Cristiano Ronaldo

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af rummenigge »

Flax_Generous skrev:Det er jeres pis som kommer i kog over Ronaldo, og så mener I, at jeg skal komme videre? Om noget er det da jer der burde komme ned på jorden - eventuelt slappe af med at se lidt fodbold.

Jeg synes personligt, at det er håbløst at hidse sig sådan op over Ronaldo, og det er i hvert fald ensporet og plat at forsøge at brændemærke Ronaldo som et arrogant og vederstyggeligt unikum i en fodboldverden, der ellers er proppet med hurtige penge, æreløs snyderi og alt, alt for smarte attituder. Jeg kan sagtens blive frustreret over film og snyd, ligesom svinsk spil er belastende, men det er jo ikke noget som kun Ronaldo kender til. Selv spillere som Messi og Rooney, der ofte bliver fremstillet som mere rene spillere, snyder jo når de får chancen.

I øvrigt, angående Mtiliga, så sagde han dette efterfølgende: "Jeg havde en duel med Ronaldo og så hang jeg lidt på ham. Han langer ud med albuen og rammer mig midt på næsen. Så jeg har lige været på hospitalet, og den er brækket. Det var et rødt kort, helt klart, og han kom også ned i omklædningsrummet bagefter. Jeg har en holdkammerat, der også spiller på det portugisiske landshold, så han kaldte lige på mig, og så kom Ronaldo hen og undskyldte."

Ronaldo sagde dette: "Det var ikke min intention at skade Mtiliga. Jeg er meget ked af, at det skete. Det var et uheld at jeg ramte hans næse. Han er kun 1,70 meter høj, havde han været højere, havde jeg ramt ham i brystet. Jeg har snakket med Mtiliga, og han har sagt, at jeg ikke behøver at undskylde, for han tror heller ikke, at jeg gjorde det for at skade ham."

Er det mig eller jer som ser rødt og overfortolker alt hvad Ronaldo gør?
Nu startede diskussionen jo ikke med om vi kan lide ham eller ej, men derimod om vi vil have ham til Barca. Iøvrigt kommer mit pis kun i kog når han provokerer vores spillere i kampene eller kommer med arrogante udtalelse møntet på Barca i mesterskabskampen.

Mht. Mtiliga så kommer du ham tvivlen til gode hvorimod mange her ikke tror på hans udtalelser og synes at det ligner ham godt at lave mærkelige ting i et øjebliks hidsighed fortolket på hans gennemgående "forkælede unge" attitude under kampene og bagefter nødigt vil indræmme sine ugerninger. Det er vel fair nok at vi har den holdning og derfor nødigt vil se ham i en Barcatrøje, ik'?

Selvfølgelig overfortolker Barcafans hans mærkelige opførsel men manden har fået 3 røde kort i sæsonen hvor mindst 2 burde have været direkte rødt. Til sammenligning har han jo næsten slået vores røde kort topscorer Dani "Cyborg" Alves og han er altså forsvarspiller, det sætte tingene lidt i relief. Selv Ramos kan virke som et sødt lam i sammenligningen med en hidsig CR9 som lige har fået taget sin sutteklud.

Sorry jeg ved at du bliver angrebet fra mange fronter lige nu, det er åbenbart en meget interessant diskussion 8)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Diabolito »

Forskellen på Alves og Ronaldo, er vel i bund og grund, at Ronaldo selv synes han er guds gave til fodbolden.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

klogfyr skrev:Hvis det er vores pis, der kommer i kog, og vi burde slappe af og være ligeglade, ligesom jer. Hvorfor er det så i laver halve og helsiders indlæg for at forsvare ham?
Jeg har ikke skrevet lange indlæg om ham i denne debat. Hvad 23 (eller hvad han kalder sig) laver indlæg kan jeg ikke stå til regnskab for. Vi er ikke engang enige om Ronaldo.
Rumenigge skrev:Nu startede diskussionen jo ikke med om vi kan lide ham eller ej, men derimod om vi vil have ham til Barca. Iøvrigt kommer mit pis kun i kog når han provokerer vores spillere i kampene eller kommer med arrogante udtalelse møntet på Barca i mesterskabskampen.
Fair nok. Det er helt i orden at have det sådan. Mit pis kan også komme i kog under kampene, også på grund af Ronaldo (og Nani, Berbatov, Ibrahimovic, Busquets, Alves, for at nævne et par stykker som jeg rent faktisk holder meget af at se hver uge). Det er også i orden ikke at ville have ham til Barca.

