David Villa Sánchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af abx »

Hahahha!

Skæbnen ville ikke udstille mig som gay.

Jeg ville faktisk ha skrevet "Han er satme KØN", men kom til at skrive KØB.

Men ja, sætningen igen (rettet vers):
I kan kalde mig hvad I vil, men David Villa er satme køb - både på og udenfor banen. Det må I sgu gi' mig ret i
Próxima Estación.... Parallel!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Raman93 »

abx skrev:Hahahha!

Skæbnen ville ikke udstille mig som gay.

Jeg ville faktisk ha skrevet "Han er satme KØN", men kom til at skrive KØB.

Men ja, sætningen igen (rettet vers):
I kan kalde mig hvad I vil, men David Villa er satme køb - både på og udenfor banen. Det må I sgu gi' mig ret i
..nu bliver Valdes sur.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af abx »

Raman93
HAHA!

Forståeligt, Villa er en konkurrent,og synes rent faktisk Valdes 1. plads over kønneste fcb spiller bliver overtaget af Villa, såfremt han joiner klubben.
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Ponte »

abx skrev:Raman93
HAHA!

Forståeligt, Villa er en konkurrent,og synes rent faktisk Valdes 1. plads over kønneste fcb spiller bliver overtaget af Villa, såfremt han joiner klubben.
En lummer diskussion i kan få lov at have for jer selv, hehe :wink:

Jeg er sku lidt i vildrede med hvordan vores opstilling kommer til at se ud hvis Villa kommer til Barca.. det var det jeg ønskede mest af alt sidste sæson, men vi valgte Ibra da Valencia ikke ville sælge. Nu kan vi stå med begge og hvad ville det komme til at betyde for os?

Villa som venstrekant? - ja, der har han jo spillet både hos Valencia og på landsholdet, men udnyttes han ikke optimalt som manden på toppen, da han IMO er en "bomber" af rang!

Ryger Ibra så? - Ville i mine øjne være "Madrid" agtigt hvis det skete og kan ikke se han skal væk nu.

Skal vi til at spille 4-3-1-2? Med Ibra og Villa på toppen og Messi mere centralt som vi har set nogle gange i denne sæson? med en idealopstilling således:

---------------Valdes--------
--Alves---Puyol---Piqué--Abidal
--------------Touré--------------
--------Xavi---------Iniesta-----
-------------Messi--------
-------Ibra----------Villa

Holder nuværende formation og kører rotaion? - Synes ikke det ville være optimalt at starte hver kamp med enten Ibra eller Villa startende på bænken, self. fint hvis der kommer en skade.

Hvad bliver svaret mon??
Men NØJS hvor ville jeg dog gerne se ham i Barca da jeg er en stor beundrer af ham!
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

barca76

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af barca76 »

Gigant sejt hvis david villa kommer til barca, er selv stor beundrer af ham. Der er ingen tvivl om at det vil styrke holdet.. men det kommer vel til at gå ud over vores unge talenter som pedro og bojan..
De vil få meget begrænset spilletid og det er de to efterhånden så etablerede i klubben til ikke at ville acceptere.
Dem kommer vi til at miste tror jeg, og så mener jeg osse at david villa er allerbedst som spidsangriber.
Må indrømme, jeg er lidt i vildrede her.

Mes Que Un Club

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Mes Que Un Club »

Der er længe blevet snakket om, at Barca mangler en plan b. Hvis vi køber Villa, så vil vores opstilling til "plan a" se sådan her ud:

---------------Valdes----------------
--Alves---Puyol---Piqué--Abidal
---------------Touré-----------------
--------Xavi---------Iniesta---------
---Messi--------------------Villa---
----------------Ibra-------------

Hvis vores "plan a" ikke virker, så skal vi have en "plan b". Jeg ved ikke om det her vil gøre den store forandring. Men synes denne opstilling ser rigtig fornuftig ud, især efter at Messi har vist at han sagtens kan spille på midten. Det kan muligvis være vores "plan b". Det ser ikke ud af meget, men ved at have to angribere helt foran tror jeg faktisk kan gøre forskellen..

---------------Valdes----------------
--Alves---Puyol---Piqué--Abidal
--------------Touré------------------
--------Xavi---------Iniesta---------
-------------Messi--------------------
-------Ibra----------Villa------------

Jeg vil sindsyg gerne have Villa til Barca, men er bare urolig for hans alder. Men okay, han ligner ikke en mand der er ved at stoppe. Han er i hans livs topform og sulten efter titler. Mon ikke han har 3-4 sæsoner tilbage i ham?

