Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af zqa »

@mander, siger de ikke altid det? I øvrigt underligt at selv samme mand er ude at sige at Barcelona er tættest på.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Mander »

Tjoh, måske, men alligevel - når nu det står på Udineses hjemmeside, at det fra medierne er opdigtet, så må man jo nok gå ud fra dét.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af zqa »

Tro ALDRIG på en italiener, de spiser kun smør og drikker kun olie.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Mander »

Motorolie? For i så fald adskiller det sig jo ikke væsentligt fra min egen diæt... dog er der mere alkohol i min kostplan...

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Bager »

Jeg begriber ikke at man påtænker at hente spillere for op mod 100 mio euro. Jeg vil faktisk sige det er direkte økonomisk uansvarligt. Tænk på vores gæld, tænk på at man sidste år havde problemer med at betale spillerløn, tænk på at vi har solgt traditionen om en sponsor-fri trøje til Qatar-fonden, tænk på at man netop nærmest har sparet sportsafdelinger i klubben væk som feks baseball- og hockey-afdelingen. Hvorfor? Så man kan foretage nogle dyre og unødvendige udskiftninger i vores i forvejen hjernedøde trup? Det giver ingen mening.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Daluigi »

Hjernedøde trup? Vi har 19 spillere... En hel ufattelig smal trup! Og vi fik da også at se hen imod slutningen af sæsonen, at forstærkninger er nødvendigt for bredden!

Jeg synes heller ikke Sanchez er det rette indkøb, men mon ikk vi med trøjesponsor og en heftig sjat penge fra endnu en CL-triumf, kan have råd til de forstærkninger der er nødvendige?... For JO de er i den grad nødvendige!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Bager »

Jeg forstår ikke hvor du får 19 spillere fra. Vi har 22 spillere med Fontas og Thiago.

Mener du i sidste kamp mod Manchester hvor vi havde hele truppen klar? Går ud fra at du tænker særligt på kampene mod Madrid. Vi stillede med utrolig stærke startopstillinger i de kampe. Det havde intet med truppens bredde eller træthed at vi ikke osse vandt pokalturneringen.

Tag lige et langt kig på vores trup. Vi har netop modtaget roser for at være muligvis det bedste hold i historien. Det gør man ikke hvis man ikke har et hold der er ualmindelig stærkt. Wake up and smell the god damn coffee. Vi har brug for få, men gode spillere. Ikke tre dyre verdensklassespillere til bænken med vores økonomiske situation in mente. Ren idioti.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg er rimelig enig med Daluigi her. Selvom vores trup er god, rigtig god endda, og vores start 11' er er hjernedød god, så mangler vi den grad noget i bredden. Jeg ved ikke om det er nødvendigt at købe to så dyre spillere til angrebet, men 3-4 forstærkninger er nødvendig, for at gøre truppen endnu bedre. NU har vi sådan set 11-12 spillere, som spiller konstant og det er dem der skal vinde kampene for os. Jeg tror man er nået til den konklusion, at disse spillere ikke kan blive ved med at præstere på højt niveau, kamp efter kamp, sæson efter sæson. På et tidspunkt bliver de trætte, og det vil man undgå, ved at købe kvalitetsspillere, som samtidig har stor sult efter trofæer. Disse spillere skal så helst gøre, at man i stedet for at have 11-12 rigtig gode spillere og nogle rimelig gode reserver, til at man har 14-15 rigtig gode spillere og så resten rimelig gode reserver.

Det er vel ikke en hemmelighed, at jeg er ret glad for at citere Cruyff, og i sin seneste klumme er han også blandt andet inde på dette emne, og han siger bl.a det her;
We all know upon reaching a certain stage of the season, within a span of three or four weeks, if all the pieces fall into place, this Barca team is going to play for everything, and [that is the time when] the team starts to slow down, not because of a drying up of ideas [to kill off matches] but of [a lack of] energy. As good as they are, if the same group of players are used without break, there will come a time when the number of games becomes a burden. And this is where we should go from having [just] 11 or 12 core players to 15 or 16. And that means bringing in key players. Not only to increase the competitiveness of those already in the team but also to make up for whatever shortfall you have during that period: to guarantee all the moving parts are well oiled, and to be able to rest more than one [key player] without the overall quality of the team dropping.