Det virker bare som om flere herinde ser totalt rødt hver gang Ronaldo nævnes og åbenbart har meget, meget stærke følelser omkring ham. Det mener jeg er langt ude. Han er ikke alene om at være en diver, whiner og snyder. Som sagt findes der sådanne spillere selv i Barca.

Det hele bliver så polemisk, overfortolkende og hysterisk når det handler om ham, og det er næsten mere pinagtigt end Ronaldos opførsel selv. Du er formentlig ikke en af dem som opfører sig sådan, men så er der tydeligvis andre som gør det herinde.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

Diabolito skrev:Forskellen på Alves og Ronaldo, er vel i bund og grund, at Ronaldo selv synes han er guds gave til fodbolden.
Det tror Ibrahimovic også. Henry og Cantona var også sindssygt arrogante. Jeg synes, at det er fint nok, sålænge man rent faktisk hører til blandt verdens bedste og samtidig har arbejdet (og arbejder) hårdt for at gøre det.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Diabolito »

Det er vel så forskellen på Barca-fans og andre. Vi sætter pris på andre værdier end hvad dine eksempler på spillere viser.

Jeg siger ikke vores værdier, er mere rigtige og vi føler os hævede over andre. Det er blot en anden filosofi vi har. Der er vel en grund til, vi holder med den klub som vi gør.

Og apropos Zlatan, så var vi mange, der var imod købet af ham, netop pga. hans attitude. Men vi kan ikke ændre ved ledelsens valg og nu, hvor vi har ham, er han trods alt Barca-spiller og er selvfølgelig en del af "familien".
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

Nu var Stoichkov, Maradona, Romario, Laudrup, Cruyff og så videre ikke ligefrem Xavi-ydmyge...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af rummenigge »

Diabolito skrev:Det er vel så forskellen på Barca-fans og andre. Vi sætter pris på andre værdier end hvad dine eksempler på spillere viser.

Jeg siger ikke vores værdier, er mere rigtige og vi føler os hævede over andre. Det er blot en anden filosofi vi har. Der er vel en grund til, vi holder med den klub som vi gør.

Og apropos Zlatan, så var vi mange, der var imod købet af ham, netop pga. hans attitude. Men vi kan ikke ændre ved ledelsens valg og nu, hvor vi har ham, er han trods alt Barca-spiller og er selvfølgelig en del af "familien".
Nu har Zlatan aldrig lavet flyverspark henover reklamebander og brækket næser eller losset lægge på spillere som ville man brække dem i et øjebliks hidsighed. Han er mere en showman og har mere fået et ry pga hans utrolige udseende og statur end han rent faktisk har lavet af ting der ville give kudos i enhver fight club. Lidt i dur med Stoichkov som var langt mere sympatisk på banen end hans Bulgarske narkobaron udseende ellers giver udtryk for, eller husker jeg forkert :?

@Flax - Mht. til Henry så har han aldrig været en bisse og har hos Barca været eksemplarisk med sin opførsel både på og udenfor banen. Selv hans hånd på bolden i Irland kampen har han fortrudt offentligt. Cantona eller Keane for den sags skyld ville efter min mening heller aldrig passe ind hos Barca, der er en grund til at selveste Diego Maradona blev off-loadet til Firenze i sin tid og det var i en tid hvor Barcas image langtfra var ligeså familievenlig som den er idag.

F.eks. synes jeg også United er blevet en mere harmonisk enhed, man mangler godt nok en kopi af Rooney eller en kompetent version af Berbatov, men CR9s afgang har ikke ligefrem været katastrofal da Rooneys kvaliteter er kommet mere til syne.

Især med nutidens Unicef Barca der går det ikke hvis man er en arrogant selvtillidsbombe eller bisset franskmand, her er det harmonien på holdet der tæller.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Diabolito »

Maradona og Cruyff spillede før jeg blev født.

Laudrup, Stoichkov og Romario spillede i Barcelona da jeg var 8 eller noget i den stil.

Så jeg synes ikke rigtig det tæller. Ihvertfald ikke for mig vedkommende.
El Señor de las Tartas

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af rummenigge »

Flax_Generous skrev:Nu var Stoichkov, Maradona, Romario, Laudrup, Cruyff og så videre ikke ligefrem Xavi-ydmyge...
Nu er målet heller ikke at Barca udelukkende skal bestå af uskyldige lam, karisma er kun godt især sålænge man ikke laver ting på banen som er ekstrem usportslige og ikke fortryder det bagefter eller forventer opbakning fra klubben når man regerer usportsligt.

