Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Daluigi »

Hvis han smutter pga. Vi køber Cesc, så græder jeg seriøst! Han er det største talent Siden Messi og det har resten af verden fået øjnene op for nu.... Vi SKAL holde fast i ham!

Jbninc

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Jbninc »

Daluigi skrev:Hvis han smutter pga. Vi køber Cesc, så græder jeg seriøst!
Og derfor skal Cecs holdes på afstand lidt endnu. Han vil unægtelig få nogle lukrative tilbud i løbet af sommeren, og hvis han skal kæmpe med Cecs, Xavi og Iniesta, kunne andre arbejdsplader måske være tiltrækkende.
Daluigi skrev:Han er det største talent Siden Messi
Siden Messi? Lad os håbe at han kan bibeholde benene lidt mere på jorden :wink:

LaMasia!

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af LaMasia! »

Det var prikken over i'et det mål i går. Han har spillet så godt til EM og så kroner han det lige med et klassemål. HAN SKAL BARE IKK SÆLGES!!!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Daluigi »

Jbninc skrev:
Daluigi skrev:Hvis han smutter pga. Vi køber Cesc, så græder jeg seriøst!
Og derfor skal Cecs holdes på afstand lidt endnu. Han vil unægtelig få nogle lukrative tilbud i løbet af sommeren, og hvis han skal kæmpe med Cecs, Xavi og Iniesta, kunne andre arbejdsplader måske være tiltrækkende.
Daluigi skrev:Han er det største talent Siden Messi
Siden Messi? Lad os håbe at han kan bibeholde benene lidt mere på jorden :wink:
Siden Messi ja. Det har absolut intet med manglende ydmyghed eller lignende at gøre. Knægten er ikke samme type som Messi nej, men hans talent er omtrent det samme blot med andre kvaliteter.

Han bliver en af de største i klubbens historie, såfremt han vælger at blive og spille sin chance

Jbninc

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Jbninc »

Daluigi skrev:Siden Messi ja. Det har absolut intet med manglende ydmyghed eller lignende at gøre. Knægten er ikke samme type som Messi nej, men hans talent er omtrent det samme blot med andre kvaliteter.

Han bliver en af de største i klubbens historie, såfremt han vælger at blive og spille sin chance
Jeg forstår ikke helt, hvordan du kan allerede nu kan konkludere, at han har samme talent som Messi. Du har allerede sat ham op på en pelistat, der skal gøre ham til en fremtidig kandidat til den bedste spiller nogensinde. Hvor mange spillere er ikke igennem tiden blevet udråbt som den nye "X", og derefter aldrig har vist det store?

Lad ham nu lige præstere godt på A-holdet, før vi begynder med talent-sammenligningerne i forhold til Messi.

Men altså, jeg håber da, at du har ret.

Det er sjovt så hurtigt, at spillere kan gå fra middelmådig til helt vilde estimater. Jeg læste i bt.dk i dag, at Adrian havde steget "flere hundrede millioner" i værdi under U21 EM. Aaaargh, kom nu lidt søde journalist.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Mander »

Så må man da i hvert fald konstatere, at Atlético har lavet et røverkøb ved at købe ham inden U21.

Ang. Thiago, så mindes jeg i hvert fald ikke at have set nogen i den alder spille med så meget elegance og swagger, i mangel på et ordentligt dansk ord.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Jønde »

Altså der kan vel ikke være nogen tvivl om at Thiago viser et super stort talent taget hans alder i betragtning, men han er stadig meget ung, og har intet bevist endnu i forhold til dem han sammenlignes med. Alt kan ske endnu for Thiago, intet er sikkert og alt er hypotetisk.
Men umiddelbart er der da rigtig meget der taler for at han bliver en fremtidens Xavi agtig mand, og omvendt rigtig lidt der taler imod.
Faktisk syntes jeg altid at diskussionen om hvorvidt en spiller`s (her Thiago) talent er lige så godt som messi eller andre store stjerner eller om han bliver den nye dit eller dat, er lidt irrelevante, det der betyder noget er at Thiago bære sit eget talent og udvikler sig til at blive sig selv og så må man se hvor langt det rækker.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af FCBarcelonaChr »

En glad Thiago viser sin guldmedalje frem! :D
Billede

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Bager »

