Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Synes jeg nu ikke. Jeg kan godt lide ham men han bliver ikke starter for os. Og tvivler på at en spiller af bartras kaliber (lige under toppen) vil se sig tilfreds med at bruge sin karriere på bænken hvilket han også ville gøre hvis verm blev solgt og laporte hentet.

Hvis jeg var bartra så ville jeg gå efter hb'en. Der har han en chance. Ellers så var jeg smuttet hvis jeg var ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af theKing1988 »

Piquénbauer skrev:Synes jeg nu ikke. Jeg kan godt lide ham men han bliver ikke starter for os. Og tvivler på at en spiller af bartras kaliber (lige under toppen) vil se sig tilfreds med at bruge sin karriere på bænken hvilket han også ville gøre hvis verm blev solgt og laporte hentet.

Hvis jeg var bartra så ville jeg gå efter hb'en. Der har han en chance. Ellers så var jeg smuttet hvis jeg var ham.
Efter at have set Mathieu som CB i noget der nærmer sig en sæson nu, er jeg heller ikke overbevist om at Vermaelen nogensinde vil blive en starter for os hvis han bliver. Jeg havde godt nok mine tvivl om Mathieu sidste sommer, men han har sgu vist et godt niveau, som der klart overgår hvad Vermaelen har vist i årevis. Så hvis/når vi vil investere i en ny CB, så er jeg ikke et sekund i tvivl om at Vermaelen vil ende op som femte valg hvis han bliver i klubben, bag Pique, Masch, Mathieu og (Laporte/Boateng/eller en helt tredje)

Så dine argumenter for at Bartra burde se sig som om efter mere spilletid, kunne i mine øjne lige så nemt anvendes på Vermaelen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Men hvem tror du så helst vil se sig tilfreds med en plads på bænken? Både verm og bartra vil være reserver. Så det handler i høj grad om hvem af de 2 som kan leve med bænken. Og det tror jeg simpelthen ikke at bartra kan blive ved med. Verm har derimod sin bedste tid bag sig og kan derfor imo bedre acceptere bænken.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af theKing1988 »

Piquénbauer skrev:Men hvem tror du så helst vil se sig tilfreds med en plads på bænken? Både verm og bartra vil være reserver. Så det handler i høj grad om hvem af de 2 som kan leve med bænken. Og det tror jeg simpelthen ikke at bartra kan blive ved med. Verm har derimod sin bedste tid bag sig og kan derfor imo bedre acceptere bænken.
Jeg er ikke overbevist om at Vermaelen selv mener at han har sin bedste tid bag sig. Jeg tror ikke at der er nogen af dem der vil acceptere at sidde på bænken over en længere periode hvis vi ser fremad. Men lad os nu vente og se hvad der sker.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg er bestemt ikke enig i at Bartra ikke har det der skal, for at blive fastmand hos os. Jeg synes tvaertimod, han har alt det der skal til. Han har saagar ogsaa bevist det, mere end en gang.

Jeg synes f.eks. ikke at en mand som Varane er bedre end Bartra.

For at Bartra kan vise sit vaerd, så skal der en sportslig ledelse til, som satser på egne talenter foerst. Jeg synes ikke Bartra virker som en mand , der har givet op. Snarare tvaertimod. Han ved sikkert ogsaa godt, at der hoejst sandsynligt kommer en ledelse til efter valget. Mon ikke Lucho ogsaa er paa vej ud. Jeg tror Bartra venter, og naar han faar en fair chance, saa skal han nok vise hvad han er gjort af.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Men hvornår skulle han få den fair chance? Han er pt bag pique, masche og mathieu. Hvis laporte så også bliver hentet så er han også bag ham.

Jeg kan ikke se ham få chancen og derfor blive starter. Hvis jeg var ham så ville jeg søge væk og til niveauet lige under. Måske sevilla...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Han får forhåbentlig den fair chance, når vi forhåbentlig får en ny ledelse til sommer, som satser mere på klubbens egne talenter. Det gør denne ledelse ikke rigtig, ligesom træneren heller ikke giver de unge mange chancer.

Han har spillet mindst ligeså godt som Mathieu i denne sæson, og selvom Masch startede stærkt, har han ikke spillet overbevisende på det sidste. Heldigvis ser det ikke ud som om, Bartra har givet op. Tværtimod virker han positiv og tror på at han vil få sin chance, måske fordi han tror der sker ændringer til sommer.