Laudrups attitude er jo indbegrebet af Barca. Manden jublede knap nok da han scorede, hans elegance og totalt forladte evne til at tackle er da så meget Barca stil :wink:

Romario var bare festglad, han lavede da ikke mærkelige ting på banen eller spillede bisset.

Maradona solgte man som sagt efter hans fight club indslag.

Stoichkov var underholdende i medierne og ville nok med nød passe ind idag på Peps hold.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:Det virker bare som om flere herinde ser totalt rødt hver gang Ronaldo nævnes og åbenbart har meget, meget stærke følelser omkring ham. Det mener jeg er langt ude. Han er ikke alene om at være en diver, whiner og snyder. Som sagt findes der sådanne spillere selv i Barca.

Det hele bliver så polemisk, overfortolkende og hysterisk når det handler om ham, og det er næsten mere pinagtigt end Ronaldos opførsel selv. Du er formentlig ikke en af dem som opfører sig sådan, men så er der tydeligvis andre som gør det herinde.
Arrh Flax nu må du altså stramme dig lidt, lad mig da gøre det endnu mere klart for dig.

Nu har folk kritiseret cristiano for, at han diver, whiner, er arrogant mange ting mere. Her nævner du så Alves, og du mener han laver de samme ting. Først og fremmest, alene det viser bare at du er meget subjektiv, du elsker Cristiano, og derfor vil du gøre alt for at forsvare ham. Dernæst, fordi Alves og andre gøre de ting, betyder jo ikke at Cristiano så har lov til at gøre det samme? Du prøver netop at forsvare ham med nogle ligegyldige argumenter som, jamen alves gør det også eller andre gør det også? Som jeg har skrevet det før, og skriver det gerne igen. Jeg vil lyde utrolig dum, hvis jeg begyndte at forsvare Alves' diving med nogle mærkelig udtalelser som, jamen Cristiano gør det også, så må han godt? Dette argument holder ingen steder?

Du kommer desuden med en lang og efter min mening ligegyldig udtalelse fra Cristiano efter Mtiliga episoden. Den udtalelse der kommer efter nogle timer, eller dage, hvor måske ledelsen, agenten og andre folk har vejledt eller måske ligefrem beordret til at sige dette, for at minimere skaderne, er lidt ligegyldig. Igen, kig på selve hændelsen og Cristianos reaktion, for der viser han sit sande jeg!
Han kan se at Mtiliga har brækket næsen, men han kaster med armene og er nærmest sur over at Mtiliga ligger ned!
At han efterfølgende måske/måske ikke bliver beordret til at sige, at han er ked af det, kan man ikke bruge til noget som helst.
Og det er jo ikke første gang han har skabt sig sådan, han gjorde det før denne specifike hændelse ( godt nok var der ingen der brækkede noget, men Cristiano fik rødt) og han gjorde lignende ting efterfølgende, så spørgsmålet er vel bare, hvor legitimt eller oprigtig hans undskyldning var?

Konklusionen må være, som du selv siger, at det hele bliver så polemisk, hysterisk, når folk som dig og andre skal bortforklare hans aktioner med de argumenter i indtil videre har brugt, og det er mere pinagtigt end Cristianos opførsel og hans person. Håber nu du har forstået og kan indse, at de argumenter du bruger er til grin. Fordi han må, så må jeg også metoden holder ingen steder.

Og den sidste ting, spørgsmålet er vel om det ikke er dig og alle andre Cristiano lovers, der ser rødt, hver gang cristiano bliver nævnt/kritiseret end det er os?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Flax_Generous »

rummenigge skrev:@Flax - Mht. til Henry så har han aldrig været en bisse og har hos Barca været eksemplarisk med sin opførsel både på og udenfor banen. Selv hans hånd på bolden i Irland kampen har han fortrudt offentligt.
Ikke desto mindre snød han forsætligt i en meget, meget vigtig kamp (noget Messi også gjorde mod Espanyol). Tænk sig hvis Ronaldo gjorde det. Tror du så ikke, at en som Visca El Barca havde været totalt ligeglad med hans efterfølgende undskyldning (som han er ligeglad med undskyldningen til Mtiliga)?

Henry har for øvrigt også lavet ting som det her, det her og det her. Hvis Ronaldo havde lavet sådan noget så skulle du hurtigt se folk gå amok.
rummenigge skrev:Nu er målet heller ikke at Barca udelukkende skal bestå af uskyldige lam, karisma er kun godt især sålænge man ikke laver ting på banen som er ekstrem usportslige og ikke fortryder det bagefter eller forventer opbakning fra klubben når man regerer usportsligt.
Stoichkov trampede på en dommers fødder. Han var crazy. På den gode måde. Han er en af mine yndlingsspillere gennem tiderne, og han gav den gnist som Barca havde brug for.

