Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bløddyret »

emo skrev:Jeg er imod en alm. fast angriber type, men jeg er blæst når jeg ser Benteke. Hvis han er meget billig, og hvis Villa rykker ned, hent ham Barca. ;) Der er altid plads på bænken.
Benteke har lovet, at hvis Villa bliver i PL, så bliver han et år mere i Birmingham. Gud hvor jeg håber det!

Derudover, så bliver han ikke billig. Downing gik i sin tid for ca. 20 mio. pund, og det menes at der skal minimum 25 mio. pund på bordet for Benteke. Jeg har set alle PL kampe i år med Villa og Benteke kan meget vel være den bedste "striker" i ligaen. Han har kun tabt en håndfuld hovedstødsdueller i år (to af dem til Samba) og så er han langt bedre teknisk end man umiddelbart skulle tro. Desværre kan han ikke dække op på dødboldsituationer og så har han lidt svært med off-side reglerne, men det kommer vel ;-)

Jeg har givet udtryk for det før, efter Barcelona, så er Aston Villa mit hold. Det Benteke har gjort for den klub i år, har været fantastisk. Jeg har dog svært ved at se om Benteke kan deltage i det hurtige kombinationsspil. Tænker han hurtigt nok til at kunne fungere optimalt? Jeg tvivler.
Hvis Barca skal handle ind i Aston Villa, vil jeg kigge på ungdomsholdet, hvor en ung irer ved navn Jack Grealish lige nu brillerer. Han bliver stor, rigtig stor!
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Hvis vi skal ud og kigge på en frontangriber, som kan købes for en overkommelig pris, og som kan fungere i vores system, så er Michu klart at foretrække. Han er teknisk dygtig, intelligent, og kan være med i kombinationerne.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1604
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 179 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Kubala skrev:Hvis vi skal ud og kigge på en frontangriber, som kan købes for en overkommelig pris, og som kan fungere i vores system, så er Michu klart at foretrække. Han er teknisk dygtig, intelligent, og kan være med i kombinationerne.
Men Michu er vel dårligt frontangriber? Han ligger på den offensive midt i størstedel af kampene..
Jeg tænker en rigtig striker... Falcao er jo drømmen - men sker ikke.. Men for satan hvor ville han bombe kasser for os!
---------------------------------------
Barca is my religion!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Champione skrev:
Kubala skrev:Hvis vi skal ud og kigge på en frontangriber, som kan købes for en overkommelig pris, og som kan fungere i vores system, så er Michu klart at foretrække. Han er teknisk dygtig, intelligent, og kan være med i kombinationerne.
Men Michu er vel dårligt frontangriber? Han ligger på den offensive midt i størstedel af kampene..
Jeg tænker en rigtig striker... Falcao er jo drømmen - men sker ikke.. Men for satan hvor ville han bombe kasser for os!

For mig at se, så er han frontangriber. Han kan dog spille som en flydende spiller oppe foran, eller hvad du ville kalde det, offensiv midt(med frirolle). Men jeg vil slet ikke have en frontangriber i Barca(så længe Messi er der, så kan jeg ikke rigtig se det for mig, det vil hæmme Messi), så det var hypotetisk.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

En nævnte det før, Alexis som spydspids når der er brug for det. Han er jo god med hovedet, han er hurtig, han er fysisk stærk, han kan finde plads i smårum. Han er en lille hvid Etoo... Uden træfsikkerhed altså.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Sv: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

emo skrev:En nævnte det før, Alexis som spydspids når der er brug for det. Han er jo god med hovedet, han er hurtig, han er fysisk stærk, han kan finde plads i smårum. Han er en lille hvid Etoo... Uden træfsikkerhed altså.

Altså vi har ikke brug for en frontangriber, og alternativet kunne være det, som du nævner. Vi har benyttet os af dette, imod Milan på Camp Nou, hvor det var Villa, som agerede frontangriber, så der kunne skabes plads til Messi. Kunne sagtens forestille mig, at Alexis ville kunne udfylde denne rollen.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Quaresma »

Hvorfor er det, vi ikke skal have en frontangriber? Messi-afhængigheden er for stor, og vi mangler en Eto'o-type, der også scorer +15-20 ligamål pr. sæson.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

Den type har/havde vi i Pedro og Alexis, bare ikke denne sæson, desværre.
Allez...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Sv: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Quaresma »

emo skrev:Den type har/havde vi i Pedro og Alexis, bare ikke denne sæson, desværre.
Det havde vi jo reelt ikke. Pedro har kun formået at score 5 ligamål de seneste to sæsoner, og Alexis? Ja, vi kender vel alle historien. Han er dygtig as fuck, men kommer aldrig til at lave +20 pr. sæson.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

Ok, ligamål. Alexis lavede 15 alt i alt sidste sæson, og Pedro har da været tæt på 20 hvis ikke over alt i alt i nogle sæsoner eller en. :-P
Allez...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Quaresma »

Min pointe er bare, at vi mangler endnu en måltrussel. Madrid havde sidste sæson hele tre spillere, der lavede +20 ligamål, så det er ikke umuligt. Hvis vi får en spiller, der laver det antal mål, har jeg ikke noget imod, at Messi mister lidt af sine. Ronaldo formåede stadig at lave 46, skønt Higuaín og Benzema lavede henholdsvis 22 og 21 kasser.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Men selvom Messi-afhængighed er stor osv., så har vi formået at score 101 kasser i ligaen, altså det er 57 kasser, som andre spillere har stået for.



Og lige for, at citere Tito, som belyser det meget godt, omkring alt den snak, som der er omkring Messi-afhængighed:

Vilanova: "Messidependent? It's nothing new and it's normal since he's the best in the world. Hope to be dependent for many years."



Til hvorfor jeg synes, at man ikke skal have en frontangriber, har jeg jo svaret på:
Men jeg vil slet ikke have en frontangriber i Barca(så længe Messi er der, så kan jeg ikke rigtig se det for mig, det vil hæmme Messi), så det var hypotetisk.

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Hvis vi ikke hente en frontangriber, så må vi håbe vi køber en målfarlig wing/angriber som fx. Neymar eller Agüero, som kan lave en del mål. De er trods alt en bedre afslutter end Alexis og Pedro.

Men det er vel nok for store forventninger, til en ung lottokupon som Neymar, som nok er mest sandsynlig vi får ;-)
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Altså, hvis jeg sådan umiddelbart vurdere det, ville jeg kun have en frontangriber i form af Luiz Suarez. Han udfylder den rolle, vi mangler - og i mine øjne være et langt bedre køb med Neymar. Men jeg vil aldrig se en person som Suarez i klubben.

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

Raman93 skrev:Altså, hvis jeg sådan umiddelbart vurdere det, ville jeg kun have en frontangriber i form af Luiz Suarez. Han udfylder den rolle, vi mangler - og i mine øjne være et langt bedre køb med Neymar. Men jeg vil aldrig se en person som Suarez i klubben.
Og hvad er det for en rolle, Suarez kan du udfylde som vi mangler?

Og hvorfor mener du, at han er et langt bedre køb med Neymar?
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 74 gæster