Ramos, der af mange bliver betegnet som det ypperste af centerbacks, ofte få hjerneblødninger og give mål væk, fordi de ikke ejer koncentration, og deres forudseenhed er for ringe.

I min verden er der kun tre verdensklasse centerbacks, og det er Bonucci, Godin og Jerome Boateng. Pique har været verdensklasse, men han er slet, slet ikke længere konsistens nok til at være det.

Af de tre, jeg har nævnt, er det vel kun Bonucci, som vi kan have en chance hos. Godin er for gammel at splashe for mange penge på, Boateng får man aldrig, for det er næsten umuligt at få en tysker væk fra Bayern München, medmindre spilleren selv ivl prøve noget nyt, som man så det med Schweinsteiger og Toni Kroos, og Bonucci er en fandens dyre herre. Eftersigende afviste Juventus et bud på 60 mio. euro i sommers fra Chelsea og City på ham.
Der var så lige Pepe i foråret 2016 og EM 2016, hvor han var fuldkommen hjernedød god, men han har så ikke vist sig siden, så det er svært at sige verdensklasse, når man ikke kan holde niveauet i længere tid.

Jeg nægter at tro, at Robert og Barca som klub er villig til at brænde 60 mio. euro på en forsvarsspiller.

Men jeg synes også lige, at et køb af Dybala ska lvære noget af det sidste, vi gør. Vi skal have en CM og RB. Det er det, hold har brug for, så må Dybala og en CB kommer i anden række.

Og hvis det skulle helt være, at der var penge til et køb til angrebet, så ville jeg ikke engang købe Dybala. Dybala er for meget Messi-agtig. Jeg nægter at tro, at de to på samme tid på banen i en 3-4-3, hvor Dybala er RW og Messi er bag Suarez, at de kan sammen. Det, vi mangler, er en rendyrket kant, som kan strække banen og være dominerende i en-mod-en og give os mulighed, ellers vil vi bare få for mange boldskubbere. Jeg siger ikke, at Dybala er en dårlig dribler, for det er han bestemt ikke, men han søger de samme rum som Messi gør.

Jeg ville f.eks. hellere købe Mbappe så. En mere direkte spiller, som kan give Messi mulgiheder, når han skal fodre ham med bolde i dybden. Især hvis Unzue bliver vores nye træner, så tror jeg ikke, at han vil vige for meget bort fra Luchos direkte approach. Eller et andet bud havde været Leroy Sane fra City. Vi skulle have købt ham i sommers. Han er godt nok en special og dygtig kantspiller. Han giver City bredde, og han er en dygtig udfordrer.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af B-Freak »

Flere medier mener at vi har henvendt os til Isco for at hente ham i 2018 når hans kontrakt udløber.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 48 gæster