Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Skydefinten »

Kabalen er; Pep har sagt at Hart godt må finde en anden klub, Bravo sælges til City, vi bruger pengene på at hente Pinto ind igen.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Piquénbauer skrev:Jeg bygger det jeg skriver på hvad jeg læser i medierne. Og ifølge de meldinger som medierne har bragt (og der har været enighed) stod det klart at begge målmænd var til et møde med klubben for at bede om mere spilletid. Hvad de har fået at vide ved jeg ikke men jeg ved at Bravo nu er på vej væk selvom klubben har vedholdt at man helst ville holde på ham.

Så ja jeg mener det er ret tydeligt at der er ham der vil videre. Man kan se spekulere over årsagen til dette. Er det fordi han har fået at vide at han vil være nummer 2? Er det fordi han vil have mere spilletid (cl)? Jeg ved det ikke men jeg er overbevist om at man helst ikke ville sælge ham.

Men du tror måske noget andet?
Thiago og Valdes ville videre fordi de ville prøve noget andet eller bare ikke gad Barca længere. Bravo vil videre (hvis det er tilfældet) pga. en beslutning klubben har truffet, vil jeg tro. Der skal selvfølgelig træffes et svært valg, når man har to topmålmænd, men blot at sige, at Bravo vil videre, det er lidt unuanceret.
qepd

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Kan det ikke lige så godt være fordi han kan spille fast i ligaen OG i cl under pep?

Der kan være mange grunde til at bravo vil videre men det er nu stadig tilfældet at det er ham der vælger det. Klubben har ikke på noget tidspunkt givet udtryk for at man var interesseret i et salg (hvilket er mere end forståeligt når man tænker på bravos niveau).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Ja, og Barcelona har valgt, at Bravo ikke skal spille liga+chl her, hvilket et eller andet sted også er forståeligt, når man tænker på Stegens potentiale. Det ville jo være let for klubben at sælge Stegen og give Bravo alle kampe, det er det, jeg mener.

Så jeg mener ikke, at det er helt sort, men jeg er stadig trist over det, fordi holdet er bedre med Bravo, hvis du spørger mig. Jeg synes, der har tegnet sig et mønster de sidste to år af, at forsvaret spiller mærkbart bedre med Bravo i kassen.
qepd

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe det synes jeg godt nok ikke. Synes der har tegnet sig et mønster af at vi har et fremragende hold og at vi vinder ligemeget om det er Bravo eller MATS der står i målet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Both clubs are very close to reaching an agreement for the 27-year old goalkeeper. Transfer fee will be around €14M [telegraaf]
Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor man vil betale 14 mio for en reserve keeper.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Der kan være mange grunde til at bravo vil videre men det er nu stadig tilfældet at det er ham der vælger det. Klubben har ikke på noget tidspunkt givet udtryk for at man var interesseret i et salg (hvilket er mere end forståeligt når man tænker på bravos niveau).
Det er netop den der unuancerede fremlægning af sagen, der får mig til at tænke, at du nærmest sidder og savler over udsigten til at komme af med Bravo.

Hvis nu Joe Hart forlader Manchester City om lidt, tror du så helt ærligt at han helt selv har valgt at han ville væk? Sådan fra starten af? Eller tror du måske det er mere sandsynligt, at han er blevet sat af holdet og har indset, at det bliver ekstremt svært for ham at vinde sin position tilbage? Hvis man læser hvad Pep og City kommunikerer ud for tiden, så er der slet ingen tvivl om at hvis Hart forlader Manchester City, så er det udelukkende Hart's eget valg.

Og det er præcis det City gerne vil have. Pep, Txiki og resten af Manchester City er fuldstændig klar over, at man ikke ser alt for heldige ud, hvis man åbent går ud og siger at Hart er sat af holdet, og at man er meget åben overfor at sælge ham. Så det gør de ikke. I stedet siger de at hvis Hart gerne vil væk, så vil de ikke stå i vejen for ham, men at de selvfølgelig gerne ser at han bliver og kæmper for sin plads. Alene det at de siger at de ikke vil stå i vejen, hvis han gerne vil skifte væk er et kæmpe vink med en vognstang.

Hvordan kan du sidde og vurdere, at det ikke er samme måde det forholder sig på i Barcelona? Hvordan kan du føle dig så sikker på, at det er Bravo selv der vil videre? Hvordan kan du finde det mere sandsynligt at Bravo nu vil væk fra Barcelona, efter at have stået fast og vundet La Liga to år i streg, end at Bravo er blevet fortalt at han ikke er en del af planerne for startelleveren i denne sæson, og som konsekvens deraf ser sig nødsaget til at finde en ny klub?

Det er ikke for at fornærme dig, men nu siger jeg bare hvad jeg ser. Jeg ser at du den sidste måned har skrevet et væld af indlæg, der omhandler netop et eventuelt salg af Claudio Bravo. Besat er nok at stramme den, men du virker i hvert fald vældig optaget af det. Så det var egentlig derfor jeg spurgte dig: Når du skriver at Bravo vil videre, er du så helt sikker på at du ikke mener, at du gerne vil have Bravo videre?

