Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

Totti skrev:Godt indlæg! og ja jeg kan sagtens følge dig i det meste du siger!
Men derfor kan jeg jo stadig mene, at det er en usmagelig måde at håndtere en handel på, at gå ud og gøre folk usikre hele tiden!
Og at det er usmageligt at nogle mennesker udelukkende synes at man skal blive ved for at pisse folk af!
Som sagt mener jeg heller ikke, at det har været den bedste måde at håndtere det på, set i bakspejlet. Det har bare gjort Arsenal sure, og det hjælper jo ikke rigtig på handlen. Jeg mener dog stadig, at Arsenal opfører sig lige så usmageligt når de nægter Cesc at tage tilbage til Barca, selv efter alt, hvad han har gjort for dem (på trods af manglen på trofæer og et hold af samme klasse som han selv). Hvis jeg husker korrekt, så lavede Real en aftale med Cronaldo bag Utds ryg, hvor han fik erstatning, hvis ikke de købte ham (kan dog være, at det blot var rygter, så meget nærlæste jeg ikke hele den sag). Barca har udtalt sig til pressen, og aldrig lagt skjul på interessen, mens spillerne er blevet bombarderet med spørgsmål til pressekonferencer og i interviews, om deres tanker om Cesc - så tro da pokker, at de udtaler sig så meget om ham, når samtlige sportsjournalister i verden ønsker en artikel, der kan sælge et par aviser ekstra.

Jeg ønsker ikke at blive ved med hele den her saga bare for at pisse Arsenal-fans af, men jeg må indrømme, at jeg godt kan følge Rivaldo i grundtanken - det er ikke ligefrem fordi Arsenal-folkene selv har håndteret det perfekt. Ud over førnævnte trodsighed (Wenger, der ikke engang vil snakke med Rosell, selvom det er tydeligt at Cesc gerne vil skifte), så kunne man jo bare tage et kig på bold.dks kommentarer til nyheden om Barcas officielle bud; de regnede jo seriøst selv med, at Barca skulle byde € 75 mio. som indledende bud, når manden spiller i en klub, der ikke har vundet noget i seks år, og bruger det meste af sin tid på bænken, når der spilles landskampe.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Totti:

Har det i øvrigt nogensinde strejfet dig, at Cesc måske selv kunne ende sagaen engang for alle, ved at vælge sidde i stedet for at spille på to heste? Og hvad havde du ærlig talt forventet dig, når det kommer til Piques, Xavis, Messi mfls. kommentarer. Igen - her kommer din manglende viden ind i billedet. 2 af de nævne spillere er barndomsvenner og spillede i klubben (SAMMEN vel at mærke) fra de var bitte små til Cesc smuttede. Alle 3 spillere er fra den succesfulde årgang 1987. Der er da ikke noget at sige til, at de ønsker Cesc til klubben, især når han selv ikke har været afvisende.

Men selvfølgelig er det lettere at sige, at FC Barcelona er arrogante, de onde osv. Men fortsæt da endelig tuderiet, det er morsomt lige så vel som de fleste Arsenal fans kommentarer.

Og det bliver heller ikke mindre morsomt, når man tager omstændighederne for hans skifte i betragtning i sin tid. Men det var du åbenart heller ikke klar over - ser det ud til, men det overrasker ikke, når man lige er fyldt 16 år og har fået sin første knallert man drøner rundt på, i stedet for at simulere hjernekapaciteten. For at fortsætte i din analogi....

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af emo »

Rivaldo10 skrev:Hvorfor skulle vi gøre det? Og hvornår er der nogen der sidst har udvist en lignende interesse i vores spillere offentligt? Mit bud er aldrig. Derfor er det ikke aktuelt pt.

Men sker det en dag, jamen så må man acceptere det. Slemmere er det altså heller ikke. Det er stadig op til Arsenal at afgøre Cesc's fremtid ligesom ham selv i øvrigt. Det har mange Arsenal "fans" svært ved at forstå og i det hele taget de anglofile medier.

