Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg ved ikke hvorfor, men da jeg begyndte at læse indlægget, havde jeg lidt på fornemmelsen af Tito ville blive nævnt på et eller andet tidspunkt i løbet af dit indlæg, Visca.

Derudover har jeg det stik modsatte billede af Jérôme Boateng. Med fortid som back, i både venstre- og højresiden, har han altså en glimrende teknik og et fint blik for spillet. Den Boateng jeg kender og har set i denne sæson, har en fantastisk evne til at bryde spillet højt på banen, er dygtig til at slå gode lange bolde, er utroligt nærkampsstærk qua sin imponerende fysiske styrke og sin arbejdsomme indstilling og er sidst men ikke mindst noget stærkere i luften end Piqué. Sidst har jeg et billede af ham som en der kan holde koncentrationen i 90 minutter. Kicker har kun Dante og Philipp Lahm over Boateng i hele Bundesligaen blandt forsvarsspillere, hvad angår gennemsnitskarakterer og som udgangspunkt er der nok ikke nogen som helst der kan give en bedre indikation på, hvordan en spiller i Bundesligaen har gjort det, end Kicker - og jeg er i øvrigt helt enig med Kicker. Den trio bestående af Dante, Boateng og Lahm har været noget nær urørlig i denne sæson.

I øvrigt husker jeg heller ikke roserne til Piqué i løbet af efteråret. Jeg husker gode optrædener ganske sporadisk. Jeg husker at han i flere kampe, ikke i streg men derimod spredt over hele efteråret, viste takter der pegede i den rigtige retning, mens han i andre kampe faldt gevaldigt ud. Hvis der var noget Piqué ikke var i løbet af efteråret, foråret, vinteren eller denne sæson som helhed, så var det stabil. Ligesom så mange andre spillere, hvor Cesc vel er det åbenlyse eksempel, har præstationerne været helt igennem ekstremt svingende. Sådan husker jeg i hvert fald sæsonen.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Quaresma »

Brombi skrev:Det er sgu let at lave assists på et hold hvor én spiller scorer 400 mål om året.
Det er vel ikke nemmere end på andre hold, hvor målene bare er mere ligeligt fordelt. Det vil være hul i hovedet at sælge Cesc, man skal bare høfligt bede ham om at holde lidt bedre styr på den rituelle stigning i hans tapas-indtag, når vinteren banker på.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:Det er sgu let at lave assists på et hold hvor én spiller scorer 400 mål om året..
Du har muligvis ret, men det er trods alt ikke alle vores spillere, som laver ligeså mange assists som Cesc. Xavi har f.eks. lavet færre end Cesc.

Min pointe er, at det ikke nytter noget at tage hasarderede beslutninger, blot fordi vi spiller dårligt i en sæson. Cesc er en spiller. som har klassen til at være playmaker de næste mange sæsoner. Vi gik rigtig langt for at hente ham, vi skulle lægge ører til en masse beskylndinger, det vil ikke give nogen som helst mening at sælge ham nu.

Pique er stadig en fremragende spiller med et stort talent og potentiale. Han spillede en stor slutrunde under EM, han spillede virkelig godt, så sent som for nogle måneder siden. Ja han kæmper, ja han skal kritiseres, men han skal slet ikke sælges. Hvis en dårlig sæson var lige med et salg i Barca, så skulle Xavi og Puyi heller ikke have spillet i Barca i så lang tid. De tog har også måtte lægge ører til en masse, noget af det var berettiget andre gange ikke så meget berettiget. De har også haft dårlige perioder og sæsoner, det er ikke altid de har spillet som en drøm. Klubben gjorde det rette, de holdt fast i dem, fordi de troede på dem.

Rigtig mange snakker om Piques manglende speed, at han har mistet fart. Jeg mener slet ikke det er tilfældet, han er ligeså hurtig eller ligeså langsom, som de tidligere sæsoner. Grunden til at han ser langsomt ud, er systemet. Pique har alle dage været ekstrem langsom på de første meter, hvorimod han er ret hurtig, når han kommer i fart. For at gøre det, skal han bruge plads og tid, han skal have noget distance at gøre godt med. Undr Pep havde han den tid og den plads, fordi vi spillede med en utrolig høje forsvarslinje. Selvom en mand som Cristiano slog ham på de første meter, var der langt til mål for Cristiano, derfor kunne Pique komme op i omdrejninger og indhente ham. Under Tito bakker vi mere og mere, vi står faktisk dybere end under Pep i forsvaret, dette betyder at når en spiller er kommer forbi Pique i første omgang, kan han ikke indhente det, fordi det næste træk som regel er en afskutning eller indlæg. Dette får Pique til at ligne en snegl.