Synes vi skal købe Villa og Fabregas til sommer. Det er hvad vi har brug for. Tror ikke jeg behøver at komme med en begrundelse for hvorfor vi har brug for Villa. Fabregas derimod, ser jeg som en yderst vigtig spiller som vi virkelig har brug for, nu hvor Iniesta er så meget skadet. Samt at Xavi også bliver ældre.

Remmen

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Remmen »

Jeg håber virkelig at vi køber Villa. Han er vanvittig giftig, og passer efter min mening langt bedre ind i Barcas spillestil end Zlatan. Ved godt det er lidt tidligt at vende Zlatan ryggen, men håber et eller andet sted at City komme med en kæmpe pose penge for ham her til sommer, hvilket jeg dog ikke tror. Tror Pep vil give ham minimum et år mere.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Ponte »

Mes Que Un Club skrev:Der er længe blevet snakket om, at Barca mangler en plan b. Hvis vi køber Villa, så vil vores opstilling til "plan a" se sådan her ud:

---------------Valdes----------------
--Alves---Puyol---Piqué--Abidal
---------------Touré-----------------
--------Xavi---------Iniesta---------
---Messi--------------------Villa---
----------------Ibra-------------

Hvis vores "plan a" ikke virker, så skal vi have en "plan b". Jeg ved ikke om det her vil gøre den store forandring. Men synes denne opstilling ser rigtig fornuftig ud, især efter at Messi har vist at han sagtens kan spille på midten. Det kan muligvis være vores "plan b". Det ser ikke ud af meget, men ved at have to angribere helt foran tror jeg faktisk kan gøre forskellen..

---------------Valdes----------------
--Alves---Puyol---Piqué--Abidal
--------------Touré------------------
--------Xavi---------Iniesta---------
-------------Messi--------------------
-------Ibra----------Villa------------

Jeg vil sindsyg gerne have Villa til Barca, men er bare urolig for hans alder. Men okay, han ligner ikke en mand der er ved at stoppe. Han er i hans livs topform og sulten efter titler. Mon ikke han har 3-4 sæsoner tilbage i ham?

Synes vi skal købe Villa og Fabregas til sommer. Det er hvad vi har brug for. Tror ikke jeg behøver at komme med en begrundelse for hvorfor vi har brug for Villa. Fabregas derimod, ser jeg som en yderst vigtig spiller som vi virkelig har brug for, nu hvor Iniesta er så meget skadet. Samt at Xavi også bliver ældre.
Enig, dog ser jeg i par problemer:

Plan A= der bliver Villa decideret venstrekant :?
Plan B= Xavi bliver "låst" bag Messi og bliver derved ikke kreatøren der skal slå de dybe afleveringer, hvis Messi ryger ind bage Villa og Ibra.

Synes dog stadig ikke vi skal hente Cesc denne sommer, Ini er ganske vidst en del skadet men hvad så når han er klar, Cesc på bænken?, men dog ingen tvivl om han skal til klubben spørgsmålet er bare hvornår.

Men David Villa kom glad, 7'eren er ledig til dig! :D Og jeg er også en af dem der ikke håber 11'eren bliver ledig til sommer, Villa kunne være en god mentor for Bojan!
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Quaresma »

Ponte skrev:
Mes Que Un Club skrev:Der er længe blevet snakket om, at Barca mangler en plan b. Hvis vi køber Villa, så vil vores opstilling til "plan a" se sådan her ud:

---------------Valdes----------------
--Alves---Puyol---Piqué--Abidal
---------------Touré-----------------
--------Xavi---------Iniesta---------
---Messi--------------------Villa---
----------------Ibra-------------

Hvis vores "plan a" ikke virker, så skal vi have en "plan b". Jeg ved ikke om det her vil gøre den store forandring. Men synes denne opstilling ser rigtig fornuftig ud, især efter at Messi har vist at han sagtens kan spille på midten. Det kan muligvis være vores "plan b". Det ser ikke ud af meget, men ved at have to angribere helt foran tror jeg faktisk kan gøre forskellen..

---------------Valdes----------------
--Alves---Puyol---Piqué--Abidal
--------------Touré------------------
--------Xavi---------Iniesta---------
-------------Messi--------------------
-------Ibra----------Villa------------

Jeg vil sindsyg gerne have Villa til Barca, men er bare urolig for hans alder. Men okay, han ligner ikke en mand der er ved at stoppe. Han er i hans livs topform og sulten efter titler. Mon ikke han har 3-4 sæsoner tilbage i ham?