Men tuderiet er underholdende. Jeg kan ikke forestille mig, hvad der ville ske, hvis han rent faktisk skiftede. :lol:
Kan være at du er så hårdfører at du ikke ville gøre det. Men jeg ville blive rimelig sur og gnaven over hvis nogle gode venner af en Barca spiller konstant gjorde sig opmærksomme på disse måder, og måder som virker provokerende. Som Barca fan har jeg ikke noget imod dem pt. da de går udover Cesc og er til fordel for vores klub, så jeg griner af dem. Men hvis det havde været omvendt, havde jeg sq også tudet om det, helt klart.
Allez...

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af emo »

Mander skrev:
emo skrev:
Rivaldo10 skrev:Fremragende. Lidt mere tuderi fra fansene af Arseanal er kun godt. Mickey Mouse Cuppen vinder de dog måske.
Oh hold op, vi ville tude ligeså meget hvis de gik efter en spiller af Xavi / Iniestas rang...
De fleste Arsenal-fans elsker dog at få vores spillere til at fremstå som lejesvende for Laporta/Rosell, der bare skal hente Cesc til klubben, når de egentlig (især Piqué) er hans venner, der ønsker at spille sammen med ham i barndomsklubben.

Derudover skulle de måske kigge lidt mere på Cescs egen adfærd, for mon ikke hele denne her saga kunne have været hurtig og smertefri, hvis han ikke havde et ben i hver lejr?
Selvf. Cesc kunne have opført sig mere eksemplarisk overfor sin egen klub og været mindre ude i offentligheden, og holdt alt det han har at sige om Barca til han var skiftet. Igen, fordi det er til vores fordel finder vi det ikke underligt og har det fint med det. Men jeg er fanme sikker på at vi alle ville tude ligeså meget som Arsenal fans hvis det havde været omvendt.

Jeg har læst indlæg hvor folk herinde tuder over Arsenals måde at hente unge spillere fra os af...
Allez...

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Emo:

Fair nok, men her er vi så bare forskellige. Jeg forstår stadig ikke polemikken. Igen, ros fra tidligere holdkammerater og tilnærmelse i stil med "Fabregas ville være fantastisk i Barca, han har Barca DNA i blodet, eller hvad den håndfuld af Barca-spillere nu engang har udtalt. IGEN, det er fuldt og holdent op til Arsenal og Cesc selv. Men det viser bare lidt om den generelle smålighed der eksisterer. Og når det endda er en katalaner, som er født og opvokset i Barca, er Cule, selv ikke er afvisende for skiftet, hans idol er Pep, omstændigherne for hans skifte osv, så kan jeg ikke tage kritikken seriøst og frydes blot over tuderiet. Hvis det gør mig arrogant, bedrevidende eller hvad dælen barnet skrev, so be it. Mon ikke jeg overlever?

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Mander »

emo skrev:Selvf. Cesc kunne have opført sig mere eksemplarisk overfor sin egen klub og været mindre ude i offentligheden, og holdt alt det han har at sige om Barca til han var skiftet. Igen, fordi det er til vores fordel finder vi det ikke underligt og har det fint med det. Men jeg er fanme sikker på at vi alle ville tude ligeså meget som Arsenal fans hvis det havde været omvendt.

Jeg har læst indlæg hvor folk herinde tuder over Arsenals måde at hente unge spillere fra os af...
Selvfølgelig er de i deres gode ret til at synes, at det er irriterende, hver anden dag at høre en Barca-person udtale sig om Cesc. Det kan jeg skam godt forstå.

