Paul Pogba

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Mht. Thiago, Piquénbauer, så kæmpede han altså ikke med breddespillere, men i allerhøjeste grad kvalitetsspillere. Cesc var jo en superstjerne, man hentede ind, ikke en til bredden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Mht. Thiago, Piquénbauer, så kæmpede han altså ikke med breddespillere, men i allerhøjeste grad kvalitetsspillere. Cesc var jo en superstjerne, man hentede ind, ikke en til bredden.
Korrekt. Men Cesc var et dumt køb. Et prestige køb som ikke passede ind. Derfor kom han til at fungere som reserve og derved tog han tid fra thiago.

Nogle vil så sige det samme om pogba men her mener jeg simpelthen at vores hold har brug for en spiller af hans kvalitet da vi trods alt har sagt farvel til xavi og iniesta ikke bliver yngre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Mht. Thiago, Piquénbauer, så kæmpede han altså ikke med breddespillere, men i allerhøjeste grad kvalitetsspillere. Cesc var jo en superstjerne, man hentede ind, ikke en til bredden.
Korrekt. Men Cesc var et dumt køb. Et prestige køb som ikke passede ind. Derfor kom han til at fungere som reserve og derved tog han tid fra thiago.

Nogle vil så sige det samme om pogba men her mener jeg simpelthen at vores hold har brug for en spiller af hans kvalitet da vi trods alt har sagt farvel til xavi og iniesta ikke bliver yngre.
Han tog tid fra Thiago, fordi han var et kvalitetskøb, selvom han ikke rigtigt slå igennem på midten. Jeg skal ikke udtale om Pogba. Jeg har sagt mit.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Champione »

Interessant debat I har kørende :glad:
Et andet perspektiv i debatten - foruden den interessante debat om tilgange/La Masia produktion - så er jeg meget enig I begges udsagn.
Der skal både være plads til signalhandler - som forventeligt giver et større afkast fra første dag af, og der skal gives muligheder til La Masia produktion.

Et interessant bevismateriale, er vel Suarez i sommeren - som mange ikke forstod - vi havde en dygtig Alexis man havde fornemmelsen af uforløst potentiale, men man vurderede at en Suarez ville bidrage med mere, og her er der vel ikke mange der er i tvivl om hans bidrag i år.
Det har gjort underværker for vores mandskab at vi har fået ham ind.

La Masia drenge er jo et projekt - de skal udvikles og formes med tiden, og skal plejes.. Presset er ufatteligt i Barca, og man kan skade mere end man kan gavne talenterne, ved at smide dem i kamp for tidligt!
De skal på skånekost, hvilket den relative sene udklækningshistorik også vidner om.

Og så kommer Pogba på banen - jeg er først om fremmest enig i at holdet mangler kvalitet fra sommeren 16 - gennemsnitsalderen er deroppead til den tid - men jeg er altså meget bekymret over at vi er parate til at slippe SÅ mange penge - det bliver til et milliard projekt med transfersum, sign on og en voldsom løn på en lang kontrakt.

Vi glemmer lige at manden har præsteret på højt niveau i halvanden sæson - og SÅ kampafgørende har han heller ikke været.. Han har ikke lavet et hav af assists, eller har udmærket sig markant på statistikkerne.
Manden er ung - og har et stort potentiale - afgjort - men der er altså mange dygtige spillere centralt i banen, som kan udføre opgaverne på samme vis..
Man må for guds skyld ikke gå på kompromis med lønhierarki og stemningen i truppen. At Juve kan sælge for 750 mill. og beholde manden et år mere - ja, det forstår jeg da satme gerne de vil - er da en kæmpe stor succeshistorie for dem når man for 3 sæsoner siden hentede ham kvit og frit!

Pogba kunne snildt pynte og passe ind - men der er altså billigere og dygtige alternativer - Verratti, PSG ser jeg faktisk som den oplagte afløser for Xavi - helt samme type og dygtigere i presspillet og med flere erobringer - ham så jeg hellere man jagtede.
Priserne afspejler nok ikke Pogbas afkast fra dag 1 af - og jeg tror egentlig at min konklusion er at vi ikke bør spille med i inflationen på transfermarkedet - City, PSG og de andre økonomiske muskler sværmer om Pogba, og det udnytter både Juve og Raiola!

