Ivan Rakitić

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af MessiPogba »

Rakitic er under de rigtige omstændigheder en fantastisk midtbanespiller, men han virker meget til at være i en gråzone af ingenmandsland pga. Lucho. Lucho udnytter slet ikke hans kvaliteter (Nu ser jeg hellere ikke Lucho som den store træner alligevel).

Men jeg ser ej hellere Rakitic som en uerstattelig spiller. Problemet er bare, hvis han vil væk, så er spørgsmålet, om hvem der er på markedet, som Barca kan hente, uden det skal koste to Pogba'er og Messis to børn og Antonella.

Hvem er der på markedet af fantastiske b2b-spillere? Verratti vil nogen nok nævne, men ham ser jeg mere på en 6'er, altså Busquets plads, da Verratti helst vil dirigere spillet dybt fra banen.

Ander Herrera kunne være en mulighed, hvor han er fantastisk presspiller og ville være en go dmotor at have løbende derinde, men jeg tvivler, at United vil sælge, medmindre Herrera selv vil trumfe handlen igennem og gøre krav på et skifte.

Men jeg synes virkelig, at markedet er småt med b2b-spillere, som kan gå ind og tage dirigentstokken inde på Barcas midtbane. Der er dog mange talenter, blandt andet en som Dahoud, men spørgsmålet er, om Barca har "råd" til det, at gøre plads og vente på en grønskolling skal få nok erfaring og kampe til at blive en elementær part af holdet??
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af klogfyr »

Det er rigtigt, at Rakitic har været lidt ligegyldig i denne sæson, men jeg synes det er tankevækkende, at samtlige spillere vi har prøvet (Rakitic, Rafinha, Gomes, D. Suarez) mere eller mindre er usynlige i kampene. Den eneste kamp. jeg kan huske i denne sæson, hvor højresiden fungerede fint var, hvor D. Suarez og Vidal var der.

Jeg tror, meget af grunden til at højre midtbane fejler er dels pga. taktikken og dels pga. Robertos manglende offensive kvaliteter. Messi har tydeligvis frihed til at rykke ind centralt, hvilket han gør tit. Dermed kommer han jo også til at "stjæle" mange af de bolde, den højre midtbane ellers ville have fået, da han så fungerer som spilstyrende. Dermed får den højre midtbane så til opgave at agere defensiv, hvis vi taber bolden, mens Roberto tager kanten. Det er ikke deres spidskompetencer. De kan også vælge at gå ud og overtage højresiden og agere bredde, når Messi trækker ind, så skal Roberto være den defensive kraft. Her burde spillere som D. Suarez og Rafinha kunne gøre det noget bedre. Der har da også været momenter fra dem begge, men ikke nok. Rakitic og Gomes kan ikke finde ud af, at være højre wing.

Da det ikke er særlig sandsynlig, at Messi får besked på at blive på højresiden, så er der brug for, at vi enten spiller med Rafinha eller D. Suarez, der også kan fungere på kanten eller få fat i en højreback, der er god i det offensive. Det sidste sker ikke før til sommer, da Vidal er persona non grata og dermed ikke får chancen. Jeg har dermed svært ved at se Rakitic få succes i denne sæson, da hans spidskompetencer (at fordele boldene) ikke vil blive brugt, når Messi overtager den rolle.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af MessiPogba »

klogfyr skrev:Det er rigtigt, at Rakitic har været lidt ligegyldig i denne sæson, men jeg synes det er tankevækkende, at samtlige spillere vi har prøvet (Rakitic, Rafinha, Gomes, D. Suarez) mere eller mindre er usynlige i kampene. Den eneste kamp. jeg kan huske i denne sæson, hvor højresiden fungerede fint var, hvor D. Suarez og Vidal var der.

Jeg tror, meget af grunden til at højre midtbane fejler er dels pga. taktikken og dels pga. Robertos manglende offensive kvaliteter. Messi har tydeligvis frihed til at rykke ind centralt, hvilket han gør tit. Dermed kommer han jo også til at "stjæle" mange af de bolde, den højre midtbane ellers ville have fået, da han så fungerer som spilstyrende. Dermed får den højre midtbane så til opgave at agere defensiv, hvis vi taber bolden, mens Roberto tager kanten. Det er ikke deres spidskompetencer. De kan også vælge at gå ud og overtage højresiden og agere bredde, når Messi trækker ind, så skal Roberto være den defensive kraft. Her burde spillere som D. Suarez og Rafinha kunne gøre det noget bedre. Der har da også været momenter fra dem begge, men ikke nok. Rakitic og Gomes kan ikke finde ud af, at være højre wing.

