Thomas Vermaelen

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Kubala »

Jeg kigger ikke ud i fremtiden, men forholder mig til det jeg har set indtil videre(de seneste år), og der har Vermaelen efterladt et indtryk af, at han muligvis har toppet. Hvis jeg skulle sammenligne ham med en spiller, så vil jeg sammenligne ham med Vidic, eller rettere sagt med Vidics situation, hvor han aldrig for alvor kom tilbage fra sin skade. Derfor mener jeg, at han intet var værd, og man burde ikke have løbet risikoen. Jeg håber, at jeg tager fejl, men lige nu ser det meget negativt ud.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Brombi »

Må altså lige melde ind her, og sige, at Vermaelen indtil videre IKKE har været et godt køb. Man kan ikke været et godt køb, når man endnu ikke har spillet en officiel kamp, grundet en skade som ledelsen godt vidste var skyld i, at man hverken spillede i Arsenal eller på landsholdet. Sådan fungerer det altså ikke i fodbold. Det er ikke ligesom i retssystemet hvor du er uskyldig, indtil det modsatte er bevist.. Faktisk er det lidt omvendt - du er ikke et godt køb, før du har vist det. Det er satset og det har potentiale, men det er ikke noget godt køb.

Havde forstået det, hvis han var blevet skadet i Barca, eller at det var en ny skade. Men det er den skade, som vores FAGFOLK advarede imod. Det er så typisk disse ledere, at negligere eksperters råd - lidt ligesom de borgerlige og økonomi, eller DF og global opvarmning.

Når det er sagt, betyder det ikke, at han for altid vil være stemplet som et dårligt køb. Her må du give dig lidt Piq; dårligt køb so far, men har potentiale til at blive godt. Men 2 cifret millionbeløb og 0 officielle minutter, grundet kendt skade = ikke godt køb.

Han kan stadig nå at komme tilbage, og spille vildt godt. Jeg håber personligt på dette.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis jeg har givet udtryk for at jeg mente det var et godt køb så har jeg formuleret mig forkert. Det var overhovedet ikke min pointe. Min pointe var at jeg godt kunne forstå man tog chancen og at jeg personligt vil vente med at kalde ham for en dårlig spiller til han har vist hvilket niveau han kan spille på.

Hvis man ser på købet isoleret så er det selvfølgelig et dårligt køb da manden ikke kan bidrage. Men vi må så bare se på det som et køb til næste sæson ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Brombi »

Piquénbauer skrev:Hvis jeg har givet udtryk for at jeg mente det var et godt køb så har jeg formuleret mig forkert. Det var overhovedet ikke min pointe. Min pointe var at jeg godt kunne forstå man tog chancen og at jeg personligt vil vente med at kalde ham for en dårlig spiller til han har vist hvilket niveau han kan spille på.

Hvis man ser på købet isoleret så er det selvfølgelig et dårligt køb da manden ikke kan bidrage. Men vi må så bare se på det som et køb til næste sæson ;-)
Godt så er vi enige :)

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Skydefinten »

Nå, men er han så et dårligt køb eller ej? :glad:
@FCBarcelonaFl: Players Barça could sign if allowed: Fontàs (Celta, 3M), Moreno (Espanyol, 7M) Miranda (Atlético, 20M) Laporte (Bilbao, 36M) [sport]
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Drake »

Skydefinten skrev:Nå, men er han så et dårligt køb eller ej? :glad:
@FCBarcelonaFl: Players Barça could sign if allowed: Fontàs (Celta, 3M), Moreno (Espanyol, 7M) Miranda (Atlético, 20M) Laporte (Bilbao, 36M) [sport]
Jeg stemmer for vi køber Laporte, selv om det er en høj pris. Så er vores fremtid også mere sikret på CB.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af emo »

Har vi brug for en CB, hvad med back/midt.? Skidt at give 40mill euro for en som ikke nødvendigvis på er bedre end dem vi har som startere.
Allez...

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Drake »

Jeg mener godt vi har brug for Laporte, han er 20 år og er allerede rigtig god, og kan blive en klasse spiller.


Vermaelen er langtids skadet igen, og kommer måske ikke til bage på sit top niveau, også er han 29 år.

Mathieu er 31 år, og er ikke en klasse CB.

Pique kommer nok aldrig op på sit top niveau hos os, nu er det 3 sæson eller så noget, hvor han spiller dårligt.

Bartra kan måske godt blive klasse, selv om jeg synes han mangler lidt luft og krops styrke, til at blive det.

Masch synes jeg IKKE skal spille CB!
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ville godt nok også gerne have Laporte. Det er mange penge men for pokker han er god.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1271
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af ladislau »

Mathieu ER en klasse CB. Han er bare ikke en hyped en af slagsen. Derudover har han de egenskaber, som er essentielle for os; Hurtighed, overblik og god i duelspillet.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Brombi »

ladislau skrev:Mathieu ER en klasse CB. Han er bare ikke en hyped en af slagsen. Derudover har han de egenskaber, som er essentielle for os; Hurtighed, overblik og god i duelspillet.
Hvis man har set Moneyball, så ved man at du har fat i en pointe, i hvert fald hvad angår hype. Enig i at han besidder en række kvaliteter som vi mangler. Jeg var også stor fortaler for købet. Udover de ting du oplister som gode kvaliteter, er han også erfaren og lader sig ikke nødvendigvis skræmme i de store kampe, eller hvis vi kommer bagud. Den "dyreste" eller mest populære er ikke altid den bedste (selvom Mathiu ikke var billig). Men han gik vist ned i løn.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af A$AP »

Danilo fra Porto. :roll: Kun 23 år og er allerede fast mand på det Brasilianske landshold siden den nye træners ankomst. Han er 1,84 og er også blevet brugt som dm hvilket bekræfter hans defensive egenskaber. Derudover er han også blevet brugt som højre midtbane. Jeg mener at vi har lige så meget brug for en bundsolid hb, som vi har brug for en ny cb. Hvis ikke mere. Jeg tvivler dog meget på at den handel nogensinde bliver en realitet, har læst noget om at vores ledelse og Porto's ledelse ikke er de bedste venner.


Var det ikke også noget med at man ville appellere mod denne transferban? Syndes ikke rigtigt jeg hørt mere om den sag.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af emo »

Danilo er rigtig spændende ja, og har været nævnt før. Især fordi han er så alsidig.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tænker at nå appellen går til CAS så bliver karantænen vel suspenderet? Og hvis dette sker så må vi vel hente ifølge fifas regler? Men tror ikke ledelsen gør det (retards) selvom det kunne være en gylden mulighed for at få tilført en til spiller.
Luis Enrique: "Vermaelen? Injuries are part of football. Operation is the best solution. He'll be back soon. I don't plan to sign anyone."
Lucho gider åbenbart heller ikke...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 23 - Thomas Vermaelen

Indlæg af Guardiola »

Mathieu har været en fint køb. Han er solid, og har givet os lige nøjagtig det, man vidste han ville. Afgjort vores bedste CB. Men også en kortsigtet -om end rigtig - løsning. Når vores transferban ophører skal vi død og pine have en klasse CB og en klasse HB. Vil mene vi kan klare os uden appel. Douglas aner jeg ikke, hvad jeg skal mene om. Vermaelen skulle vi bagklogskabens lys nok have holdt os fra. Det var en kalkuleret risiko at købe ham, men endte desværre på sort og ikke rød. Kan dog stadig blive et aktiv for os selvfølgelig, men er usikkert.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 45 gæster