Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Ok først - det kommer ikke til at ske. Det er pladder.

Jeg må dog indrømme at jeg er overrasket over nogle af de ting der bliver skrevet. Neymar er altså en top 3 spiller i verden. Verratti + 120 mio ville ikke være i nærheden af nok. Vores hold ville blive mærkbart dårligere hvilket er lidt underligt når flere af dem der ikke er helt afvisende samtidig konstant skriver at vi skal købe fra øverste hylde.

Men hvis man lige prøver at kigge en evt handel lidt igennem. Vi ville få verratti som ville gå direkte ind som starter. Han ville dog ikke kunne bidrage i nærheden af det vi ser fra Neymar (en af verdens klart farligste spillere og en af de sjældne der alene kan ændre en kamp). Så kunne vi måske hente enten dembele eller mbappe. Spillere der maks har leveret i 2 sæsoner og som stadig i høj grad må regnes som mulige topspillere. Så kan det godt være at man tror de kan komme op på neymars niveau (om 5-6 år) men det kan vi jo ikke bruge til noget nu? Vi ville svække et hold hvis gyldne årgang ikke har så lang tid igen. For mig giver det ingen mening.

Og så snakker vi ikke om hvor stor chance der er for at disse spillere slår fejl. Vi har efterhånden set nok spillere til at falde igennem til at regne ud at verratti og co ikke er ensbetydende med succes. Og hvad står vi så med? Et salg af en spiller der var genial og nogle nye der ikke gjorde os bedre.

Lige til sidst. Der er markant større chance for at mbappe og dembele aldrig bliver halvt så gode som neymar end at neymar falder af på den. Måske er han en festdreng men han passer sin træning, han knokler på banen og han viser vejen. Det må være den evige fascination af nye ting der gør at man overhovedet vil overveje at sælge neymar.
Det kan du da ikke vide. Lige pt. er vores spil meget baseret på, at MSN rammer dagen. Er de tre helt væk, er vi ikke fem potter pis værd, da Xavi ikke er her mere, Iniesta ikke kan producere samme magi og slet ikke er konsistent nok som sin prime, og vores midtbane pt. er fuldkommen helt væk. Selv Busquets i denne sæson har flere gange lignet en ordinær West Bromwich-spiller med ingen spidskompetencer.

At have kontrol over midtbanen er en af de vigtigste ting i fodbold, og med en spilelr som Verratti kan du altså formå at flytte styrkeforholdet fra angrebet til midtbanen, og hvis du gør det, forhøjer du chancen for, at en som Messi ikke altid skal gøre noget ekstraordinær for at Barca vinder en kamp. Du skal ikke se Messi være helt nede ved forsvaret for at skabe noget for holdet, fordi du nu har en verdensklasse playmaker i Verratti.

Jeg siger ikke, at vi skal pr. defintion sælge Neymar til PSG, men hvis vi får et tre-cifret millionbeløb plus en som Verratti oven i købet, så synes jeg da, at man som det mindste skal overveje hele situationen. Noget af det nemmeste er at lukke et angreb ned. Det er langt svære for at hold at lukke et hold ned, hvor midtbanen er dominerende. Mange kampe vindes på midtbanen. Og vores hold er markant brug for en klasse midtbanespiller. Det er derfor, at vi i denne sæson var så tamme at se på.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Xavi6Smede »

"Det kan du da ikke vide. Lige pt. er vores spil meget baseret på, at MSN rammer dagen". Det kan du da ikke vide, vi har lige fået ny træner :grin:

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af MessiPogba »

Xavi6Smede skrev:"Det kan du da ikke vide. Lige pt. er vores spil meget baseret på, at MSN rammer dagen". Det kan du da ikke vide, vi har lige fået ny træner :grin:
Det har du selvfølgelig ret i, men jeg vil næsten vædde med, at enhver træner, der kom til Barca ville forsøge at udnytte, at de har MSn til rådighed og nok placere styrken i angrebet.