What are the needs of the team then? One player for each department? Maybe we don’t have to. At the back, we have found out that Mascherano and Abidal can play as centre-backs. It is not their natural position but they have performed well and are happy just to play and participate. And Puyol is expected to rid of his right knee problem. If you add in Fontas and Pique the list that can play in central defence is long. What about at the front? It is not going to be easy to find anyone the likes of Messi in your ranks. That’s because he has everything, he is just way up there. And no one can match the Argentinean. For no matter how good they are they will fail [to fill in his shoes]. What was a thorn [on Guardiola’s side] (Ibrahimovic) can now be seen as a lesson learned. Midfielders? If the choice is Cesc, a likely starter, then there will be four of them (Busquets, Xavi, Iniesta, Cesc) for three places, which also means everyone gets to play a lot of games. Mascherano? He’s the lucky one: he gets to play in two departments.
Han har nogle ret gode pointer, syntes jeg. Vores assistent-træner er inde på noget af det samme, på spørgsmålet om hvorvidt holdet kan blive endnu bedre og hvorvidt vi har brug for flere forstærkninger, siger han således;
I think so. After the treble it seemed impossible and we did it, the team is at a very high level, but we must find details for further improvement. We do not need more players, we need additional footballers who will make the team more complete, will help us be better. We must find players with different skills to what we have now.
Jeg tolker han udtalelse som, at han mener vi ikke nødvendigvis skal have en trup på 25 spillere, men at vi skal have solgt nogle og så købe nogle anderledes typer, som samtidig har stor kvalitet.

At Rosell måske ikke har været 100 % ærlig omkring vores økonomisk tilstand, er måske ikke så godt. Men, selvom dette hold er ret godt, måske den bedste i historien, så skal vi altid stræbe efter at blive endnu bedre og gøre holdet endnu mere komplet. Det er lige netop denne attitude, der har gjort, at vores hold har opnået så store resultater de seneste sæsoner. Det er denne attitude, vi skal blive ved med at have.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Brombi »

Vores fantastiske filosofi, sammenspil og forståen for hinanden gør at vi ikke behøver verdensklasse spillere. Vores spil bliver dyrket helt i de små rækker, hvilket gør at en del af vores yngre spillere på b-holdet godt kan spille med (selvfølgelig ikke i de store kampe, men i stor grad i la liga).

Jeg går ind for et køb af 2-3 spillere max, som ikke nødvendigvis behøver at være superstjerner. Jeg ved ikke rigtigt om det skal være Sanchez, jeg er helt klart fortaler for Rossi i stedet hvis det skulle være.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Visca El Barca »

Bager skrev:Jeg forstår ikke hvor du får 19 spillere fra. Vi har 22 spillere med Fontas og Thiago.

Mener du i sidste kamp mod Manchester hvor vi havde hele truppen klar? Går ud fra at du tænker særligt på kampene mod Madrid. Vi stillede med utrolig stærke startopstillinger i de kampe. Det havde intet med truppens bredde eller træthed at vi ikke osse vandt pokalturneringen.

Tag lige et langt kig på vores trup. Vi har netop modtaget roser for at være muligvis det bedste hold i historien. Det gør man ikke hvis man ikke har et hold der er ualmindelig stærkt. Wake up and smell the god damn coffee. Vi har brug for få, men gode spillere. Ikke tre dyre verdensklassespillere til bænken med vores økonomiske situation in mente. Ren idioti.
Men hvis der er hold i rygterne, og vi virkelig går efter disse tre spillere, tror du så ikke at vi har råd til dem? Det vil jo være idiotisk af Rosell bruge penge, vi ikke har, når han selv har slagtet Laporta for økonomisk uansvarlighed. Jeg tror ikke, at Rosell har været 100% ærlig omkring klubbens økonomisk situation, og jeg tror han i den grad har overdrevet, når han var ude at sige, at vi ikke engang kunne betale spillerenes løn. Måske var det en strategi for at tegne trøjesponsorat?

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af zqa »

Okay.. For det første er hverken Sanchez eller Rossi verdensstjerner.

For det andet, så nytter det ikke noget ikke at købe bredde uden kvalitet til at udfordre og forbedre. Hvis man køber kun for bredden, så ser vi det vi ser nu, at Pep aldrig skifter ud i kampe hvor det rent faktisk er nødvendigt fordi, at dem der sidder på bænken alligevel ikke ville kunne gøre en forskel. Det er set flere gange i især denne sæson, at der ikke har kunnet komme en spiller med samme kvalitet ind for en af de tre forreste eller en af de tre på midten.. Hvis at det skal ske, så bliver man altså nødt til at punge ud. Koste hvad det koste.