Der, hvor kæden hopper af, for mit vedkommende, er når de a) bliver trodsige selvom Cesc selv ønsker skiftet, b) mener at han er mindst et par hundrede millioner pund værd som åbningsbud, og c) fuldstændig glemmer, at de fik ham mere eller mindre gratis fra vores ungdomsakademi ved at lokke med en professionel kontrakt som vi ikke kunne tilbyde, og nu får chancen for at sælge ham tilbage for € 50 mio. Det må da være årtiets handel.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af emo »

Mander skrev: Der, hvor kæden hopper af, for mit vedkommende, er når de a) bliver trodsige selvom Cesc selv ønsker skiftet, b) mener at han er mindst et par hundrede millioner pund værd som åbningsbud, og c) fuldstændig glemmer, at de fik ham mere eller mindre gratis fra vores ungdomsakademi ved at lokke med en professionel kontrakt som vi ikke kunne tilbyde, og nu får chancen for at sælge ham tilbage for € 50 mio. Det må da være årtiets handel.
Mm... fino. Er fint enig i de punkter, selvom det ikke var dem jeg kommenterede, men mest det Arsenal "tuderi" der er opstået af at Fabregas har fået tvunget en Barca trøje over hovedet. At forskellige spillere siger at de så ham i Barca er uskyldigt, siger mange spillere om forskellige spillere, og det kan man imo ikke have ondt i røven over.

Men man kan have ondt i røven over at Puyol og Pique finder det sjovt at tvinge en Barca trøje over hovedet på Fabregas, og det er vi nok enige om.
Allez...

IluvCarles

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af IluvCarles »

Ved ikke om det er et dumt spørgsmål (eller om der er blevet svaret på det) men for noget tid siden blev der skrevet (på fcbarcelona.dk) at Cesc kunne købe sig selv fri hvis han ønskede det. Må Barca give/låne ham pengene til at købe sig selv fri for?

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

IluvCarles skrev:Ved ikke om det er et dumt spørgsmål (eller om der er blevet svaret på det) men for noget tid siden blev der skrevet (på fcbarcelona.dk) at Cesc kunne købe sig selv fri hvis han ønskede det. Må Barca give/låne ham pengene til at købe sig selv fri for?
Ja det mener jeg godt at de kan, men man skal være varsom med at bruge reglen og dermed bryde den uskrevne gentleman-pagt da andre klubber kan benytte sig af reglen imod os.

Jeg har skrevet flere gange før at Arsenals håndtering af sagen er den værste. For det første er de dobbeltmoralske da de stjal Cesc på en meget fej måde, bag Barcas ryg. Der er simpelthen ikke noget vi kan gøre som burde forarge dem når det kommer til Cesc. Var det Nasri vi var ude efter på den måde var sagen en lidt anden.

Arsenal er taktiske og prøver at tegne et skurke billede af Barca i medierne, jeg kan se både på forum her og selvfølgelig hos Arsenalfansene at propagandaen virker :wink:

Arsenal agerer som en desperat klub og vil ikke give slip på en spiller som selv har ytret sig om at vende tilbage. Dét og Arsenals røveri af 16-årige Cesc in mente så er Arsenal patetiske i mine øjne, men vi ved heller ikke hvad Cesc har sagt til Wenger så vi må tage rapporterne med et gran af salt.

Barcas synes jeg opfører sig ok i Cesc sagen, måske en smule naivt men ok, især set i lyset af hvad som skete for 7 år siden.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ponte »

rummenigge skrev:
IluvCarles skrev:Ved ikke om det er et dumt spørgsmål (eller om der er blevet svaret på det) men for noget tid siden blev der skrevet (på fcbarcelona.dk) at Cesc kunne købe sig selv fri hvis han ønskede det. Må Barca give/låne ham pengene til at købe sig selv fri for?
Ja det mener jeg godt at de kan, men man skal være varsom med at bruge reglen og dermed bryde den uskrevne gentleman-pagt da andre klubber kan benytte sig af reglen imod os.

Jeg har skrevet flere gange før at Arsenals håndtering af sagen er den værste. For det første er de dobbeltmoralske da de stjal Cesc på en meget fej måde, bag Barcas ryg. Der er simpelthen ikke noget vi kan gøre som burde forarge dem når det kommer til Cesc. Var det Nasri vi var ude efter på den måde var sagen en lidt anden.