Tænk på, at de gange vi har spillet med en høj forsvarslinje i denne sæson, har Pique været god. Sidst mod Milan på Camp Nou, hvor han spillede godt.

Lad os lige tage den lidt med ro, slog kold vandt i blodet og se om ikke alle tager sig sammen og forbedrer sig. Som Ini ganske rigtig påpeger, alle skal gøre en indsats for at forbedre sig, det fra ledelsen til træner-team og videre til spillerne. Kan de det, så har vi igen et vanvittigt hold, i stedet for et rigtig godt hold, som vi har haft i denne sæson.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Blaugrana92 skrev:Jeg ved ikke hvorfor, men da jeg begyndte at læse indlægget, havde jeg lidt på fornemmelsen af Tito ville blive nævnt på et eller andet tidspunkt i løbet af dit indlæg, Visca.
Så kan jeg sige, at du i hvert fald på dette punkt har en god fornemmelse. Hvorfor er det så forkert at nævne Tito? Hvorfor kommer det bag på nogen? Hvorfor undrer man sig? Han er cheftræner, han har begået åbenlyse fejl, hvilket jeg påpeger og giver som en forklaring på vores lidt "middel" sæson. Jeg har aldrig på noget tidpsunkt sagt, at Tito skal fyres. Jeg har på intet tidspunkt sagt, at han ikke har evner til at træne Barca. Jeg har så heller ikke holdt mig tilbage fra at kritisere ham, når jeg har følt han har begået nogle fejl, men sådan er der så meget.
Blaugrana92 skrev:Derudover har jeg det stik modsatte billede af Jérôme Boateng. Med fortid som back, i både venstre- og højresiden, har han altså en glimrende teknik og et fint blik for spillet. Den Boateng jeg kender og har set i denne sæson, har en fantastisk evne til at bryde spillet højt på banen, er dygtig til at slå gode lange bolde, er utroligt nærkampsstærk qua sin imponerende fysiske styrke og sin arbejdsomme indstilling og er sidst men ikke mindst noget stærkere i luften end Piqué. Sidst har jeg et billede af ham som en der kan holde koncentrationen i 90 minutter. Kicker har kun Dante og Philipp Lahm over Boateng i hele Bundesligaen blandt forsvarsspillere, hvad angår gennemsnitskarakterer og som udgangspunkt er der nok ikke nogen som helst der kan give en bedre indikation på, hvordan en spiller i Bundesligaen har gjort det, end Kicker - og jeg er i øvrigt helt enig med Kicker. Den trio bestående af Dante, Boateng og Lahm har været noget nær urørlig i denne sæson.
Jeg stoler meget mere på mine egne øjne, end Kicker faktisk. Kald det arrogant, whatever, men jeg mener jeg har set nok til Boateng til at bedømme ham. Af det jeg har set, er han virkelig ikke bedre end Pique, måske er han hurtigere, men Pique som helhed er bedre end Boateng. Husk på, at Boateng også alle dage har været kritiseret for sin manglende koncentration. At han i øvrigt får gode karakter i et blad/avis, når hans hold spiller blændende fodbold og er ovenpå, skal man tage med et gran salt. På et tidpsunkt sagde man, at Pique var en af verdens abdsolut bedste forvsarsspillere, nogle mente endda han var den bedste, fordi han er så komplet. Det var dengang Barca havde den medvind, som Boateng og Bayern har nu.
Blaugrana92 skrev:I øvrigt husker jeg heller ikke roserne til Piqué i løbet af efteråret. Jeg husker gode optrædener ganske sporadisk. Jeg husker at han i flere kampe, ikke i streg men derimod spredt over hele efteråret, viste takter der pegede i den rigtige retning, mens han i andre kampe faldt gevaldigt ud. Hvis der var noget Piqué ikke var i løbet af efteråret, foråret, vinteren eller denne sæson som helhed, så var det stabil. Ligesom så mange andre spillere, hvor Cesc vel er det åbenlyse eksempel, har præstationerne været helt igennem ekstremt svingende. Sådan husker jeg i hvert fald sæsonen.
Jeg husker det den anden vej, sådan er der så meget. Det er helt fair og på sin plads, at kritisere Pique. Hans præstationer på det sidste har været under al kritik, men det er ikke ens betydende med, at han skal sælges. Slet ikke endda. Det har jeg forklaret i mit tidligere indlæg.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Hvis prisen på de 20 millioner euro på Boateng passer, vil det være et røverkøb på størrelse med Alba. Jeg finder Boateng god nok til Barca, men problematikken ligger i, at han ikke er typen, som vi har brug for.
Der vil være to forskellige typer i et velfungerede forsvar. Den teknisk stærke spiller, der fører bolden frem og den lederen, der dirigerer forsvaret. Altså en mand, som Puyol. Jeg anser Boateng, som den fremadretterede spiller; en position som Pique spiller nu. Han har ikke gjort det godt. Men behovet for en generel i forsvaret er mere nødvendigt end at erstatte Pique, der har været skidt spillende i to år nu. Det er også ret foruroliggende, men jeg tror, at med en spiller, der kan styre forsvaret, vil Pique spillere bedre end han gør nu, hvor det er Bartra/Adriano/Mascherano og et for stort ansvar bagude på sine skuldre.
Det er få spillere, der matcher profilen, men de er der. Hummels, Silva, Kompany og Chiellini. Kvalitet koster og i mine øjne SKAL vi have en fra øverste hylde.
Det er egentligt lidt sjovt at tænke på, at vi gav lidt mere for Song/Caceres/Keirrison/Henrique, end Bayern gav for Dante og Boateng. Så please ikke flere satsede køb og betal lidt mere en klassespiller. Mascherano, Villa og Alves er gode eksempel for dette.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Raman93 skrev:Hvis prisen på de 20 millioner euro på Boateng passer, vil det være et røverkøb på størrelse med Alba. Jeg finder Boateng god nok til Barca, men problematikken ligger i, at han ikke er typen, som vi har brug for.
Der vil være to forskellige typer i et velfungerede forsvar. Den teknisk stærke spiller, der fører bolden frem og den lederen, der dirigerer forsvaret. Altså en mand, som Puyol. Jeg anser Boateng, som den fremadretterede spiller; en position som Pique spiller nu. Han har ikke gjort det godt. Men behovet for en generel i forsvaret er mere nødvendigt end at erstatte Pique, der har været skidt spillende i to år nu. Det er også ret foruroliggende, men jeg tror, at med en spiller, der kan styre forsvaret, vil Pique spillere bedre end han gør nu, hvor det er Bartra/Adriano/Mascherano og et for stort ansvar bagude på sine skuldre.
Det er få spillere, der matcher profilen, men de er der. Hummels, Silva, Kompany og Chiellini. Kvalitet koster og i mine øjne SKAL vi have en fra øverste hylde.
Det er egentligt lidt sjovt at tænke på, at vi gav lidt mere for Song/Caceres/Keirrison/Henrique, end Bayern gav for Dante og Boateng.