Da det ikke er særlig sandsynlig, at Messi får besked på at blive på højresiden, så er der brug for, at vi enten spiller med Rafinha eller D. Suarez, der også kan fungere på kanten eller få fat i en højreback, der er god i det offensive. Det sidste sker ikke før til sommer, da Vidal er persona non grata og dermed ikke får chancen. Jeg har dermed svært ved at se Rakitic få succes i denne sæson, da hans spidskompetencer (at fordele boldene) ikke vil blive brugt, når Messi overtager den rolle.
God pointe med den der manglende overlap og offensive spil fra backen, der nok gør, at en som Rakitic har set så skidt ud i denne sæson (selv Busquets har lignet en drukkenbolt i denne sæson). Den havde jeg ikke lige tænkt over. Men tror I, at Messi har så stort et ego, at han ikke vil være ude på kanten og holde bredden, som vi så under Luchos første sæson?

Men som nævnt, jeg har under hele Luchos trænertid hele tiden følt, at han overser midtbanen. Der mangler et eller andet derinde rent taktisk, som får hele holde ti lat hænge sammen. Det er synd for sådan en legende som Iniesta, at træneren overser spillets vigtigste område.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Piquénbauer »

Det tror jeg. Jeg tror Messi vil være hvor det sker og han ser en del mere til bolden centralt end han gør på kanten.

Messi er så stor en spiller at det for næsten alle trænere vil være svært at sige hvad han skal gøre (der har f.eks. også været rygter om problemer mellem messi og pep). Med det sagt så skal Lucho som klubbens leder enten slå i bordet og kræve at Messi spiller på kanten eller sælge ideen for ham så Messi selv kan se det er bedst for holdet.

Omkring det sidste du skriver så er jeg uenig. Da spillet fungerede var vores midtbane dominerende men på en anden måde end vi var vant til. Den dækkende fremragende af defensivt og tillod MSN at blomstre. Samtidig kom der altså også "farlige" bolde fra midten.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Blaugrana92 »

Altså, der foreligger jo rent faktisk også den mulighed, at det er Luchos idé at Messi skal søge så centralt. Men det ødelægger selvfølgelig lidt narrativet, hvor Messi er for ivrig efter at deltage i spillet og derfor ødelægger højresiden for Lucho ...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Piquénbauer »

Ligesom det ødelægger dit narrativ omkring Lucho hvis det er Messi selv der vil spille centralt?

Det virker underligt at en træner stædigt holder fast i noget der bare ikke virker. Nu ved jeg godt at du mener at Lucho er skurken over dem alle men det er ret tydeligt hvem der vinder mest ved at Messi spiller centralt. Hint: Det er ikke Lucho.

Jeg giver forresten også Lucho skylden i sidste ende så det er sgu ikke fordi jeg forsøger at tørre det her af på Messi alene.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Kubala »

Historien om colaen, Messi og Pep er utroværdig, imo. Kilden var Hans Backe, men Henry har aldrig bekræftet den, så vidt jeg husker det. I øvrigt havde Pep og Messi et far og søn forhold.
Senest rettet af Kubala fre jan 13, 2017 7:23 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Historien om Colaen, Messi og Pep er utroværdig, imo. Kilden var Hans Backe, men Henry har aldrig bekræftet den, så vidt jeg husker det. I øvrigt havde Pep og Messi et far og søn forhold.
Havde de det?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:Historien om Colaen, Messi og Pep er utroværdig, imo. Kilden var Hans Backe, men Henry har aldrig bekræftet den, så vidt jeg husker det. I øvrigt havde Pep og Messi et far og søn forhold.
Havde de det?
Ja, det havde de.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Det tror jeg. Jeg tror Messi vil være hvor det sker og han ser en del mere til bolden centralt end han gør på kanten.

