Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Aner ikke, hvem det så skulle være. Af højrebacks kan man i hvert fald ikke sende nogen den anden vej. De har dog også ham Trippier, som de kunne bruge som erstatning for K. Walker, men om han kan løfte opgaven, er så spørgsmålet.

Hvis der er noget i rygterne, så bliver Bellerin jo heller ikke billig, så om det bliver Bellerin eller Walker, vil det ikke gøre nogen forskel ift. prisen.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:Mht. Coutinho og Ini.

Deres defensive tal er meget lige.

Coutinho takler 1,2 pr. kamp, mens Ini takler 1,3 pr. kamp.
Coutinhos interceptions er på 0,6 pr. kamp, mens Inis er på 0,7 pr. kamp.
Coutinhos clearances er på 0,2, mens Inis er på 0,4.
Nu er det meget sjældent, jeg tillægger statistik værdi, da det er sjældent, det giver et realistisk og klart billede af en spiller. Ja, en som Iniesta vil virke ganske ordinær, hvis du kigger statistik på ham, men det ved alle og enhver, at det ville være nok den største løgn at sige, at Iniesta er ordinær.

Sagen er den, at Coutinho spiller på et hold, hvor genpresset er helvedes mere aggressivt, end det vi har set fra Barca under Lucho. Det er i Klopps ånd, at man flyver ud og bare smadrer fysisk igenne, hvorfor det kan tillægge den værdi, som Coutinhos tal det nu har.

Spørgsmålet er bar emere om, at Iniesta i modsætning til Coutinho er en udpræget CM'er, hvorimod Coutinhos spil er baseret på, at han er bedst og farligst på den sidste tredjedel. Coutinho får du intet særpræget ud af, hvis han bare skal være et sikkert spilstation og være omdrejningspunktet dybt fra banen. Det er ikke der, at han er bedst. Det er derfor Iniesta er så fandens unik, for han ligner en 10'er i sit spil, men han har ligeledes også overblikket til at være 6'er og arbejder som en 8'er.

Hvis Coutinho skal hentes, så skal formationen ændres til 4-2-3-1 og sætte ham som 10'eren. Jeg har i hvert fald ikke nok tiltro til, at Coutinho som CM ville være verdensklasse. Coutinho er en spiller, der er bedst på den sidste tredjedel i min optik.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Det der er jo ikke bare statistikker, det er tal, som kan være brugbare i sådanne diskussioner, for hvad skal vi ellers diskutere ud fra? Bare vores generelle opfattelse? Det går jo ikke i længden, at du bare siger, statistikker ikke er noget værd, men din opfattelse og observation derimod er det.

Modsat kan man også sige, at Ini bliver hjulpet af Barcas spillestil, både defensivt og offensivt. Coutinho skal kunne bidrage en del til det defensive i Klopps spillestil, for det kræves meget i den spillestil end i Barcas, hvor boldbesiddelse og positionering er langt vigtigere; igennem det forsvarer man.

Afslutningsvis vil jeg bare tilføje, at Coutinho besidder mange af de egenskaber, som gør, at han kunne være en habil afløser for Ini i Barca, men han skal vænne sig til spillestilen, hvilket jeg også tror, er muligt. Han er en rimelig alsidig spiller, som godt kunne spille CM i Barca, hvis det er i Ini lignende CM rolle, det er jeg ikke i tvivl om. Der er dog ingen, der kan være Ini, for han er en unik spiller, men Coutinho er en af dem, der kommer tæt på.

PS. Personligt mener jeg, at den helt ideelle afløser for Ini nok er Thiago, men jeg tror bare ikke på, at det er muligt at hente ham. Han er den spiller, som jeg vil pege på som afløser for Ini, dernæst kommer spillere som Coutinho, Eriksen etc.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8382
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 639 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Michman »

Kubala skrev:Det der er jo ikke bare statistikker, det er tal, som kan være brugbare i sådanne diskussioner, for hvad skal vi ellers diskutere ud fra? Bare vores generelle opfattelse? Det går jo ikke i længden, at du bare siger, statistikker ikke er noget værd, men din opfattelse og observation derimod er det.

Modsat kan man også sige, at Ini bliver hjulpet af Barcas spillestil, både defensivt og offensivt. Coutinho skal kunne bidrage en del til det defensive i Klopps spillestil, for det kræves meget i den spillestil end i Barcas, hvor boldbesiddelse og positionering er langt vigtigere; igennem det forsvarer man.