LIge præcis, du rammer plet med de udtalelser, som jeg har fremhævet. Selvfølgelig kan vi ikke "bare" købe den vi peger på, og da slet ikke de folk du nævner, men jeg tror ikke det er umuligt at hente dem. Med tanke på, at et midterforsvar burde være vores absolut førsteprioritet på sommerens transfermarked, tror jeg godt vi kan få fat i en af dem du nævner. Det kræver at vi er insisterende samt er klar til at betale det, der skal betales for en spiller af den kaliber.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Grundlæggende pisser det mig bare ubeskriveligt meget af at Piqué virker så fjern. Han virker ikke specielt interesseret. Forstå mig ret, han er sikkert træt af at det går sådan her og brænder sikkert efter at ændre det. Men tændingen og gnisten er bare ikke til at få øje på i hans spil. Der er ikke nogen vildskab at spore i modsætning til når man ser på spillere som Mascherano, Puyol, Alba, Alves, Alexis og Pedro, der alle udviser en helt anden gejst og tænding når de spiller. Piqué virker nærmest så ligeglad. Jeg er klar over at det er den form for spiller han er, at han ikke er generalen og ham der organiserer forsvaret. Men det har vi bare brug for at han, om ikke andet så i en lille grad, udvikler sig til. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at han er så svag rent psykisk, at Puyol skal ånde ham i nakken og hive ham i ørerne før end han fungerer bare nogenlunde optimalt, altså på samme niveau som i 2010.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Jeg skrev at man kunne fristes til at skifte dem ud, men det nytter naturligvis ikke noget at tage så hasarderede beslutninger. Men én er sikkert; de 'undskyldninger vi skal lægge ører til', skal ikke afholde os fra nogle administrative beslutninger. Det er uden tvivl dejligt at have 'den fortabte søn' hjemme, men det ligner øjensynligt at Cesc tager den på slapperen.