Messi er så stor en spiller at det for næsten alle trænere vil være svært at sige hvad han skal gøre (der har f.eks. også været rygter om problemer mellem messi og pep). Med det sagt så skal Lucho som klubbens leder enten slå i bordet og kræve at Messi spiller på kanten eller sælge ideen for ham så Messi selv kan se det er bedst for holdet.

Omkring det sidste du skriver så er jeg uenig. Da spillet fungerede var vores midtbane dominerende men på en anden måde end vi var vant til. Den dækkende fremragende af defensivt og tillod MSN at blomstre. Samtidig kom der altså også "farlige" bolde fra midten.
Så er spørgsmålet, om Lucho har nosser nok til at irettesætte Messi, omend det må være svært som træner at sætte historiens bedste spiller på plads for holdets bedste. Det må være lidt svært at forholde sig til som træner, hvordan man skal håndtere sådan en sag der. Noget andet ved Messi er også, at han slet ikke arbejder defensivt mere, som man så ham før. Om det er pga., at han får lov, eller selv ikke gider, skal være usagt, men sommetider kan man godt blive lidt irriteret at se på det, omend når det lige er Messi, så kan man måske nok acceptere det, da han gang på gang redder holdet.

Til det sidste: Jeg ved ikke, om jeg bare er for hjernevasket af Pep-æren, men jeg synes langt mere under Lucho, at midtbanen bliver overset.

Under Pep var det Xavi og Iniesta samt Bussen, der styrede kampene og skabte tingene, og så gav man Messi den i favorable positioner, hvor han så gang på gang afgjorde kampene.

Under Lucho har jeg mere den holdning, at midtbanen så hurtigt som muligt bare skal give den til Neymar eller Messi, og så derfra være mere eller mindre statister og håbe på, de to klarer det offensive og være klar til at dække af, hvis de nu taber bolden. Der findes selvfølgelig ikke kun en måde at spille fodbold på, men jeg synes, spillet er langt mere random under Lucho, end det var under Pep, hvor det hele var meget mere struktureret og klart, hvad holdet skulle.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Ligesom det ødelægger dit narrativ omkring Lucho hvis det er Messi selv der vil spille centralt?

Det virker underligt at en træner stædigt holder fast i noget der bare ikke virker. Nu ved jeg godt at du mener at Lucho er skurken over dem alle men det er ret tydeligt hvem der vinder mest ved at Messi spiller centralt. Hint: Det er ikke Lucho.
Nej? Luis Enrique slår mig stadig som en utrolig inkompetent træner, rent taktisk, uanset hvis påfund det er.

Jeg synes egentlig netop at det er Lucho der vinder mest. Vores midtbane har ikke fungeret som en offensiv drivkraft i snart et år, hvis ikke mere. Man kan næppe bebrejde Messi for selv at forsøge at hanke op i den og søge centralt, når nu Luis Enrique ikke ser ud til at have noget der bare minder om en løsning på problemet. Jeg anser Messis mere og mere centrale positionering som et helt klart symptom på problemerne, og ikke som en af årsagerne til problemerne.

Jeg synes i øvrigt problemerne i højresiden bliver tillagt alt for megen vægt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Ligesom det ødelægger dit narrativ omkring Lucho hvis det er Messi selv der vil spille centralt?

Det virker underligt at en træner stædigt holder fast i noget der bare ikke virker. Nu ved jeg godt at du mener at Lucho er skurken over dem alle men det er ret tydeligt hvem der vinder mest ved at Messi spiller centralt. Hint: Det er ikke Lucho.
Nej? Luis Enrique slår mig stadig som en utrolig inkompetent træner, rent taktisk, uanset hvis påfund det er.

Jeg synes egentlig netop at det er Lucho der vinder mest. Vores midtbane har ikke fungeret som en offensiv drivkraft i snart et år, hvis ikke mere. Man kan næppe bebrejde Messi for selv at forsøge at hanke op i den og søge centralt, når nu Luis Enrique ikke ser ud til at have noget der bare minder om en løsning på problemet. Jeg anser Messis mere og mere centrale positionering som et helt klart symptom på problemerne, og ikke som en af årsagerne til problemerne.