Arsenal er taktiske og prøver at tegne et skurke billede af Barca i medierne, jeg kan se både på forum her og selvfølgelig hos Arsenalfansene at propagandaen virker :wink:

Arsenal agerer som en desperat klub og vil ikke give slip på en spiller som selv har ytret sig om at vende tilbage. Dét og Arsenals røveri af 16-årige Cesc in mente så er Arsenal patetiske i mine øjne, men vi ved heller ikke hvad Cesc har sagt til Wenger så vi må tage rapporterne med et gran af salt.

Barcas synes jeg opfører sig ok i Cesc sagen, måske en smule naivt men ok, især set i lyset af hvad som skete for 7 år siden.
Well said Rumme og er helt enig.
Størstedelen af dem der hader os er ikke gamle nok, eller sætter sig nok ind i tingene, til at vide hvordan Cesc kom til Arsenal for 7 år siden.
Vi bliver jo svinet til for sindsygt bl.a. på Arsenaldebat.dk lige fra den 12 årige medløber til sitemoderator.., og er i øvrigt ren børnehavedebat derovre, men virkelig god underholdning (og vinker samtidig til alle jer derinde fra der læser med herinde), men fair nok, Cesc er deres anfører og vigtig for dem, men Arsenal fans burde måske se lidt indad og forholde sig til den måde de fik ham til deres klub+ det faktum at Cesc selv har ytret ønske om at komme væk hvilket der jo nok er en årsag til.
Om det sker i år må klubberne løse og bliver det ikke i år vil de have en Cesc der fysisk er i London, men mentalt i Barcelona. Han kommer til os før eller siden, det tror jeg ikke selv en Arsenal fan kan være i tvivl om.
Senest rettet af Ponte tors jul 15, 2010 1:43 am, rettet i alt 1 gang.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Det er alt for enkelt stillet op Rummenigge. Faktum er dog, at vi i de fleste neutrales øjne har ageret forkert. Noget jeg i øvrigt er enig i. Naturligvis har begge parter deres skyld og ikke mindst hovedpersonen selv (Cesc), MEN jeg havde nu gerne været foruden alt postyret for at være ærlig. Og jo længere tid der går, hvor Fabregas ikke melder KLART ud, jo mindre vil jeg egentlig have ham i Barca.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ponte »

Forstår dig til dels Rivaldo, men ville undre mig meget hvis Cesc ikke er den største "spiller" i dette cirkus, da jeg ikke tror at hverken Xavi, Ini, Piquénbauer eller Messi havde kommet med deres udtagelser hvis Cesc ikke direkte eller indirekte er med på den.
Spørgsmålet mener jeg ikke er om Arsenal er villig til at sælge eller ej, men om vi er villige til at give den pris de forlanger. Tror efterhånden de har indset at Cesc vil til vores klub og Cesc selv prøver at være så loyal så muligt overfor dem.
Havde Cesc selv været ude og afvise alle spekulationer og erklæret at han spiller for Arsenal næste sæson, så havde denne farce jo hurtigt været overstået, men det har han jo på ingen måde gjort, tværtimod.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Rivaldo10

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Enig. Min formodning er, at de prøver at køre det så langt ud som muligt i håb om, at Arsenal giver op eller løsner grebet om Cesc, således at købsprisen ikke bliver alt for dyr i forhold til det barca vil give.

men hvem ved, måske skifterr han overhovedet ikke.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Ponte »

Måske ikke i år, men kun et spørgsmål om tid og det bliver før sommeren 2015.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Bager »

Som det ser ud nu er det jo ikke nogen katastrofe overhovedet hvis han ikke kommer. Vi har Xavi, Iniesta og Keita på den offensive midt i øjeblikket. Det er jo det samme som sidste år. Måske kommer der en ny mand fra b-holdet, hvilket vil sige at vi har fået større bredde på denne plads. Keita er kun 30, og at sige at Xavi er ved at være trykket af alderen ville være fuldstændig absurd taget hans sæson og VM i betragtning. Oven i hatten vil vi formentlig kunne få ham til halv pris næste sommer grundet hans kontrakt som kan slutte i 2012. Vi mangler dog i dette tilfælde en erstatning for Touré på den defensive midtbane.
Visca el Barca

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 83 gæster