Jeg har skrevet tidligere at systemet ikke fejler noget, vi har før banket Bayern 4-0. Nej, det er mentaliteten i truppen og spillermaterialet der er noget i vejen med. Man sidder nogle med en fornemmelse om, at Barca bare er en 'hyggelig fædre gruppe'.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Meget enig med to ovenstående indlæg om Piques - og generelt truppens - mentalitet. Man må så også give spillerne, at det er klart, at sulten og lysten til revanche ikke er som i 08/09 sæsonen. I mine øjne bør man passe på med at frede nogle af de spillere, som lever på tidligere bedrifter; Pique og Pedro.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Daluigi »

Lad os købe Zlatan tilbage så
Forumlegende

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Quaresma »

Brombi skrev:Jeg skrev at man kunne fristes til at skifte dem ud, men det nytter naturligvis ikke noget at tage så hasarderede beslutninger. Men én er sikkert; de 'undskyldninger vi skal lægge ører til', skal ikke afholde os fra nogle administrative beslutninger. Det er uden tvivl dejligt at have 'den fortabte søn' hjemme, men det ligner øjensynligt at Cesc tager den på slapperen.

Jeg har skrevet tidligere at systemet ikke fejler noget, vi har før banket Bayern 4-0. Nej, det er mentaliteten i truppen og spillermaterialet der er noget i vejen med. Man sidder nogle med en fornemmelse om, at Barca bare er en 'hyggelig fædre gruppe'.
Hahahaha, så mig lige nødsaget til at bruge den.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Quaresma skrev:
Brombi skrev:Jeg skrev at man kunne fristes til at skifte dem ud, men det nytter naturligvis ikke noget at tage så hasarderede beslutninger. Men én er sikkert; de 'undskyldninger vi skal lægge ører til', skal ikke afholde os fra nogle administrative beslutninger. Det er uden tvivl dejligt at have 'den fortabte søn' hjemme, men det ligner øjensynligt at Cesc tager den på slapperen.

Jeg har skrevet tidligere at systemet ikke fejler noget, vi har før banket Bayern 4-0. Nej, det er mentaliteten i truppen og spillermaterialet der er noget i vejen med. Man sidder nogle med en fornemmelse om, at Barca bare er en 'hyggelig fædre gruppe'.
Hahahaha, så mig lige nødsaget til at bruge den.
hahah :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg tror vi grundlæggende er enige Blau, det du og Brombi og andre skriver har i ret i. Han spiller som en pose l... Spørgsmålet er bare, hvad løsningen på dette problem er. Det ser ud til at nogle har mistet tålmodigheden og tiltroen til ham i Barca, andre, inklusiv mig selv, er af den overbevisning at han godt kan komme tilbage på sporet.

Lad os se, hvad der sker. I kan jo have ret i, at det i sidste ende måske er bedst for alle parter at man går andre veje. Allerede i sidste sæson var der snak om, at Pep ville komme af med Pique. Det er så ikke blevet dokumenteret eller bekræftet af nogen parter, faktisk har de afkræftet disse rygter, men noget må der være om snakken. Mit håb er bare, at man stadig tror på ham i Barca og at han viser man gjorde det rigtige i at stole på ham. Han har alle de rette kvaliteter, men hans hjerne er slået fra, virker det til.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af emo »

Han er for ung, og derfor for dum. Lad ham nu lige mærke hvordan det er at være 26, og når han fylder 27 er han top-class.

Han er en livlig sjæl, et legebarn som kun yder det han skal indtil han sikre sig noget, og derefter gider han ikke rigtigt at bruge energi på det han allerede har sikret sig. ;-)

Jeg kan tage fejl. Håber jeg dog ikke at jeg gør.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Raman93 skrev:Meget enig med to ovenstående indlæg om Piques - og generelt truppens - mentalitet. Man må så også give spillerne, at det er klart, at sulten og lysten til revanche ikke er som i 08/09 sæsonen. I mine øjne bør man passe på med at frede nogle af de spillere, som lever på tidligere bedrifter; Pique og Pedro.

At have tiltro til en, tage en beslutning i fred og ro og med tanke, er ikke ens betydende med at man freder nogen. Jeg tror ikke, de folk du nævner, føler at de er fredet, blot fordi klubben ikke vil sælge dem. Pique har, udover alle de problemer jeg har nævnt, spillet næsten uafbrudt siden januar måned. Det har ogeå en effekt tror jeg. Manden er oppe på 53 kampe allerede i denne sæson, det er lidt for meget synes jeg.

Lad os hive mindst en verdenbsklasse CB ind til sommer, mon ikke det vil få Pique til at vågne op og koncentrere sig lidt mere.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 65 gæster