Jeg synes i øvrigt problemerne i højresiden bliver tillagt alt for megen vægt.
Ja for pokker. Alle ved jo at det ikke er træneren der først bliver fyret. Så selvfølgelig har Lucho mest at vinde ved at holdet er markant dårligere end før.

Og det skal du være velkommen til. Jeg ser det som vores klart største problem og hovedårsagen til at vi er så hovedrystende elendige for tiden. Det er et enormt handicap offensivt at der ikke kommer noget fra vores højreside.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Piquénbauer »

MessiPogba skrev:
Piquénbauer skrev:Det tror jeg. Jeg tror Messi vil være hvor det sker og han ser en del mere til bolden centralt end han gør på kanten.

Messi er så stor en spiller at det for næsten alle trænere vil være svært at sige hvad han skal gøre (der har f.eks. også været rygter om problemer mellem messi og pep). Med det sagt så skal Lucho som klubbens leder enten slå i bordet og kræve at Messi spiller på kanten eller sælge ideen for ham så Messi selv kan se det er bedst for holdet.

Omkring det sidste du skriver så er jeg uenig. Da spillet fungerede var vores midtbane dominerende men på en anden måde end vi var vant til. Den dækkende fremragende af defensivt og tillod MSN at blomstre. Samtidig kom der altså også "farlige" bolde fra midten.
Så er spørgsmålet, om Lucho har nosser nok til at irettesætte Messi, omend det må være svært som træner at sætte historiens bedste spiller på plads for holdets bedste. Det må være lidt svært at forholde sig til som træner, hvordan man skal håndtere sådan en sag der. Noget andet ved Messi er også, at han slet ikke arbejder defensivt mere, som man så ham før. Om det er pga., at han får lov, eller selv ikke gider, skal være usagt, men sommetider kan man godt blive lidt irriteret at se på det, omend når det lige er Messi, så kan man måske nok acceptere det, da han gang på gang redder holdet.

Til det sidste: Jeg ved ikke, om jeg bare er for hjernevasket af Pep-æren, men jeg synes langt mere under Lucho, at midtbanen bliver overset.

Under Pep var det Xavi og Iniesta samt Bussen, der styrede kampene og skabte tingene, og så gav man Messi den i favorable positioner, hvor han så gang på gang afgjorde kampene.

Under Lucho har jeg mere den holdning, at midtbanen så hurtigt som muligt bare skal give den til Neymar eller Messi, og så derfra være mere eller mindre statister og håbe på, de to klarer det offensive og være klar til at dække af, hvis de nu taber bolden. Der findes selvfølgelig ikke kun en måde at spille fodbold på, men jeg synes, spillet er langt mere random under Lucho, end det var under Pep, hvor det hele var meget mere struktureret og klart, hvad holdet skulle.
Det har han ikke. Og det er det helt store problem hvorfor det i sidste ende også er hans ansvar at det går så skidt.

Udviklingen på midten er gået den forkerte vej. At den ikke bliver brugt på samme måde som under Pep giver mening med MSN da det ville kræve noget fra dem de ikke give (f.eks. defensivt arbejde). Samtidig er MSN vores klart stærkeste kæde hvor det under pep var midten. Derfor er fokus rykket fra midten til angrebet når det kommer til at "skabe" kampen (offensivt). Men det vi ser nu holder ikke. Da midten fungerede støttede den offensivt men lukkede hovedsageligt af defensivt hvilket gav MSN frihed. Det er slut nu hvor den befinder sig i ingenmandsland og ikke rigtigt bidrager med noget.

Omkring det du skriver med struktur så er det til MSNs fordel hvis kampene bølger frem og tilbage (mere plads til dem). Det kunne vi også klare da midten stod godt men nu bliver vi nakket. Hvis vi skal vinde noget igen så skal organisationen tilbage og her tænker jeg ikke så meget i det opbyggende spil som i den defensive organisation.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis man vil have et bevis på hvor "stor" Messi så er dette lige sket:

http://www.goal.com/en-za/news/4563/mai ... i-comments
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:
MessiPogba skrev:
Piquénbauer skrev:Det tror jeg. Jeg tror Messi vil være hvor det sker og han ser en del mere til bolden centralt end han gør på kanten.