Afslutningsvis vil jeg bare tilføje, at Coutinho besidder mange af de egenskaber, som gør, at han kunne være en habil afløser for Ini i Barca, men han skal vænne sig til spillestilen, hvilket jeg også tror, er muligt. Han er en rimelig alsidig spiller, som godt kunne spille CM i Barca, hvis det er i Ini lignende CM rolle, det er jeg ikke i tvivl om. Der er dog ingen, der kan være Ini, for han er en unik spiller, men Coutinho er en af dem, der kommer tæt på.

PS. Personligt mener jeg, at den helt ideelle afløser for Ini nok er Thiago, men jeg tror bare ikke på, at det er muligt at hente ham. Han er den spiller, som jeg vil pege på som afløser for Ini, dernæst kommer spillere som Coutinho, Eriksen etc.
Hvad med Koke?
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Koke ligner ikke Ini i sit spil. Han kunne til gengæld passe meget fint inde i den spillestil, man har praktiseret i denne sæson.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Xavi6Smede »

Det helt vildt så mange spændende spillere Monaco har. Var det ikke for MSN, så havde jeg virkelig ønsket B. Silva og Mbappe til klubben. Men den mest interessante spiller må være Fabinho, hvis altså han kan overtales til at spille fast som højre back. Fantastisk spiller! Desuden er han mr. 100 procent på straffespark, det kunne vi godt bruge :grin: .. Selvom han næppe får lov. Han er dog næppe billig, United og City skulle være ude efter ham.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Jeg tror man skal holde sig fra Monacos offensive spillere. De har simpelthen været for heldige i den her sæson. De har scoret på 20% af deres skud, hvilket er hjernedødt.

Og man kommer til at betale dyrt for en del uholdbart held, hvis man køber spillerne efter den her sæson.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Jeg ved ikke, om du fik ret mht. Kane eller ej? Du skrev også noget lignende om ham for to sæsoner siden, eller sådan noget.

Edit: Det havde noget med conversion rate at gøre o.l.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:Jeg ved ikke, om du fik ret mht. Kane eller ej? Du skrev også noget lignende om ham for to sæsoner siden, eller sådan noget.
Du tænker på det her indlæg.

Kane havde en scoringprocent i åbent spil på 25%, da jeg skrev det indlæg i marts 2015. Efter sæsonen var scoringsprocenten faldet til 19%, da han knap nok scorede i de to sidste måneder.

I den efterfølgende sæson hed hans scoringsprocent 13% i åbent spil, hvilket var en halvering ift. de oprindelige 25%. I den her sæson ligger han på 19%. Samlet set ligger han på 16% for de tre sæsoner, hvilket er meget normalt for en topangriber i en større klub.

Der er meget få spillere, der kan bevæge sig omkring de 20% over tid. Vi snakker måske en håndfuld aktive spillere, der har gjort det i deres karriere. Det er nærmest kun forbeholdt de allerbedste topangribere i de allerstørste klubber.

Det er derimod fuldstændig utænkeligt, at et helt hold kan opretholde de 20%. Der bliver simpelthen taget for mange langskud af midtbanespillerne og kanterne. Alternativt skal man være meget konsekvent med at trille bolden ind over stregen i bedste tiki taka stil. Men selv i en sæson som 14/15, hvor det klikkede for MSN, der lå Barcas scoringsprocent stadig kun på 16,5% (eksklusiv straffespark).

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Xavi6Smede »

Så konklusionen må være, at hvis Monacos spillere falder til en scoringsprocent på de normale 16 procent, så de stadigvæk enormt spændende :grin:

Jeg kan forstå hvis man bruger sådan en statistik hvis snakken omhandler en type som Bas Dost. Men du kan ikke have set meget til Monaco, hvis du tror at hypen omkring B. Silva og Mbappe er opstået pga held. Deres kvaliteter er simpelthen for åbenlyse, mål eller ej.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Xavi6Smede skrev:Så konklusionen må være, at hvis Monacos spillere falder til en scoringsprocent på de normale 16 procent, så de stadigvæk enormt spændende :grin:

Jeg kan forstå hvis man bruger sådan en statistik hvis snakken omhandler en type som Bas Dost. Men du kan ikke have set meget til Monaco, hvis du tror at hypen omkring B. Silva og Mbappe er opstået pga held. Deres kvaliteter er simpelthen for åbenlyse, mål eller ej.
Jeg siger jo ikke, at de er dårlige. Min pointe er, at man vil betale en overpris for dem. Der er så meget om hype om deres sæson, hvor en del af det skyldes held. Det er langt mere attraktivt at købe fra hold, der har været pisse uheldige.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Xavi6Smede »

Storken skrev:
Xavi6Smede skrev:Så konklusionen må være, at hvis Monacos spillere falder til en scoringsprocent på de normale 16 procent, så de stadigvæk enormt spændende :grin:

