Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Visca El Barca »

Var klubben ikke også ret ligeglade med Xavi i sin tid. Altså de ville da beholde ham, men kunne ikke garantere noget som helst. Det var derfor op til Xavi selv, at afgøre hvad han ville. Milan og Galliani havde en aftale på plads med Barca, men så blandede Xavis mor sig og fik ham på andre tanker. Det har jeg hørt mange gange.

Thiagos far eller familie havde ikke samme opfattelse, måske fordi de ikke har samme tilknytning til Barca som Xavis mor har? Skal man tro rygterne, var de af den opfattelse at det var bedst for ham at skifte. Der var ikke rigtig nogen der overtalte ham. Jeg vælger dog at tro på Tito når han siger, at han ville have beholdt ham og gjorde det også klart for ham. Thiago var bare indstillet på at skifte, jeg tror ikke der var så meget at gøre.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:Var klubben ikke også ret ligeglade med Xavi i sin tid. Altså de ville da beholde ham, men kunne ikke garantere noget som helst. Det var derfor op til Xavi selv, at afgøre hvad han ville. Milan og Galliani havde en aftale på plads med Barca, men så blandede Xavis mor sig og fik ham på andre tanker. Det har jeg hørt mange gange.

Thiagos far eller familie havde ikke samme opfattelse, måske fordi de ikke har samme tilknytning til Barca som Xavis mor har? Skal man tro rygterne, var de af den opfattelse at det var bedst for ham at skifte. Der var ikke rigtig nogen der overtalte ham. Jeg vælger dog at tro på Tito når han siger, at han ville have beholdt ham og gjorde det også klart for ham. Thiago var bare indstillet på at skifte, jeg tror ikke der var så meget at gøre.
This!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Sv: Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Piquénbauer skrev: Hvorfor det? Som jeg husker det så fik thiago fint med spilletid og han startede blandt andet også inde på bernabeu under tito. Som sagt så ser vi forskelligt på hvordan thiago leverede for os og der bliver vi ikke enige. Og hvem siger forresten at xavi blev overtalt? Måske kom han bare på bedre tanker og så at han ville kunne få en plads i fremtiden præcis som thiago ville kunne...

Du snakker om at klubben kunne have gjort mere og så tænker jeg penge. Må så have misforstået dig. Men hvad mener du så at klubben skulle have gjort for at overtale ham når penge er ude af billedet?
Jeg er uenig i, at Thiago fik nok spilletid, og så vidt jeg husker, bestod hovedparten af indlæggene i sæsonens sidste kamptråde, af kritik af Titos dispositioner, når Thiago ikke var på holdkortet, hvorfor jeg går ud fra, at jeg ikke er den eneste, der er af den opfattelse.

Xavi siger, at Xavi blev overtalt. Det er et kendt faktum, at det var en last minute-talk med hans mor, der fik ham til at ændre mening og derved blive i klubben.

Kan du vitterligt ikke komme i tanke om andet end penge, der ville kunne have skubbet Thiago i vores retning? Seriøst? I det ene hjørne har vi Tito, der fortæller ham, at han skal skifte, hvis han ikke vil kæmpe for sin plads - i det andet har vi Pep, der offentligt udtaler "Thiago eller ingen". Kan du set forskellen på retorikken?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Quaresma »

Og det skal lige tilføjes, at Thiago rent faktisk blev udeladt i sæsonens tre sidste ligakampe, skønt mesterskabet allerede var hjemme. Giver det mening for dig?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Sv: Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Quaresma skrev:
Piquénbauer skrev: Hvorfor det? Som jeg husker det så fik thiago fint med spilletid og han startede blandt andet også inde på bernabeu under tito. Som sagt så ser vi forskelligt på hvordan thiago leverede for os og der bliver vi ikke enige. Og hvem siger forresten at xavi blev overtalt? Måske kom han bare på bedre tanker og så at han ville kunne få en plads i fremtiden præcis som thiago ville kunne...

Du snakker om at klubben kunne have gjort mere og så tænker jeg penge. Må så have misforstået dig. Men hvad mener du så at klubben skulle have gjort for at overtale ham når penge er ude af billedet?
Jeg er uenig i, at Thiago fik nok spilletid, og så vidt jeg husker, bestod hovedparten af indlæggene i sæsonens sidste kamptråde, af kritik af Titos dispositioner, når Thiago ikke var på holdkortet, hvorfor jeg går ud fra, at jeg ikke er den eneste, der er af den opfattelse.

Xavi siger, at Xavi blev overtalt. Det er et kendt faktum, at det var en last minute-talk med hans mor, der fik ham til at ændre mening og derved blive i klubben.