Hedigviv tænker han ikke som dig, lad os håbe det. Hvis man skulle følge din logik, så havde en mand som Xavi ikke spillet i Barca i mere end en håndfuld sæsoner, men heldigvis havde han tålmodighed. Bartra er altså lige fyldt 24, det er ingen alder for en CB. Det er jo ikke fordi manden er 28-29.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:Han får forhåbentlig den fair chance, når vi forhåbentlig får en ny ledelse til sommer, som satser mere på klubbens egne talenter. Det gør denne ledelse ikke rigtig, ligesom træneren heller ikke giver de unge mange chancer.

Han har spillet mindst ligeså godt som Mathieu i denne sæson, og selvom Masch startede stærkt, har han ikke spillet overbevisende på det sidste. Heldigvis ser det ikke ud som om, Bartra har givet op. Tværtimod virker han positiv og tror på at han vil få sin chance, måske fordi han tror der sker ændringer til sommer.

Hedigviv tænker han ikke som dig, lad os håbe det. Hvis man skulle følge din logik, så havde en mand som Xavi ikke spillet i Barca i mere end en håndfuld sæsoner, men heldigvis havde han tålmodighed. Bartra er altså lige fyldt 24, det er ingen alder for en CB. Det er jo ikke fordi manden er 28-29.
Det er ikke ledelsen der sætter holdet. De kan så hente en ny træner men hvis holdet vinder noget i år så bliver det svært at komme af med Lucho.

Og jeg er ikke enig i dine bedømmelser af masche og mathieu. De har spillet de største kampe og generelt leveret et godt stykke arbejde. Bartra har spillet små kampe og har også leveret godt men det er begrænset hvor meget man kan bruge en kamp mod almeria til når de andre har leveret ligeså godt mod tophold.

Lad os nu desuden vente og se hvordan bartra tænker. Han har efterhånden været et stykke fra starteren i flere sæsoner og han er ikke en ung knægt mere. På et tidspunkt må han tage en beslutning om hvor længe han vil blive. Og så længe pique, mathieu, masche, verm og måske en anden er i klubben så ser det svært ud. Også selvom du ikke mener at flere af disse spillere er på niveau med bartra. Træneren (erne) mener noget andet og desværre for bartra er det dem der sætter holdet.

Der er dog en løsning som jeg har skrevet flere gange - gå efter den højreback. Den burde være mulig at tilkæmpe sig for bartra. Pedro burde desuden også gå efter hb'en.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Med en ny sportslig ledelse mener jeg også en ny træner. Selv med et trofæ, er jeg ret overbevist om at Lucho bliver bedt om at gå. Og tro mig, selvom en ledelse ikke direkte sætter et hold, så vægter deres ord meget. Især hvis en sportsdirektør satser på en spiller, skal han nok få sin fair chance, uanset hvad træneren ellers siger. I Spanien er tingene noget anderledes.

Det er også sjovt at du sætter en mand som er skadet, aldrig har spillet så meget som et minut for klubben, til at stå foran Bartra i køen. Men du håber han får chancen og aldrig skifter? Giver ikke meget mening egentlig.

Man kan bruge en kamp mod Almeria til rigtig meget, man kan bruge den til at se, hvordan en spiller præsterer på banen. Bartra har alt det, der skal til for at blive en klasse CB. Også en starter for Barca. Det tror jeg også, han er overbevist om. I og med han er 24, og hvis han tror der sker ændringer i ledelsen, er jeg overbevist om at han bliver. Han har på intet tidspunkt antydet andet, han siger at han tror på sin chance.

