Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Lular »

Hvorfor klager folk over en midtbane-trio bestående af Iniesta, Busquets og Rakitic? Det er jo en skræmmende stærk midtbane imo. Skræmmende stærk. Rafinha og Roberto som backups til Rakitc og Iniesta er fint imo, mens Masch kan fungere som backup til Bussen.

Væk med Xavi og Song. Eller har ikke noget imod hvis Xavi bliver, men tvivler på han gør, da han vil få en reserverolle i givent fald.

Vi skal bare have Marquinhos, så er jeg glad.

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af theKing1988 »

Lular skrev:Hvorfor klager folk over en midtbane-trio bestående af Iniesta, Busquets og Rakitic? Det er jo en skræmmende stærk midtbane imo. Skræmmende stærk. Rafinha og Roberto som backups til Rakitc og Iniesta er fint imo, mens Masch kan fungere som backup til Bussen.

Væk med Xavi og Song. Eller har ikke noget imod hvis Xavi bliver, men tvivler på han gør, da han vil få en reserverolle i givent fald.

Vi skal bare have Marquinhos, så er jeg glad.
Jeg synes generelt også midtbanen ser fint ud. Jeg kan kun for øje på et hul hvis/når Xavi forsvinder. Men jeg har fint tiltro til at Iniesta, Busquets og Rakitic kan løfte rollerne i vores startellever og Rafinha imponerede mig stort sidste sæson i Celta så han er da et fint talent at have rendende til at presse Iniesta og Rakitic.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Passer det, at man har droppet at købe en CM og istedet går efter Suárez? Det giver ingen mening, hvis det passer. Eller jo, med tanke på denne ledelse, er det i tråd med de beslutninger de tager. Lad os gå væk fra de områder hvor holdet har akut behov for forstærkning og købe spillere, man ikke egentlig har brug for. Jeg bliver nervøs, hvis Luis Enrique tænker sådan også.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

sonnybarca

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af sonnybarca »

Vi er da rigtig fint dækket ind på midtbanen. Også selvom Xavi også smutter. Fabregas blev jo brugt som falsk 9'er meget af tiden, så det giver fint mening, at vi forsøger at hente en reel angriber i stedet. Desuden skal man helt klart satse på Rafinha, så der er bestemt ikke brug for flere midtbanespillere. Næ, lad os få en CB, en CF og en HB, hvis Dani Alves smutter.

Jeg var i øvrigt ret imponeret over Zuniga i Columbia's kamp mod Uruguay.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Skydefinten »

Det er jo ikke sikkert, at f.eks Sergio Roberto bliver. Han vil vist gerne lige høre Luis om planerne med ham. Så er vi tyndt besat, specielt hvis Iniesta skulle få en skade:(
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Så hiver vi bare Samper eller Halilović op i en kamp eller to.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Vi har i den grad brug for en CM, især hvis Xavi smutter. Cesc blev oftest brugt som falsk 9'er, fordi det virkede som om man skulle finde plads til hamu, Xavi og Ini i startopstilling. Ikke desto mindre havde vi en verdensklasse CM i ham, der kunne tage over såfremt en af de to andre ikke kunne spille.

Nok er Rafinha et talent med kæmpe potentiale, men han er ikke klar til at spille sådan en markant rolle som reserve for Rakitic og Ini. Ikke endnu. Han vil have det meget bedre af, at der ikke er så meget pres på ham, og han kan udvikle sig i ro og mag.

Det samme kan siges om Roberto. Nej, vi har i den grad brug for en CM, hvis man mener Rakitic er den verdensklassespiller, så har vi stadig brug for en etableret spiller med højt niveau ala Seydou, så kvaliteten ikke daler kraftigt, når stamspillere er skadet. Vi kan ikke starte med Roberto eller Rafinha i en afgørende kamp, og det kan sagtens blive realitet, med tanke på Iniestas skade historisk.

I angrebet har vi Deulofeu, Pedro, Alexis, Neymar og Leo. Jeg kan vitterlig ikke se, hvorfor man vil brænde så mange penge på den position. Forsvaret er selvfølgelig førsteprioritet, men derefter kommer midtbanen. Behovet we faktisk næsten ligeså stort, for at forstærke os på den position.

Hvis man ser bort fra problemet, vil man i den grad mærke det i den kommende sæson. Det kan koste os trofæer.