Synes vi skal købe Villa og Fabregas til sommer. Det er hvad vi har brug for. Tror ikke jeg behøver at komme med en begrundelse for hvorfor vi har brug for Villa. Fabregas derimod, ser jeg som en yderst vigtig spiller som vi virkelig har brug for, nu hvor Iniesta er så meget skadet. Samt at Xavi også bliver ældre.
Enig, dog ser jeg i par problemer:

Plan A= der bliver Villa decideret venstrekant :?
Plan B= Xavi bliver "låst" bag Messi og bliver derved ikke kreatøren der skal slå de dybe afleveringer, hvis Messi ryger ind bage Villa og Ibra.

Synes dog stadig ikke vi skal hente Cesc denne sommer, Ini er ganske vidst en del skadet men hvad så når han er klar, Cesc på bænken?, men dog ingen tvivl om han skal til klubben spørgsmålet er bare hvornår.

Men David Villa kom glad, 7'eren er ledig til dig! :D Og jeg er også en af dem der ikke håber 11'eren bliver ledig til sommer, Villa kunne være en god mentor for Bojan!
Er fuldstændigt enig. Jeg beder til, at City kommer med et gigant tilbud på Zlatan til sommer. Villa skal ikke være venstrekant, han skal være spidsangriber - det er der, hvor han er bedst. Hvis vi så slipper Zlatan og Henry til sommer, kunne vi rippe Valencias spillertrup, og købe både Villa og Mata eller Silva. Mata ville være at foretrække. Problemet er så bare, at Pedro nok ikke ville få ligeså meget spilletid, som han har gjort i år. Men en mulighed kunne være, at dele det op, så Mata og Pedro fik ca. halvdelen hver.

Bojan må ikke ryge. Han minder utroligt meget om David Villa i spillertype, så det ville være optimalt, hvis vi både beholdte Bojan og fik David Villa. De er det ultimative match i mentor/lærling.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af SirJonas »

Jeg har svaret på vores angrebsproblem.

Vi køber Villa og Hleb ryger i den anden retning, evt også en af vores mange udlejningsspillere.

Så kommer City med et gigant tilbud som vi siger ja til, og når så hver gang man snakker om Zlatan, siger vi bare at vi ikke kunne sige nej til tilbuddet, og at vi ellers meget gerne ville have haft beholdt ham :-D

Henry ryger til USA og tjener kassen resten af sin tid som spiller.

Så køber vi en Venstre kant, som ikke er ufattelig dyr, men som alligevel er et skridt eller to foran Pedro.
Så kan de to dele lidt om pladsen derude på venstrekanten, Vi har Villa centralt - med Bojan som lærling, og så har vi Kong Messi på Højre kanten, med en evt Jeffren som lærling :-D

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Guardiola »

Jeg tror, som tidligere skrevet herinde, at en realistisk opstilling næste sæson ser sådan ud:

---------------Valdes----------------
--Alves---Puyol---Piqué--Abidal
---------------Touré-----------------
--------Xavi---------Iniesta---------
---Messi--------------------Villa----
----------------Ibra-------------------

I mine øjne, en rigtig stærk opstilling. Jeg tror ikke på, at Zlatan bliver solgt. Alle kræfter skal nu sættes ind på, at han skal indarbejdes ordentligt i spillet. Han skal vænne sig til, at spillet ikke er bygget op omkring ham som i Inter.
Med udgangpunktet i, at det er en realistisk opstilling, så syntes jeg faktisk også den er vanvittigt stærk - og ud fra de muligheder vi har, den opstilling jeg helst ønsker vi går efter.

Messi har scoret vanvittigt mange mål fra sin position. Det er ikke en decideret fløj. Villa har mange af de samme kvaliteter, og tror også på, at han ville kunne bombe fra positionen, hvor han tilmed for mere plads at løbe i dybden på. Mod Barca pakker modstanderen sig mere end mod Valencia, så det kan komme ham til gode. Villa kender Iniesta og Xavi fra landsholdet, så spillet ville han formenligt kunne træde direkte ind i.

Så har vi Bojan og Pedro (samt Jeffren) som backups til fronten. Lyder fint for mig. Henry ryger, det ser jeg som sikkert. Keirrison udlejer vi et år mere. Cesc håber jeg ikke vi køber, han er for stort et navn og der er ikke plads. Busquets, Keita, Dos Santon, som aflastning på midten er måske lige skrøbeligt nok. Måske købe en spiller, der kan sidde på bænken. Forsvaret er godt besat, Milito, Chyggy, Maxwell, Muniesa, Fontas.
Marques (som jeg ellers godt kan lide) bør sælges nu. Målmanden er fint dækket ind.

Så for mig, bring Villa ind. Han er den spiller, jeg håber allermest på.