Jeg synes egentlig ikke at hans konkurrenter kvalitetsmæssigt og talentmæssigt er bedre end ham, dem der er, de er ikke meget foran, hvis man ser bort fra Pique. Det tror jeg også Bartra selv mener, en ny ledelse og så skal det nok gå. Han behøver ikke at satse på HB. Han skal bare have en træner der tror på ham, ligesom Xavi ikke behøvede at skifte til Milan, eller spille DM eller højrekant. Han behøvede en træner, der troede på, samt tro på egne evner. Det skal nok gå ;-)
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Med en ny sportslig ledelse mener jeg også en ny træner. Selv med et trofæ, er jeg ret overbevist om at Lucho bliver bedt om at gå. Og tro mig, selvom en ledelse ikke direkte sætter et hold, så vægter deres ord meget. Især hvis en sportsdirektør satser på en spiller, skal han nok få sin fair chance, uanset hvad træneren ellers siger. I Spanien er tingene noget anderledes.
Nu må vi se. Men kan ikke se hvorfor en ny præsident skal gøre det til et valgløfte at man satser på bartra. IMO vil det give klart mere mening at sige at man vil hente en ny cb. Især efter alt det brok der var sidste sommer hvor der ikke blev hentet en klasse cb. Der var ikke mange herinde der sagde - bare rolig vi har bartra. Det samme tror jeg ikke man hører en ny præsident sige.
Det er også sjovt at du sætter en mand som er skadet, aldrig har spillet så meget som et minut for klubben, til at stå foran Bartra i køen. Men du håber han får chancen og aldrig skifter? Giver ikke meget mening egentlig.
Ved ikke om jeg sætter ham over bartra men jeg forventer ikke der går lang tid før han kommer foran. Hvorfor? Fordi lucho ikke har satset på bartra endnu og han virker som en der vægter rutine højt. Jeg ved ikke om der kommer en ny træner men selvom der gør så tvivler jeg stærkt på om denne vil satse på bartra udfra hvordan tidligere trænere i barca har været overfor ham.
Man kan bruge en kamp mod Almeria til rigtig meget, man kan bruge den til at se, hvordan en spiller præsterer på banen. Bartra har alt det, der skal til for at blive en klasse CB. Også en starter for Barca. Det tror jeg også, han er overbevist om. I og med han er 24, og hvis han tror der sker ændringer i ledelsen, er jeg overbevist om at han bliver. Han har på intet tidspunkt antydet andet, han siger at han tror på sin chance.
Men igen: De andre har gjort det samme i meget større kampe. Så selvfølgelig vil de blive valgt. Om bartra bliver kan vi kun spekulere i og der er vi af hver vores overbevisning.
eg synes egentlig ikke at hans konkurrenter kvalitetsmæssigt og talentmæssigt er bedre end ham, dem der er, de er ikke meget foran, hvis man ser bort fra Pique. Det tror jeg også Bartra selv mener, en ny ledelse og så skal det nok gå. Han behøver ikke at satse på HB. Han skal bare have en træner der tror på ham, ligesom Xavi ikke behøvede at skifte til Milan, eller spille DM eller højrekant. Han behøvede en træner, der troede på, samt tro på egne evner. Det skal nok gå ;-)
Nej det ved jeg godt at du ikke gør. Du har ikke været andet end efter verm og mathieu fra det minut de blev hentet. Mathieu har dog gjort det fint og er pt et stykke foran bartra. Det samme er masche gennem sin enorme rutine og måde at være på (leder).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:]
Nu må vi se. Men kan ikke se hvorfor en ny præsident skal gøre det til et valgløfte at man satser på bartra. IMO vil det give klart mere mening at sige at man vil hente en ny cb. Især efter alt det brok der var sidste sommer hvor der ikke blev hentet en klasse cb. Der var ikke mange herinde der sagde - bare rolig vi har bartra. Det samme tror jeg ikke man hører en ny præsident sige.
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener her? Hvem har snakket om valgløfter? Jeg snakker om en ledelse der satser på egne talenter mere, end denne ledelse har gjort. Der skal friske øjne til, det er mest af alt det, Bartra har brug for.

Piquénbauer skrev:]Ved ikke om jeg sætter ham over bartra men jeg forventer ikke der går lang tid før han kommer foran. Hvorfor? Fordi lucho ikke har satset på bartra endnu og han virker som en der vægter rutine højt. Jeg ved ikke om der kommer en ny træner men selvom der gør så tvivler jeg stærkt på om denne vil satse på bartra udfra hvordan tidligere trænere i barca har været overfor ham.
HVem er det nu du refererer du til, når du sakker "hvordan tidligere trænere i Barce har været overfor ham?". Er det Pep, Tito? Det her er hvad Bartra siger om sin tid under Tata
“I’m happy with the confidence I have been shown. Tata has not doubted once about playing me,” he said about his coach.
Lyder ikke ligefrem som en mand, hvis træner tvivler på ham. Tværtimod lyder det som, at træneren anser ham so værende vigtig for klubbens fremtid. Det var nok også derfor man forlængede med ham.