Men næ nej, denne ledelse skal jo ikke træffe en fornuftig beslutning, det vil slet ikke passe til dem.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

sonnybarca

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af sonnybarca »

Sergi Roberto er 22 år og Rafinha er 21 år. Hvis de ikke er i stand til at være reserver for Iniesta og Rakitic nu, så bliver de aldrig gode nok. Enten giver vi de unge chancen eller også gør vi ikke. Bare se Bartra sidste sæson, han var muligvis vores bedste CB i de kampe han fik og var kun 22 år gammel. Vi kan ikke overgardere os og samtidig give nok spilletid til vores talenter. Især ikke med så åbenlyse talenter som Rafinha. Så ender vi med endnu en Thiago episode.
Senest rettet af sonnybarca tirs jul 01, 2014 12:34 pm, rettet i alt 1 gang.

sonnybarca

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af sonnybarca »

James Rodriguez, Neymar, Hazard, Oscar er alle gode eksempler på purunge og samtidig bærende spillere, ved dette VM. Det brister eller bære, hvorvidt spillerne kan klare presset eller ej.

Desuden åbner det også, for nogle andre muligheder, hvis vi køber en angriber, i stedet for en midtbanespiller. 2 DM konstellationer for mere defensiv kontrol eller Messi som offensiv midt, med en mand foran sig. Vi skal passe på med, at låse os alt for meget fast. En plan B & C, har vi manglet længe.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

De ovennævnte eksempler kan man ikke bruge til noget som helst, det er folk der har været igennem den udvikling der skal til. Udvikling som jeg synes Rafinha og Roberto skal igennem i denne sæson. Du får det til at lyde som om de to gutter på hhv 21 og 22 er veteraner, det er deres absolut sidste chance, sådan forholder det sig ikke. Det er meget normalt at man som 21 årig ikke er en etableret førsteholdsapiller og første reserve. Kig på to af vores allerstørste midtbanestjeener f.eks.

Både Roberto og Rafinha vil have rigtig godt af, vat de uden pres blev kørt i stilling. Roberto har aldrig før fået en fair chance for at overbevise på førsteholdet, Rafinha skal først i år være en fast del af førsteholdstruppen. Tid og ro er vigtigt i den situation.

Sangen er blevet for gammel, manglende plan dit og dat. Jeg mener vi har haft både plan A og b og c osv. Det har bare ikke været en tårnhøj angriber eller at skubbe Leo et andet sted på banen, men det behøver man heller ikke. Vi har ikke haft mindre plan a, b, c.end de.andre hold.

Tilsidst er det underligt, at man ser fuldstændig bort fra alle de angrebskort, vi i forvejen har. Angrebet er den kæde, hvor vi er stærkest besat, kan ikke se en fornuftig grund til at brænde 60-70 mio euro af på en forstærkning til den plads. Ja ikke engang 45-50 mio euro.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

sonnybarca

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af sonnybarca »

Det er muligt at forudsætningerne er anderledes, for de spillere jeg nævner. Men jeg er stadig ikke enig.
Sergi Roberto som også spillede på førsteholdet sidste år, burde ganske enkelt være kørt i stilling som reserve nu.

Du nævner Xavi og Iniesta som eksempler. Xavi var omkring 20 år, da han mere eller mindre overtog for en skadet Pep i 1999-2000. Iniesta var i den grad 1. reserve og fik masser af spilletid, også i en alder af kun 20 år; han spillede i 2004-2005, 37 ud af 38 kampe, med 18 af dem som indskifter. Argumenterne man også brugte da en 22-årig Thiago smuttede sidste år, omkring tålmodighed ligesom Xavi og Iniesta, holder ikke en meter. Vi kan selvfølgelig diskutere længe, hvorvidt Thiago fik nok spilletid eller ej. Jeg mener ikke at han fik nok spilletid. Ligesom jeg heller ikke var enig med købet af Fabregas.

Hvis vi henter en midtbanespiller mere, så får Rafinha og Sergi Roberto ganske enkelt ikke den mængde spilletid, der skal til. Vi så det sidste år med Sergi Roberto og forrige år med Thiago. I den alder, skal spillerne kunne tage ansvar og håndtere presset. Ellers har de bare ikke, hvad der skal til. Det er realiteten.
Senest rettet af sonnybarca tirs jul 01, 2014 1:58 pm, rettet i alt 3 gange.