Kan du vitterligt ikke komme i tanke om andet end penge, der ville kunne have skubbet Thiago i vores retning? Seriøst? I det ene hjørne har vi Tito, der fortæller ham, at han skal skifte, hvis han ikke vil kæmpe for sin plads - i det andet har vi Pep, der offentligt udtaler "Thiago eller ingen". Kan du set forskellen på retorikken?
jeg kan sagtens se forskel på retorikken men jeg spørger så igen... Hvad skulle tito have gjort? Skulle han have løjet til thiago og fortalt ham at han ville spille hver kamp? Skulle han have gået til medierne og fortalt at thiago var the shit. Jeg ved virkelig ikke hvad han skulle have gjort. Tito var ærlig overfor thiago hvilket jeg ser som et tegn på respekt.

Jeg ved godt at der var mange der var utlifredse med at thiago ikke spillede til sidst. Det var jeg også. Jeg er så bare af den overbevisning at thiago allerede vidste hvad der skulle ske inden de kampe og tror desuden ikke at et par "ligegyldige" kampe i slutningen af sæsonen ville have ombestemt ham. Men det er spekulationer.

Du eneste jeg vil vide er hvad du mener at ledelsen/tito skulle have gjort? Du siger de kunne have gjort mere men hvad kunne de have gjort?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Det er da muligt man var ærlig overfor thiago, men så har man simpelthen set forkert.
Et talent har behov for nursing, bekræftigelse og kontinuitet i spilletiden, det er pep garant for og derfor skiftede thiago.
Det er ikke ligefrem bekræftigelse man får når man sidder på bænken på trods af mesterskabet var afgjort eller spilletid for den sags skyld.
Husk på hvordan thiago ofte shinede under pep men under tito har det ikke været det samme, kunne det tænkes at fokus måske ikke har været på mandskabspleje og at man derved handlede forkert.
Det er en lidt romantiseret forestilling at det skal være en ære at spille for en klub, ellers kan man smutte. Hvis jeg fik det at vide på mit job, så ville jeg smutte, kunne det tænkes at der udover æren er flere parametre der spiller ind?
Såsom ovennævnte.

Beklager hvis det er lidt rodet, men min søn har holdt mig vågen hele natten

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Det er da åbenlyst hvad de kunne have gjort- givet ham mere spilletid for så var klausulen ikke blevet udløst. Og det var der rig mulighed for at give ham.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Mkj 77 skrev:Det er da muligt man var ærlig overfor thiago, men så har man simpelthen set forkert.
Et talent har behov for nursing, bekræftigelse og kontinuitet i spilletiden, det er pep garant for og derfor skiftede thiago.
Det er ikke ligefrem bekræftigelse man får når man sidder på bænken på trods af mesterskabet var afgjort eller spilletid for den sags skyld.
Husk på hvordan thiago ofte shinede under pep men under tito har det ikke været det samme, kunne det tænkes at fokus måske ikke har været på mandskabspleje og at man derved handlede forkert.
Det er en lidt romantiseret forestilling at det skal være en ære at spille for en klub, ellers kan man smutte. Hvis jeg fik det at vide på mit job, så ville jeg smutte, kunne det tænkes at der udover æren er flere parametre der spiller ind?
Såsom ovennævnte.

Beklager hvis det er lidt rodet, men min søn har holdt mig vågen hele natten

Du siger at et talent skal have nursing og det ved vi trods alt ikke om han fik idet vi ikke ved hvordan samspillet mellem thiago og tito/ledelsen var (vi kan gisne om det). Så siger du at bekræftigelse hvilket man må sige at det er når man starter inde på bernabeu. Til sidst siger du at man skal have kontinuitet i spilletiden hvilket jeg mener at man får når man som breddespiller spiller 15'ende flest minutter set ud fra hele truppen.

Jeg mener ydermere ikke at thiago shinede mere under pep. Han præstationer under tito minder meget om dem han leverede under pep - ikke gode nok. Og at du mener at det er en romantisk forestilling at det skal være en ære at spille for barca er helt fair. Men så må du kalde mig for en romantikker!

Men jeg kan se at du mener at man skulle have givet ham de sidste minutter så klausulen ikke var gået i kræft. Det kan jeg godt se fornuften i men det eneste vi kunne vinde på det var flere mio i banken. Thiago ville væk! Hvis han ikke ville væk så var han blevet. Så kan du sige at han blev lokket af pep men vi ved at han også var i forhandlinger med andre klubber. Ergo tyder det meste på at thiago havde et simpelt ønske om at komme væk. Det er desuden kommet frem at manglende spilletid var en undskyldning fra thiago for at komme væk og få en ny udfordring.

“I would be lying if I said that my dream is to succeed at Barca. My dream is to succeed in football. I want to be a player who people remember for ever.”

