Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Raman93 »

Dani Alves skrev:Keita bliver ikke solgt medmindre han ønsker det eller virkelig bliver dårlig. Pep elsker ham jo.

Xavi holder skam længe endnu. Men ja pauser skal han måske have lidt flere af.
- Ser ikke bussi som så god som alle går og siger. Bevares han er god, så er den heller ikke længere.
Jeg tror, at Rosell godt kan overtale Pep til at sælge Keita. Måske efter denne sæson, hvor han vil være 31, og skal til ANC, og der kan man stadig for lidt får ham.

Helt enig, Xavi holder længe endnu, men pauser skal han bruge. Han har selv udtalt, at han ikke er nogen maskine. Derudover vil det også ganske glimrende at have hans afløser kørt i stillingen i god tid. Busquest er fin nok. Det er hans koncentrationevne, der glipper for ham, hvis han får styr på den, er jeg sikker på, at han bliver en meget god spiller. Der er en grund til, at han bliver værdsat højt af to af verdens bedste trænere.

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Busquets er allerede nu en MEGET god spiller, en af verdens klart bedste på sin position endda og fast mand på verdens bedste klubhold og landshold. Næppe et tilfælde, men den diskussion har vi jo haft tonsvis af gange, så ingen grund til at starte den endnu. Men det kan undre, at han stadig bliver undervurderet.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Blaugrana92 »

Ronaldinho skrev:Hvis du skære Iniesta fra, da det på en måde ville være et dobbelt indkøb men blot på én. Vi køber Fabregas - Han får Iniesta´s plads, og istedet for den manglende Angrebsplads efter Ibrahimovic, så får Iniesta hans plads. Der med ville angrebet lyde på; Villa, Messi, Iniesta, Pedro, Jeffren og Bojan - De tre der starter inde er de 3 førstnævnte.
Derefter når vi til midtbanen hvor vi så er; Fabregas, Keita, Xavi, Busquets, Thiago og Dos Santos.
Dermed ser jeg det ikke så dårligt med et Indkøb af Fabregas - Faktisk som som et dobbeltkøb. Til slut mener jeg at Fóntas og Muniesa har et kæmpe talent, og de udvikler sig helt sikkert til start 11´eren de kommende 2-3, én på Abidals plads, og en på vores Formidable Anfører Puyol´s plads.
Det er naturligvis en mulighed. Iniesta er farlig fra venstresiden, men så skal det også være fra venstresiden. Jeg synes ikke det fungerer ligeså godt de gange jeg har set ham spille i højre, og han duer bare ikke som decideret angriber, desværre. Det er han ikke rigtig skarp nok til. Men i venstresiden, synes jeg som sagt han er farlig.
Det kunne godt fungere.
Med hensyn til Fontás og Muniesa er jeg også enig. Fontás har i hvert fald udviklet sig rigtig positivt de sidste par år, og han har jo næsten overhalet Muniesa som vores 'store forsvarstalent'. Jeg tvivler dog på at nogen af dem har de offensive kvaliteter der kræves for at spille venstreback. Så hellere satse på at Adriano er klar til at snuppe den plads, når Abidal så småt må begynde at trappe ned, hvilket jeg i øvrigt ikke tror er voldsomt langt ude i fremtiden.
Men jeg tror helt sikkert at den ene af dem vil kunne overtage Puyol's plads på lidt længere sigt, men alligevel ikke alt for lang, for Carles er jo også ved at være oppe i årene, rent fodboldmæssigt.

Hvis Keita skal sælges næste år, kan jeg da virkelig, virkelig ikke se grunden til at vi forlængede med ham helt til 2014? Det synes jeg da i hvert fald er en klar indikation på at man tror på ham.

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ronaldinho »

Blaugrana92 skrev:
Ronaldinho skrev:Hvis du skære Iniesta fra, da det på en måde ville være et dobbelt indkøb men blot på én. Vi køber Fabregas - Han får Iniesta´s plads, og istedet for den manglende Angrebsplads efter Ibrahimovic, så får Iniesta hans plads. Der med ville angrebet lyde på; Villa, Messi, Iniesta, Pedro, Jeffren og Bojan - De tre der starter inde er de 3 førstnævnte.
Derefter når vi til midtbanen hvor vi så er; Fabregas, Keita, Xavi, Busquets, Thiago og Dos Santos.
Dermed ser jeg det ikke så dårligt med et Indkøb af Fabregas - Faktisk som som et dobbeltkøb. Til slut mener jeg at Fóntas og Muniesa har et kæmpe talent, og de udvikler sig helt sikkert til start 11´eren de kommende 2-3, én på Abidals plads, og en på vores Formidable Anfører Puyol´s plads.
Det er naturligvis en mulighed. Iniesta er farlig fra venstresiden, men så skal det også være fra venstresiden. Jeg synes ikke det fungerer ligeså godt de gange jeg har set ham spille i højre, og han duer bare ikke som decideret angriber, desværre. Det er han ikke rigtig skarp nok til. Men i venstresiden, synes jeg som sagt han er farlig.
Det kunne godt fungere.
Med hensyn til Fontás og Muniesa er jeg også enig. Fontás har i hvert fald udviklet sig rigtig positivt de sidste par år, og han har jo næsten overhalet Muniesa som vores 'store forsvarstalent'. Jeg tvivler dog på at nogen af dem har de offensive kvaliteter der kræves for at spille venstreback. Så hellere satse på at Adriano er klar til at snuppe den plads, når Abidal så småt må begynde at trappe ned, hvilket jeg i øvrigt ikke tror er voldsomt langt ude i fremtiden.
Men jeg tror helt sikkert at den ene af dem vil kunne overtage Puyol's plads på lidt længere sigt, men alligevel ikke alt for lang, for Carles er jo også ved at være oppe i årene, rent fodboldmæssigt.