Jeg kan forstå hvis man bruger sådan en statistik hvis snakken omhandler en type som Bas Dost. Men du kan ikke have set meget til Monaco, hvis du tror at hypen omkring B. Silva og Mbappe er opstået pga held. Deres kvaliteter er simpelthen for åbenlyse, mål eller ej.
Jeg siger jo ikke, at de er dårlige. Min pointe er, at man vil betale en overpris for dem. Der er så meget om hype om deres sæson, hvor en del af det skyldes held. Det er langt mere attraktivt at købe fra hold, der har været pisse uheldige.
Og det har du ret i, priser stiger selvfølgelig i takt med spillerens succes. Nu vil jeg jo heller ikke have vi køber dem, jeg gad bare gerne se dem i klubben, hvis altså der havde været plads til dem i angrebet. Tvivler på at prisen ligger under 500 mio. Den pris risikerer dog at stige yderligere i fremtiden, hvis først et Premier League hold smider kassen efter dem, og det gør de højst sandsynligt. Mbappe er noget af det mest spændende jeg mindes at have set. 9 mål og 5 oplæg i ligaen, 7 mål i sine sidste 4 startende kamp, hvor af kun to var 90 min. Udemærket af en, der kun lige er blevet 18 år!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Billede

Tabellen stammer fra den her artikel. Uddrag:
Monaco are different, a well drilled, fast team who are structurally very strong and well competent within their league. But: they don’t take that many shots (~13 per game). If we divert into an expected goals model and drill down to a per shot basis to allow comparison to a part season, they are ahead of every other team in this 686 team sample, one of only two teams to be more than 0.05 goals per shot ahead of expectation in either direction, Tito Vilanova’s 2012-13 Barcelona team, the other. And they aren’t just slightly ahead of that mark, their per shot xG overperformance is at 0.08 per shot. Even allowing for some generous error bars here we’re into unchartered territory. Monaco are pulling up alongside a newly discovered sun and its seven planets. Adding to the confusion their expected goal per shot rate is lower this season (0.10) than last (0.11), when they broadly matched their rate. So we have a team that takes a non-exceptional volume of shots, with a non-exceptional expectation of scoring them.
Der er altså to sæsoner i en sample på 686, hvor hold har haft en scoringsprocent, der har været 5%-point højere end forventet. Den ene er Monacos nuværende sæson, hvor de har været 8%-point skarpere end forventet. Det er ret vildt, når nu der kun er et andet eksempel med over 5%-point.

Det andet eksempel er Barca i 12/13. Man får åbenbart ikke 100 point uden at have været lidt heldig.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:
Kubala skrev:Jeg ved ikke, om du fik ret mht. Kane eller ej? Du skrev også noget lignende om ham for to sæsoner siden, eller sådan noget.
Du tænker på det her indlæg.

Kane havde en scoringprocent i åbent spil på 25%, da jeg skrev det indlæg i marts 2015. Efter sæsonen var scoringsprocenten faldet til 19%, da han knap nok scorede i de to sidste måneder.

I den efterfølgende sæson hed hans scoringsprocent 13% i åbent spil, hvilket var en halvering ift. de oprindelige 25%. I den her sæson ligger han på 19%. Samlet set ligger han på 16% for de tre sæsoner, hvilket er meget normalt for en topangriber i en større klub.

Der er meget få spillere, der kan bevæge sig omkring de 20% over tid. Vi snakker måske en håndfuld aktive spillere, der har gjort det i deres karriere. Det er nærmest kun forbeholdt de allerbedste topangribere i de allerstørste klubber.

Det er derimod fuldstændig utænkeligt, at et helt hold kan opretholde de 20%. Der bliver simpelthen taget for mange langskud af midtbanespillerne og kanterne. Alternativt skal man være meget konsekvent med at trille bolden ind over stregen i bedste tiki taka stil. Men selv i en sæson som 14/15, hvor det klikkede for MSN, der lå Barcas scoringsprocent stadig kun på 16,5% (eksklusiv straffespark).
Jeg tænkte også, at du ville få ret mht. conversion rate. Og du har sikkert også ret mht. til, at priserne vil være tårnhøje på Monaco-spillere til sommer, men jeg tror, at en del af deres spillere, er gode spillere, de har bevist det over nogle sæsoner nu, så man skal ikke være bange for købe dem, dog vil prisen være højere denne sommer, end hvis man f.eks. købte dem sidste sommer.

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Er der nogen der har set og kender godt til Bernardo Silva.

Kunne han ikke være en Iniesta afløser, eller kan han ikke ville central, han skulle vist har en stor arbejdsradius?
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 52 gæster