Alternativer - Kovacic, Inter - undervurderet og dygtig playmaker - har haft svære betingelser i Inter - men Verratti light.
Coutinho, Liverpool - viste med Suarez sidste sæson hvad han indeholder - er dalet i år, med resten af holdet.
Kevin De Bruyne, Wolfsburg - alle der har set Wolfsburg i år, har set hvordan han har ejet den ene kamp efter den anden.
Gündogan, Dortmund - også hen ad Xavi - med kontraktudløb om et år, er vi i en gunstig forhandlingsposition. Har kæmpet med skader, men skadesfri er han en dygtig playmaker.
Felipe Anderson, Lazio - han er en super interessant spiller - har haft et fabelagtigt år i Lazio og har været mere kampafgørende end Pogba! Er ligeledes 22 år, ligesom Pogba.

Min tese er at vi kan gafle to spillere, til Pogba-priserne der nævnes - og de ville kunne lande i et mere naturligt lønleje som passer ind i hierarkiet. Det er ude af proportioner de beløb der nævnes, hvis Pogba skal landes.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Cadena SER say the only obstacle Barça face in signing Paul Pogba is the wage demands. He would be the highest earner after Messi.
Lønnen skal ned. Jeg kan sagtens leve med transfersummen men han skal ikke smadre klubbens lønhierarki. Tror dog også at han vil være til at tale med eftersom han efter sigende virkelig gerne vil til klubben...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Cadena SER say the only obstacle Barça face in signing Paul Pogba is the wage demands. He would be the highest earner after Messi.
Lønnen skal ned. Jeg kan sagtens leve med transfersummen men han skal ikke smadre klubbens lønhierarki. Tror dog også at han vil være til at tale med eftersom han efter sigende virkelig gerne vil til klubben...
Pogbas agent hedder Mino Raiola. Han er muligvis det største fjols i fodboldverden. Kun overgået af sine klienter.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Og?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Og?
Hvem tror du forhandler løn, Pogba eller hans agent?

Man skal ikke undervurdere agenternes magt. De har en kæmpe interesse i høje lønninger og høje transfer-summer.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Blaugrana92 »

... og derfor ligner det alt andet lige, en ganske kompliceret opgave at få Pogba til at acceptere noget, der er mindre end de lønkrav han på nuværende tidspunkt stiller, uanset at han 'efter sigende virkelig gerne vil til klubben'.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Pogba har vel stadig meget at skulle have sagt? Kan du forresten fortælle mig hvad agenten får ud af spillerens løn? Jeg er helt med på at de får en procent af transfersummen men lønnen har jeg ikke hørt om.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Pogba har vel stadig meget at skulle have sagt? Kan du forresten fortælle mig hvad agenten får ud af spillerens løn? Jeg er helt med på at de får en procent af transfersummen men lønnen har jeg ikke hørt om.
En agent der ikke får procenter af lønnen? That would be a first.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Pogba har vel stadig meget at skulle have sagt? Kan du forresten fortælle mig hvad agenten får ud af spillerens løn? Jeg er helt med på at de får en procent af transfersummen men lønnen har jeg ikke hørt om.
En agent der ikke får procenter af lønnen? Den var alligevel ny.
Hmm det sagde jeg ikke. Jeg spurgte tværtimod til det da jeg ikke var klar over det. Men jeg kan så nu forstå at de gør det.

Men nu må vi se. Det er efterhånden set en del gange at spillere er klar til at gå lidt ned i løn for at komme til klubben. Pogba burde gøre det samme.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Pogba har vel stadig meget at skulle have sagt? Kan du forresten fortælle mig hvad agenten får ud af spillerens løn? Jeg er helt med på at de får en procent af transfersummen men lønnen har jeg ikke hørt om.
En agent der ikke får procenter af lønnen? Den var alligevel ny.
Hmm det sagde jeg ikke. Jeg spurgte tværtimod til det da jeg ikke var klar over det. Men jeg kan så nu forstå at de gør det.

Men nu må vi se. Det er efterhånden set en del gange at spillere er klar til at gå lidt ned i løn for at komme til klubben. Pogba burde gøre det samme.
Undskylder den nedladende tone. Det kom værre ud på skrift end det var tiltænkt.

#iblameObama

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Piquénbauer »

Cool beans ;-) Jeg vidste sgu ikke at de fik procenter af spillerens løn. Det er jo sygt. Håber at pogba har nok balls til at sige raiola imod. For de lønkrav der er pt holder ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Paul Pogba

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Cool beans ;-) Jeg vidste sgu ikke at de fik procenter af spillerens løn. Det er jo sygt. Håber at pogba har nok balls til at sige raiola imod. For de lønkrav der er pt holder ikke.
Jeg kalder dem Mr Ten Percent :) Jeg tror dog kun de får 5% :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 68 gæster