Men gider ikke skrive mere om thiago nu. Har sagt det jeg skulle sige!
Senest rettet af Piquénbauer tirs jul 23, 2013 3:04 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Alt hvad vi skriver er dybest set postulater, og ærligt er jeg slet ikke enig i at han var så ringe som du gør ham til. Jeg vil sige jeg husker et utal af kampe for pep, hvor han kørte rundt med modstanderen. Og nej jeg har det ikke fra u21 kampene for det har jeg aldrig set.

Jeg siger at æren ikke kan stå alene, og det virker sådan på mig når han i flere kampe end ikke er på holdkortet, og nej det er ikke bekræftigende.
Jo han fik en vigtig kamp, men ud af hvor mange mulige?

Ja han udtalte det, men samtidig udtalte han også at han elskede barcelona og at det var en drøm at spille der.
Kunne det tænkes at han ville væk, fordi det var pep? Det stemmer ihvertfald godt overens med de udtalelser han er kommet med efterfølgende.
De mange mil havde måske fået mange til at trække følehornene til sig og hvis ikke, så havde zubi og de øvrige ikke lignet amatører, som de unægteligt gør.
Ledelsen forhandler en tosset klausul ind i kontrakten og trænerstaben udtaler til pressen at de ikke har kendskab til det. Det er splitting og ansvarsforskydelse. Og ærligt ikke en topklub værdigt

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Mkj 77 »

Og 15 flest minutter er i min optik ikke nok til ham, så er jeg da slet heller ikke i tvivl om at han er blevet behandlet forkert.
Tænk på hvor smadret xavi og iniesta samt messi var, så noget har jo tydeligvis ikke fungeret hensigtsmæssigt

sonnybarca

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af sonnybarca »

Jeg er enig med Mkj 77. Thiago-sagaen er inkompetence og arrogance af øverste skuffe. Folk kaster om sig med "ingen er større end klubben" og "hvis han ikke har tålmodighed og barca i hjertet kan han bare skride". Men hvad med kærligheden til fodbolden? Thiago fremstår for mig, som en spiller der bare gerne vil spille fodbold, hele hans Ronaldinho-agtige flair for spillet, understreger dette.

Thiago blev åbenlyst vraget i flere kampe, især i slutningen af sidste sæson og mange herinde var fuldstændig uforstående i kamptrådende. Optil den kommende sæson har Tito udtalt at han ikke vil garantere ham spilletid, selvom en Xavi har været så tydeligt mærket, at man simpelthen ikke kan undgå at se det mere.

Skiftet til Pep og Bayern Munchen, understreger for mig, at det eneste Thiago ønskede sig, var tillid og en tro på ham som fodboldspiller. Det ville klubben ikke give ham og det simpelthen en anelse for arrogant, når man snakker om så stort talent som Thiago og så vigtig en spiller for klubbens fremtid. For hvis man ville, så kunne man. Chancerne var mange i den foregående sæson, også uden at man skulle lave om i hierarkiet. Xavi var træt og Cesc var dårlig, i den sidste del af sæsonen. Thiago skulle have spillet mere.

Mes que un club, men skal vi ikke også passe på med at klubben bliver større end selve fodbolden? Det er trods alt det klubben kommer af.

Jeg tror endvidere at Thiago slår Xavi af pinden på det spanske landshold inden VM 2014. Det bliver ikke nemt at glemme ham.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Jamial »

sonnybarca skrev:Jeg er enig med Mkj 77. Thiago-sagaen er inkompetence og arrogance af øverste skuffe. Folk kaster om sig med "ingen er større end klubben" og "hvis han ikke har tålmodighed og barca i hjertet kan han bare skride". Men hvad med kærligheden til fodbolden? Thiago fremstår for mig, som en spiller der bare gerne vil spille fodbold, hele hans Ronaldinho-agtige flair for spillet, understreger dette.

Thiago blev åbenlyst vraget i flere kampe, især i slutningen af sidste sæson og mange herinde var fuldstændig uforstående i kamptrådende. Optil den kommende sæson har Tito udtalt at han ikke vil garantere ham spilletid, selvom en Xavi har været så tydeligt mærket, at man simpelthen ikke kan undgå at se det mere.

Skiftet til Pep og Bayern Munchen, understreger for mig, at det eneste Thiago ønskede sig, var tillid og en tro på ham som fodboldspiller. Det ville klubben ikke give ham og det simpelthen en anelse for arrogant, når man snakker om så stort talent som Thiago og så vigtig en spiller for klubbens fremtid. For hvis man ville, så kunne man. Chancerne var mange i den foregående sæson, også uden at man skulle lave om i hierarkiet. Xavi var træt og Cesc var dårlig, i den sidste del af sæsonen. Thiago skulle have spillet mere.