Varationer over angrebet:

---------------Valdes----------------
--Alves---Puyol---Piqué--Abidal
---------------Touré-----------------
--------Xavi---------Iniesta---------
---Messi--------------------Ibra---
----------------Villa-----------------



---------------Valdes----------------
--Alves---Puyol---Piqué--Abidal
---------------Touré-----------------
--------Xavi---------Iniesta---------
---Messi--------------------Pedro---
----------------Villa------------------

Rivaldo10

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Rivaldo10 »

Efter nærmere overvejelser, så tror jeg at en frontrio bestående af Messi-Ibra-Villa ville være dødbringende.

Jeg forestiller mig en opstilling i stil med følgende;

Yaya/Busquets

-----Xavi------------Iniesta

--Messi------Ibra-----Villa

Hvis Villa søger ind mod midten ville Iniesta kune overlappe ham og have sit "udgangspunkt" i "venstre side". Altså godt nok stadig må midten, men placeret tættere på højresiden end midten. Det vil også overlade mere plads til Xavi og Busquets.

Højresiden ville ikke lide overlast, da sammenspillet mellem Alves og Messi taler for sig selv og ikke skal ændres. Det har dog desværre ikke været så meget brugt i år, pga. Messis placering på midten (ofte).

´Backen bag Iniesta ville formodentlig også være Abidal, der har sine styrker i det defensive, hvilket ville betyde, at venstresiden ikke ville lide overlast, de gange Villa ville søge ind mod midten. Kunne også forestille mig, at Ibra og Villa ville kunne bytte plads i løbet af kampene og derved gøre det i forvejen fleksible angreb (Messi) endnu mere fleksibelt og svært at læse.

Styrer man kampen, så kan Pique eksempelvis rykkes længere frem, så han ville ligge bag Busquets/Yaya eller på lige linje. Så ville overtalet på midtbanen bibeholdes med Pique, Xavi og Busquets/Yaya, foruden Iniesta, der som sagt har udgangspunktet i "venstre side" på midtbanen.

Og vigtigt af alt, man får en RIGTIG målscorer der ville kunne aflaste Zlatan og Messi, fremfor en Ribery eller SIlva, der muligvis kun ville score maks 15 mål pr. sæson eller mindre. Havde Villa været 2-3 år yngre havde købet været OPTIMALT, men hans alder trækker desværre ned. Men omvendt, må man formode at han som minimum kan holde 2-3 år mere på allerhøjeste niveau. Hvis ikke mere. Bojan skal dog blive hvor han er.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Raman93 »

Jeg har læst mig frem til, at hvis Villa kommer mangler vi en venstrekant, dvs. at Villa skal spille spidsangriber. Skal Ibra og Villa så dele pladsen, eller hvordan kommer det til at foregå?

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Ponte »

Meget enig i ovenstående Guardiola og er, efter at have studeret det lidt, begyndt at kunne se fornuften med Villa i vores venstreside.
Messi-Ibra-Villa= et frygtindgydende angreb!! Synes Mata og Pedro kunne være ok, men ser pt. Pedro som førstevalget. Synes dog vi skulle hente en venstre back da Abidal er en del skadet+jeg tror der max er et år endnu i ham og ser ikke Maxwell som den kompente afløser på den plads og ser pt. vores venstre back som vores akilleshæl.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Rivaldo10

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Rivaldo10 »

Det eneste der kan bekymrer er dog hans alder og skaderne (han har pådraget sig en del i de seneste 2 år i forhold til tidligere, hvor han næsten ikke var ude).

Trioen har dog potentielle til at blive dødbringende.

Jeg sidder dog med den fornemmelse, at det ville være bedre at gå ALL IN på Aguero eller Torres. Ville f.eks foretrække at betale 50 mio euro for en spiller der er lige så god, hvis ikke bedre (Torres) samt 3,5 år yngre eller betale 40 mio euro (som Agueros pris rygtes til at være) for et af de største talenter der endnu ikke er fyldt 22....

Alder har ikke den store betydning, så længe vi ikke når Milan tilstande, men alligevel er det en smule bekymrende, hvis vores angreb kommer til at bestå af spillere tættere på de 30 end 25 f.eks.

Eksempelvis har Franco CF et forholdsvis ungt angreb (Higuain 22, Benzema 22, Ronaldo 25, Canales 19)

Kommer Rosell til magten vil jeg være meget spændt på at se hans indkøbspolitik. Han har været rygtet til spillere som Pato, Aguero, Fabregas og Torres. Utrolig gode spillere samt ikke mindst meget unge, men stadig prøvede på allerhøjeste niveau.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 75 gæster