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af theKing1988 »

Visca El Barca skrev:De ovennævnte eksempler kan man ikke bruge til noget som helst, det er folk der har været igennem den udvikling der skal til. Udvikling som jeg synes Rafinha og Roberto skal igennem i denne sæson. Du får det til at lyde som om de to gutter på hhv 21 og 22 er veteraner, det er deres absolut sidste chance, sådan forholder det sig ikke. Det er meget normalt at man som 21 årig ikke er en etableret førsteholdsapiller og første reserve. Kig på to af vores allerstørste midtbanestjeener f.eks.

Både Roberto og Rafinha vil have rigtig godt af, vat de uden pres blev kørt i stilling. Roberto har aldrig før fået en fair chance for at overbevise på førsteholdet, Rafinha skal først i år være en fast del af førsteholdstruppen. Tid og ro er vigtigt i den situation.

Sangen er blevet for gammel, manglende plan dit og dat. Jeg mener vi har haft både plan A og b og c osv. Det har bare ikke været en tårnhøj angriber eller at skubbe Leo et andet sted på banen, men det behøver man heller ikke. Vi har ikke haft mindre plan a, b, c.end de.andre hold.

Tilsidst er det underligt, at man ser fuldstændig bort fra alle de angrebskort, vi i forvejen har. Angrebet er den kæde, hvor vi er stærkest besat, kan ikke se en fornuftig grund til at brænde 60-70 mio euro af på en forstærkning til den plads. Ja ikke engang 45-50 mio euro.
Grunden til Roberto aldrig rigtig har fået en fair chance for at vise han var klar er jo at der har været så ufattelig mange spillere til hans position.

Det kan jo være at grunden til at der ikke bliver købt ind til Midtbanen er fordi at LE vurderer at Sergi Roberto og Rafinha faktisk kan stå på deres egne ben som reserver.

Ikke dermed sagt at jeg ikke vil sætte pris på et indkøb af en CM, men så er vi igen tilbage ved udgangspunktet. Så er der en af de to talenter der er tilpas langt nok fra startelleveren til at han ikke får spilletid nok til at udvikle sig.

Det virker som om folk herinde ikke er klar til at faktisk give de unge gutter fra La Masia en chance for at vise hvad de kan, men i stedet vil pakke dem ind i vat indtil de er blevet så gamle så deres talent reelt er spildt.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bager »

Zubi bekræfter at Alexis er på markedet. Man har tilmed fået tilbud på ham, men der er ikke sket mere. Jeg kunne godt forestille mig at Alexis vil videre, hvis vi skriver med en ny offensiv spiller. Og omvendt; hvis man sælger Alexis, så har de bare af at have en gedigen erstatning klar. Meget tyder på at det bliver Suarez, der på ingen måder har samme værdier som Barca. Ydermere spiller Suarez angriber - samme plads som Messi. Så spillemæssigt har jeg også svært ved at se fidusen i det.

Umiddelbart er det ikke fair at Alexis er på markedet mens Pedro ikke er. Pedro har været så gennemgående elendig i så lang tid. Han fortjener ikke at blive, hvis man kigger på hans spil alene. Men han er fra Masia og endnu vigtigere, så har manden ingen ambitioner. Han er klar til at affinde sig med en reserveplads hos os, mens Alexis - som man kunne se på Chile - rummer så meget mere. Guderne skal vide hvem jeg helst vil beholde. Men hvis Alexis vil videre, så fred være med det. Men i så fald, og i modsætning til visse andre, så skal han sælges til en ordentlig pris.

Jeg brækker mig hvis jeg skal se Suarez score for os. Hvis han kommer står Lucho uden tvivl bag. Lucho som jeg indtil videre har bakket op om 100%. Men jesus kristus klubben tester mig i øjeblikket.
Visca el Barca

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Quaresma »

Det er næppe blot det faktum, at Pedro er fra La Masia, der gør, at det er ham, klubben vil holde på. Alexis kan velsagtens sælges for det dobbelte af Pedro, og eftersom klubben tydeligvis vil gøre alt for at få råd til Suárez, er det dét, der betyder noget.

Vi så glimt af samme tendenser med Neymar-handlen sidste år. Det var tydeligt, at han skulle hentes no matter what, og at han skulle have det rigtige trøjenummer etc.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bager »

Hvis man virkelig gerne vil have en boksspiller, så skriv da med Falcao? Han er ifølge Pep "verdens bedste boksspiller". At købe Suarez og spille ham på kanten er tåbeligt, da han på mange måder slet ikke er cut out til at spille kantspiller for os.
Visca el Barca

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 52 gæster