Hvis Keita skal sælges næste år, kan jeg da virkelig, virkelig ikke se grunden til at vi forlængede med ham helt til 2014? Det synes jeg da i hvert fald er en klar indikation på at man tror på ham.
Jeg tror næppe at han kommer til at spille andre steder end i ventrekanten, han kan næppe vippe Villa og Messi af fra deres deciderede pladser. mht. til Munisa og Fóntas, så kan det vel godt være, Abidal har næppe de store offensive takter, men han spiller stadig venstrekant og gør et udemærket arbejde, who knows?
Ronaldinho Gaúcho

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Blaugrana92 »

Ronaldinho skrev:Jeg tror næppe at han kommer til at spille andre steder end i ventrekanten, han kan næppe vippe Villa og Messi af fra deres deciderede pladser. mht. til Munisa og Fóntas, så kan det vel godt være, Abidal har næppe de store offensive takter, men han spiller stadig venstrekant og gør et udemærket arbejde, who knows?
Det er faktisk her at jeg har en anden mening end stort set alle andre, da jeg nemlig synes at Abidal er ganske dygtig, rent offensivt. Han har virkelig forbedret sig meget siden han kom til, på netop det punkt. Han tænker hurtigt og er faktisk blevet ganske fin til at kombinere sig igennem, og selvom de sjældent kommer, er han også blevet langt bedre til at lave overlaps. Jeg tvivler på at Muniesa eller Fontàs er ligeså gode offensivt som ham, men tilgengæld kan de måske blive endnu stærkere rent defensivt, end Abidal er. Men nu må vi hellere huske at holde os til emnet! ;)

Josep Pep Guardiola

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Josep Pep Guardiola »

Nu fortæller Cesc at Arsenal tvang ham næsten til at blive, typisk englisk klubber, holder på deres spiller som vil væk.

Hader england og Italien i fodbold, ligaer og landshold.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af ladislau »

Samtidig brokker de sig over vores tilgang, og over at andre klubber holder på deres spillere...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Daluigi »

Hold da op en kommentar fra Cesc. Han virker en anelse bitter... skuffet
Forumlegende

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Hvis avisen har citeret ham korrekt så er det lidt mystisk at Arsenal ikke engang ville forhandle som Barca ellers lagde op til 2 gange. Cesc er senest vores i Juli 2011 8)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Josep Pep Guardiola skrev:Nu fortæller Cesc at Arsenal tvang ham næsten til at blive, typisk englisk klubber, holder på deres spiller som vil væk.

Hader england og Italien i fodbold, ligaer og landshold.
Jeg forstår simpelthen ikke at man kan sige noget negativt, om at Arsenal vil beholde deres spiller. Nu har klub og spiller været enige da de underskrev en kontrakt på x antal år. At spilleren pludseligt kommer på andre tanker, kan da ikke være klubbens skyld.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Jbninc skrev:
Josep Pep Guardiola skrev:Nu fortæller Cesc at Arsenal tvang ham næsten til at blive, typisk englisk klubber, holder på deres spiller som vil væk.

Hader england og Italien i fodbold, ligaer og landshold.
Jeg forstår simpelthen ikke at man kan sige noget negativt, om at Arsenal vil beholde deres spiller. Nu har klub og spiller været enige da de underskrev en kontrakt på x antal år. At spilleren pludseligt kommer på andre tanker, kan da ikke være klubbens skyld.
Til gengæld kan der sagtens siges negative ting om deres bitterhed over, at andre klubber holder på deres spillere. Og naturligvis også, at de er sure på os, samtidig med at de nu efter sigende vil signe Romeu. Det må være hårdt at leve på andres talentakademier.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Mander skrev:
Jbninc skrev:
Josep Pep Guardiola skrev:Nu fortæller Cesc at Arsenal tvang ham næsten til at blive, typisk englisk klubber, holder på deres spiller som vil væk.

Hader england og Italien i fodbold, ligaer og landshold.
Jeg forstår simpelthen ikke at man kan sige noget negativt, om at Arsenal vil beholde deres spiller. Nu har klub og spiller været enige da de underskrev en kontrakt på x antal år. At spilleren pludseligt kommer på andre tanker, kan da ikke være klubbens skyld.
Til gengæld kan der sagtens siges negative ting om deres bitterhed over, at andre klubber holder på deres spillere. Og naturligvis også, at de er sure på os, samtidig med at de nu efter sigende vil signe Romeu. Det må være hårdt at leve på andres talentakademier.
Enig. Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt. I England er der en del primmadonna trænere, og Wenger er selvfølgelig en af dem. Dog bør man kunne forstå at han vil holde på sin absolut nøglespiller. Igen, spillerne kan jo bare lade være med at skrive under på så lange kontrakter, for de skyder sig selv i foden den dag hvor de vil et andet sted hen. Kan dog godt forså, at man vil have 4-5 år med 60 millioner i årsløn.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Enig, Cesc burdei kke skrive under på en 6-7 årig kontrakt, eller hvor lang den nu var.

In other news:

http://www.bold.dk/nyt/Vermaelen-Fabregas-har-Barca-DNA

Jeg forudser kæmpe kritik fra engelske medier, nu hvor Barcelona er begyndt at bruge Arsenal-spillere til "tapping up".
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Jbninc

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Hvor mange år er der egentlig tilbage på Fabregas' kontrakt?

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Fire, såvidt jeg husker. Hvis ikke fem, faktisk. Han underskrev jo en monsterkontrakt, og valgte så at forlænge med yderligere et år, ifølge min hukommelse.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 89 gæster