Mes que un club, men skal vi ikke også passe på med at klubben bliver større end selve fodbolden? Det er trods alt det klubben kommer af.

Jeg tror endvidere at Thiago slår Xavi af pinden på det spanske landshold inden VM 2014. Det bliver ikke nemt at glemme ham.
Jeg tror ikke det kunne være formuleret bedre. Mht. "Mes que un club" er det meget tydeligt at den nuværende ledelse (læs: Rossell) ikke respekterer hvad Barca står for. Eksempler på det senest ved Thiago og før det ved behandlingen af Abidal.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Visca El Barca »

Fint indlæg, ikke fordi jeg er enig i alt du skriver, SonnyBarca, men tilsidst hopper kæden af for dig. Du slutter af med at skrive Thiago vil slå Xavi af landsholdet i den kommende sæson. Hvordan kan dette tages seriøst? Det er et landshold vi snakker om, vi snakker om Del Bosque der tog Torres med til EM, selvom der var mere formstærke angribere til rådighed og blev droppet. En mand som Thiago der ikke rigtig har været en del af holdet, kommer altså til at slå landsholdets måske vigtigste mand af? Den skal du længere ud på landet med.

Jeg kan snildt pege på 4-5 andre spillere, der har bedre muligheder for at slå Xavi af og få spilletid på landsholdet, end Thiago. Som tingene er lige nu, bliver det ekstrem svært for ham, bare at komme med til VM på yderste mandat.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

sonnybarca

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af sonnybarca »

Visca El Barca skrev:Fint indlæg, ikke fordi jeg er enig i alt du skriver, SonnyBarca, men tilsidst hopper kæden af for dig. Du slutter af med at skrive Thiago vil slå Xavi af landsholdet i den kommende sæson. Hvordan kan dette tages seriøst? Det er et landshold vi snakker om, vi snakker om Del Bosque der tog Torres med til EM, selvom der var mere formstærke angribere til rådighed og blev droppet. En mand som Thiago der ikke rigtig har været en del af holdet, kommer altså til at slå landsholdets måske vigtigste mand af? Den skal du længere ud på landet med.

Jeg kan snildt pege på 4-5 andre spillere, der har bedre muligheder for at slå Xavi af og få spilletid på landsholdet, end Thiago. Som tingene er lige nu, bliver det ekstrem svært for ham, bare at komme med til VM på yderste mandat.
Det er muligvis også sat lidt på spidsen, fra min side af. Primært fordi at jeg stadig er rasende over at en klub som FC Barcelona, har mistet en spiller, som vi (fans) inderligt gerne ville beholde. Men min pointe er, at jeg helt og aldeles tror på at Thiago får hans helt store gennembrud i år.

Når dette sagt, kan vi heller ikke komme uden om at Xavi faktisk er blevet 33 år og efter min bedste overbevisning toppede 11/12. Det er ikke nødvendigvis alderens skyld - mæthed, medspillere og andre faktorer, har også medskyld. En spiller som Pirlo genrejste sig selv i en sen alder, men modsat Xavi, er han ikke så afhængig af hans bevægelighed, idet deres spillestil er så forskellige, omen deres snuhed og intelligens den samme. Pirlo har heller ikke samme mæthed. Det ville selvfølgelig være pisse fedt, hvis Xavi også kunne genfinde sig selv, men jeg kan simpelthen ikke se det ske. Kald mig bare pessimist.

Så min endelige pointe må være, at jeg tror 13/14 sæsonen, bliver sæsonen, hvor Thiago bliver en bedre fodboldspiller end Xavi anno 13/14. Det er muligvis gætterier, men Xavi's alder taget i betragtning og "peak" tendensen i fodbold, så er det mit bud. Bare se på Xabi Alonso, som har været en nøglespiller i Real Madrid siden han kom til. Her har alderen allerede har sat sine spor og flere Madridistas ønsker ham væk. Han er kun 31 år.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Kubala »

Mes que un club, men skal vi ikke også passe på med at klubben bliver større end selve fodbolden? Det er trods alt det klubben kommer af.


Hvad mener du med dette?



Hvis du mener at Thiago var en spiller - der kunne henrykke os fans i fremtiden(ligesom Ronnie) og derfor en definition på fodbold; altså det smukke spil - så er det korrekt, at man skal vægte dette aspekt ligeså højt i en klub som vores - men det er altså lidt overdrevet, at give Thiago så stor en betydning på nuværende tidspunkt - at han bliver en definition på, at man vægter klubben højere end selve fodbolden.




I øvrigt mener jeg også, at det er et kæmpe tab for Barca, at han ikke længere er her. Han ønskede nye udfordringer og det skal man også respektere som fan - og derfor skal man lære at leve med det og fokusere fremad, imho.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 28 gæster