Messi er så stor en spiller at det for næsten alle trænere vil være svært at sige hvad han skal gøre (der har f.eks. også været rygter om problemer mellem messi og pep). Med det sagt så skal Lucho som klubbens leder enten slå i bordet og kræve at Messi spiller på kanten eller sælge ideen for ham så Messi selv kan se det er bedst for holdet.

Omkring det sidste du skriver så er jeg uenig. Da spillet fungerede var vores midtbane dominerende men på en anden måde end vi var vant til. Den dækkende fremragende af defensivt og tillod MSN at blomstre. Samtidig kom der altså også "farlige" bolde fra midten.
Så er spørgsmålet, om Lucho har nosser nok til at irettesætte Messi, omend det må være svært som træner at sætte historiens bedste spiller på plads for holdets bedste. Det må være lidt svært at forholde sig til som træner, hvordan man skal håndtere sådan en sag der. Noget andet ved Messi er også, at han slet ikke arbejder defensivt mere, som man så ham før. Om det er pga., at han får lov, eller selv ikke gider, skal være usagt, men sommetider kan man godt blive lidt irriteret at se på det, omend når det lige er Messi, så kan man måske nok acceptere det, da han gang på gang redder holdet.

Til det sidste: Jeg ved ikke, om jeg bare er for hjernevasket af Pep-æren, men jeg synes langt mere under Lucho, at midtbanen bliver overset.

Under Pep var det Xavi og Iniesta samt Bussen, der styrede kampene og skabte tingene, og så gav man Messi den i favorable positioner, hvor han så gang på gang afgjorde kampene.

Under Lucho har jeg mere den holdning, at midtbanen så hurtigt som muligt bare skal give den til Neymar eller Messi, og så derfra være mere eller mindre statister og håbe på, de to klarer det offensive og være klar til at dække af, hvis de nu taber bolden. Der findes selvfølgelig ikke kun en måde at spille fodbold på, men jeg synes, spillet er langt mere random under Lucho, end det var under Pep, hvor det hele var meget mere struktureret og klart, hvad holdet skulle.
Det har han ikke. Og det er det helt store problem hvorfor det i sidste ende også er hans ansvar at det går så skidt.

Udviklingen på midten er gået den forkerte vej. At den ikke bliver brugt på samme måde som under Pep giver mening med MSN da det ville kræve noget fra dem de ikke give (f.eks. defensivt arbejde). Samtidig er MSN vores klart stærkeste kæde hvor det under pep var midten. Derfor er fokus rykket fra midten til angrebet når det kommer til at "skabe" kampen (offensivt). Men det vi ser nu holder ikke. Da midten fungerede støttede den offensivt men lukkede hovedsageligt af defensivt hvilket gav MSN frihed. Det er slut nu hvor den befinder sig i ingenmandsland og ikke rigtigt bidrager med noget.

Omkring det du skriver med struktur så er det til MSNs fordel hvis kampene bølger frem og tilbage (mere plads til dem). Det kunne vi også klare da midten stod godt men nu bliver vi nakket. Hvis vi skal vinde noget igen så skal organisationen tilbage og her tænker jeg ikke så meget i det opbyggende spil som i den defensive organisation.
Gode pointer, du hiver frem. Jeg kan selvfølgelig godt se det med, at hvor det før i tiden var midtbanen, der var den altoverskyggende faktor for Barca under Pep, at det nu er angrebet, hvorfor midtbanen er nødt til at lave det beskidte arbejde. Men jeg synes stadigvæk, det er et problem, for i alt for mange kampe under Lucho, synes jeg, at det har været alt for random, af det, der er sket på banen.

Der er bare et eller andet manglende rød tråd i det, midtbanen skal foretage sig. Man har jo set, hvor hovedløst det hele er, når Don Andres er skadet eller hviles, at midtbanen fuldstændig sejler. Selv Busquets har lignet en, der har været på druk før kampe i denne sæson.
Piquénbauer skrev:Hvis man vil have et bevis på hvor "stor" Messi så er dette lige sket:

http://www.goal.com/en-za/news/4563/mai ... i-comments
Lol, sgu egentlig ret vildt, at Messi er så meget kongen i Barca. Gad vide, hvordan det var gået med Messi under Fergusons mantra om, at ingen er større end klubben. Er Messi større end klubben?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 104 gæster