Medmindre vi skal til at psille mere kontrabaseret under Valverde, så forudsiger jeg allerede nu, at vi får det svært, da mange modstandere blot vil parkere bussen, hvis Valverde vil bevare Barca-stilen, og vi heraf kommer til at se Neymar og Messi længere væk fra målet og for langt nede på banen for at kreere, da midtbanen slet ikke formår at løse den opgave godt nok.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Det kan du da ikke vide. Lige pt. er vores spil meget baseret på, at MSN rammer dagen. Er de tre helt væk, er vi ikke fem potter pis værd, da Xavi ikke er her mere, Iniesta ikke kan producere samme magi og slet ikke er konsistent nok som sin prime, og vores midtbane pt. er fuldkommen helt væk. Selv Busquets i denne sæson har flere gange lignet en ordinær West Bromwich-spiller med ingen spidskompetencer.
Hvad kan jeg ikke vide? Og lige pt ved vi ikke hvad vores spil er baseret på. Vi har vitterligt ikke set en kamp under valverde.
At have kontrol over midtbanen er en af de vigtigste ting i fodbold, og med en spilelr som Verratti kan du altså formå at flytte styrkeforholdet fra angrebet til midtbanen, og hvis du gør det, forhøjer du chancen for, at en som Messi ikke altid skal gøre noget ekstraordinær for at Barca vinder en kamp. Du skal ikke se Messi være helt nede ved forsvaret for at skabe noget for holdet, fordi du nu har en verdensklasse playmaker i Verratti.
Det er vigtigt hvis taktikken kræver det. Men man kan også klare sig uden. Det kan man dog ikke uden mål og her bidrager neymar i stor stil. At få en boldflytter ind på midten vil ikke gøre at vi scorer flere mål eller at messi får bedre vilkår. Det vil derimod betyde at vi mister en af de største offensive tilstedeværelser i spillet og at messi vil skulle gøre endnu mere selv.
Jeg siger ikke, at vi skal pr. defintion sælge Neymar til PSG, men hvis vi får et tre-cifret millionbeløb plus en som Verratti oven i købet, så synes jeg da, at man som det mindste skal overveje hele situationen. Noget af det nemmeste er at lukke et angreb ned. Det er langt svære for at hold at lukke et hold ned, hvor midtbanen er dominerende. Mange kampe vindes på midtbanen. Og vores hold er markant brug for en klasse midtbanespiller. Det er derfor, at vi i denne sæson var så tamme at se på.
Vi har klasse cm'er. Det var ikke deres skyld at vi ikke spillede godt med derimod taktikken. Jeg går også udfra det var derfor du skrev "fuck lucho" og svinede dennes taktiske egenskaber sådan ca 457 gange over de sidste 3 måneder.

Men nej vi skal ikke overveje at sælge neymar. Han har noget meget sjældent. Et godt system derimod kan være med til at gøre vores nuværende cm'er mere end tilstrækkelige. Det kan dog ikke give os flair og ekstrem offensiv kunnen som det vi ser fra neymar.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Hele den der med at vi er for afhængige af MSN er forresten lidt pudsig. For selvfølgelig er vi det. Det er vores bedste spillere. Vi var også fandens afhængige af Xavi, Iniesta og Messi under Pep.

Det gør os dog ikke nemme at lukke ned. Så længe at holdet rundt om dem gør det de skal så er det stort set umuligt at holde så gode spillere fra at sætte sig på kampen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8385
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 639 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Raman93 »

GLOBO, mest troværdige medie i Brasilien, rapporterer at Neymar har fortalt sine venner at han næste sæson spiller for PSG. Han skulle være pissed over at klubben ikke hentede Lucas Lima og Coutinho.

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Alias-A »

Vildt nok hvis det passer.
93' Iniesta

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Lol. Ufatteligt at man kan skrive sådan noget vrøvl!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

11 - Neymar da Silva

Indlæg af zqa »

Lol. Hvis han vil det, så fint. Giv os Veratti retur plus penge.

Det lyder dog noget tvivlsomt.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Noget tvivlsomt? Jeg nægter simpelthen at tro på det fis med at spillere kræver andre spillere til klubben. Det er en af de der random medie ting som byttehandler osv der gør at de kan fylde deres avis ud med transfers.

Sikke dog en gang vås. Det var forresten også Globo der var sikre på at vi hentede Lima.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Alias-A »

Men hvorfor melder Neymar selv ikke noget ud? Han kunne hurtigt lukke den hvis han gad.
93' Iniesta

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Måske fordi han ville skulle afvise rygter hele tiden. Der har ikke været en sommer siden han kom til klubben hvor han ikke har været rygtet væk.

Og mere generelt så er rygterne omkring transfers jo også gået helt amok over de sidste år. De bliver brugt af agenter, medier osv. Spillerne kan sgu ikke rende rundt og benægte alt for så ved alle også hvornår der er noget om snakken da de ikke vil gøre det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af klogfyr »

Hvorfor skulle Neymar gå ud og benægte det? Hvis han vil blive, så kan rygterne bruges til hans fordel. Barcas ledelse kan blive nervøs, og så kan det kaste en ny fed kontrakt af sig. Hvis han derimod vil væk, så giver det god mening at holde lav profil.

Jeg ser gerne Neymar bliver, men hvis han skifter, så har jeg heller ikke noget imod det. Vi kan få 2 spillere af øverste hylde for den pris.

Emery skulle bl.a. have udtalt at klubben arbejder på at få en top 5 spiller til klubben og Neymar er en top 5 spiller.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Hvordan kan vi få 2 spillere fra øverste hylde til den pris? Jeg tror egentlig slet ikke vi kan få en fra øverste hylde da disse ikke bliver solgt. Vi kan få en ubekendt i et talent som mbappe eller dembele, men ikke ret meget mere.

Det ville være en katastrofe hvis neymar blev solgt. Vi skulle ud på et trasnfermarked hvor priserne er gået amok og klubber ikke vil sælge. Og samtidig vil vores fremtid være væk og vi vil stå tilbage med 2 spillere på 30 helt fremme og ingen talenter på vej op.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 111 gæster