For det tredje, så tror jeg Rosell og co har styr på økonomien.

@Mander, italiano århusiano? Jydere.......... :roll:

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Skydefinten »

Udinese attacker Alexis Sanchez (22) has a personal deal with Barcelona for 4 seasons - with option for a 5th - worth 3M a year

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Bager »

@Visca:
Det er ikke så meget Rosell jeg er bekymret for kaster penge ud af vinduet her. Tror ikke på at han har taget imod de svinere han har med de økonomiske tiltag han er lavet bare for at splashe penge når muligheden byder sig. Det er mere folk herinde jeg ikke begriber.

Jeg orker ikke at argumentere mere for det. I min verden giver det mere mening sportsligt og økonomisk at tilføje truppen én (verdens)klassespiller end tre. Dette kunne være Bojan for Rossi.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Mander »

zqa skrev:@Mander, italiano århusiano? Jydere.......... :roll:
Sì, molto italiano!

---

Efter min mening er det lidt for meget af det gode med både Sánchez og Rossi. Rossi i stedet for Jeffrén ville være helt fantastisk; kender ligaen, presset fra en større klub samt spillesystemet bedre end Sánchez, og scorer flere mål. Hvis begge kommer, er jeg bekymret for, om der bliver for lidt spilletid til alle fem (+ Bojan?) klassespillere. Og jaja, ved godt, hvor mange turneringer vi er med i, men derfor kan de jo godt gå hen og blive utilfredse alligevel.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Visca El Barca »

zqa skrev:Okay.. For det første er hverken Sanchez eller Rossi verdensstjerner.

For det andet, så nytter det ikke noget ikke at købe bredde uden kvalitet til at udfordre og forbedre. Hvis man køber kun for bredden, så ser vi det vi ser nu, at Pep aldrig skifter ud i kampe hvor det rent faktisk er nødvendigt fordi, at dem der sidder på bænken alligevel ikke ville kunne gøre en forskel. Det er set flere gange i især denne sæson, at der ikke har kunnet komme en spiller med samme kvalitet ind for en af de tre forreste eller en af de tre på midten.. Hvis at det skal ske, så bliver man altså nødt til at punge ud. Koste hvad det koste.

For det tredje, så tror jeg Rosell og co har styr på økonomien.

@Mander, italiano århusiano? Jydere.......... :roll:
Jeg er fuldstændig enig. Jeg synes godt nok, at både Sanchez og Rossi er for meget af det gode, to så dyre spillere til angrebet, behøver vi ikke at hente. En af dem er nok, og her foretrækker jeg Rossi, alene af den grund at han har erfaring fra at spille i samme system som vores, eller næsten samme system, og så har han La Liga erfaring.

Men som dig, mener jeg også at vi skal have forbedret kvaliteten, og ikke kun tænke på bredden. Som Cruyff er inde på, vi skal have 14-15 spillere, som besidder næsten den samme klasse, i stedet for de 11-12 vi har nu. Og du rammer plet, når du siger at vi, i den netop overstået sæson og egentlig også i forrige sæson, har set at man har manglet nogle spillere, som kunne komme fra bænken og vende kampen, når start 11'er har haft problemer. Hvis vi har Cesc og Rossi i truppen, så kan de enten komme ind fra bænken, og gøre en forskel i de tætte kampe, eller starte inde og så kan vi smide Villa og Ini eller hvem det nu skulle være, ind.

Man kan altid sige hvis og hvis, det er jeg godt klar over, men jeg tror faktisk vi var gået videre mod Inter, hvis vi havde haft spillere med Rossi og Cesc siddende på bænken. Start 11'eren havde gjort at Inter var trætte, men problemet var at de også selv blev trætte og måske mistede lidt tiltro, når tingene ikke lykkedes. Det kunne derfor have hjulpet, hvis man havde en Cesc og Rossi at gøre godt med, men problemet var at dem på bænken var af forskellige årsager, ikke særlige gode. Også i den netop overståede sæson, har vi ikke haft spillere, som for alvor har kunne ændre en kamp til vores fordel, selvom Ibi har været en frisk pust. Der skal jo også fornyelse i truppen, det nytter ikke noget at man køber folk til bredden, sådan så stamspillerene ved, at de er rimlig sikre.

Alt i alt kunne vi godt bruge forstærkninger, og forstærkninger i Cesc/Rossi klassen. Om vi har penge til det? Det ville være dumt af Rosell at bruge penge man ikke har, når han ellers har lagt så meget vægt på økonomien.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 90 gæster