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Jeg forstår simpelthen ikke klubben vedr. målmandspositionen. Der har været indikationer om, at ter Stegen skulle blive førstevalg fra denne sæson, så derfor skulle der en løsning til, hvor Bravo så har valgt at ville skifte(nødtvungen), men så går man efter en ung 27-årig. Det giver ingen mening. Jeg synes ikke, at man skal ud og investere i en målmand, der er tæt på Stegens niveau, men en der et niveau eller to under, især fordi, reservekeeperen kun skal stå på mål i Copa-kampene. Det her vil igen gøre Stegen usikker. Måske er Luis Enrique og teamet ikke helt trygge ved Stegen endnu, derfor er der et ønske om en målmand, der er en rimelig stærk konkurrent til Stegen, for ellers forstår jeg ikke hele det her show om denne position.

Det kan selvfølgelig også tænkes, at man ikke anser Cillessen som værende en særlig god målmand og han også selv er indstillet på at være reserve i Barca, men det virker bare underligt, da han bare sidste sæson var på vej til United, for at erstatte de Gea.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har skrevet et væld af indlæg omkring transfers generelt da jeg altid finder det pisse spændende. Så drop dit fis omkring at jeg gerne vil af med Bravo. Det vil jeg ikke selvom jeg gerne så ham blive anden målmand (CL og CdR).

Problemet ved det du skriver er at du ikke forholder dig til at Bravo på trods af at han har stået flest kampe stadig ikke har været tilfreds med spilletiden. Han har flere gange luftet sin utilfredshed så hvorfor skulle det ikke være dette der var grunden til at han ville væk? De har uden tvivl vidst om interessen fra City så kunne det ikke lige så godt tænkes at det er for at spille "helt" fast at han tager væk? Det mener jeg sagtens. Og jeg køber den mere end at klubben har ladet sig diktere af MAtS til at presse Bravo ud. Det giver imo ingen mening og det ville Lucho ikke finde sig i.

Og det du skriver omkring City er desuden noget vrøvl. De behøver jo ikke at sige at han er til salg. Det kan alle regne ud når man foretrækker caballero fremfor ham. Det er derfor også underligt at Bravo fortsætter med at stå hvis nu man så gerne ville af med ham. Masip er ikke god men han burde kunne gøre arbejdet alligevel.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Jeg ville faktisk gå så langt som at lade Masip være anden målmand, når nu det kun handler om CdR-kampe. Målmænd har sjældent skader.
Senest rettet af Kubala lør aug 20, 2016 2:31 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Jeg ville faktisk gå så langt som at lade Masip være anden målmand, når nu det kun handler om CdR-kampe. Målmænd har hyppigere skader.
Det ville jeg også. Det giver ingen mening at man vil bruge 14 mio på Cillessen. Man vil åbenbart gerne fortsætte med at have konkurrence på pladsen hvilket kunne betyde at man ikke er glad for at miste Bravo. Så måske er rollerne ikke helt fastlagt endnu på målmandsposten.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Jeg ville faktisk gå så langt som at lade Masip være anden målmand, når nu det kun handler om CdR-kampe. Målmænd har hyppigere skader.
Det ville jeg også. Det giver ingen mening at man vil bruge 14 mio på Cillessen. Man vil åbenbart gerne fortsætte med at have konkurrence på pladsen hvilket kunne betyde at man ikke er glad for at miste Bravo. Så måske er rollerne ikke helt fastlagt endnu på målmandsposten.
Ja, det virker absurd. Det må være Luis Eneique og teamet, der er utrygge, for jeg kan ikke helt forstå den her drejning/udvikling. Man erstatter en rigtig god målmand med en anden habil målmand.

Edit: Der skulle stå sjældent og ikke hyppigere.
Senest rettet af Kubala lør aug 20, 2016 2:45 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jep. Det er endnu et tegn på at man ikke presser Bravo ud af klubben. Man vil tydeligvis stadig have konkurrence på pladsen hvorfor man køber en "ung" målmand. Hvis man virkelig havde rollerne helt på plads så ville man købe en reserve målmand ala Alves til at stå i CdR. Man ville ikke bruge 14 mio på en 27 årig landsholdsspiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Jeg vil faktisk sige, at man ikke en gang skulle købe D. Alves, men en endnu ældre målmand, en der var 34 år, der havde prøvet sig af og var helt dalet fra det niveau. Alves er stadig en rigtig habil målmand, som kunne vende skuden. Han er trods alt 31 år og det var vel kun sidste sæson, hvor han spillede dårligt og blev sat af, ellers har han jo været deres faste målmand op til det, hvis jeg ikke tager meget fejl.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det har du egentlig ret i. Det virker til at man ikke er helt sikre på situationen og derfor vil have noget kvalitet ind. Det kunne så igen tyde på at MATS ikke er blevet nummer 1 og at man er utilfredse med at miste kvalitet i form af Bravo.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 116 gæster