En spiller som van Bommel har også spillet i Barca. Han er noget nær det fjerneste man kommer fra en sportslig og hæderlig spiller, hvis man sær på tacklinger og så videre. Han er dog ikke arrogant.

Anyways, min pointe er ikke - som Visca El Barca påstår - at undskylde Ronaldo ved at pege på alle mulige andre spillere som også gør det. Min pointe er, at det er useriøst at hidse sig helt ekstremt meget op over Ronaldo. Han er ikke unik som snyder eller som arrogant. Mange store fodboldspillere har været på samme måde, og man har alligevel holdt dem ud og nydt dem for deres evner (eller blevet irriteret over deres evner, hvis man er modstander).

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Mander »

Flax_Generous skrev:
Mander skrev:Jeg kender ikke dig privat, men har på trods af det ingen kvaler med at dømme dig.
At du gider...
Så så... I kid because I love<3
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:
rummenigge skrev:@Flax - Mht. til Henry så har han aldrig været en bisse og har hos Barca været eksemplarisk med sin opførsel både på og udenfor banen. Selv hans hånd på bolden i Irland kampen har han fortrudt offentligt.
Ikke desto mindre snød han forsætligt i en meget, meget vigtig kamp (noget Messi også gjorde mod Espanyol). Tænk sig hvis Ronaldo gjorde det. Tror du så ikke, at en som Visca El Barca havde været totalt ligeglad med hans efterfølgende undskyldning (som han er ligeglad med undskyldningen til Mtiliga)?

Henry har for øvrigt også lavet ting som det her, det her og det her. Hvis Ronaldo havde lavet sådan noget så skulle du hurtigt se folk gå amok.
rummenigge skrev:Nu er målet heller ikke at Barca udelukkende skal bestå af uskyldige lam, karisma er kun godt især sålænge man ikke laver ting på banen som er ekstrem usportslige og ikke fortryder det bagefter eller forventer opbakning fra klubben når man regerer usportsligt.
Stoichkov trampede på en dommers fødder. Han var crazy. På den gode måde. Han er en af mine yndlingsspillere gennem tiderne, og han gav den gnist som Barca havde brug for.

En spiller som van Bommel har også spillet i Barca. Han er noget nær det fjerneste man kommer fra en sportslig og hæderlig spiller, hvis man sær på tacklinger og så videre. Han er dog ikke arrogant.

Anyways, min pointe er ikke - som Visca El Barca påstår - at undskylde Ronaldo ved at pege på alle mulige andre spillere som også gør det. Min pointe er, at det er useriøst at hidse sig helt ekstremt meget op over Ronaldo. Han er ikke unik som snyder eller som arrogant. Mange store fodboldspillere har været på samme måde, og man har alligevel holdt dem ud og nydt dem for deres evner (eller blevet irriteret over deres evner, hvis man er modstander).
Forskellen er vel, at en Van Bommel forsvarede man ikke med ligegyldige argumenter, som du igen og igen prøver på at gøre med cristiano. Van Bommel er et svin på en fodboldbane, og det er direkte dumt at forsvare den del af hans spil, eller bortforklare det med argumenter som, jamen Gatusso er også et svin, Keane var også et svin osv osv.

Det samme kan siges om Alves, det er jo klart for enhver, at han overdriver sine skader eller det moment hvor han bliver tacklet, ( noget jeg slet ikke kan klare hos ham, men ellers ligner eller opfører sig slet ikke som Cristiano, han er f.eks ikke en svinsk spiller, som Cristiano er) og derfor vil det være pinligt, hvis en alves eller barca fan prøvede på at bortforklare det.

Tilsidst, det er da meget flot at du kan finde 2 videoer med Titi, en spiller der har haft en karriere der har strakt sig på 15 år, sådanne nogle episoder vil man kunne finde hos alle spillere. Men det er faktum, at Titi ikke er i nærheden af Cristiano, når det kommer til arrogance, skuespil, usympatisk opførsel, whineri, og det at skide på sine medspillere! Cristiano er en dygtig spiller, men hans person kan du ikke forsvare, og jo mere du prøver des mere pinligt bliver det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Diabolito »

Lad VÆR at bliv personlig, denne debat er i forvejen forholdsvist højt oppe i temperatur og advarslerne kommer til at sidde løst... Så er I advaret.
El Señor de las Tartas

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cristiano Ronaldo

Indlæg af Visca El Barca »

Hvem var den rettet imod Dia? Hvem er blevet personlig?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 86 gæster