Nogle måneder efter siger han det her:
Marc Bartra is becoming a usual fixture in Tata Martino’s starting teams this season. “Things are working out,” said the center back, “but I know that I have to continue working in order to take advantage of the opportunities the manager gives me.” He added: “I’m starting to feel important, more a part of the team. Tata isn’t afraid to send me into a game. It’s better for the team to have a lot of players playing at a high level.”
Allerede i november 2013 sagde Tata det her om Bartra;
Bartra now sees things differently than at the beginning of the season. He's been doing very well, and probably the fact that we didn't bring in another central defender has helped in his improvement and he has done very well every time he has played
Derudover var der store ros til ham efter kampene mod Real. Nu fik Tata kun en sæson, ny træner kommer til og han bringer sin 20 millioner euro mand ind. Det er klart, at Lucho vil gå langt for at give Mathieu al den tid, der skal til.

Lucho er dog på lånt tid, det er min opfattelse. Han har simpelthen ikke den profil, en Barca træner skal have. Bartra har så meget kvalitet, at han før eller senere vil spille en vigtig rolle i klubben. Han virker heldigvis heller ikke som en type, der vil søge væk men snarere vil kæmpe indædt for at blive succes i Barca. Det skal nok komme.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener her? Hvem har snakket om valgløfter? Jeg snakker om en ledelse der satser på egne talenter mere, end denne ledelse har gjort. Der skal friske øjne til, det er mest af alt det, Bartra har brug for.
Jeg siger bare at jeg har svært ved at se en præsident vinde valget ved at sige at de vil satse på unge spillere når man ser på hvor mange problemer barto havde med at hente en cb som tilhængerne var tilfredse med nu hvor man havde bartra i truppen på dette tidspunkt. Men ja det var lidt rodet skrevet.
HVem er det nu du refererer du til, når du sakker "hvordan tidligere trænere i Barce har været overfor ham?". Er det Pep, Tito? Det her er hvad Bartra siger om sin tid under Tata
Jep. Han er ikke blivet spillet fast under en eneste træner indtil videre. Og det på trods af at vores cb'er var uhyggeligt ringe i denne periode. At bartra så har udtalt noget positivt om en træner er vel ikke overraskende? Hvad skulle han ellers sige om en træner der i forvejen ikke spiller ham ret meget?

Men kort sagt så er vi uenige. Jeg tror ikke at lucho ryger på porten. Det troede jeg tidligere men ikke mere. Og jeg ser ikke bartra som så god som andre herinde. Han er en fin spiller men han har imo ikke potentialet til at blive verdensklasse. Han kan blive en fin sub men tvivler på at han vil være tilfreds med at bruge resten af sin karriere på at være reserve i barca.

Og jeg er overbevist om at en ny træner også vil spille masche, mathieu eller en helt tredje foran bartra. Men det er min overbevisning og tiden vil vise hvad der sker.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Braida will attend Torino-Roma today, supposedly to watch Torino right back Matteo Darmian (25) and Roma midfielder Miralem Pjanic (25) [cm]

Nogen der kender noget til darmian? Synes efterhånden han er blevet nævnt en del gange som en mulighed til hb'en.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4337
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2606 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1245
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Reevenge »

PSG har to af mine absolut favoritspillere på midtbanen i hhv. Marco Veratti og Javier Pastore. Vi burde springe banken for de to, glem en højrebackserstatning for Alves, selv med Douglas på banen ville vi vinde 99 % af kampene, med de to på banen... Pfffffff.... Formidabel midtbane-konstellation, kreativitet af en rang, der ville få selv Don Draper til at smide håndklædet i ringen. Ønsketænkning, ak og ve.

Cantona kaldte vist for nyligt Pastore for verdens bedste spiller? Han må godt nok selv have taget sig verdens bedste spiller lige inden han udtalte sig, den kære Eric. Omend man må medgive, at Pastore er genial på en fodboldbane, når han rammer sit topniveau. Han har været sublim i denne sæson, minder om hans fantomsæson for Palermo i sin tid.

Jeg mener personligt Veratti burde være 1. prioritet til midtbanen, hvis der skulle være hold i rygterne om et ønske til Barcelona. Vi har, tilsyneladende, en mere kompetent sportsdirektør-kommité (?) nu, end da Zubi var ved roret og især Braida bliver en afsindig vigtig brik, skulle vi være så heldige at komme til forhandlingsbordet med PSG. Der bliver talt en del om Pogba, som har en del power, men jeg mener egentlig Veratti er fysisk stærkere. Han dominerer midtbanen uden lige, alene kampen mod Chelsea var jo uhørt boss-mode af den lille italiener med femi-fjæset. 10 mod 11 i 90 minutter, på 'Broen' mod Mourinho's Chelsea og han, som Henry sagde det i Sky Sports ekspertpanel '(...) bossed that midfield. It was incredible, Verrati absolutely bossed that midfield.'

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 50 gæster