Jønde skrev:Altså der kan vel ikke være nogen tvivl om at Thiago viser et super stort talent taget hans alder i betragtning, men han er stadig meget ung, og har intet bevist endnu i forhold til dem han sammenlignes med. Alt kan ske endnu for Thiago, intet er sikkert og alt er hypotetisk.
Men umiddelbart er der da rigtig meget der taler for at han bliver en fremtidens Xavi agtig mand, og omvendt rigtig lidt der taler imod.
Faktisk syntes jeg altid at diskussionen om hvorvidt en spiller`s (her Thiago) talent er lige så godt som messi eller andre store stjerner eller om han bliver den nye dit eller dat, er lidt irrelevante, det der betyder noget er at Thiago bære sit eget talent og udvikler sig til at blive sig selv og så må man se hvor langt det rækker.
Er faktisk tilbøjelig til at være enig med Daluigi i at Thiago er det største talent siden Messi. Det kan godt være Adrian fra U21 er steget en del i værdi, men han har jo - groft sagt - været på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt. Det kræver selvfølgelig nogle kompetencer at opsøge disse situationer, men når dagen er omme viser hans mål ikke nødvendigvis at han er det kæmpe talent nogle medier puster ham op til at være. Har han andre evner, er han hurtig, fysisk stærk, intelligent, har god teknik osv? Thiago derimod leverer varen nu. Han spiller allerede på et højt niveau og er konsistent. På U21 eller hos Barca. Efter min mening spiller han pt. tilstrækkeligt godt til at han kan starte inde hos os. Tror ikke der er så meget der er hypotetisk ved Thiago længere.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Raman93 »

Han er vild. Og skal helst klart bruges mere til næste sæson. I mine øjne har Thiago og Keita byttet plads i hierarkiet. Kæmpe talent, der forhåbentligt får sit gennembrud næste sæson. Jeg har tit brokket mig over, hvorfor Pep ikke benytter de unge talenter mere(Thiago, Bartra, Montoya mfl), men det tre-trins program(som Pep indførte), man skal igennem som ungdomsspiller, ser ud til at hjælpe spillerne. De slår godt nok igennem i en lidt senere alder, men så sker det, som skete for Bojan og Dos Santos, ikke igen.

Jbninc

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Jbninc »

Så skulle budkrigen allerede være startet:

http://onside.dk/nyheder/silly-season-2 ... arca-juvel

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Guardiola »

NEJ!

Uanset tilbagekøbs-klausul eller ej. Han skal ingen steder. Cesc skal ikke til Barca og ødelægge Thiagos udviklingsmuligheder her. Her er kronjuvelen, der skal spilles stille og roligt ind på holdet nu. Han skal vedblive at være i Barca, og tilegne sig færdigheder fra Xavi og Iniesta. Det må være topprioritet, at der skabes plads til Thiago på førsteholdet som nu integreret part.

Sindsygt at købe Cesc for så mange millioner, hvis det betyder farvel til Thiago. Forestil sig lignende var sket med Messi. Det er et mega privilegium, at vi kan hive spillere op for 0 KR i overgangssum på den måde. Et vi skal holde fast i og udnytte. Cesc smuttede som 16 årig. Åndsvagt hvis han skal købes tilbage for uhyrlige summer, for at vi derefter kan vente en årrække og lave samme nummer med Thiago. Hvis det står til Barca alene, må der styr på det her nu. Thiago som bestanddel af 1. holdet. Resten må planlægges der ud fra.

Jbninc

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Jbninc »

Enig. Det ville være ren og skær idioti at købe Cecs for så mange penge, når der er en ny upcomming, der bare tripper for at spille på højeste niveau. Man mistænker næsten strategien for at have ændret karakter fra at have været en nødvendighed til decideret stædighed. En magtdemonstration, der skal vise fodbold-europa, at Barcelona vinder alt, og køber dem de vil.

Det er i hvert fald mig ubegribeligt, hvis han bliver købt ind.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Guardiola »

Enig Jbninc. Syntes også der er gået en smule besættelse i hele Cesc sæbe-operaen. Vi har en sindsygt stærk midtbane, som er fint dækket ind med back-ups. Og nu en upcomming stjerne der skal spilles ind. Nu skal tungen satme holdes lige i munden.

Det er fint nok, hvis vi kan få Cesc for en pris, der trods alt er rimelig. Men det må ikke have som konsekvens, at vi mister en Thiago. Det ville simpelthen være for dumt. Så hellere Thiago frem for Cesc, og spare pengene til brug for køb til aflastning i angrebet.

Jbninc

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Jbninc »

Ja, det er jo også sådan, jeg mener, at vi kommer styrket ud af transfervinduet på. Angrebet er klart det sted, hvor truppen er svagest. Alexis Sanchez lyder til at være en rigtig spændende spiller med et potentiale, der kunne gå hen og retfærdiggøre hans nuværende prisskilt.

Men de nyeste efterretninger siger desværre, at Cecs er i Barcelona for at forhandle kontrakten på plads. Om kilderne er nogenlunde troværdige er svært at vurdere.

Gad vide hvem af Rosell og Guardiola, der egentlig er mest ivrig efter at få Cecs tilbage til klubben. Det kan undre mig lidt, at med den store succes man har haft med at tage unge spillere op, at man så vil hente en spiller på den position, hvor en Thiago spiller.

Busquets og Pique fik uendelige chancer i starten og tog den uagtet diverse startvanskeligheder. Jeg kan være lidt uforstående over for, at man nu ikke giver Thiago samme chance og lader Cecs blive i Arsenal. Det kan selvfølgelig også være at det sker, men det tyder bare ikke på det. Spændende.
Senest rettet af Jbninc man jun 27, 2011 12:34 pm, rettet i alt 3 gange.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 100 gæster